Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Kepuliina, noista ovistesteistä sen verran että mun mielipide on ainakin että niitä voi kokeilla jos uskoo ettei ota niistä isoa stressiä. Pieni (hyvänlaatuinen) stressi tuskin on haitaksi kun sitä on nykyään ihmisillä kai kaikilla melkein kokoajan ja silti lapsia syntyy :) Ja itse en ainakaan edes muistaisi niitä tehdä ellen vähän niitä hyvällä tavalla (yleensä) stressaisi.
Itselläni ollut käytössä nyt perus rfsu:n testit ja niissä on ainakin ohjeena että 4h pissanpidätystä ja mahd vähän juomista sinä aikana. Olen tottunut juomaan paljon vettä pitkin päivää joten haastetta tullut arkeen kun ei voi litkiä vettä enää tavalliseen tahtiin jossa vessassa käydään ehkä 2h välein.
Päivän toinen ON: Mitä mieltä olette? Kannattaako mun jatkaa ovistikku-testailua enää? Jos kierto olisi esim 35 (ollut tuulimunan jälkeen 36-31-35 kierrot) niin oppikirjan mukaan ovis olisi vasta tulevana perjantaina. Muissa kierroissa en ole oviksia testaillu. Tässä vielä kuvan kanssa oikeen mun viivat tähän mennessä :D
Eilen oli semmoista jännä tuntua alavatsassa että ilman testejä olisin aatellut että ovis oli eilen. Mutta viivat antaa ymmärtää, jos oikeen positiivisesti tulkitsee että se on vasta kohta käsillä. Kuten Kepuliina, huomaat niin ovistestiliuskat ovat ainakin hyvin hämmentäviä joten jos kukkaro antaa myöden niin vaihtoehtoja liuskoille on!
Kun yksi tuulimuna edes takana niin tiedän että raskautuminen pitäisi olla mahdollista joten en stressaa liikaa. Ei kai kaikki munasolut voi olla ihan tuulimunamatskua. Ovis tulee jos tulee, mutta kyllä nää silti hämmentää.. Onhan seksi kivaa muttei viitsisi turhaan yrittää sekstailla tavallista useammin ja jäädä muhimaan miesmehuja sisäänsä mielikuvituksellisissa asennoissa..
ON: ää apua nyt oli pakko tulla heti näyttämään teillekin, teinpä r-testin ja sanojaa nyt pliis että tekin näätte tossa heiveröisen haamun!!!!
Hennas, kaunis haamu :) mä tiesin, että plussa tulee! Leijonien plussakuu, jippiii :)
Niistä ovistesteistä...mä en ainakaan koskaan tee ohjeiden mukaan koska kokemukset ovat näyttäneet että puolen tunnin pissastakin tulee tasavahvat viivat.
Minea, ymmärtääkseni toinen positiivinen testi on se lh-huippu eli ovis tapahtuu joko tänään tai huomenna mutta toiset väittää että ensimmäinen pos testi tarkoittaa sitä lh-huippua jos tulee kahtena päivänä vahvat viivat. Mä sain vahvat viivat kp15 ja 16 ja ovisoireet olivat kp18
HENNAS en näe puhelimella kuvaa, mutta onnittelut haamusta!
ON vaikka mä oon kuinka yrittäny olla pessimistinen niin mä en oo saanu mielestäni sitä että kun nyt on ti ja vasta la tai su pitäis alkaa menkat. Voi että mä niin toivon että olis kiinnittymisvuotoa!
Kyllä se haamu on HENNAS, onnittelut :)
Hennas, kyllähän tuossa haamu näyttäisi olevan, onnittelut!!
Täällä päässä vuoto jatkuu, mutta edelleen värittömänä.. Todella hämmentävät setit, kun aina tulee se fiilis että menkathan ne siellä, ja sitten ei kuitenkaan. Voihan tämä olla jotain menkkoja edeltävää liman eritystäkin. Jos ne nyt huomenna alkavat niin kierrolle tuleekin sitten pituutta paljon enemmän kuin minulla yleensä. Kesällä pitäisi olla ehkä hieman stressitasojen vähenemistä tiedossa, tai saa nyt nähdä miten minun ja miehen terapia etenee. Ainakin olemme saaneet keskusteltua asioitamme eteenpäin ihan järkevästi nyt myös fb:n välityksellä (mies jenkeissä työmatkalla ja aikaerosta johtuen emme ehdi juuri puhelimessa puhua).
En vieläkään uskalla toivoa positiivista testitulosta, koska oireita ei näy eikä kuulu. Yhteiskiitokset kuitenkin kaikille kannustaneille ja puolestani toivossa eläville! Tosiaan huomenna aamulla uusi testaus itselleni antamani luvan kanssa. Jo nyt jännittää!
