Ex-mies halusi eron ja nyt järjetöntä vihaa minua kohtaan
Onko kukaan muu kohdannut samaa ja miten on käynyt ?
Ex-mieheni aloitti salasuhteen avioliittomme aikana ja suhde oli tosi pitkä. Kun sain tietää suhteesta, mies halusi avioeron ja luonnollisestikaan en edes olisi muuta halunnutkaan. Meillä kaksi ala-ikäistä lasta.
Eron jälkeen elämä on tosi hankalaa. Lapset vuoroviikoin ja mies on tosi ilkeä ja hankala. Siis mies , joka halusi eron ja hankki uuden naisen onkin hankala ja ilkeä. Minä olen se ”aikuinen”, ja hoidan pakolliset lasten asiat asiallisesti viesteillä. Ja minimiviestinnällä, koska en halua olla exän kanssa tekemisissä yhtään enempää kuin pakko. Emme näe kasvotusten , lapset vaihtavat itsenäisesti kotia.
Mutta exä on tosi ilkeä mulle. Jatkuvasti tulee tosi ilkeitä vittuiluviestejä milloin mistäkin aiheesta. Hän yrittää haastaa whapilla riitaa tyhjästäkin, mutta en lähde siihen touhuun mukaan. Haukkuu minua siis pääsääntöisesti. Tämä on tosi raskasta henkisesti.
Loppuuko tämä koskaan? Ja miksi exä on se joka ilkeilee, hänhän se eron halusi toisen naisen vuoksi ja luulisi että hän on nyt onnellinen ja jättäisi rauhaan.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Sanoitko nyt varmasti riittävän monta kertaa, että hän on ilkeä?
Selvisikö sulle viimeistään noista alanuolista, ettet ollutkaan niin näppärä kuin luulit? Olet itse ilkeä ihminen.
Älä lähde missään nimessä mukaan siihen nimittelyyn. Älä alennu exäsi tasolle. Tiedät oman arvosi. Pysy rauhallisena ja viestittele minimin verran mikä on pakko lastesi tähden. Älä anna mitään provosointi mahdollisuutta exälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies olisi toivonut, että olisit itkenyt ja roikkunut hänessä, ja halunnut jatkaa yhdessä. Jospa koko suhde ja erotoive olikin tarve saada sinut "takaisin" kun olitte ehkä etääntyneet? Nyt sitä potuttaa kun se aattelee, ettet rakastanutkaan häntä, kun et märise perään.
Ehkä. Mutta en hyväksy pettämistä eikä mulla ollut halua yrittää korjailla suhdetta miehen sivusuhteen jälkeen . Minä hankin itselleni asunnon , pakkasin tavarat ja lähdin enkä perääni katsonut . Ehkä miehellä on joku syyllisyydentunto tai jotain. Toivon vaan että ilkeily loppuu , on tosi raskasta saada niitä viestejä. Välillä ex kirjoittaa viesteissään kuinka onnellinen on uuden naisen kanssa. Ihan sama, en vastaa niihin viesteihin mitään.
Ap
Pidä oma viestintäsi minimissään, vain pakollinen. Älä vastaa miehen viesteihin. Siis muihin kuin lapsiin liittyviin. Loppuu se miehen häiriköinti aikanaan. Mutta tosi törppö ukko, hyvä kun pääsit eroon.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo...
Että semmoista sitten tänään,,,???
Joo, tämmöistä tänään, ja samanlaista varmaan monilla muillakin pettäjien puolisoilla. Tää on katsos ihan normaalia elämää. Mutta käännä sinä kylkeä siellä peräkammarissa, mamma varmaan keyttelee pian vaikka riisipuuron. -Yksi monista
Meinasin tehdä oman aloituksen, mutta tämä AP:n tekemä onkin aika lähellä omaani.
