Miten akateeminen mies eroaa duunarimiehestä?
Kommentit (426)
Tekemällä normaalin erohakemuksen, jonka uusii puolen vuoden jälkeen.
Olen ollut pitkään duunari ja myöhempinä aikoina akateeminen. Kaikkein fiksuimmat tyypit ovat sähkömiehiä. Oli sitten vastakkain sähkärit vs. akateemiset tahi sähkärit vs. muut duunarit
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut pitkään duunari ja myöhempinä aikoina akateeminen. Kaikkein fiksuimmat tyypit ovat sähkömiehiä. Oli sitten vastakkain sähkärit vs. akateemiset tahi sähkärit vs. muut duunarit
No onpa jännä. Itse taas tunnen vain yhden sähkärin, ja hän ei kyllä loista sen enempää älyllään kuin käytöstavoillaankaan. Se kuuluisa poikkeus säännöstä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko kenties itse sähkömies? :D
Ainakin nuoremmissa duunareissa on sellaisia vatipäitä että huh huh... Puhelinta osataan hiplata mutta työhommissa saa joku muu tulla perässä korjaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erään edellisen duunipaikan kaffipaikalla keskustelua perjataina iltapäivällä, noin kolmekybäiset sinkkumiehet:
Sähköarska: " voe ttu ku tekkee mieli plua, jos lähtis Tallinnaan maksullisiin...:
Dippainssi: "no en mää siitä Tallinnasta niin perusta, mutta josko lähtis paikalliseen yöhön, ties vaikka kohtaisi auliin ja antavaisen hoitsun.."
Tavoite sama, asian vaan eri tavalla ilmaistu.
Eli maksullisen naisen ostaminen = naisen iskeminen yökerhossa.
Ei hyvää päivää näitä juttuja.
Et näköjään tajunnut yhtään mitään. Koulutuksesi ei taida olla akateeminen?
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Sähkäreillä on vain hyvin kapea tietämys omasta alasta ja ovat päntänneet ulkoa ziljoonia säädöksiä ja asetuksia millä ei kukaan muu tee mitään. Maallikoilla on usein sellainen taikauskoinen suhtautuminen sähköön, kun hädintuskin tietävät plussan ja miinuksen, mistään vaiheista ja nollista nyt puhumattakaan, niin heitä pidetään siksi muita viisaampina. Siis vaikka mikään muu homma ei onnistu kuin se oma sähköjuttu. Osalla ihailu menee hattuun ja ovat jokseenkin raskasta seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset eivät ole niin usein rasisteja ja seksistejä, tai ainakin he osaavat salata sen. Duunari ei osaa ja mölisee kaiken ääneen ja nolaa itsensä.
Akateemisilla on myös enemmän aineellista ja henkistä pääomaa, duunarit tunkee kaikki rahansa kaljaan ja einesruokaan.
Akateemiset jaksavat lukea ja keskittyä, duunarit eivät jaksa luke Aku Ankkaakaan.
Siinä muutamia.
Mulla on rakkaat poika, veli ja appiukko asentajia, enkä kyllä tunnista heitä tästä kuvauksesta. Eivät mölise, eivätkä ikinä ole ainakaan minun kuullen puhuneet rasistisia tai seksistisiä juttuja. Avuliaita ovat ja toiset huomioon ottavia, tekevät niin "naisten" kuin "miesten" töitä.
Puolin ja toisin heitellään ennakkoluuloja ja survotaan suppeisiin lokeroihin. Ehkä sen toisilta vielä ymmärtäisi, mutta minkä alan akateemisten maailma on noin mustavalkoinen?
Sitä olen minäkin ihmetellyt kun palstan akateemikot haukkuvat duunareita. Silti väittävät olevansa sivistyneempiä, en jaksa ymmärtää.
Ihan kuin kukaan akateemikko seuraisi AV:ta.
Huutonaurua, kyllä ne täällä viihtyy ja paljon.
ÖÖÖöööööö..... tiedätkö nyt varmasti mitä akateemikko tarkoittaa? Heitähän on vain parikymmentä koko Suomessa ja taitavat kaikki olla jo yli 70v ikään ehtineitä.
