Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Huomenta kaikille :) *hörppii teetä * onko kukaan päässy testailee? Oli aika monella jännät ajat :)
ON: huonosti nukuttu yö esikon kans. Kunnon räkätauti sit tuli kummallekin :/ jospa sit päikkäri aikaa nukuttas kumpaakin. helteet vaihtu vesisateeseen :(
Sipriina kp 19/29-31 yk 3
Dreamer15: Joo kyllä Teroluteja saa jo varhaisessakin vaiheessa yritystä, nehän eivät mitään "lapsettomuuslääkkeitä" ole ja monet käyttävät niitä ilman raskaustoiveitakin. Ei minultakaan kysytty kauanko olemme yrittäneet, kun reseptiä menin hakemaan, itse kerroin muussa yhteydessä. Yksityiselle itse varasin ajan, mutta onnistuu se julkisella puolellakin :)
Plussatuulia kaikille tähän aamuun!
miuku mauku, kp 7, yk 4.
Huomenia! Mikä tilanne testaajilla? :P Hitsit kun jännittää teidän puolesta :D
Eilen selvisi että ollaan menossa viikonloppuna hieman yllättäin purjehtimaan merelle, mikä on varsinkin tällaiselle Sisä-Suomalaiselle todella eksoottista. Sitä en vaan nyt sitten tiedä että miten haltsaan sen jos menkat alkaa siellä : / Toivottavasti sitä osaisi asennoitua rennosti eikä tulisi mitään romahduksia, siellä kun ei oikein pääse pakoonkaan ihmisiä tai sitä tilannetta.
Tällä oli puhetta noista menkkojen kestoista; miulla oli ennen pillereitä kierto n. 23-25 päivää, ja menkat kestivät kaikkineen viitisen päivää. Pillereiden aikana kierto tietysti piteni ja vuoto muuttui niukemmaksi, kestivät yleensä kolmisen päivää, ja tiputtelua oli monesti. Pillereiden lopettamisen jälkeen(eli n. vuosi sitten, arrrggghh) kierto lyheni vähän mutta menkat pysyivät samanlaisina, kunnes nyt ovat muuttuneet "normaalitilaan" eli ovat runsaammat ja kivuliaammat.
ON; ei varsinaista raportoitavaa, tänä aamuna juilinut oikean munasarjan tienoilla. Eilen naurettiin miehen kanssa hulluna kun kirosin niskajumiani(pään kääntäminen onnistuu tällä hetkellä vain kääntämällä koko torsoa :D), ja sanoin että kun ei uskalla särkylääkettäkään ottaa kun se voi haitata hedelmöittymistä :D Tuntui kivalta nauraa tuommoiselle jutulle miehen kanssa sen viimeviikkoisen ärripurrin jälkeen.
Huomenia pikaisesti. Itse vielä ainakin huomiseen joudun jännittämään, tänään ei pääse testiostoksille :) Edelleen, ei oireita, ei menkkoja.
Kevättähdeltä toivottavasti saamme iloisia kuulumisia.
PD 30/27-29
Huomenta kaikille ja täällä jännätään myös kaikkien testaajien puolesta - toivottavasti saadaan monia plussia piristämään sateiseksi muuttunutta heinäkuun alkua! Tulkaahan siis Hattu ja Kevättähti (ja muutkin!) kertomaan kuulumisia :) Norappille peukkuja oviksen bongaamiseen! Oletko luottanut testeihin vai enemmänkin tunnustellut kropan merkkejä?
Kompuroiva hylje - ihana mies sulla kun huomioi ja yrittää piristää! Ja symppaan täällä menkoista johtuvaa pahaa mieltä ja harmitusta, itsenikin välillä yllättää se harmitus vaikka miten olisikin "valmistanut" itsensä niiden alkuun. Mulla on kanssa testejä kasa odottamassa ja vaikka kuinka yritän olla testaamatta ennen kuin menkat on selkeästi myöhässä, en yleensä malta odottaa. Pitää yrittää tsempata tässä kuussa - negatestit on vaan aina niin masentavia. Itselläni on raskauskeijun "halpistestejä", joten hinnan puolesta raaskii testailla vaikka vähän turhaankin. Muutama clearblue on myös jemmassa, kaivan sellaisen esiin jos liuskatestiin ilmestyy haaleakin kakkosviiva ;)
Konttori - toivottavasti niskajumi helpottaa! Itse olen myös niihin taipuvainen ja jumista seuraa aina ikävä päänsärky, johon olen ottanut buranaa. Etenkin nyt kevään/kesän aikana on tullut otettua n. 4-6 buranaa kuussa ja olen itseasiassa miettinyt pitäisikö näistä luopua nyt? Onko jollain palstalaisella tarkempaa tietoa buranan vaikutuksista raskautumiseen, pitäisikö kaiken varalta vaihtaa panadoliin, vai onko silläkin jotain sivuvaikutuksia (muita kuin ettei tehoa niin hyvin kuin burana ;)?