Vierailija
Ihan käsittämätön fiilis vaikkakin epätodellinen! Täytyy kyllä vielä parin päivän päästä testailla että jos sais vahvistunutta viivaa :) jännittävää ja samalla niin hienoa, nyt kaikki loput leijonat perässä ;)
Pakko myöntää et samalla tuntuu pahalta niiden puolesta joilla ei tahdo onnistaa, tiedän kyllä miltä tuntuu kuulla tätä plussahehkutusta kun itse sitä voi vaan toivoa, tsemppiä siis kaikille ja onnea yritykseen!
täytyy varmaan siirtyä tonne plussanneiden ryhmään (onko se nyt kesä- vai talvimasut?) mutta en mä teitä jätä vaan lupaan vierailla myös täällä! :)
Hennas plussa 9.6. kp38/34 yk2
Hennas, suljettu ryhmä "Syksy/talvi odottajat".
Täällä yksi leijona haluaa hirveesti mukaan mutta en usko että tärppäsi.
Finest mäkin olin sen edellispäivän negan jälkeen ihan varma että tuli pitkittynyt kierto ja kuvittelin jo ties mitä vikoja itsessäni ja tuntuu muutenkin että ne parin viikon kestäneet oireilutkin ovat kadonneet mutta kuinkas kävikään! Toivon niin sulle plussaa :)
Tässä on pitkä tovi vierähtänyt kun viimeksi tänne kirjoittelin. Yrittänyt ajatella muuta ja keskittyä muihin askareisiin. Tikuttelut tosiaan jäänyt nyt pois, näin parin kierron ajan. Lääkärillä käväsin muissa asioissa ja samalla kysäsin olisko mahdollista päästä tutkimuksiin kun kierto heittelee eikä oo tähän mennessä ilman pillereitä säännöllinen(ennen esikoista oli kellonlyömä kierto..). Mutta eipä kuulemma viikonkaan heitto ole vielä syy päästä. Eli saa odotella vielä monta kiertoa.
Paljon on tänne kirjoiteltu ja välillä oon käynyt lukasemassa teidän kuulumisia.
Onnittelut hennas:lle haamusta sekä hurjat onnittelut muillekin lähiaikoina plussanneille. Toivottavasti tää kesä ja valoisuus tuo lisää plussaonnea. :)
Lumilla kp 22/25-27, dpo8, yk7
Onnittelut Hennas ! olihan se nyt ihan selvä haamu se :)
Tiinu89 = Niin mäkin toivon kovasti :) Olisha kiva että jotain tapahtuis ja ei tarvittis lähteä noihin fyysisesti ja erityisesti henkisesti rankkoihin lapsettomuushoitoihin. Eniten pelkään IVF:ää, kun punktio on kuulemma kamalampi, kuin itse synnyttäminen :D Oon kuitenkin valmis tekemään ihan mitä vaan ja kaiken kestää, kun tietää sen mahdollisen lopputuloksen :)
Vierailija = Paljon paljon tsemppiä sulle ! Jännittelen sun tilannetta !
ON = Tänään siis kp 28. Turvottaa, närästää, vatsassa painontunnetta ja nippailuja, rinnat arat. Punaista ei vaan vielä näy. Selailin kuukautiskalenteria, nyt on ollu viimeiset 3 kiertoa 27 pv mittaisia, sitä edellinen 30 ja sitä edellinen 28 ja sitä edellinen 26. Lämmöt oli tänään aamulla 36.7 , eilen illalla 37 ja tänään illalla 36.9. Normaalisti ruumiinlämpö on mulla 35.9-36.3 , vähän siis noussut. Hieman kuumeinen ja väsynyt olo varsinki nyt illalla, mutta en kipeä kumminkaan ole.
Pieni toivonkipinä nousi tänään kyllä. En kumminkaan uskalla tosiaankaan oikeasti uskoa, että olis tärpänny ja ajattelin testata vasta perjantaina, jos menkkoja ei vaan kuulu, silloin olisi kp 31. Koko päivän oon rampannu vessassa tarkistamassa että joko nyt alkoi tai joko nyt. Toivottavasti ei joudu pettymään, koska pettyminen on ihan tosijuttu, aina kun on elätellyt toiveita, vaikka yritystä onkin sen kohta 1.5 vuotta takana. Nyt vois kuitenkin olla se meidän vuoro, toivon niin ja mieskin toivoo niin kovasti. Tänään kävi mies antamassa uudestaan siemennesteanalyysiin spermanäytteen, katotaan onko yhtään parantunut, toivottavasti on, että sen mahdollisen inseminaationkin onnistumisprosentti olis suurempi. Tuloksia sais huomenna iltapäivästä soitella tai viimeistään torstaina :)
Toivottavasti nyt ei valahda punasta merta, kun pääsin tänne hehkuttamaan jo tuntemuksia :D :D *koputtaa puuta*
Vielä illan viimeiset jännäilyt tänne, mitään asiaahan mulla ei ole mutta kun miehenkään kanssa ei voi höpöttä niin höpöttelen tänne.
