TE-toimisto ohjasi hakemaan töitä,
joita en tekisi isolla rahallakaan. Nivelkulumien ja toistuvien nivelten rasitusvammojen vuoksi en saa tehdä enää töitä, joissa on paljon nostoja. Itse en taas halua tehdä töitä lapsiperheessä, koska en pidä lapsista. Vuoro- ja viikonlopputyökään ei liioin enää innosta. Osa-aikatyö päivisin olisi se, mitä kaipaisin ja mieluiten vanhusten parissa. Vaan mitä tekikään TE-toimisto, sain ohjauksen hakea henkilökohtaisen avustajan töitä perheestä, jossa on 4 lasta, työ olisi joka toinen viikko iltatyötä ja myös viikonloppuisin olisi kaksi kertaa kuussa töitä. Lasten harrastuksiin kuskaaminen olisi osa työnkuvaa. Mutta hei, nostoja ei olisi! Millaisen hakemuksen tekisin, ettei minua kutsuttaisi edes haastatteluun. Voinko mainita, etten ole tottunut työskentelemään lasten parissa. Minulla on itse asiassa suunnitelmia toiseen suuntaan, eli työskentelyä vanhusten parissa. Hentoa vaalean vihreää on jo väläyteltykin suunnitelmalleni.
Kommentit (66)
saisitkö töitä äitinä? työnkuvasta päätellen
Laitat siihen että et pidä lapsista. Et varmana saa paikkaa. :D
Onneksi kaikki työttömät haluaa töihin.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:43"]Tupakoi. Ne ei ehkä halua sua.
[/quote]
Hyvällä tuurilla. Minä en esimerkiksi tupakoi, mutta mieheni tupakoi ja voisin otta töihin tupakoivan ihmisen, jos ei tupakoisi lapsien lähellä. Vaan menee ulos ja kun tulee sisään pesee kädet ja laittaa käsidesiä, niin kuin mieheni. Usein syö vielä leijonapastillin siihen päälle niin ei hengitys haise, vaatteet vain vähän.
Kerro, että olet lyhytpinnainen ja hermostunut tai että sulla on mt-ongelmia. Rikosrekisterikin käy.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:42"] Minulla on itse asiassa suunnitelmia toiseen suuntaan, eli työskentelyä vanhusten parissa.
[/quote]
Et saa nostella etkä halua tehdä vuorotöitä, mutta hakuat vanhusten pariin työskentelemään
Haet paikkaa ja hyvällä maulla. Kerrot että olet kunnollinen ja työ kiinnostaa. Ei mitään negatiivista. Palkkapyyntö 2500.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:50"]
Haet paikkaa ja hyvällä maulla. Kerrot että olet kunnollinen ja työ kiinnostaa. Ei mitään negatiivista. Palkkapyyntö 2500.
[/quote]
Pakkohan sinun muutenkin on pyytää täyden kuukauden palkan koska millä sinä muuten elät?
Kannattaa tehdä normaali hakemus, työkkäri saattaa sen tarkistaa. Voit haastattelussa sanoa ettei pidä lapsista tai ole tottunut niiden kanssa olemaan.
Painota hakemuksessasi kokemusta vanhusten hoidosta. Älä siis kirjoita, ettet pidä lapsista tms, se voidaan tulkita, ettet halua paikkaa. Vaan hehkutat, miten tulevaisuudessa näet itsesi vanhustyössä ja painotat niitä kokemuksia. Kehut kyllä itseäsi, mutta et kohdenna hakemusta tuohon duuniin.
Miten muuten voidaan velvoittaa kuljettamaan lapsia työkseen, jos ei oleammattikuljettaja? Olen itse tehnyt työtä oppaana ja meille on painotettu, että jos ei ole ammattikuljettajan lupaa, ei saa omalla autolla kuljettaa asiakkaita, jos tulee onnettomuus, niin voi saada syytteen.
En kyllä ymmärrä miksi haluat vanhusten pariin töihin jos sulla on kerran kulumia etkä voi nostella. Vanhusten kanssahan just joutuu oma kroppa koville.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:52"]
En kyllä ymmärrä miksi haluat vanhusten pariin töihin jos sulla on kerran kulumia etkä voi nostella. Vanhusten kanssahan just joutuu oma kroppa koville.
[/quote]
Seuraneidiksi?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:52"]
[/quote]
Seuraneidiksi?
[/quote]
Ei siitä makseta
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:52"]
[/quote]
Seuraneidiksi?
[/quote]
Ei pyörätuolin lykkääminen kovin kevyttä ole tuolla ulkona. Ja joskus se seuraneitikin voi joutua auttamaan vessaan yms. Kyllä lasten kanssa fyysisesti helpommalla pääsee.
Palkka toive älyttömäksi, ei kumminkaa ihan yli vedetyksi. Teet hyvän hakemuksen, mutta painota siinä vastakohtia missä olet hyvä. Esimerkiksi juuri se, että vanhustenhoito. Et suoraan sano, että et pidä lapsista, mutta juuri niitä vastakohtia. Kuten paineensieto kyky sitä tarvitaan lasten kanssa sanot, että olet hyvä tekemään asioita ajan kanssa ja rauhassa (Ei todellakaan onnistu lasten kanssa) Keskityt juuri siihen kuinka sinä osaat hoivata vanhuksia kun niiden kanssa saa toimia hitaasti ja rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:52"] En kyllä ymmärrä miksi haluat vanhusten pariin töihin jos sulla on kerran kulumia etkä voi nostella. Vanhusten kanssahan just joutuu oma kroppa koville. [/quote] Seuraneidiksi? [/quote] Ei siitä makseta
[/quote]
Maksetaanpas.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:52"] En kyllä ymmärrä miksi haluat vanhusten pariin töihin jos sulla on kerran kulumia etkä voi nostella. Vanhusten kanssahan just joutuu oma kroppa koville. [/quote] Seuraneidiksi? [/quote] Ei siitä makseta
[/quote]
Maksetaanpas.
[/quote]
Missä muka? Kuka muka maksaa?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 13:56"]
[/quote]
Maksetaanpas.
[/quote]
Pelkästä seurustelusta? Tokkiinsa
Tupakoi. Ne ei ehkä halua sua.