ON: Geelee Royalet ostettu ja napsitaan niitä molemmat miehen kanssa, foolihappoa on kanssa kaapissa ja pitäisi muistaa aloittaa niidenkin syöminen pienen tauon jälkeen. Toiveet tähän kiertoon ovat korkealla, sopivasti osuu lomatkin oviksen aikoihin, eli työstressin pitäisi helpottaa!
Menkat alkaa loppumaan, olivat todella oudot tässä kuussa - alkoivat 5 päivää normaalia aikaisemmin (näin ei ole käynyt kertaakaan vuoden aikana) ja olivat normaalia huomattavasti runsaammat, kivuliaammat ja pidemmät. Testailin vielä (testaamisen iloksi :D ) ovulaatiotestillä ennen menkkojen alkua (kun en niitä vielä odotellut saapuvaksi) ja sain aika vahvoja viivoja, joskaan en missään nimessä selkeitä plussia. Pitää miettiä mitä teen ovistestejen kanssa, ne taitavat hämmentää enemmän kuin antaa vastauksia.
Pinkkidrinkki - jännittävää! Odotan innolla mitä testi näyttää ja pidän peukkuja plussalle! :)
Täältä myös peukut pystyyn plussien puolesta :)
Pioni; olen ymmärtänyt että ibuprofeiinia sisältävien särkylääkkeiden(mm. Burana, Ibusal) syöminen ovulaation aikaan voi heikentää onnistumismahdollisuuksia. Tämäkin on nyt sitten että mikä määrä on liikaa?? En jaksa uskoa että jos nappaa vaikka kerran viikossa särkylääkkeen, että sillä olisi merkitystä..se kuitenkin poistuu elimistöstä aika nopeasti :) Panadol on vissiin lempeämpi lääke mutta kuten kirjoitit, ei vaikuta yhtä tehokkaasti. Jep, katsotaan että millainen päänsärky hieronnan jälkeen kehkeytyy..;)
Noin, digitesti tehty tekstillä raskaana 1-2. Vaan ei nyt viime kuukauden jälkeen jaksa liikaa riemastua, etenkin kun pitäisi olla ennemmin jo 2-3 viikkoa. Mies totesi, että toivottavasti pysyy mukana, ollaan muuten kuin jotkut katolilaiset: jatkuvasti raskaana. Ilman sitä lapsikatrasta vaan :D - Kevättähti, kp 28/rv 3+6, yk 2 ja molemmista kierroista plussa...
Kevättähdelle varovasti paljon onnea ja vauvaliimaa ! :)
Mähän en oo ikinä ollu raskaana. En oo kertaakaan tehny plussatestiä. Nyt kp 26/27-29 ja mitään oireita ei ole, ja muut taustat niin tuskimpa vaan taaskaan. Plöäh. Paitsi jos tämän aamuista etovaa oloa ei lasketa, luulin jo että joudun, ajaessani töihin, pysäyttää auton ja oksentaa :D ei onneksi tarvinnut :D
Yritystä on 1.5v ja ei mitään tulosta olla saatu. Olisi huojentavaa tässäkohti että jotain tapahtuis. Nyt lähinnä suurin päänvaiva on miehelle ostettava syntymäpäivälahja :D ihmiselle jolla on jo ihan kaikkea :D ostin viimmevuonna merkkikellon , ei ole käyttänyt. Joten tuommoset asusteet ja vaatteet ei oo mahdollisia ostaa.
Mä oon jo vähä hulluks tulos tän lapsihaaveilun kanssa, mietin sitä ihan jokapäivä. Voi kumpa vain sitten joskus jos... :)
Onnea Kevättähti :) Toivotaan, että tämä kerta on Se Oikea!!
