Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-mies halusi eron ja nyt järjetöntä vihaa minua kohtaan

Vierailija
26.12.2021 |

Onko kukaan muu kohdannut samaa ja miten on käynyt ?

Ex-mieheni aloitti salasuhteen avioliittomme aikana ja suhde oli tosi pitkä. Kun sain tietää suhteesta, mies halusi avioeron ja luonnollisestikaan en edes olisi muuta halunnutkaan. Meillä kaksi ala-ikäistä lasta.

Eron jälkeen elämä on tosi hankalaa. Lapset vuoroviikoin ja mies on tosi ilkeä ja hankala. Siis mies , joka halusi eron ja hankki uuden naisen onkin hankala ja ilkeä. Minä olen se ”aikuinen”, ja hoidan pakolliset lasten asiat asiallisesti viesteillä. Ja minimiviestinnällä, koska en halua olla exän kanssa tekemisissä yhtään enempää kuin pakko. Emme näe kasvotusten , lapset vaihtavat itsenäisesti kotia.

Mutta exä on tosi ilkeä mulle. Jatkuvasti tulee tosi ilkeitä vittuiluviestejä milloin mistäkin aiheesta. Hän yrittää haastaa whapilla riitaa tyhjästäkin, mutta en lähde siihen touhuun mukaan. Haukkuu minua siis pääsääntöisesti. Tämä on tosi raskasta henkisesti.

Loppuuko tämä koskaan? Ja miksi exä on se joka ilkeilee, hänhän se eron halusi toisen naisen vuoksi ja luulisi että hän on nyt onnellinen ja jättäisi rauhaan.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti haluaa jonkin reaktion. Ihan minkä vain, hyvällä tai pahalla. Se on hänen elämänlähteensä ne reaktiot. Muestä raivostuttaa, kun sinä et enää reagoi. Googlaa narsistinen lähde.

Vierailija
42/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan yleistäkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä olisi voinut olla myös minun kirjoittamaa, siis tuo ap:n viesti, ensin katsoinkin, että mitä, olenko pari vuotta sitten kirjoittanut tänne tällaisesta..

No mutta, mulla erosta nyt reilu neljä vuotta, ex-miehelläni  on sama nainen minkä kanssa salasuhteeseen aikanaan alkoihin. Myös minä olen tässä löytänyt uuden miehen.

No mutta, tulin vain kertomaan, että vielä yli neljä vuotta erosta, tämä ex mieheni vittuilee minulle tilanteen niin salliessa joka asiasta. Viimeksi eilen sain whatsuppiin viestiä, miten kuvottava olen jne. 

Jouduin laittamaan taas estot päälle.  Kun siis viestitän jostain lasten kuluista, niin kääntää sen aina niin, että minä olen se kusipää. En voi vaan käsittää tätä hänen käytöstää, odotan vain milloin lapset aikuistuvat, niin ei tarvitse hänen kanssaan olla missään tekemisissä. Koska tiedän jo nyt, että kun tämä ei ole neljässä vuodessa rauhoittunut, niin ei se rauhoitu koskaan.

Vierailija
44/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla bipo ex joka vähän väliä jätti, milloin mistäkin syystä. Kuvio toistui kerta toisensa jälkeen.

Hän jättää mut, mä yritän puhua, hän ilkeilee ja haukkuu ja mä luovutan.

Sit kun en jaksa enää itkeä perään niin alkaa tulemaan haukkumista, solvaamista ja vttuilua, kertoilee uusista panoistaan ja miten huono ja pska mä olen.

Eikö sen pitäisi sit olla onnellinen ja keskittyä uuteen elämäänsä?

Koitin itse joskus teini-iän exää ärsyttää noin, kun olin itse niin loukattu jätettynä. En ole sen jälkeen tehnyt.

Mitä nää tapaukset oikeen ajaa takaa? Pitäskö siinä alkaa itkemään että "pliiiis, älä rakas mene panemaan sitä" vai mitä ihmettä?

Itse totesin jo silloin teininä että tämä metodi ei ainakaan tuo exää takas.

Vierailija
45/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kysy siltä miksi olet niin ilkeä kun saitkin mitä halusit

Olen kysynytkin ja vastaukseksi sain, että avioeromme on kuulemma minun syytä. Vastasin hänelle, että ei vaan eromme on hänen syytään sillä hän hankki uuden naisen jo avioliittomme aikana.

Ap

Onko pakko olla noin lapsellinen? Hyvässä suhteessa ei ole kolmannen mentävää aukkoa. Pettäminen on vain seuraus kaikista niistä syistä, jotka oli huonosti teidän suhteessa.

Pitäiskö niistä ongelmista puhua ennen pettämistä?

Vierailija
46/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kysy siltä miksi olet niin ilkeä kun saitkin mitä halusit

Olen kysynytkin ja vastaukseksi sain, että avioeromme on kuulemma minun syytä. Vastasin hänelle, että ei vaan eromme on hänen syytään sillä hän hankki uuden naisen jo avioliittomme aikana.

Ap

Onko pakko olla noin lapsellinen? Hyvässä suhteessa ei ole kolmannen mentävää aukkoa. Pettäminen on vain seuraus kaikista niistä syistä, jotka oli huonosti teidän suhteessa.

Se on juurikin näin

Vierailija
47/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naisetko täällä ovat eronneet?

