Menimme naimisiin. Kukaan ei onnitellut.
Menimme salaa naimisiin maistraatissa ja laitoimme sukulaisille, tuttaville ja kavereille viestiä tilaisuuden jälkeen. Vanhempamme ja veljeni soittivat ja onnittelivat. Kavereista ei yksikään ole onnitellut. No, enpä kaipaile tuollaisia kavereita.
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:28"]
En ymmärrä tuollaista salaa naimisiinmenemistä ja sitten itkemistä ettei onnitella. Tai yleensäkään sitä miksi naimisiin menemisestä pitää tehdä numero jos on jo asuttu vuosia yhdessä, ostettu talo ja saatu lapsia. Itse miellän hääjuhlan yhteiselämän aloituksen kunniaksi pidetyiksi juhliksi, miksi onnitella jostain joka on pelkkä juridinen sopimus? Onneksi olkoon, teit testamentin?
[/quote]
No just näin. Itse onnittelisin ennemmin vaikka kun se mies löytyy ja kaveri kertoo hänen olevan se oikea. Häissä? Miksi? Onnea, sait pallon jalkaasi!? Et voi erota kuin virallisella ilmoituksella jne, onnea tästä valinnastasi :)
Toivottavasti menitte naimisiin rakkaudesta ettekä onnittelujen toivossa.
Ihan rehellisesti sanottuna? Jos joku ystävistäni menisi salaa naimisiin maistraatissa, kyllä mä ihan vähän loukkaantuisin (koska en ole ollut niin tärkeä ja läheinen, että minulle oltaisiin kerrottu). Ehkä "en olisi huomannut" viestiä - sitäkin ihmettelisin, että miksei minulle voitu edes soittaa tai kertoa kasvotusten jälkikäteen.
Minä kun ilmoitin meneväni naimisiin, niin kukaan kavereistani eikä vanhemmistani onnitellut. Syynä ei ainakaan ole se, etteikö he pitäisi miehestä, koska kukaan ei edes tunne häntä oikeastaan.
Syynä voi olla se, että menen vihille toista kertaa. Olin viisi vuotta yksin tässä välissä. Vai onnitellaanko toisella kierroksella olijoita!
tai syy on se, että mies on jo kolmannella kierroksella.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:48"]
suurin syy on varmasti se että kukaan ei TIEDÄ MITEN tuollaiseen ilmoitukseen pitäisi reagoida ja miten onnitella. En itsekään tietäisi. Kortin lähetin ystävälleni joka meni salaa naiminsiin, ja puolen vuoden kuluttua ilmoitti kirjeessään, että muuten uusi sukunimensä onkin nyt se ja se,häitä juhlittiin "lähipiirissä",(eli sanoi en ole lähipiiriään siis). Okei. Jos en ole lähipiiriä,niin ei voi odottaa onnitteluja. Joten lahjaako he oisivat odottaneet? tunsin että teki täydelliset oharit mulle, ja haistatti paskat koko ystävyydelleni. En ollut yhtään mitään.
MITÄ te odotatte? kyllähän maistraattiinkin vaaditaan ne kaksi todistajaa, keitä he oli? Miksi ette pyytäneet kaveria tai vanhempaa siihen hommaan?
[/quote]
Jos saat tekstarina ilmoituksen naimisiinmenosta, niin et tiedä että voisit vaikka tekstarin lähettää jossa lukisi "Onnea"? Eikö ihmisillä normaalit käytöstavat tuon paremmin ole hallussa? Odotatko tosiaan saavasi juhlakutsun aina, jotta viitsit mistään onnitella??
Lähipiiri puolestaan tarkoittaa lähimpiä perheen jäseniä ja sukulaisia. Siis vanhemmat ja sisarukset perheineen. Loukkaannutko silloinkin jos ystäväsi kuolee ja hiljaiset hautajaiset vietetään vain lähimpien läsnäollessa, eli sinua taikka muita vainajan kavereita ei kutsuta?
