Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuaako VR sellaisen faktan, että asiakkaiden kännykät eivät välttämättä aina toimi?

Vierailija
28.12.2021 |

Että olisi ihan kiva, jos kommariltakin saisi ostettua junalipun. Puhelimesta voi nimittäin loppua akku juuri silloin, kun sieltä pitäisi näyttää se e-lippu.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse edes akun loppua, riittää, että ei saa yhteyttä verkkoon. Minulla on pari kertaa seissyt tarkastaja vieressä Tikkurilasta Mäntsälään ennen kuin ostettu lippu on suostunut aukeamaan. Porukka ympärillä on ohjeistanut, että ulos vaan, mutta kun niin ei voi tehdä ennen kuin on varmaa, että lippua ei ole. Jos nettiyhteys ei toimi, ei se ole kansalaisen vika. Joka kerta olen saanut ohjeen siitä, että tallenna lippu laitteelle ja minä puolestani olen sitä mieltä, että riittää, että se on VR:n kansiossa.

No kyllä se on sun vika, jos sä et tallenna lippua vsikka ohjeistetaan, et osaa liittyä VRn wifiin tai ladata akkua junassa. Ulos tollaset.

Entas turistit jotka tuovat rahaa Suomeen tai ulkosuomalaiset? Ulos vaan kun taas on vain yksi tapa toimia?

Kun matkustan ulkomailla, osaan kyllä ottaa etukäteen selvää, miten ko. maassa ostetaan ja näytetään junaliput. Kertaakaan ei ole ollut ongelmia. Tai, no Japanissa oli yllätys, että ei-japanilainen luottokortti ei kelvannut lipunmyynnissä, joten jouduimme hankkimaan lisää käteistä.

Miksi Suomeen tulevat turistit eivät selviäisi samasta?

Löydätkö oikeasti hyvät ohjeet englanniksi vr sivuilta?  Olen itse joutunut auttamaan monta hukassa olevaa turistia eli vr on minulle velkaa ainakin yhden työvuoron.

Noin viisi sekuntia meni: https://www.vr.fi/en/

I don't know what vr. means, now what?

Vierailija
42/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vinkki vitonen teille jotka pelkäätte et netti ei toimi tai ei pääse vr-sovellukseen. Ottakaa kuvakaappaus siitä lipusta heti oston jälkeen ni ei tarvia nettiä lainkaan vaan avaa sen lipun kuvan galleriasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen liikenne maksuttomaksi!

Vierailija
44/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse edes akun loppua, riittää, että ei saa yhteyttä verkkoon. Minulla on pari kertaa seissyt tarkastaja vieressä Tikkurilasta Mäntsälään ennen kuin ostettu lippu on suostunut aukeamaan. Porukka ympärillä on ohjeistanut, että ulos vaan, mutta kun niin ei voi tehdä ennen kuin on varmaa, että lippua ei ole. Jos nettiyhteys ei toimi, ei se ole kansalaisen vika. Joka kerta olen saanut ohjeen siitä, että tallenna lippu laitteelle ja minä puolestani olen sitä mieltä, että riittää, että se on VR:n kansiossa.

No kyllä se on sun vika, jos sä et tallenna lippua vsikka ohjeistetaan, et osaa liittyä VRn wifiin tai ladata akkua junassa. Ulos tollaset.

Entas turistit jotka tuovat rahaa Suomeen tai ulkosuomalaiset? Ulos vaan kun taas on vain yksi tapa toimia?

Kun matkustan ulkomailla, osaan kyllä ottaa etukäteen selvää, miten ko. maassa ostetaan ja näytetään junaliput. Kertaakaan ei ole ollut ongelmia. Tai, no Japanissa oli yllätys, että ei-japanilainen luottokortti ei kelvannut lipunmyynnissä, joten jouduimme hankkimaan lisää käteistä.

Löydätkö oikeasti hyvät ohjeet englanniksi vr sivuilta?  Olen itse joutunut auttamaan monta hukassa olevaa turistia eli vr on minulle velkaa ainakin yhden työvuoron.

Noin viisi sekuntia meni: https://www.vr.fi/en/

I don't know what vr. means, now what?

Well put!

Vierailija
45/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä tarttet nettiä mihin?

Kuka on niin helvetin tyhmä, ettei

A) ota lipustaan screenshottia

B) huolehdi, että on sen verran akkua jäljellä että puhelin pysyy päällä

Vierailija
46/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tajua. VR on täydellinen. Get over it, tyhmä asiakas.

Vierailija
47/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tällaisten ihmisten takia meidän muiden matkanteko viivästyy!

Koko lippujärjestelmä pitää digitalisoida, ei enää mitään tiskejä missään vaan automaatilta ostetaan lippu lähimaksulla tai sitten vaihtoehtoisesti puhelimen äpistä, ja se QR näytetään ENNEN KUIN junaan saa astua!!