Meillä ei ole lapsia, mutta muutoin samankaltainen tilanne. Exä käyttäytyi melko ikävästi avioliittomme loppuaikoina, silti minä olisin vielä halunnut jatkaa. Yrittää löytää ratkaisuja jne. kun rakkautta yhä kuitenkin oli molemmin puolin.
Exä itse kuitenkin halusi erota ja varmistelin asiaa useamman kerran että oletko nyt tosissasi... Oli kuulemma varma. En sitten alkanut poikkiteloin vaan hoidettiin sitten ero nätisti ja kaikin puolin kunnioittavasti.
Nyt sitten eron tultua voimaan ja kaikkien käytännön asioiden loppuunsaattamisen jälkeen hän onkin alkanut tosi kylmäksi ja ilkeäksi minua kohtaan.
Muuten asialla ei olisi edes väliä, mutta on joitakin juttuja joiden vuoksi täytyy olla vielä tekemisissä. Itse olen jo eron suhteen ihan fine enkä haikaile enää perään tms. mutta se kylmyys ja ilkeys silti korventaa. Enkä tajua miksi hän tosiaan nyt muuttui tuollaiseksi. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kysy siltä miksi olet niin ilkeä kun saitkin mitä halusit
Olen kysynytkin ja vastaukseksi sain, että avioeromme on kuulemma minun syytä. Vastasin hänelle, että ei vaan eromme on hänen syytään sillä hän hankki uuden naisen jo avioliittomme aikana.
Ap
Onko pakko olla noin lapsellinen? Hyvässä suhteessa ei ole kolmannen mentävää aukkoa. Pettäminen on vain seuraus kaikista niistä syistä, jotka oli huonosti teidän suhteessa.
Mies se tässä kikkelipää on, jos ei pysty ongelmia hoitamaan puhumalla vaan pettämällä. Myöskään uusi nainen ei ole syyllinen, vaan mies vain ja ainoastaan itse.
Mies on toki syyllinen suhteen rikkoutumiseen, mutta nainen joka tietoisesti aloittaa suhteen varatun kanssa ei ole itsekään mikään viaton.
Vierailija kirjoitti:
Sanoitko nyt varmasti riittävän monta kertaa, että hän on ilkeä?
Ja siinä ilmoittautui yksi kusipäämíes ketjuun ulisemaan. Menehän äitisi helmoihin vössykkä.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tehdä oman aloituksen, mutta tämä AP:n tekemä onkin aika lähellä omaani.
Meillä ei ole lapsia, mutta muutoin samankaltainen tilanne. Exä käyttäytyi melko ikävästi avioliittomme loppuaikoina, silti minä olisin vielä halunnut jatkaa. Yrittää löytää ratkaisuja jne. kun rakkautta yhä kuitenkin oli molemmin puolin.
Exä itse kuitenkin halusi erota ja varmistelin asiaa useamman kerran että oletko nyt tosissasi... Oli kuulemma varma. En sitten alkanut poikkiteloin vaan hoidettiin sitten ero nätisti ja kaikin puolin kunnioittavasti.
Nyt sitten eron tultua voimaan ja kaikkien käytännön asioiden loppuunsaattamisen jälkeen hän onkin alkanut tosi kylmäksi ja ilkeäksi minua kohtaan.
Muuten asialla ei olisi edes väliä, mutta on joitakin juttuja joiden vuoksi täytyy olla vielä tekemisissä. Itse olen jo eron suhteen ihan fine enkä haikaile enää perään tms. mutta se kylmyys ja ilkeys silti korventaa. Enkä tajua miksi hän tosiaan nyt muuttui tuollaiseksi. 🤔
Kaduttaa että halusi erota? Ketuttaa että olet päässyt yli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kysy siltä miksi olet niin ilkeä kun saitkin mitä halusit
Olen kysynytkin ja vastaukseksi sain, että avioeromme on kuulemma minun syytä. Vastasin hänelle, että ei vaan eromme on hänen syytään sillä hän hankki uuden naisen jo avioliittomme aikana.