[/quote]
Itseasiassa loukkaannun, koska hiljaiset hautajaiset on yleensä merkki siitä, että aikuisilla lapsilla ei ole aavistustakaan siitä, että äitinsä/isänsä eli elämää, johon kuului muitakin tärkeitä ihmisiä kuin he. Moneen kertaan on juteltu kavereiden kanssa, miten kamalaa olisi, jos lähimmät päättäisi omia menetyksen surun itselleen eikä tajuaisi, että meitä on 6 naiset kaveripiiri, joka on pitänyt yhtä jo yli 20 vuotta. Paremmin me toisemme tunnemme kuin mitä lapset tuntevat vanhempiaan. Hautajaiset on hyvästijättöjuhla ja itsekäs on se perhe, joka kuvittelee, että kukaan muu ei halua hyvästellä.
[/quote]
Niin, sulle hautajaiset on hyvästijättöjuhla, vainajan läheisille se voi olla PALJON muutakin. Miten joku voi olla noin minäkeskeinen, että oma tarve menee vainajan lasten toiveiden edelle? Toisaalta ei kaikille tule mieleen, että toiset oikein haluamalla haluavat tulla hautajaisiin itkemään. Hautajaiset kun tuppaavat monen mielestä olemaan kauhea juhla. Ja sitten sä voit jättää jäähyväisesi varmaan jollain muullakin tavalla, mielikuvitus on vain rajana.
En jaksa uskoa, että ap:n tilanne olisi aito. eiköhän sen tarkoitus ole olla kannanotto päiväprinsessanajuhlien puolesta.
Hyvään käytökseen kuuluu onnitella. Milloin suomalaisista on tullut näin moukkia?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:03"]
Minä kun ilmoitin meneväni naimisiin, niin kukaan kavereistani eikä vanhemmistani onnitellut. Syynä ei ainakaan ole se, etteikö he pitäisi miehestä, koska kukaan ei edes tunne häntä oikeastaan.
Syynä voi olla se, että menen vihille toista kertaa. Olin viisi vuotta yksin tässä välissä. Vai onnitellaanko toisella kierroksella olijoita!
tai syy on se, että mies on jo kolmannella kierroksella.
[/quote]
Höpsö! Syy on se, ettei kukaan tunne sitä miestä! Eivät siis tiedä onko tuo karmein virheesi vai paras tekosi.
Sama juttu meillä. Kukaan ei edes korttia lähettänyt. Tapahtuma ei sinällään voinut jäädä huomaamatta, kun vaihdoin sukunimenikin.
Kaverit tuntevat mieheni ja hän on menossa ekaa kertaa naimisiin, samoin minä. Mieheni kunnollinen, ei ryyppää eikä hakkaa, tyypillinen suomalainen mies.
Yksi kaveri eronnut, loput naimisissa. Muutamia mennyt salaa naimisiin.
En keksi syytä miksi ei onniteltaisi. Minusta kuuluu hyviin käytöstapoihin tehdä niin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:25"]
Aloitus taitaa olla provo, tai ap ammattimainen mielensäpahoittaja. :)
[/quote]
Kyllä mä sen tavallaan ymmärrän, että pahoittaa mielensä jos ei saa ollenkaan onnitteluja (no, perhe toki onnitteli, mutta kavereilta). Me mentiin samalla tavalla maistraatissa naimisiin ja kun asia tuli julki, saimme jonkun verran onnitteluja. Ne lämmittivät mieltä ihan valtavasti.
En edes tarkalleen nyt muista kuka onnitteli ja kuka ei, koska koin saaneeni vastakaikua ystäviltä kun jaoin heille tärkeän asian. Jos yksikään ei olisi onnitellut, se olisi varmasti jäänyt ihmetyttämään. Miettisin, eivätkö he pidä avioliittoa fiksuna, inhoavatko miestäni ym.
Toki en nyt välejä laittaisi poikki kehenkään ("en tarvitse tuollaisia kavereita") mutta ehkä juuri ihmettelisin av:lla ;)