Mikä tuo Gelee Royale oikein on? Jostain muustakin keskustelusta sen bongasin ja jostain luontaistuotenettikaupasta katsoin, mutta ei oikein avautunut :)
Onnittelut, Kevättähti :) Toivotaan että pieni pysyy mukana!
Onnittelut plussanneilla ja kiitoksia pahoitteluista!
Kävin eilen hcg-kokeessa ja se näytti reilut 4000 eli oli laskenut reilusti. Tänään ultrassa sikiökalvot näkyivät vähän niin kuin lytistyneeltä ilmapallolta. Sain ekan keskeytystabletin ja loput mukaan ylihuomenna kotona otettavaksi. Olen huomenna töissä ja sitten to-pe saikulla. Toivon mukaan tyhjennys tapahtuu. Jos ei, niin uusitaan lääkkeet ja jos ei sittenkään, niin kaavitaan. Ittekseen tää varmaan alkais vuotaa ens tai seuraavalla viikolla, mutta haluan nopeasti taas uutta yrittämään.
Yksi miehen kaveri vaimoineen nähtiin viime viikolla. Huomasin jo kaukaa, että rouva on raskaana. Eivät puhuneet mitään, niin en ottanut asiaa puheeksi. Mies oli heidän kanssaan vielä illalla tekemisissä ja silloin kertoivat asiasta. Nähtiin heitä vielä uudelleen ja he olivat jo ehtineet käydä julkisella puolella ultrassa. Nähtävästi on erilaisia käytäntöjä, koska heillä oli vasta 7+ viikko menossa ja laskettu aika tasan kuukautta myöhemmin kuin meillä. Jos meilläkin olisi ollut mahdollisuus käydä siinä vaiheessa ultrassa, niin olisi tämä keskeytyshomma jo ohi. Mullahan olis nyt h 13+1 menossa ja keskenmeno on tapahtunut ilmeisesti jo 6-7 vkoa sitten.
No nyt sitten tämä raskausdiabeteskärvistely päättyy tältä erää. Sairaalasta päästyäni karautin nakkikioskille ostamaan lihapiirakan ja karkkipussin. Nyt oon syönyt niin, että ihan yököttää. Seuraavaksi ostan maksamakkaraa, banaaneja ja appelsiinimehua. Saatanpa ostaa mansikoitakin. Niitä kun rdm-potilas voi syödä 1-2 x vkossa max 10 kpl kerralla. Kuka helvetti syö vaan 10 mansikkaa kerralla? Niitähän menee litra heittämällä.
Mut voi varmaan siirtää nyt johonkin keskenmenoilijat ryhmään tai odottaa kierron selkiytymistä. Olenko mä sitten taas yk ykkösellä, kun seuraavat menkat alkaa?
Heippa
En jaksanut kahlata kaikkia 72 sivua, joten toivotaan, että teen oikein. Haluan mukaan!
Olen 24v, mieheni on 26. Meillä on ennestään kaksi poikaa. Nuorimmainen on 1v ja imetän edelleen. Haluaisin meille vielä yhden pienen. Menkkoja ei ole ollut sitten... noh ikuisuuteen. Ja imetystä olen vähentänyt reippaasti. Joten odotellaan. Ja toivotaan.
Vinkkejä otetaan vastaan, miten menkat sais tulemaan.Tai siis ovulaation. :D
Starling, ei voi muuta kuin toivottaa tsemppiä siulle :( Ja toivotaan että tyhjennys toteutuu lääkkeillä, ja pääsette asiassa eteenpäin. Kova paikka mutta selviät kyllä varmasti :) Ja anteeksi, mutta minuu kävi hieman hymyilyttämään tuo siun ruoka-avautuminen karauttamisineen ja kymmenine mansikoineen :D
Noelle; tervetuloa! Varmaan se imetyksen vähentäminen herättelee hormonitoimintaa, ja sitä myötä pääset nauttimaan menkoista ja ovulaatiosta taas :D
Kevättähti onnittelut jo tässä vaiheessa! Ihania uutisia :) Toivottavasti pieni pysyy matkassa mukana ja kaikki menee hyvin!
Starling, olen pahoillani! Tsemppiä ja jaksamista sinne! Toivottavasti tyhjennys tapahtuu suunnitelmien mukaan, niin pääsette pian jo yrittämään uudelleen, paremmalla onnella! Ja tuo kertomasi noin tarkka mansikkamäärä oli minulle ihan uusi juttu, vaikka olenkin äitiysneuvolan tätinä :D Jopas on.
