Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

1161/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIINU89 // Ei yleensä oo, ko justiin tuota kummeksun ko yleensä ottaa iha tuonne selkähän vaan. Oliski oire jostain muusta :p en kumminkaan jaksa kuvitella nyt kaikkia ihmeellisiä oireita enkä kovin suuria toiveita :) vika on löydetty ja miehellä siittiöitä n. Puolet liian vähän viitearvosta :/ 6.5milj/ml viitearvo on 15milj/ml. Vaikka ovatki hyvin liikkuvia kavereita 80% etiäppäi nii siltikin liian vähä, mut ei kuitenkaa mahdoton luonnollisestikkaan. Odottelen jännityksellä elokuun inssiä... :)

1162/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä käyty.. gynekologin tutkimisen jälkee pyysi labraan menemään hormoonitutkintaan :( aloitetaan kait keltarauhashormoni.. ku menkkoja ei ole 2vuotee ollu.. niin kokeillaa alkaisko ne lääkityksellä?

keskiviikkona käyn labrassa ja ens viikolla viimeistää tietää mitä tapahtuu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuse, kiitos kommentista! Minullakin on kieltämättä kova stressi ja nimenomaan parisuhteeseemme liittyen ensisijaisesti, vaikka töissäkin on ollut kovat paineet ja kiirettä. Työkiireitä on kuitenkin ollut jo uran alusta asti ja sitä ennen opiskelu oli yhtä kiireistä ja paineista, eivätkä kuukautiseni ole koskaan jääneet sen takia tulematta. Mutta nämä parisuhdeasiat aiheuttavat kyllä aivan erilaista huolta ja jopa henkistä paniikkia, ja tuntuu että en kestä tätä enää kauaa vaan haluan joko erota tai sitten hyvin pian on saatava suhdetta parempaan kuntoon. Eroaminenkin on parempi kuin nykyinen tilanne, jossa tuntuu, että toinen on tehnyt minuun haavoja, jotka eivät parannu vaan mädättävät minua sisältä päin koko ajan lisää. :( Jos eroaisimme, pääsisin käsittelemään eroa ja se prosessi sentään päättyisi joskus! Kun taas tämä nykytila tuntuu vain jatkuvan ja jatkuvan, vailla mitään päätepistettä. Joten on erittäin mahdollista että menkkojen poisjäänti johtuu tästä tilanteesta. Lievää pahoinvointiakin on ollut, mutta samanlaista oli viime kierronkin lopulla kun riitelimme miehen kanssa aktiivisesti, eli se oli ihan vain heijastus omasta huonosta henkisestä voinnistani eikä raskausoire.

Nyt kuitenkin rintoja aristaa, joten piakkoin tapahtuu varmasti jotain, joka selkeyttää tilanteen. Kasvot ovat myös räjähtäneet täyteen kipeitä hormonifinnejä. Lisäksi paino on laskenut ilman syytä. Pahimmat stressitilanteet hellittivät jo pari viikkoa sitten ja sen jälkeen olen syönyt aivan kuten aina ennenkin, en ole harrastanut liikuntaakaan, ja silti vain laskee. Tämä on aivan uusi oire minulle, yleensä sekä kuukautiset että raskaaksi tuleminen vaikuttavat minulla painoa kohottavasti. Valmistaudun nyt kuitenkin  henkisesti siihen, että kp1 on kohta päällä.

Vierailija 37v. kp 33/28 yk9 ya2012

Vierailija
1164/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennas, koska itselläni on sama tilanne kuin sinulla, en voinut olla googlettamatta hakusanoilla "kuukautiset myöhässä raskaustesti negatiivinen". Löysin useamman kertomuksen, joissa testitulos oli ollut pitkäänkin negatiivinen alkaneesta raskaudesta huolimatta. Esim. 2 viikkoakin menkkojen poisjäännin jälkeen jollakulla oli vielä näyttänyt negaa! Tavallista tämä ei varmaankaan ole, joten ei kannata liikoja toiveita tämän perusteella kehitellä, mutta siis mahdollista kuitenkin.

