Mikä vaivaa ihmistä joka kammoaa läheisyyttä?
Kommentit (23)
Trauma. Hylkäämiskokemus. Tottumattomuus. Arvottomuuden tunne (en ole kosketuksen arvoinen).
Ei kaikki ihmiset kaipaa läheisyyttä, joten välttämättä ei vaivaa mikään.
Joo tosi kiva kun puolisona on iilimato.
Vierailija kirjoitti:
Trauma. Hylkäämiskokemus. Tottumattomuus. Arvottomuuden tunne (en ole kosketuksen arvoinen).
Mulla ehkä kaikkia näitä, ja jossain vaiheessa koko keho huusi kosketuksen perään mutta nyt olen tyytyväinen, etten sitä saanut. Koska kukaan ei tule kajoamaan muhun niin kauan kuin henki minussa pihisee. Minulle se on niin iso kielteisyys, että mielummin riistän oman henkeni ennenkuin annan kenenkään koskea minuun.
Tulee kuuma ja on kai sitä parempaakin tekemistä.
Läheisyys vaatii luottamista.
Jotkut ei pysty luottamaan.
Miksi pitäisi joku vaiva olla? En tykkää nykyisistä halaamis- ja koskettelutrendeistä tippaakaan. Ollaan olevinaan niin empaattisia ja kiljutaan ilosta ja hypitään. Aivan älytöntä touhua. Meillä oli tapana tervehtiä mummoa ja pappaa kätellen. Olen pragmaattinen ihminen enkä yhtään välitä, että työnnytään ihan nenän alle kaikkine hajuvesi- ym. hajuineen kikattamaan ja kälkättämään.
Vierailija kirjoitti:
Läheisyys vaatii luottamista.
Jotkut ei pysty luottamaan.
Sama tuli minulla ensimmäisenä mieleen. Ehkä ei ole kohdannut ihmistä johon pystyy luottamaan ja jonka kanssa kokee olonsa turvalliseksi ja rennoksi. Silloin ei tee mieli läheisyyttäkään.
Ehkä yleensä kyse on tietyn ihmisen kosketuksen kammoamisesta. Harva esimerkiksi pitäisi oman lapsensa halausta ei-toivottuna.
Läheisyyteen pyrkii ihminen, joka ei tunnu miellyttävältä?
En kammoa läheisyyttä, mutta en vain tarvitse sitä. Liitän sylissä pitämiset, halaukset ja paijaamiset lapsuuteen. Niin ja toki lemmikkieläimiä paijataan. Aikuisten kohdalla halaukset ja kosketukset ovat joskus ihan paikallaan. Esimerkiksi kun toiselta on kuollut läheinen tms. Sillä voidaan osoittaa myötätuntoa.
Kun on jo vauvaiässä läheisyydentarpeesta häväisty, sitä vakuuttaa itsensä, ettei koskaan läheisyyttä kaivannutkaan ja alkaa inhota koko tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Raiskattu. Hakattu loukattu kidutettu. Kuritettu. Ruoskittu.Potkittu. Ryöstetty. Joukko ryöstetty raisk.
On paljon miehiä joille riittää seksi ei muuta. Kylmää julmaa suoritus 5 minuuttia näkemiin. Siksi bordellit vetää.
Mua vaivaa koskettelijat ja halailijat etenkin ihmisiltä joita en koe kovinkaan läheisiksi ja ovat vielä tuttavuusasteella (jos silläkään.)
Ja aikuiset ihmiset joiden kanssa pitäis muka olla jatkuvasti tekemisissä.
Mitähän läheisyyttä ap tarkoitti? Äitinikin on minulle läheinen, mutta en ole koskaan hänen kanssaan halaillut.
Aurani hajoaa kun siihen likaisilla käsillään tai koskee
Mä vihaan kehoani niin paljon, että en halua et kukaan koskettaa sitä. Oikein säikähdän jos joku laittaa edes kätensä mun olkapäille
Pelkään naisia, koska ensimmäinen tyttöystävä oli väkivaltainen.
Ei vaivaa mikään. Ihan normaalia. Aseksuaali.