Supera, voi kun teillä olisikin tärpännyt! Me olemme käyneet lapsettomuustutkimuksissa ja mitään vikaa ei ole löydetty, mutta miehen toiveesta yksi inssikin meille on jo tehty. Käsitin kyllä lääkärin puheista ettei se meidän tapauksessamme välttämättä juurikaan vaikuta onnistumisen todennäköisyyteen. Mutta jos se rauhoittaa miehen mieltä niin mikäpä siinä sitten..
Kyllähän tätä lapsentekoakin aikansa jaksaa, mutta olisihan se ihanaa jos tulostakin alkaisi vähitellen tulla. Tai pääsisi edes odottamaan, kun eihän sitä sittenkään vielä ole kiveen kirjoitettu että elävän lapsen saa. Joka tapauksessa, vaikka raskaaksi tulemista kaikille muillekin toivon, niin aivan erityisen kovasti meille pidempään yrittäneille! Varmasti se 9 kuukauden odotuskin on pitkä aika lusittavaksi, mutta kun siihen yhdistää vielä yli vuoden mittaisen (osalla useamman vuoden) yritysajan, niin johan alkaa projekti vielä leijonanosan elämästä! Kun sen lapsen syntymän jälkeenhän se vasta sitten varsinaisesti alkaa. :D
Vierailija 37v. kp34/28 yk9 ya2012
VIERAILIJA = Niin mäki toivon, että pitkänmatkalaaset onnistais. Meilläkun vika on löytynyt kyllä... tai ainakin semmonen joka alentaa luomusti mahdollisuuksia raskautua. Paha vaan sanoa kun meillä ei ole ikinä ollut yhtäkään plussaa raskaustestissä. Miehellä aikaisemmassa suhteessa 2 x abortti. Munki tekis mieli huomenna testailla vähän jo mutta haluis viälä hiukan jännätä :D kiusaan siis itseäni tahallani :D Sehän se onkin ku sais matkan edes kunnolla alkamaan, mutta tilausvahvistusta ei vaan tuu vaikka tilaus on tehty ja tää matka vaa junnaa paikallaan.
Minulla on yleensä herätys kahdeksalta, mutta nyt heräsin spontaanisti jo tunnin etuajassa, koska jännitin sitä testiä niin kovasti. Ja heikko mutta vastaansanomaton plussahan se on!!! Viikko sitten tulleen täysin puhtaan negatestin selitys ei voi olla viivästynyt ovulaatio, koska meillä oli seksiä ainoastaan siihen oikeaan ovulaatioaikaan. Selityksen on siis pakko olla jokin muu - ehkä minulla vain istukkahormonin pitoisuudet nousevat poikkeuksellisen hitaasti tai jotain.
Olen todella iloinen, mutta samalla en halua vielä siirtyä raskaaksi tulleiden ryhmään, koska kokemuksesta tiedän ettei jännittäminen tosiaankaan ole vielä ohitse. Saisinko roikkua täällä ainakin siihen asti, että saan ultrassa varmistuksen ettei ole kohdunulkoinen tmv.?
Supera, nyt pidän kyllä kaikki mahdolliset peukut teidän puolestanne, että plussaus tarttuisi teillekin!
Vierailija 37v. rv5+6 yk9 ya2012
Oih, onnea Hennas ja Vierailija!!! <3 Tiedättekö, minulle nousi oikein ilon kyyneleet silmiin teidän puolesta kun aamusta luin teidän uutiset, antaa niin paljon uskoa siihen omaan onnistumiseen. Ja Supera, toivotaan että sieltäkin kuullaan kohta hyviä uutisia :)
Kiitos onnitteluista ja ilon kyynelistä, Konttri! Ja tsemppiä kovasti teillekin yritykseen ja ärsyttävään odotteluun. Kyllä tosiaan mikä tahansa kierto voi olla juuri se, jossa tärppää. :)
Päätin sittenkin liittyä tuonne odottajien ryhmään, koska tuli aiheeseen liittyviä pulmia ja kysymyksiä heti neuvolakäynnin varaamisen yhteydessä, ja on varmaan asiallisempaa keskustella niistä omassa ryhmässään. Käyn silti täällä vielä lukemassa ja yritän asennoitua henkisesti niin, että voin vallan hyvin vielä tänne palata yrittäjien listoille, kun tosiaan ne keskenmenot sun muut ovat kuitenkin aika yleisiä. Siis henkisesti olen edelleen "yritys päällä", kunnes saan sen ensimmäisen kolmanneksen kunnialla rämmittyä läpi.
Vierailija
Täällä hieman sana kuin minealla, lukemassa käyn mutta kirjoittelu vähän jäänyt.
On: täällä lähti nyt yk2 käyntiin. Harmittaa paljon, mutta toisaaltaan voi kaiken koetun jälkeen olla ihan hyväkin että kroppa palautuu kunnolla ennen kuin onnestaa uudestaan. Mutta ei kun peitot heilumaan tässä kierrossa, kyllä mekin vielä se vauva saadaan!
Listaan saa laittaa meidät jos joku päivittelee eli
Ambrosiaa yk2 1/28