Vierailija
48/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaa elämääsi tahallaan. Katkaise yhteys ja aloita uusi parempi ja hienompi elämä. Pidä viestit todisteena.

Vierailija
49/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä viestit poliisille ja tee rikosilmoitus. Henkinen väkivalta on myös väkivaltaa. Poliisin soitto voi rauhoittaa ja kun sullekin on se kotirauha ja oikeus elä ilman väkivaltaa!

Vierailija
50/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naisetko täällä ovat eronneet?

Kuinka niin?

Vierailija
51/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee narsissi vaikka kyökkipsykologiset diagnoosit taitaa olla poissa muodista.

Vierailija
52/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle auttoi, että totesin itselleni, että en ole enää missään läheisriippuvaisessa hoivasuhteessa mieheen ja vastuutan häntä käyttäytymään asiallisesti niin kuin ketä tahansa aikuista. Ei ole enää millään lailla mun vastuulla pitää miestä hyvällä tuulella. Jos hän käyttäytyy asiattomasti läsnäollessaan tai viestintävälineellä, totean heti, että minä koen tämän käytöksen nyt asiattomana, ole hyvä ja muuta viestintääsi asialliseksi tai lopeta asiattomuudet, tai vastaan sinulle seuraavan kerran, kun viestintä on jälleen asiallisella tolalla. Pari-kolme kuukautta siinä meni, mutta nykyään tulee paljon harvemmin tiuskimisia tai haukkumista ja enimmäkseen kommunikoidaan neutraalisti lasten asioista.  

Onhan se vähän outoa, että pitää aikuista ihmistä muistuttaa käytöstavoista, mutta jos on oltu 20 vuotta naimisissa niin ne roolit ja parisuhdedynamiikka on siinä niin urautuneet, että toinen ei välttämättä kerta kaikkiaan tajua, että tämä lakkaa myös kun ero tulee.

Vierailija
53/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen vasta todella tajusin mikä paskapää eksä oli ollut lopulta ja mulla purkautui kaikki vihat päälle vaikka itse halusin erota. Siinä meni aikansa, mutta pääsin yli niistä vihan tunteista. Silmät avautuivat niin moneen asiaan vielä jälkeenpäin. 

Vierailija
54/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille pymppyä ja piparia

Vierailija
55/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen mielestä hänen kuuluisi saada kaikki. Ihan kaikki. Ja jos ei niin se on muiden syytä. Jos sulla on tytär niin tulee varmaan saamaan osansa isän epäreilusta fiksaatiosta naisia kohtaan sitten isompana. Joitakin miehiä naiset vaan ottaa päähän ihan ilman syytäkin. Hyvähän tuo on ettette enää asu samaa taloutta. Koeta olla katsomatta viestejä. Tsemppiä.

Vierailija
56/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä teki minulle samat. Pääsyy oli varmaan se että hän suorastaan juoksi ulos meidän avioliitosta uuteen suhteeseen ja ero jäi "kesken", hän yritti siis jälkikäteen eroriidellä. Hänellä oli myös syyllinen olo ja siksi demonisoi minut täysin. Lisäksi sain vasta monien vuosien päästä kuulla, että uusi nainen oli mustasukkainen ja koki että jotenkin hyvitelläkseen häntä eksän piti olla mahdollisimman veemäinen minua kohtaan.

Tämä meni lopulta ihan henkisen terrorin puolelle ja jouduin aloittamaan terapian.

Vierailija
57/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ja tähänkin tapaukseen sanoisin, että käykää juttelemassa poliisille viesteistä, joita saatte. Vasta sitten, jos poliisi ei voi mielestään exiä puhuttaa tai puuttua lain puitteissa, laitatte rahojanne terapiaan. 

Vierailija
58/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäsi elämä tuntuu hänestä nyt hankalammalta, kun sinun aikaan taas oli jokin pohja (jota pettää) ja mieli. Onhan se epämiellyttävää kun ei tunnetasolla pysty olemaan mitenkään päin.

Vierailija
59/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuiko viha näin kahden vuoden jälkeen? Kuka näitä vanhoja aloituksia oikein kaivaa esiin?

Vierailija
60/90 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle auttoi, että totesin itselleni, että en ole enää missään läheisriippuvaisessa hoivasuhteessa mieheen ja vastuutan häntä käyttäytymään asiallisesti niin kuin ketä tahansa aikuista. Ei ole enää millään lailla mun vastuulla pitää miestä hyvällä tuulella. Jos hän käyttäytyy asiattomasti läsnäollessaan tai viestintävälineellä, totean heti, että minä koen tämän käytöksen nyt asiattomana, ole hyvä ja muuta viestintääsi asialliseksi tai lopeta asiattomuudet, tai vastaan sinulle seuraavan kerran, kun viestintä on jälleen asiallisella tolalla. Pari-kolme kuukautta siinä meni, mutta nykyään tulee paljon harvemmin tiuskimisia tai haukkumista ja enimmäkseen kommunikoidaan neutraalisti lasten asioista.  

Onhan se vähän outoa, että pitää aikuista ihmistä muistuttaa käytöstavoista, mutta jos on oltu 20 vuotta naimisissa niin ne roolit ja parisuhdedynamiikka on siinä niin urautuneet, että toinen ei välttämättä kerta kaikkiaan tajua, että tämä lakkaa myös kun ero tulee.

Ai kamala 😳 eikai se koko 20 vuotta ollut tuollaista? Miten sä voit nykyään?