Kertoo siitä mitä tämä porukka täällä oikeasti tajuaa akateemisesta maailmasta, mitä siellä tehdään ja miten se toimii 🤷♀️. -eri
No mitä sä nyt sitten teet? Ei oikeasti ole hajuakaan. Kerro siitä akateemisesta maailmasta, niin tiedetään mitä siellä(pitäisi)tehdä ja miten se toimii. Etkö kuitenkin ole jakamassa tietoa?
Akateeminen maailman on monimutkaisempi kuin duunarin varsin konkreettinen maailma. Usein myös vastuuta on äärimmäisen paljon enemmän, ei olla vain töissä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen lyhyempi.
Duunari on vahvempi.Akateeminen hakee statuksensa vallan kautta. Duunarin pienillä aivoilla se ei onnistu.
Todellista valtaa heilutella käsiään telian liittymämyymälässä. Ei näitä akateemisia käsien heiluttelijoita kyllä kauheasti arvosteta ja miksi arvostettaisiin? Täysin joutavaa työtä monet tekevät. Jos tulee jälleen kovat ajat niin nämä avuttomat pellet kyllä ovat ensimmäisenä ongelmissa ilman mitään todellista osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Sähkäri-inssi, tuttu sukulainen auttoi muutossa. Otti lamput katosta irti. Arvatkaas mitä se teki?! Leikkasi johdot poikki jokaisesta!!! Pikkasenko olin kauhuissani kun tajusin mitä oli mennyt tekemään.
Eli kaikki inssit ovat tuollaisia? Myös ne, jotka ovat aikaisemmin käyneet ammattikoulun ja työskennelleet alalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ummehtuneita stereotypioita.
no käyppä keskustelemassa paikallisen työmaan tupakka paikalla suomeksi ydinfysiikasta.
Omassa työpiirissäni on vain akateemisesti koulutettuja ja veikkaan että ydinfysiikan tuntemus on hyvin heikkoa. Varmasti heikompaa kuin ydinvoimalan rakennustyömaan tupakkapaikalla.
Aivan paras keskustelu tämä! Akateemiset on kaikki samanlaisia ja kaikki duunarit on samanlaisia!
Hauskaa että en tunnista itseäni "duunariksi" näiden juttujen perusteella.
En voi sietää rivoja juttuja, äijäilyä tai kaljan kittaamista.
Minä luen, urheilen ja sivistän itseäni kaikin tavoin.
No tottakai sen tiedän että tänne kirjoittavat ovat 99 prosenttisesti syrjäytyneitä ja alkoloituneita trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen lyhyempi.
Duunari on vahvempi.Akateeminen hakee statuksensa vallan kautta. Duunarin pienillä aivoilla se ei onnistu.
Todellista valtaa heilutella käsiään telian liittymämyymälässä. Ei näitä akateemisia käsien heiluttelijoita kyllä kauheasti arvosteta ja miksi arvostettaisiin? Täysin joutavaa työtä monet tekevät. Jos tulee jälleen kovat ajat niin nämä avuttomat pellet kyllä ovat ensimmäisenä ongelmissa ilman mitään todellista osaamista.
Akateemisena asiantuntija voin vahvistaa tämän. Suurimman osan työt on ihan oikeasti aivan naurettavaa pascaa, jolla ei ole minkään sortin käyttöarvoa oikeassa elämässä. Laatikkoleikkejä, exceleitä, powerpointteja käppyröineen ja muita aivan jonninjoutavia juttuja. Jostain ihmeen syystä näistä vaan halutaan maksaa aivan tolkuttomia summia, mitä en tietenkään vastusta yhtään, mutta se itse työstä tee yhtään sen fiksumpaa.
Vierailija kirjoitti:
DI:n tutkinto on kyllä menettänyt hohtoaan. Kuka tahansa tollo tekee sen helposti kun kouluun pääsee olemattomalla osaamisella suoraan lukiosta. DI:n paperit ei todista juuri mitään ihmisestä. Lääkärin tai juristin tutkinto kertoo että määrätietoisuutta ja lahjojakin hyvin todennäköisesti. Raha-asiat myöskin pääsääntöisesti kunnossa.
Kyllä DI paperi on todella kovaa valuuttaa. Helpohkoa päästä sisään, mutta tutkinnon läpäisy on kovan takana. Paljon keskeyttäneitä.