1165/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei! :)

Uskaltanen liittyä joukkoon, kun tuon ukon kanssa kohauteltiin olkapäitä vauvan yrittämiselle. Asiasta ollaan jo keskusteltu aiemmin hiukan ja valo ei ole ollut näin vihreä.
Nyt kummiskin miehen suusta tuli yhtäkkiä sanat: "...en mä tiedä mitä asialle tekis, voihan sitä aina kokeilla ja katotaan mitä käy. Onhan siinä sitten monta kuukautta aikaa miettiä mitä tapahtuu.." :D Tämä tuli melkoisen yllätyksenä.

Minä oon siis 29v ja omasta takaa löytyy kohta koulun aloittava poika. Miehen kanssa ollaan oltu kohta 1,5 vuotta ja häitäkin säädetään ens vuodeksi. Oma taustani on ollut vaikea ja raskas lapsen isän kanssa ja nyt tämä mies minkä vierelleni sain on oikea kultakimpale <3

Nyt siis olisi mahdollisuus lähteä tähän vauvaprojektiin tuon ihanaakin ihanamman ukon kanssa eli se ois sitten parin viikon päästä ekaa yritystä päälle sit vissiin, ihan älyttömän jännää!

En oikeen tiiä vielä miten tätä foorumia kuuluis käyttää, mut ehkäpä opin pikkuhiljaa :p

1166/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä johonkin laitoin viestin, mutta en tiedä mihin meni :D
Pääsisinköhän listalle mukaan?

Olen 29v. ja vasta-alkaja näin 7-vuoden tauon jälkeen eli yksi ihana mukeloinen jo löytyy (entisestä elämästä vaikean vaikean ihmisen kanssa) :)

Mies näytti eilen vauva-asialle vihreää valoa ja minä oon ihan täpinöissäni miten jännät ajat tästä voikaan koittaa, kun tuon ihanan ukon kanssa pääsee vauvaprojektia läpi käymään <3

Nyt ois sitten kp. 3 ja malttamattomana ootan, että loppuu tämä valuminen ja päästäis hommiin :)

1167/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Kepuliina! Viestit tulivat perille, olet oikeassa paikassa :)

1168/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin siinähän se oli ja tuli nyt selvitettyä kahteen kertaan ;)

1169/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepuliina, onko tietoa kierron pituudesta?

1170/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, oppikirjamaisen 28vrk.
Mitään hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut aikoihin käytössä, kun on aurallinen migreeni.

1171/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi keskenmeno on ajalta ennen poikaa eli 9/07 rv 10+3.

1172/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Konttri, Vierailija ja Tiinu89 tsempistä! Mä oon onneksi sen verran tulinen ja sanavalmis tapaus että osaan pitää puoleni, vaikka mies välillä karjuu mulle naama tulipunaisena turhista asioista. Hänelläkin paljon stressiä monista asioista, taloudellisista, ex-vaimosta, töistä ym, mutta harmittaahan se että purkaa muhun tuon negatiivisen energian.

Jotkut täällä puhuivat stressaamisen vaikutuksesta kiertoon. Mä myös uskon, että stressaamisella on todella suuri vaikutus hedelmällisyyteen. Monet täällä ovat sanoneet, että stressaaminen pidentää kiertoa. Mulla on joskus pahimman stressin aikana ollut päinvastainen tilanne, eli vuotoa tuli about parin viikon välein usean kuukauden ajan! Mutta kait tuo on yksilöllistä.

Kissanainen87 toivotaan et sun kierto normalisoituisi pian! :)

Ja koita Tiinu89 pitää vielä toivoa yllä että tässä kierrossa on tärpännyt! :)

Lämpimät onnittelut Vavvakuume92!! :) Kunpa tuo munkin mies tajuaisi jossain vaiheessa kosaista.. :D

Maikku79, harmi että haluat lähteä. Ymmärrän kyllä tuon tunteen, joskus vaan tekee mieli ottaa breikki tästä kaikesta ihan oman mielenterveyden vuoksi!