Ap
Onko pakko olla noin lapsellinen? Hyvässä suhteessa ei ole kolmannen mentävää aukkoa. Pettäminen on vain seuraus kaikista niistä syistä, jotka oli huonosti teidän suhteessa.
Jos suhteessa on jokin asia huonosti, niin silloin se joko korjataan tai erotaan jos ei saada korjattua. Pettäminen ei ole ratkaisu suhteen ongelmiin.
Ehkä se pelkää, että sinä löydät vielä uuden onnen, ja sen takia haluaa itse saada sinun "huonot" puolesi väkisin esiin. Tarkoittaen siis, että lähtisit sen lapsellisiin touhuin mukaan. Ja sillä yrittää vakuutella itselleen, että ei kukaan halua elää sinun kanssa yhdessä. Ylipäätänsä ihmettelen, miksi miehesi ei voinut edes lasten takia olla aikuinen, vaan pitää heittäytyä pikkukakaran tasolle.
Miten saadaan taas selvästä vastuuta kantamattomasta narsistista näin pitkä ketju. Joo narsisti se on. On se joo. Narsisti joo. Munkin ex teki samaa ja narsisti on. Tätä 10 sivua.
Mun avioliitossa kävi samoin. Ex ei pysty katsomaan mua edes silmiin ja loukkaantuu ja kimpoilee kaikesta. Jostain syystä osaa kuitenkin puhelimessa puhua asiallisesti.
Olen sanonut että käytös harmittaa kun lapset näkee sen.
Uusi suhde ei ole sellainen kuin on kuvitellut, eli arki astunut kuvioihin.
Talleta KAIKKI viestit talteen. Muistathan että WA:ssa voi nykyään poistaa lähetettyjä viestejä. Kuvakaappaus kaikista keskusteluista.
Ihan vaan tulevan varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies olisi toivonut, että olisit itkenyt ja roikkunut hänessä, ja halunnut jatkaa yhdessä. Jospa koko suhde ja erotoive olikin tarve saada sinut "takaisin" kun olitte ehkä etääntyneet? Nyt sitä potuttaa kun se aattelee, ettet rakastanutkaan häntä, kun et märise perään.
Ehkä. Mutta en hyväksy pettämistä eikä mulla ollut halua yrittää korjailla suhdetta miehen sivusuhteen jälkeen . Minä hankin itselleni asunnon , pakkasin tavarat ja lähdin enkä perääni katsonut . Ehkä miehellä on joku syyllisyydentunto tai jotain. Toivon vaan että ilkeily loppuu , on tosi raskasta saada niitä viestejä. Välillä ex kirjoittaa viesteissään kuinka onnellinen on uuden naisen kanssa. Ihan sama, en vastaa niihin viesteihin mitään.
Ap
Älä vastaa mitään. Kertoo jo hyvin paljon tuosta onnellisuudesta, kun pitää exälle ilmoittaa😂 kunnon uuno :D hän kokee varmasti syyllisyyttä ja vituttaa kun et jäänytkään itkemään perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallista. Kokee syyllisyyttä tekemisistään ja siksi yrittää haastaa alitajuisesti riitaa. Näin saa eron sitten sinun syyksesi, koska olet niin kamala ja riitelet aina.
Pystyisitkö hoitamaan asiat tuon naisen kanssa?
Ilkeilyviesteistä kannattaa tehdä kysely miehen kavereille ja sukulaisille, että onkohan mies ihan järjissään, kun haukkuu koko ajan yhdestä ja toisestakin asiasta. Joillakin on loppunut tällainen.
Ja sitten kotirauhan häirinnästä voi tehdä ilmoituksen, mikäli viestit eivät ole asiallisia.
Silleenhän se tilanne paranee että vedetään ulkopuoliset mukaan.