Minniminni: Eikä! :D en oo edes kuullu tuollasta kappaletta!! :D se lapsettomuus-kappale taas saa aina kyyneleet silmiin... mutta tuommosiin niukkoihin menkkoihin voisin kyllä vaihtaa! :D täällä on nyt eka päivä kun pärjään pelkällä siteellä ja nytkin on vähän kiikun kaakun. Ja perjantaina siis alko tiputtelulla ja jo yöllä oli runsas vuoto. Lasken kuitenkin siitä lauantaista sen kp 1:n kun se tosiaan oli jotain 11-12 aikaan yöllä, kun kunnolla hanat aukes. Mulla siis nyt ekat luomumenkat, ja heti oli runsaammat. Saa nähdä kestääkö miten paljon pitempään. Ainakin kivut oli myös runsaammat, kun mitä parit vai kolmet viimeset tyhjennysvuodot. Ja hienoa että oot pysyny rauhallisena asian suhteen, jatka vaan samaan malliin! :)
Sipriina: Mulla on aika kuiva/kuivahko iho (riippuen vähän vuodenajastakin) ja ennen tyhjennysvuotoa tai menkkoja/niiden aikaan on tullu yks finni, joskus kaks naamaan. Mutta tällä kertaa ei tullu ollenkaan :O hiukset tosin taas on paljon rasvasemmat ja likaantuu nopeemmin, kun aiemmin. Mulle on riittäny ennen että pesen hiukset jokatoinen päivä, mutta nyt toisena päivänä alkaa heti aamusta olla jo likasehkot :S mulla on takapuoleen asti hiukset, joten en haluis näitä joka päivä pestä, kun kuivuuvatkin niin hitaasti. Ja itseasiassa myöskään dödö ei toimi enää niin kuin pitäs. Joka aamu ja ilta joudun sitä laittamaan, vaikka se on sellanen "24h-dödö". Ja siltikin mies kerran huomautti kainalohajuista :D :S eli parempi ois kolmestikkin päivään sitä laittaa. Ja vessassakin joudun ramppaamaan enemmän kun ennen. Luulin jo välillä sitä piinaillessa, että voiskohan tää tarkottaa sitä <3 mutta ei, pari-kolme kertaa joudun yölläkin käymään. Eli vähän ylikierroksilla käy kroppa muutenkin näiden erittelyiden suhteen :D
Dreamer15: Paljon tsemppiä pitkän kierron kanssa. Toivottavasti roskishaamu muuttus oikeeks haamuks ja vielä vahvistuiskin siitä :)
Toivottavasti Konttri:n niskajumi hellittää piakkoin. Se on kyllä ärsyttävää, mutta siitä on kyllä onneks huumoriakin helppo repiä :D nimim. niskajumeilija viimeks keväällä :D
Kiitos Pioni1! :) juu, näköjään on tosiaan vaikee olla testaamatta :D kaikkea sitä tää kuumeilu saakin aikaan! ei välillä pysty aattelemaan yhtään järjellä :D tilasin niitä testejä sitten vähän reilummalla kädellä: 20kpl! *pyörittelee silmiään*. Mutta ne tuli postikuluineen maksamaan jotain 8.5 euroa, joten ehkä niitä kärsii muutamankin per kierto käyttää :) jos sitten sattuskin tapahtumaan se ihme, että sellanen näyttäs kahta viivaa, sitten luultavasti testaisin toisenkin (kun en millään vois uskoa) ja tässä vaiheessa sitten ilmottaisin miehelle, olipa sitten töissä tai ei, ja sitten samana päivänä tai seuraavana, riippuen dpo:sta, tekisin vähemmän herkän testin. Ja jos sekin vielä näyttäs kahta viivaa, sitten seuraavana haluisin tehdä myös sellasen Clearbluen viikot näyttävän testin :) kunnon suunnitelmat testejä säästämättä! :D mutta ois se niin hienoo nähä ekaa kertaa elämässä ne kaks viivaa testissä <3 aattelisin varmaan että nyt on kyllä tapahtunu joku virhe :D tuosta Buranasta... mulle ainakin gyne sano endo-kontrollissa, että pitäs menkkojen aikaan (ja muutenkin) tulla toimeen pelkällä panadolilla. Burana kun voi siirtää ovista. En muista sanoko muutakin syytä, mutta tuosta ainakin oon lukenukkin jostain. Nyt kyllä jo välillä mietin kovimpien kipujen ollessa päällä, että oisinko ottanu Buranan ja miehellekin siitä sanoin, mutta se sitten sano että ei kannata sitten ottaa, kun kuuli mitä se lääkäri sano (se on muuten aika tehokas lääkäri vaikuttamaan tuohon mieheen ihan näkemättäkin; tää Burana-asia ja varsinkin tää yrityksen alottaminen :) ). Tosin otin sitten yks yö Panacodin, että saisin kivuilta nukuttua, kun aattelin että se on pienempi paha. Muuten sinnittelin sitten Panadolilla, mutta nyt tänään en oo tarvinnu sitäkään.