Hennas, toivottavasti on vaan pitkittynyt ovulaatio ja se plussa napsahtaisi :)

Tervetuloa Kepuliina!

Ja nyt meikäläisen turhaa vuodatusta :D Eli mä aloin eilen googlailemaan mahdollisia syitä mun lapsettomuuteen ja löysin yhden erittäin potentiaalisen syyn. Ollaan siis menossa tutkimuksiin, kun lähettävät Naistenklinikalta ajan, mutta haluan että mulla on valmiiksi edes JOTAIN hajua missä vika saattaisi olla. Mä oon hirveen looginen ihminen, haluan löytää asioihin tieteellisen ja järjellisen selityksen enkä elää totaalisessa epätiedossa toivoen parasta. Muutenkin tykkään etsiä tietoa sairauksista ja ihmisen fysiologiasta ylipäänsä :D Luulen siis, että kärsin liian ohuesta kohdun limakalvosta. Melkein kaikissa muissa naiseen liittyvissä lapsettomuutta aiheuttavissa sairauksissa puhutaan pitkästä kierrosta, kivuliaista tai runsaista kuukautisista ym. jotka eivät päde muhun. Tähän kohdun limakalvon ohuuteen viittaisi useampikin asia. Mulla on aina ollut TODELLA niukat kuukautiset, sanoisin jopa, että tarvitsen kuukautissuojaa satavarmasti vain yhtenä päivänä, muuten pärjään pikkuhousunsuojalla. Vuoto on usein rusehtavaa ja mun mielestä aika paksua. Kiertoni on lyhyimmillään 14 päivää. Pitkän aikaa kierto oli about 20 päivän pituinen. Nyt muutama viime kierto ollut "jopa" 25 päivää, wuhuu! :D Lisäksi monilla foorumeilla tästä vaivasta kärsivät ovat kertoneet kärsivänsä alhaisesta verenpaineesta ja korkeasta hemoglobiinista. Nämäkin ovat minulle tuttuja. Tällaista lapsettomuuden syytä ilmeisesti hoidetaan estrogeenillä, mutta ennen tutkimuksia (ja varsinaista lääkärin diagnoosia) ajattelin kokeilla useammalla foorumilla kehotettua itsehoitoa aspiriinilla kierron alusta loppuun. Asetyylisalisyylihappo ohentaa verta ja siis pitäisi edesauttaa verenkiertoa kohdussa paksuntaen sen limakalvoa. Onkos täällä muuten ketään toista, joka epäilee itsellään tällaista/on saanut diagnoosin/on saanut hoitoa tähän?

Tulipas varsinainen jossittelu-stoori :D Jotenkin mua vaan lohduttaa ajatus, että "tiedän" missä vika ehkä on.

Vierailija
1173/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paljon viestejä tänään ilmestynyt :)

Tuli sellainen mieleen, kuin että onko asennolla oikeasti mitään merkitystä? :D Vähän hassu kysymys, mutta kun pahasti näyttää siltä, että ovis osuu viikonlopulle, jolloin ollaan isolla porukalla mökkeilemässä pienellä mökillä. Sekstailu siis vaatinee vähän mielikuvitusta (nopeesti ajateltuna onnistunee vaan saunassa/ulkoilmoissa). Mutta siis mikään siisti tyyny pepun alla ja 20 min makailu ketarat katossa ei tule onnistumaan :D

Eli onkohan pikkukaverit ihan yhtä tehokkaita livahtamaan puuhiinsa, vaikka ne vapautettaisiinkin hankalassa asennossa saunan lauteilla? :)

Vierailija
1174/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, eikait sillä asennolla väliä kuhan menee tavarat oikeaan osoitteeseen. ;)

Huoh, miten sitä jaksaa odottaa loppu kierrolle että alkaako känkkäränkkä-päivät vai ei... :/ Tuntuu että ei mitenkään, onneksi sentään tällä viikolla alkaa, viimeistään perjantaina, oman talon remontointi ja siihen perään kuukauden sisään muutto sinne. Saapahan jotakin muuta ajateltavaa...huoh... 

