Miten akateeminen mies eroaa duunarimiehestä?
Kommentit (426)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset eivät ole niin usein rasisteja ja seksistejä, tai ainakin he osaavat salata sen. Duunari ei osaa ja mölisee kaiken ääneen ja nolaa itsensä.
Akateemisilla on myös enemmän aineellista ja henkistä pääomaa, duunarit tunkee kaikki rahansa kaljaan ja einesruokaan.
Akateemiset jaksavat lukea ja keskittyä, duunarit eivät jaksa luke Aku Ankkaakaan.
Siinä muutamia.
Mulla on rakkaat poika, veli ja appiukko asentajia, enkä kyllä tunnista heitä tästä kuvauksesta. Eivät mölise, eivätkä ikinä ole ainakaan minun kuullen puhuneet rasistisia tai seksistisiä juttuja. Avuliaita ovat ja toiset huomioon ottavia, tekevät niin "naisten" kuin "miesten" töitä.
Puolin ja toisin heitellään ennakkoluuloja ja survotaan suppeisiin lokeroihin. Ehkä sen toisilta vielä ymmärtäisi, mutta minkä alan akateemisten maailma on noin mustavalkoinen?
Sitä olen minäkin ihmetellyt kun palstan akateemikot haukkuvat duunareita. Silti väittävät olevansa sivistyneempiä, en jaksa ymmärtää.
Ihan kuin kukaan akateemikko seuraisi AV:ta.
Huutonaurua, kyllä ne täällä viihtyy ja paljon.
duunari pesee kätensä ennen kuselle menoa
akateeminen vasta sieltä tullessaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset liikuntaa harrastavat on usein paremmassa kunnossa kuin raavaat raksa duunari äjjät, jotka hyytyy hyvin nopeasti tupakka tai kahvitauolle kun vähänkin pitää alkaa huhkimaan.
Wau, "sivistyneen" akateemikon elämänkatsomusta, pah!
Kuinkahan monta akateemikon arvonimen saavuttanutta tätäkin palstaa seuraa....
Moni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset eivät ole niin usein rasisteja ja seksistejä, tai ainakin he osaavat salata sen. Duunari ei osaa ja mölisee kaiken ääneen ja nolaa itsensä.
Akateemisilla on myös enemmän aineellista ja henkistä pääomaa, duunarit tunkee kaikki rahansa kaljaan ja einesruokaan.
Akateemiset jaksavat lukea ja keskittyä, duunarit eivät jaksa luke Aku Ankkaakaan.
Siinä muutamia.
Mulla on rakkaat poika, veli ja appiukko asentajia, enkä kyllä tunnista heitä tästä kuvauksesta. Eivät mölise, eivätkä ikinä ole ainakaan minun kuullen puhuneet rasistisia tai seksistisiä juttuja. Avuliaita ovat ja toiset huomioon ottavia, tekevät niin "naisten" kuin "miesten" töitä.
Puolin ja toisin heitellään ennakkoluuloja ja survotaan suppeisiin lokeroihin. Ehkä sen toisilta vielä ymmärtäisi, mutta minkä alan akateemisten maailma on noin mustavalkoinen?
Sitä olen minäkin ihmetellyt kun palstan akateemikot haukkuvat duunareita. Silti väittävät olevansa sivistyneempiä, en jaksa ymmärtää.
ÖÖÖöööööö..... tiedätkö nyt varmasti mitä akateemikko tarkoittaa? Heitähän on vain parikymmentä koko Suomessa ja taitavat kaikki olla jo yli 70v ikään ehtineitä.
Minunkin akateemisella miehelläni oli bimbo rouvana. Hän kutsui minua joskus pöhveliksi, mutta rakastettavasti.
Akateeminen lyhyempi.
Duunari on vahvempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä muutamia.
ÖÖÖöööööö..... tiedätkö nyt varmasti mitä akateemikko tarkoittaa? Heitähän on vain parikymmentä koko Suomessa ja taitavat kaikki olla jo yli 70v ikään ehtineitä.
Kertoo siitä mitä tämä porukka täällä oikeasti tajuaa akateemisesta maailmasta, mitä siellä tehdään ja miten se toimii 🤷♀️. -eri
Tämä on näköjään palstan kestopuheenaihe viikosta toiseen. Olen itse duunari, ota tai jätä.
Käsien pesua ei kannata paljon mainostaa ainakaan niiden ihmisten, jotka harrastavat suuseksiä.
Keskimäärin ero on suuri, akateemisesti koulutetut miehet lukevat huomattavasti enemmän kuin duunarimiehet. Yksilöllisiä eroja tietenkin on, tunnen paljon erittäin fiksuja duunareita ja toisaalta umpityhmiä akateemisia.
Alepan kassa on usein akateeminen
Olen mies, ja oman kokemukseni mukaan suurin ero on tausta. Ajatelkaa itsekin. Voiko se ihmistä niin syvällisesti muuttaa, mitä tekee 3-8 vuotta peruskoulun jälkeen?