Pitääkin lukee noista Gelee Royaleista. Oon just miettiny, että pitäskö tähän kiertoon ottaa joku keino tai "keino" käyttöön :D Paljon onnea tähän kiertoon!!
Kevättähdelle ja kyytiläiselle paljon onnea matkaan! Toivon niin paljon, että tämä pikkunen pysyis mukana loppuun asti! koita ottaa rennosti ja tee asioita joista nautit. Et kuitenkaan voi asiaan mitenkään vaikuttaa. Kuuntele vaikka Spotifysta lintujen laulua tai meren kohinaa tai käy silittelemässä jonkun tutun eläimiä tai syö suklaata ja oo paljon miehen kainalossa tai mikä ikinä saakaan rentoutumaan :)
Superallekin paljon onnea tähän kiertoon! toivottavasti tää ois se teidän kierto lopultakin! ...miehille on kyllä joskus vaikee keksiä lahjaa. Jossain vaiheessa ite luovutin ja annan miehen päättää mitä haluaa synttäri- tai joululahjaks ja mie vaan sitten maksan sen :D ei kovin yllätyksellistä, mutta mies on tähän järjestelyyn tyytyväinen. Aina kun saa sitten varmasti mitä haluaa :D tosin joskus sitten ostan jotain yllätyslahjoja lisäks.
Paljon jaksamista Starling. Oon niin pahoillani *hali*. Toivottavasti tyhjennus onnistuu heti ekalla yrityksellä...
Aika jännä tuo mansikkaohjeistus. Mansikoita kun ei täällä saa kun vähän aikaa ja seuraavaan kertaan menee sitten jo vuos, joten ois ihanaa popsia niitä niin paljon kun napaan mahtuu. Ja kerrankin joku terveellinen on hyvää tai hyvä terveellistä, miten päin vain :P
Tervetuloa Noelle! :)
ON: Ei mitään ihmeellistä. Elättelen vaan edelleen toiveita, että nää menkat loppus kohta puoleen ja pääsis viimestään torstaina petihommiin :P voi tosin olla, että vuoto kestää viikon, niin kuin ennen pillereitä. Tais 6-7 päivää yleensä kestään, joskus jopa 10 pv. Mutta toivossa on hyvä elää...
Ai niin! Täälläkin jännitetään Pinkkidrinkin puolesta. Huomenna II testiin!! :)
Onnea KEVÄTTÄHTI :) Toivotaan että pieni pysyy mukana
Täälläpäs taas paljon jänniä päiviä eleleviä liikkeellä. Paljon peukkuja, että kaikille ilmestyisi kaksi viivaa tässä kuussa! :)
Starlingin kuulumiset olivat surullisia,oikein oikein paljon voimia sinne! :( :(
ON: kp41. Oikein superpitkä kierto siis päällä. Plääh miksi mikään ei toimi sillon kun pitäs? Juilintaa ei ole ollut viime viikon jälkeen. Limoja tullut nyt muutaman päivän, mutta tosi surullista, jos nyt vasta olisi ovis. Tänään aamulla erityisherkkään tuli roskishaamu jo alle 45 minuutissa. Siis tosi haalea, mutta outoa jos saman merkkisissä testeissä joissain näkyisi viivan paikka ja toisissa ei. Tein illalla uuden ja siinäkin ilmestyi tunnin sisään samanlainen haamujenhaamu. Pientä toivoa pidän yllä, että se vahvistuisi sitä, mutta odotan taas puhdasta negaa huomiselle. Kun nyt vaan alkas ne menkat. Saako ne terot jo 3 kk:n ytityksen jälkeen ja saitteko ajan ihan julkiselle gynelle, joka ne sit määräsi? Pitäs varmaan harkita itsekin alottamista näillä yli 40 päivän kierroilla...