Sitten kun sen saa valmiiksi niin täälläkin olisi tarkoitus alkaa häitä suunnittelemaan,tosin ensi vuoden kesäkuulle mutta kuitenkin...siinä saa myöskin ajatukset mukavasti muualle näistä suurista odottelun hetkistä. :) Meillä tuo isäntä kosi viime vuoden helmikuussa kun oltiin Thaimaan reissulla ja häät oli tarkoitus järjestää tänä kesänä mutta ei saatu tarpeeksi säästöjä kerättyä kasaan niin oli siirrettävä vuodella etiäpäin. :)

Jotenkin muuten kutkuttaa jännästi ajatus siitä että jos sen pienen nyytin ensi vuonna saa syliinsä, jos siis inseminaatio ja hormoonihoito tuottavat tulosta keväällä, ellei sitten raskaus ala aikaisemmin spontaanisti. :) Ajatuskin saa kyllä hymyn leviämään korviin asti... :)

1175/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksi voi tulla ihan missä asennossa vaan :D
Sperman määrällä ei myöskään ole väliä, riittä kun sitä menee vähäisenkin emättimeen. Vesi saattaa tappaa siittiöt mutta sekin on varmaan myytti koska moni on tullut raskaaksi tekemällä sitä suihkussa.
Mutta jos haluat pelata varman päälle, kokeilkaa koira-asentoa ja ilotulituksen jälkeen joko jäät vähäksi ajaksi kontille peppu ylös tai meet selälleen lepäämään :D
Tsemppiä!

Vierailija
1176/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetki sitten alkoi tulla kunnolla vuotoa, tunsin ihan kun valui housuun.. Psyykkasin itseäni kohtaamaan sen tosiasian, että siinä ne menkat nyt tulivat. Päästyäni taas henkiseen tasapainoon menin vessaan ja - vuoto ei ollutkaan veristä. Ihan kirkasta limaa vain.

Joten vieläkin täällä vain jatketaan jännittämistä ja odottelua.

1177/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran nyt tuohon mun ovikseen, että en sitä tarkkaan bongannut mutta 

15.5 ovistestiin heikko mutta selkeä viiva

19.5 selkeä nega ovistesti

eli vois olettaa että olis ollu tossa välissä, ja sitte 23-25pv oli pientä tiputteluvuotoa, hyvin vähäistä tuhrua eikä mitään suojausta tarvittu, tiedä sit oliko mitä vuotoa?

Hennas kp37/34 yk2

Vierailija
1178/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennas, tuo ajoittuisi mielestäni kyllä todella hyvin kiinnittymisvuodon ajankohtaan tuo sinun tiputtelusi! Eli hedelmöittynyt alkio olisi silloin ehtinyt kohtuun asti ja kiinnittynyt sinne seinämään, tästä tulee joillakin pientä tuhruvuotoa.

Toivotaanpa nyt oikein kovasti, että olisimme molemmat raskaana negatesteistä huolimatta!! Jospa se toivominen vaikka edesauttaisi asiaa jollakin tavoin :D

Vierailija kp33/28 yk9 ya2012

1179/2455 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennas, tulee mieleen 3 asiaa:
1. Ovulaatiosi oli jusi siinä 15.-19.5. kohdalla ja myöhemmin tuli kiinnittymisvuotoa.
2. Ovulaatiosi tapahtui tosi myöhään ja sen aikana tuli ovisvuotoa (se on normaalia koska munasolun irtoamisen mukana voi tulla myös verta), ja kuukautiset alkaa noin 2 viikon päästä siitä tuhruttelusta
3. Hormonitoimminan häiriö

Toivottavasti oli kiinnittymisvuotoa :)

Vierailija
1180/2455 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-