Ei ole kenenkään edun mukaista, että joku henkilö alkaa kolikoiden kanssa sähläämään konduktöörin edessä. OMA VIKA jos ei ymmärrä sääntöjä ja toimintatapoja! Niitä tarvitaan, jotta homma pelaa!

Jos olet yksi matkan viivyttäjä, minulla on ohje: ULOS JUNASTA

Taas yksi syy miksi ei tarvitse Suomeen tulla jos joka paikkaan pitaa menna tulostin kainalossa tai sitten saa kohteliaan ULOS JUNASTA kehoituksen.

Vierailija
48/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko lippujärjestelmä pitää digitalisoida, ei enää mitään tiskejä missään vaan automaatilta ostetaan lippu lähimaksulla tai sitten vaihtoehtoisesti puhelimen äpistä, ja se QR näytetään ENNEN KUIN junaan saa astua!!

Miksei lippua voisi ostaa junasta lähimaksulla?

Miten tuo esittämäsi systeemi varmistaa, että junaan ei livahda samalla oven avauksella useampi henkilö? Jos jokaisen pitää vilauttaa se QR-koodi ennen kuin saa astua junaan, ja ovi sulkeutuu aina jokaisen perässä jotta tämä varmistetaan, niin siinä vasta aikaa meneekin, kun tämä tehdään isommalla asemalla.

Automaatilta lipun ostaminen on muuten ok, mutta niitä vain ei joka asemalla ole. Toimivia ainakaan.

Vierailija
49/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen päivittäin junalla. Tallennan aina lipun valmiiksi puhelimeen niin ei haittaa vaikka netti ei toimisikaan. Tallenna sinäkin lippu valmiiksi puhelimeen tai jos se ei onnistu niin tulosta vaikka etukäteen paperisena. Kaikesta saa tehtyä ongelman jos niin haluaa.

Vierailija
50/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle turistille tulee yllätyksenä, että asemilla ei myydä lippuja, vaan pitää olla erillinen sovellus. En tiedä muita maita kuin Suomen, jossa on näin.

Vierailija
51/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sä tarttet nettiä mihin?

Kuka on niin helvetin tyhmä, ettei

A) ota lipustaan screenshottia

B) huolehdi, että on sen verran akkua jäljellä että puhelin pysyy päällä

Miksi ottaa se screenshot, kun VR kertoo, että sitä ei tarvita,koska lippu löytyy heidän omasta sovelluksestaan? Tuohan on ihan sama kuin printtaisi lipun eli todella vanhanaikaista.

Vierailija
52/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VR, HSL ja vihreät tekevät parhaansa ajaakseen ihmiset yksityisautojen käyttäjiksi.

Auton pitäminen tulee monin verroin kalliimmaksi kuin junalla matkustaminen. Joten ihan ei päde tuo kommenttisi.

Vierailija
53/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle turistille tulee yllätyksenä, että asemilla ei myydä lippuja, vaan pitää olla erillinen sovellus. En tiedä muita maita kuin Suomen, jossa on näin.

Millä juna-asemalla ei ole automaattia, josta voisi ostaa lipun?

Vierailija
54/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity mitenkään ap:n kysymykseen, mutta kysyn

kuitenkin. Matkustan viikottain väliä Hki-Tku, bussilla, menomatkalla Wi-fi ei toimi ikinä. Paluumatkalla toimii lähes aina. Mistäköhän tämä johtuu?

Vierailija
55/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuus täällä taas huipussaan. Parempi ehkä teidän kulkea jatkossa bussilla tai vaikka pyörällä niin ette häiritse meitä junamatkustajia ongelmillanne.

Vierailija
56/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VR, HSL ja vihreät tekevät parhaansa ajaakseen ihmiset yksityisautojen käyttäjiksi.

Siis miten halpaa oman auton käyttäminen on Suomesssa nykyään?

Vierailija
57/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä juna-asemalla ei ole automaattia, josta voisi ostaa lipun?

Henna, Mäntsälä, Haarajoki ovat ainakin vailla toimivaa lippuautomaattia.

Vierailija
58/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton pitäminen tulee monin verroin kalliimmaksi kuin junalla matkustaminen. Joten ihan ei päde tuo kommenttisi.

Tuleeko? Junalippujen hinnoissa on vahvaa korotuspaineita, kiitos energian hinnan.

Vierailija
59/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiskobussista oli poistettu lippuautomaatti. Minulla ei ole älypuhelinta. Kieli vyön alla juoksu asemalle ostamaan lippu. Onneksi oltiin isolla asemalla eikä jossain tuppukylässä, mistä lippuja ei saa kuin ehkä R-kioskilta jostain matkan takaa.

Hullua tämä älyluuripakottaminen.

Vierailija
60/88 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki sähköinen toiminta on EPÄVARMAA. Kortit ei toimi liput ei toimi, sähköinen media katoaa (koettu on) ja kaikki luottaa johonkin nykyteknologiaan joka helpottaa rikolisten toimintaa, varsinaista edistystä. kaikki kosketusnäytölliset jutut on hidasta toimintaa. Jengi ei vaan tajuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän