Menimme naimisiin. Kukaan ei onnitellut.
Menimme salaa naimisiin maistraatissa ja laitoimme sukulaisille, tuttaville ja kavereille viestiä tilaisuuden jälkeen. Vanhempamme ja veljeni soittivat ja onnittelivat. Kavereista ei yksikään ole onnitellut. No, enpä kaipaile tuollaisia kavereita.
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:15"]Menimme salaa naimisiin maistraatissa ja laitoimme sukulaisille, tuttaville ja kavereille viestiä tilaisuuden jälkeen. Vanhempamme ja veljeni soittivat ja onnittelivat. Kavereista ei yksikään ole onnitellut. No, enpä kaipaile tuollaisia kavereita.
[/quote]Mitä ihmettä odotit? Jos ette itsekään arvosta avioliittoanne tuon enempää, niin miksi oletat että muutkaan arvostaisivat!
Jospa ne ovat ajatelleet että olette vaan lähettäneet saman viestin kaikille ilmoitusluonteisesti eikä ole kokeneet että tarvitsisi viestiin vastata mitään, varsinkaan jos naimisiinmeno ei tullut ihan yllätyksenä. Enpä tiedä, itse kyllä toki onnittelisin mutta jotenkin ymmärrän jos joltain jäisi onnittelematta.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:17"]Jos ne eivät ole vielä saaneet eli huomanneet viestiä? Toivoin ainakin, että tästä ois kyse...
[/quote]
Viestistä on aikaa viikko.
Ap
Jep ehkä he eivät pidä teidän liittoa järkevänä tai jopa järkyttyivät jos kerran salaa sen teitte.
ovatko kaverisi sen tyyppisiä, että isot kirkkohäät on aika must juttu? tai sentyyppisiä, että asuvat avoliitossa kaikki?
minkä arvelet olevan syynä, oletko itse huono onnittelemaan ihmisiä vai ovat kaverinne etäisiä, ja ovat pitäneet asiaa ilmoitusluonteisena?
Minä en aikoinani onnitellut kaveriani, kun hän oli mennyt maistraatissa naimisiin. Syynä oli täysin mulkku mies. En minä voinut hyvällä omalla tunnolla sanoa onnitteluja, kun olin sitä mieltä että koko naimisiinmeno oli virhe. Avioliittonsa ajan meillä ei käytännössä ollut välejä. Lopulta kaveri tajus jättää miehensä taponyrityksen jälkeen, siihen asti otti turpaansa ja sieti kaikkea uskomatonta paskaa (kaikesta en edes tiennyt ennen kuin jälkikäteen). Eron jälkeen välimme taas kohentuivat ja taisi jopa ymmärtää, miksi en ollut häiden jälkeen onnellinen hänen puolestaan.
Näin se vaan on, että jos haluaa hääonnitteluja, ei kannata mennä salaa naimisiin. Siitä saa sen käsityksen, että ette halua, että naimisiinmenosta tehdään mitään numeroa, ettekä halua huomiota asialle, ette siis myöskään onnitteluja. Niin että jos nyt onnittelee, niin vedätte herneen nenään, kun juuri siksihän ette kertoneet kenellekään että olette menossa naimisiin, ettei kukaan vaan ala onnittelemaan ja hössöttämään. :)
Jos se ei herättänyt heissä sen kummempia tunteita kun noin jälkikäteen vain tuli ilmoitus. Te ette halunneet hössötystä kun menitte salaa naimisiin ja nyt sitä hössötystä ei tule.
Siis miksi pitäisi onnitella? Eikö sulla nyt ole se onni, jonka kaipasitkin? Mulla ei ole, enkä koskaan onnittele hääpareja, edes häissä. Kättelen vaan hymyillen jos sitäkään.
Aloitus taitaa olla provo, tai ap ammattimainen mielensäpahoittaja. :)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:15"]Menimme salaa naimisiin maistraatissa ja laitoimme sukulaisille, tuttaville ja kavereille viestiä tilaisuuden jälkeen. Vanhempamme ja veljeni soittivat ja onnittelivat. Kavereista ei yksikään ole onnitellut. No, enpä kaipaile tuollaisia kavereita. [/quote]Mitä ihmettä odotit? Jos ette itsekään arvosta avioliittoanne tuon enempää, niin miksi oletat että muutkaan arvostaisivat!
[/quote]Yks idiooteimmista (tosimielellä kirjoitetuista) vastauksista, jonka oon av:lta lukenut.
Mitä ihmettä avioliittonsa arvostamisella on tekemistä sen kanssa, että sen avioitumisen haluaa tehdä kaksin?
Jos loukkaantuivat kun kuulivat asiasta tekstarilla? Itse olisin ainakin ihmeissäni, jos joku ystäväni tekisi noin ja ilmoittaisi asiasta pelkästään tekstarilla, varsinkin jos tekstarin sävy olisi tosi ilmoitusluonteinen (tyyliin "Menimme salaa naimisiin 31.3. t: Minna ja Mikko") ja kokisin ehkä, etten olekaan hänelle niin läheinen kuin olen kuvitellut. En siis loukkaantuisi siitä etten ollut mukana häissä, vaan siitä että minulle kerrotaan asiasta pelkällä tekstarilla. Onhan tuo toki vähän parempi kuin se, että ystävät saisivat tietää asiasta Facebook-päivityksestä.
Noloja"kavereita" sinulla.
Minä haluan kuitenkin onnitella! Iso hali ja virtuaalinen kukkapuketti. Ja kas, mieheni kiikuttaa leivänpaahtimen.
No jos salaa menee naimisiin niin ei varmaan voi odottaa että kaverit hirveesti innostuu onnittelemaan.
En ymmärrä tuollaista salaa naimisiinmenemistä ja sitten itkemistä ettei onnitella. Tai yleensäkään sitä miksi naimisiin menemisestä pitää tehdä numero jos on jo asuttu vuosia yhdessä, ostettu talo ja saatu lapsia. Itse miellän hääjuhlan yhteiselämän aloituksen kunniaksi pidetyiksi juhliksi, miksi onnitella jostain joka on pelkkä juridinen sopimus? Onneksi olkoon, teit testamentin?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:26"]
Noloja"kavereita" sinulla. Minä haluan kuitenkin onnitella! Iso hali ja virtuaalinen kukkapuketti. Ja kas, mieheni kiikuttaa leivänpaahtimen.
[/quote]
Miksi pitää onnitella? Eikö ap ole onnellinen jo muutenkin, ilman sun onnittelujas? Mitä he niillä tekee miehensä kanssa?
Se oli teille jännä juttu ja odotit kavereilta jotain WAU-ihmettelyä. Nyt tunnelma lässähti kun ketään ei kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:15"]Menimme salaa naimisiin maistraatissa ja laitoimme sukulaisille, tuttaville ja kavereille viestiä tilaisuuden jälkeen. Vanhempamme ja veljeni soittivat ja onnittelivat. Kavereista ei yksikään ole onnitellut. No, enpä kaipaile tuollaisia kavereita. [/quote]Mitä ihmettä odotit? Jos ette itsekään arvosta avioliittoanne tuon enempää, niin miksi oletat että muutkaan arvostaisivat!
[/quote]
miten niin ei arvosta avioliittoaan?
En minäkään onnitellut kaveriani, koska hänen miehensä on sellainen häntäheikki...