Hoitajien palkat nousseet yli 600€ kuukaudessa samalla kun muilla kymppejä
Hoitajia on Suomessa OECD-maista eniten, eli 600€ x 12,5 x hoitajien määrä x 1,45 (sotukulut) = lisää veroja maksettavaksi.
Kommentit (88)
No voidaan aina jättää just sun kohdalla hoito väliin
Vierailija kirjoitti:
Ja työtön saa edelleen sen 595 e.
.. ja määrä on noussut Euroopan ennätyslukemiin.
Vierailija kirjoitti:
No voidaan aina jättää just sun kohdalla hoito väliin
Eli hoitajat tappavat veronmaksajat? Mistähän ne rahat sitten otetaan?
Jahas. Hoitajien rahankateus alkaa taas! Menkää itse tekemään 3 vuorotyötä. Pesemään perheitä ja kääntelemään lihavia ukkoja/akkoja jotka vielä potkivat ja purevat. Muutenkin antavat suu sa puhtaaksi. En kadehdi minä ainakaan. Soisin vielä tuplapalkat nykyisten päälle. Joo, ja en ole millään tapaa hoitaja enkä tunne ketään töissä olevaa lähisukulaisia tai tuttua hoitajaa. Kaikki nuo ovat jo eläkkeellä. Kertoivat kyllä kokemuksistaan silloin työaikoinaan... minä en olisi vaihtanut noihin hommiin edes 5000 e palkasta! Täysi ja iso hatunnosto hoitajille ja täysi kunnia!
Höpsis. Mun palkka nousi viimeksi 70e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Jahas. Hoitajien rahankateus alkaa taas! Menkää itse tekemään 3 vuorotyötä. Pesemään perheitä ja kääntelemään lihavia ukkoja/akkoja jotka vielä potkivat ja purevat. Muutenkin antavat suu sa puhtaaksi. En kadehdi minä ainakaan. Soisin vielä tuplapalkat nykyisten päälle. Joo, ja en ole millään tapaa hoitaja enkä tunne ketään töissä olevaa lähisukulaisia tai tuttua hoitajaa. Kaikki nuo ovat jo eläkkeellä. Kertoivat kyllä kokemuksistaan silloin työaikoinaan... minä en olisi vaihtanut noihin hommiin edes 5000 e palkasta! Täysi ja iso hatunnosto hoitajille ja täysi kunnia!
Peseekö hoitajat perheitä? En tiennytkään
Vierailija kirjoitti:
Työtön saa työttömyyden alussa ansiosidonnaista, paitsi ne joilla oli "varma" työpaikka.
Mutta mene nyt jo ihmeessä hoitaja kouluun niin pääset vuolemaan kultaa helpolla työllä. Kyllä niitä työpaikkojakin tulee
Kokkaripersut taas duunareiden kimpussa
Tämä on ongelma sotealueen rahojen riittävyydessä,hallinto on myös ongelma,hoito heikkenee,mutta rahanmeno on ryöstäytynyt käsistä,että loistouudistus henkilöstölle,ei sairaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.. ja määrä on noussut Euroopan ennätyslukemiin.
Tulijoita silti riittää.Eikä koko totuus todentotta ole tuossa.
Kun suurin osa alkaa olla jo kunnalla töissä, niin palkkoja on helppo nostaa. Otetaan tarvittavat rahat vain veroja nostamalla. Ikiliikkuja on valmis.
Onhan tuo mahtava palkka.
"Lähihoitajan palkka 2025
Keskiarvo: Noin 2 4642 565 euroa kuukaudessa.
Palkkaan vaikuttavat tekijät: Todellinen palkka riippuu monista tekijöistä, kuten työpaikan sijainnista, työn vaativuudesta, työehtosopimuksesta, kokemuksesta ja koulutuksesta"
Monissa maissa on hoitsuja vain reilu puolet siitä mitä Suomessa. No, jääpähän enemmän aikaa kahvihuoneessa juoruilemiseen kuin ulkomaiden hoitsuilla.
Opiskelin kolme vuotta lähihoitajaksi ja neljä vuotta terveydenhoitajaksi. Palkkani on vähän päälle 2900e/kk, teen pelkkiä arki-aamuvuoroja. Lähihoitajilla se on 2600e+lisät kolmivuorotyöstä ja pyhistä. Työskentelen palvelutalossa ja vastuullani on haastavimmat hoidolliset tehtävät sekä lääkehoito ja lääkäriasiat. Viime viikolla minua huoriteltiin, purtiin, lyötiin nyrkillä... tuseerasin ulostetta, hoidin sääri- ja painehaavoja, syöpäpotilasta, joka tekee kuolemaa. On c-hepatiittia, hiv:iä, ebsl ja puhumattajaan muusta kaikesta mitä voi tarttua. Tulkaa ihmeessä alalle, opiskelkaa 7-vuotta saadaksenne tämän huikean 2900e/kk, josta verottaja vie osan. Turhaan kadehditte meitä hoitajia. On sentään oikein, että työllä saadulla palkalla saa ruokittua lapset ja maksettua laskut.
Hoitajien palkkakulut ei ole ongelma. Ongelma on kallistuneet hoitotarvikkeet ja laitteet ja niiden lisääntynyt hankinta, lääkäreiden oman ammatillisen mielenkiinnon kohteena olevien tutkimusten ja hoitojen toteuttaminen, sellaisten potilaiden hoitoon keskittyminen, joiden hoito ei tuota merkittävää hyötyä, hallinto ja rahan syökseminen projekteihin ja "laatuun".
Vierailija kirjoitti:
Kun suurin osa alkaa olla jo kunnalla töissä, niin palkkoja on helppo nostaa. Otetaan tarvittavat rahat vain veroja nostamalla. Ikiliikkuja on valmis.
Hoitajat ei ole kunnalla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Monissa maissa on hoitsuja vain reilu puolet siitä mitä Suomessa. No, jääpähän enemmän aikaa kahvihuoneessa juoruilemiseen kuin ulkomaiden hoitsuilla.
Monissa muissa maissa vanhukset asuvat perheidensä luona eivätkä hoitolaitoksissa. Sama koskee vammaisia myös. Jos äidit, siskot jne. hoitavat maksutta niin ei silloin tarvita niin paljon palkattuja hoitajia.
Hoitajia on Suomessa eniten mutta Suomessa he tekevätkin paljon tehtäviä joita muissa maissa tekevät vain lääkärit, eli tulevat oikeastaan halvemmaksi.