Tunnen sekä perusduunareita että -akateemisia. Eli miehiä jotka ovat jatkaneet isiensä ja yleensä suvun kulkemaa polkua. Tämän lisäksi tunnen joitakin mix-tapauksia. Eli akateemisesta perheestä duunariksi siirtyneitä tai toisin päin.
Tämä viimeinen ryhmä on mielenkiintoisin. Duunariperheessä kasvanut akateeminen mies muistuttaa käytökseltään, kielenkäytöltään, juomistavoiltaan, kulttuuriharrastuksiltaan jne. duunaria, ei akateemista. Ja sama vice versa. Lisäksi se, onko mies lähtöisin maaseudulta vai isosta yliopistokaupungista korostaa tätä jakoa.
Täsmälleen sama ilmiö on havaittavissa myös naisissa. Yhdessä asiassa naiset kuitenkin eroavat miehistä. Naisilla on paljon suurempi tarve tai kyky muokata itseään uuteen viiteryhmään sopivaksi. Tämän huomaa vaikkapa siitä, että kiihkeimmät punaviherfemistit ovat maakunnissa syntyneitä, duunariperheissä kasvaneita akateemisia, jotka ylioppivat yliopistolla kulloinkin vallitsevat arvot.
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen mies ei yleensä osa tehdä käsillään mitään. Remontit, pikkukorjaukset kotiin, autoon, polkupyörään pitää teettää ulkopuolisella. Moni kirjaviisas ei saa polkupyörään ketjuja paikalle tai autoon polttimoa vaihdettua.
Enpä ole kyllä yhtään akateemista miestä tavannut, joka olisi täysin tumpelo. Tohtori-isäni on vapaa-ajallaan rempannut ja rakentanut useammankin rakennuksen, ja on huolellinen tekijä. Toisaalta akateeminen saattaa kyllä teettää jonkun tympeän homman, esim sen polttimon vaihdon, koska ei yksinkertaisesti huvita alkaa sitä ronklaamaan ja se ei kuukausibudjetissa tunnu miltään. Osaa siis paremmin arvottaa oman vapaa-aikansa. Duunarimiehet tekee ehkä enemmän itse, mutta se aika on sitten pois perheeltä ja muilta harrastuksilta. Appi on duunari, ja hän on tosi rento, mukava ja avulias. Taitava työssään hänkin. Varmasti niitä tumpeloita löytyy, mutta niin varmasti on duunareissakin niitä jotka ei oman alansa ulkopuolelta osaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä muutamia.
Jo ensimmäinen sana lauseessasi paljasti svistyksesi tason, tai sen, ettei ole mitään tasoa... Ihan mielenkiinnosta, tiedätkö mikä on akateemikko?
Onhan tässäkin sosiaalisia odotuksia. Miten akateeminen joka alkaisi työnsä ulkopuolella käyttäytyä stereotyyppisen duunarin tavoin, entä duunari joka matkisi akateemisia elkeitä? Se on opittua, tullut koulutuksen tai vastaavasti duunin ohessa ja vain löyhästi sidoksissa omiin mielihaluihin. Sivistynytkin voi käyttäytyä sivistymättömästi ja tollosti, ja rasvanahka hienostuneesti silloin kun ei pelkää menettää kasvojaan oman viiteryhmänsä edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset liikuntaa harrastavat on usein paremmassa kunnossa kuin raavaat raksa duunari äjjät, jotka hyytyy hyvin nopeasti tupakka tai kahvitauolle kun vähänkin pitää alkaa huhkimaan.
Wau, "sivistyneen" akateemikon elämänkatsomusta, pah!
Kuinkahan monta akateemikon arvonimen saavuttanutta tätäkin palstaa seuraa....
Moni.
Suomalaisia tieteen akateemikkoja voi olla samanaikaisesti kaksitoista ja taiteen akateemikkoja yksitoista ja ainakin tieteen akateemikkojen keski-ikä on lähempänä 80 vuotta, joten tuskin he vauvapalstalla roikkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen lyhyempi.
Duunari on vahvempi.
Akateeminen hakee statuksensa vallan kautta. Duunarin pienillä aivoilla se ei onnistu.
Perheessäni on monta poikaa, puolet ovat akateemisia ja loput duunareita. Hyvin tulevat keskenään toimeen ja minulle ovat kaikki yhtä rakkaita. Vapaa-ajalla akateemisillakin pysyy saha kädessä ja duunarikin tykkää kirjoja lukea. Joten ei pidä yleistää. Terveisin joulumuori.
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset on tyhmiä ja avuttomia.
Duunarit on fiksuja ja osaa tehdä käytännön hommia.
Akateemiset osaa sanoa mitä koulukirjassa on sanottu asiasta.
Duunarit ei tarvi kirjaa koska he osaavat itse päätellä asiat.
Akateemiset miehet on sovinistisia ja usein ne käyttää enemmän päihteitä.
Duunarit on avarakatseisempia ja ne nauttivat elämästä.
Akateemiset ei osaa käyttää maalaisjärkeä kun taas duunarit osaa.
Onhan noita eroavaisuuksia aika paljon.
Joko seuraavaksi tehdään ketju missä puhutaan naisten ja miesten eroavaisuuksista?
Tai päinvastoin