Ottamalla munansa pois kaverinsa perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen mies on nörtimpi ja omaa alhaisemmat testosteronitasot. Duunarimies keskimäärin miesmäisempi, polttaa tupakkaa ja juo alkoholia humalahakuisesti.
tupakan poltto ja myrkytystilaan hakeutuminen päihteillä ei ole mitenkään maskuliinista vaan enemmänkin idiotismia.
Tutkitusti amislaiset polttaa tupakkaa paljon useammin, kuin lukiolaiset. Tämä on tutkittu fakta, ei siis mielipide. Amislaiset ovat duunariammateissa ja lukiolaiset akateemisissa. Korkeammin koulutetut myös elävät pidempään, koska he huolehtivat terveydestään enemmän (eli tupakoivat vähemmän).
Akateeminen ihminen on laajasti sivistynyt henkilö, jota ajaa eteenpäin ilmiöiden ymmärtäminen. Perinteinen termi filosofi eli ”viisauden rakastaja” kuvaa hyvin tällaista henkilöä. Nykyaikainen korkeakoulutus, joka tarjoaa massoille ammattikoulutuksen, on äärimmäisen kaukana akateemisuudesta.
Harva pystyy vertailemaan akateemista miestä duunariin koska suurin osa ei ole koskaan akateemista ihmistä tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset eivät ole niin usein rasisteja ja seksistejä, tai ainakin he osaavat salata sen. Duunari ei osaa ja mölisee kaiken ääneen ja nolaa itsensä.
Akateemisilla on myös enemmän aineellista ja henkistä pääomaa, duunarit tunkee kaikki rahansa kaljaan ja einesruokaan.
Akateemiset jaksavat lukea ja keskittyä, duunarit eivät jaksa luke Aku Ankkaakaan.
Siinä muutamia.
Mulla on rakkaat poika, veli ja appiukko asentajia, enkä kyllä tunnista heitä tästä kuvauksesta. Eivät mölise, eivätkä ikinä ole ainakaan minun kuullen puhuneet rasistisia tai seksistisiä juttuja. Avuliaita ovat ja toiset huomioon ottavia, tekevät niin "naisten" kuin "miesten" töitä.
Puolin ja toisin heitellään ennakkoluuloja ja survotaan suppeisiin lokeroihin. Ehkä sen toisilta vielä ymmärtäisi, mutta minkä alan akateemisten maailma on noin mustavalkoinen?
Sitä olen minäkin ihmetellyt kun palstan akateemikot haukkuvat duunareita. Silti väittävät olevansa sivistyneempiä, en jaksa ymmärtää.
Ihan kuin kukaan akateemikko seuraisi AV:ta.
Huutonaurua, kyllä ne täällä viihtyy ja paljon.
ÖÖÖöööööö..... tiedätkö nyt varmasti mitä akateemikko tarkoittaa? Heitähän on vain parikymmentä koko Suomessa ja taitavat kaikki olla jo yli 70v ikään ehtineitä.
Kertoo siitä mitä tämä porukka täällä oikeasti tajuaa akateemisesta maailmasta, mitä siellä tehdään ja miten se toimii 🤷♀️. -eri
No mitä sä nyt sitten teet? Ei oikeasti ole hajuakaan. Kerro siitä akateemisesta maailmasta, niin tiedetään mitä siellä(pitäisi)tehdä ja miten se toimii. Etkö kuitenkin ole jakamassa tietoa?
Akateeminen maailman on monimutkaisempi kuin duunarin varsin konkreettinen maailma. Usein myös vastuuta on äärimmäisen paljon enemmän, ei olla vain töissä täällä.
Totta. Duunareille riittää kun hioo jotain puupalikkaa 8h ja sen jälkeen lähtee kotiin. Vastuuta ei ole kuin sen euron puupalikan hiomisesta. Akateemisen vastuulla taas voi olla esimerkiksi useiden kymmenien miljoonien arvoisen tuotantolaitoksen suunnittelu, tai vaikka konsernin johtaminen, että duunailla on seuraavanakin vuonna paikka missä hioa puupalikoita. Sellaisissa töissä ei riitä pelkkä minimi ja puhelimeen on vastattava myös vapaallakin.