Kyllä meillä auttoi, sanoin suoraan exälle, että jos tää länkytys ei lopu jaan viestit julkisesti kaveripiirille, näkee nekin mimmoinen olet. Loppui kuin seinään ja tuli anteeksipyyntö, myönsi, että vihaa itseään kun tuli hyvän liiton ryssineeksi. Hänellä meni upea talo (ostin hänet ulos appivanhempieni tuella, kyllä luin oikein, hänen omat vanhempansa auttoivat minua ja lapsia) ja kiva perhe, lapset ei tykkää käydä isänsä luona kun uusi eukko on siellä (minä en ole puhut sanaakaan uudesta lapsille; enää haukkunut heille isäänsä). Tapaa nyt lapsiaan vanhempiensa luona, viettävät siellä viikonloppuja.
Valitettavasti Suomi on täynnä tällaisia miehiä joita ei mitenkään rangaista, tämä maa on kaukana onnellisesta kun nämä saavat tehdä ihan mitä haluavat vailla seuraamuksia... en ole keksinyt vielä mitään keinoa päästä eroon näistä mielipuolista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallista. Kokee syyllisyyttä tekemisistään ja siksi yrittää haastaa alitajuisesti riitaa. Näin saa eron sitten sinun syyksesi, koska olet niin kamala ja riitelet aina.
Pystyisitkö hoitamaan asiat tuon naisen kanssa?
Ilkeilyviesteistä kannattaa tehdä kysely miehen kavereille ja sukulaisille, että onkohan mies ihan järjissään, kun haukkuu koko ajan yhdestä ja toisestakin asiasta. Joillakin on loppunut tällainen.
Ja sitten kotirauhan häirinnästä voi tehdä ilmoituksen, mikäli viestit eivät ole asiallisia.
Silleenhän se tilanne paranee että vedetään ulkopuoliset mukaan.
Kyllä meillä auttoi, sanoin suoraan exälle, että jos tää länkytys ei lopu jaan viestit julkisesti kaveripiirille, näkee nekin mimmoinen olet. Loppui kuin seinään ja tuli anteeksipyyntö, myönsi, että vihaa itseään kun tuli hyvän liiton ryssineeksi. Hänellä meni upea talo (ostin hänet ulos appivanhempieni tuella, kyllä luin oikein, hänen omat vanhempansa auttoivat minua ja lapsia) ja kiva perhe, lapset ei tykkää käydä isänsä luona kun uusi eukko on siellä (minä en ole puhut sanaakaan uudesta lapsille; enää haukkunut heille isäänsä). Tapaa nyt lapsiaan vanhempiensa luona, viettävät siellä viikonloppuja.
Hienoa että joku sentään oppi virheistään. Viha on myrkyllinen tunne ja vie koko ihmisen mennessään ellei ymmärrä käsitellä oikeaoppisesti omia tunteitaan.
M45
Ihan kuin mun miehen elämästä. Miehen eksä piti kahta miestä yhtä aikaa, ja kun minun mieheni sai sen selville, mies halusi eron. Sen jälkeen miehen eksästä ei ole ollut kuin ongelmia, ja lapsetkin on vieraannuttanut isästään. Suhtautuu myös minuun todella vihamielisesti, vaikka minä tulin kuvioon vasta kolme vuotta heidän eronsa jälkeen. Heidän erosta kohta 10 vuotta, eikä helpotusta näy.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia?
Kas kun ne ongelmat parisuhteessa otetaan puheeksi, eikä tuoda niitä päivänvaloon pettämällä puolisoa. Tätähän miehet eivät näytä ymmärtävän. Miesten mielestä pettäminen on asia, josta naisen pitää ymmärtää että jotain on vialla, kun mölli suomalainen mies ei sen vertaa saa suutaan auki, että voisi ääneen sanoa. Sitten vingutaan ääneen, kun se puoliso lähtee kun ei ymmärtänyt että mies pololla oli vain huono olla. Just.