Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Minmar, aion nyt noudattaa tekemääni suunnitelmaa (itsekuriharjoitus samalla), jonka mukaan testaan seuraavan kerran keskiviikkona. Eli jo huomenna! Jos siis menkat eivät sitä ennen ala. Jos edelleen tulee nega, niin taidan tosiaan soittaa sinne terkkariin.
Tänään rintoja edelleen aristaa, eivät kuitenkaan ole mitenkään menkka-aikoja enempää kipeät, ja muita oireita ei ole.
Vierailija 37v. kp34/28 yk9 ya2012
Vavvakuume: Pahoittelut KM:sta! Halaus! Ja heti perään onnitteluhalaus kihloista! Mä salaa toivon, että mun mies älyäisi kosia, mutta en usko, että se tajuaa :D
Ja seuraavaksi mun (ällöttäviin) kehontoimintoihin: Eilen tuli pyyhkiessä kerran "verta". Siis sellaista tosi hailakan punaista jotain. Ei mitään käsitystä mitähän hittoa toi on. Mulla on joskus sata vuotta sitten teininä ollut jotain välivuotoa, mutta ei enää about 15 vuoteen. Mutta mä päätin olla nyt huolehtimatta ja huolestumatta ja ennen kaikkea vatvomatta mitään nyt kesän aikana. Ja siinä kun vielä onnistuisi :D
Minmar: Näin olen itsekin kuvitellut, että tulehduskipulääkkeet eivät sovi raskautta aikoville. Monessa ketjussa kuitenkin sanottiin, että pitäisi käyttää ns. "Baby aspiriinia" (tai miniaspiriinia, miten sitä haluaa kutsua). Tämä on vahvuudeltaan vain kymmenesosan normaalista aspiriinitabletista, eli vain 50 mg. :) Miniaspiriini on käsittääkseni turvallista käyttää myös raskauden aikana pienissä määrin.
Siitä sitten olikin erilaisia mielipiteitä miten tätä aspiriinia tulisi käyttää. Jonkun mielestä kierron ekasta päivästä ovikseen - kuulosti minustakin järkevältä, että kasvatetaan limakalvoa ovulaatioon asti, mutta kiinnittymisvaiheessa aspiriini olisi jo poistunut elimistöstä. Toisen mielestä tulisi käyttää nimenomaan ovulaatiosta eteenpäin, eli varmistamaan kiinnittyminen ja pysyminen. Jotkut sanoivat että läpi kierron. Itse ajattelin kokeilla 50-100mg aspiriinia päivässä koko kierron. Tässä mun tilanteessa kun ei ole paljon hävittävää :D Joku myös vinkkasi että E-vitamiini auttaisi limakalvon ohuuteen, ehkäpä pitää hakea sitäkin apteekista tänään! :D
Aion kyllä lopettaa nämä aspiriini-itsehoidot hyvissä ajoin ennen kun pääsen gynen tutkimuksiin, en halua että mun itselääkitseminen häiritsee tutkimustulosten saamista :)
Tsemia Vierailija! Odotan kovasti sun huomisen testin tuloksia :)
Nillis 28v. kp5/24-27, yk15 ya6/14
Hmm, vieläkin täysin oireeton...ei niin minkäänlaista oireitta.. Edes rintojen kipeytymistä mikä ilmestyy heti oviksen jälkeen... :/ Noo,ei Se auta kuin odottaa että oireet ilmestyvät. Sen tässä pitkässä yrittämisessä on oppinu että joka kierto on niin erilainen oireiltaan, että mistään ei voi kyllä sanoa mitään.
Tilanne 9.6.
Uusio mamma (40+ v) kp 39/? yk 2
HennaS (21v) kp 38/34 yk 2
MilaNnnkkk kp 35/28 yk 6
Vierailija (37v) kp 34/28 ya 2012
Tiinu89 kp 30/33-34 yk 2
Supera (20v) kp 28/27-29 ya 2/14
Laulurastas83 kp 25/26 yk 6
Finest (27v) kp 25/28 yk 7
Jannuli85 kp 25/24-28 yk15 (ya 3/2014)
Dindinden (26v) kp 23/35 yk 5
Tinttu1989 kp 23/28-40 yk 5 (km 10/14 ja 3/15)
Lumilla kp 22/25-27 yk 7
Konttri (32v) kp 22/26-28 yk 14 (varh. km 11/14)
Hönttentönttiäinen (31v) kp 22/28-29 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)
Nuuskiksentytär kp 22/28-31 yk 4
Havaiana81 (34v) kp 21/? yk 2
Dimou (26v) kp 20/? yk 9 (ya 7/14)
Stardust (22v) kp 19/26 yk 3
Viivitys (34v) kp 19/25-29 yk 5
Minea92071 (25v) kp 19/28-36 yk 3 (tm 2/15, ya 11/14)
Heta87 kp 17/27-28 ya 2/2014
Werus (30v) kp 16/26-27 ya loppuvuosi -12
Satuse (40v) kp 15/30-34 yk 1
Dreamer15 (28v) kp 14/30-40 yk 2
Annma (33v) kp 11/29 yk 7
EK0025 (40v) kp 11/36 yk 2
Wishes kp 10/34 ya 2013
Kikiii (20v) kp 9/30-35 yk 6
Pioni1 (27v) kp 8/34 yk 4
Minmar (30v) kp 7/30-35 yk 3
Aliisia (25v) kp 6/36-40 yk 3
Nillis (28v) kp 5/24-27 yk 15 (ya 6/14)
Vavvakuume92 (22v) kp 5/27-29 yk 3
Noorav kp 5/? yk 7
Kepuliina (29v) kp 4/28 yk 1
Diamond11 kp 3/28-30 ya 2013
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Ainoaa (26v), Jassuu93 (22v) (km 3/15), Ambrosiaa (tm 3/15), Exile yk13, Exvela (33v) yk1, Mwiihh yk4, Soffie (22v) yk6 ya 11/14, Huolestunut Ensiyrittäjä yk 6 (k 10/14), Deneira (24v), Henttu89, Noodle (27v) yk 2, Nuppunella (34v) yk 11, AnttiAmalia (24v), Kissanainen87, Sunshine14 (31v), Garnet (28v), Henzu
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)
Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)
HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (5 plussaa)
Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4), Starling 40v (yk3), Jenniferia 24v (yk2), Melinah 24v (yk3), Miinuska15 25v (yk2)
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (leijonien plussakuu)
Mamalukki (leijona) 22v (yk3), Belime (yk 2), Pumpuli87 (yk 1), Kevättähti (yk 1)
Plussaryhmä: Suljettu ryhmä nimeltä “Syksy-/talviodottajat (2015/1016)”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Uusio mamma ja MilaNnnkkk, miten teillä menee, teidän päivät ovat paukkuneet yli.
Vierailija, minulla oli viime kierrossa runsasta kirkasta limaa ennen kuukautisia (noin 1-3 päivää, en muista tarkkaan) ja en tiennyt mistä on kyse, googletin ja selvisi että sitä kirkasta limaa voi tulla ennen kuukautisia, kuivien päivien jälkeen.
Havaiana81, tiedätkö kuinka pitkä kierto sulla on? Kp20 on siinä ja siinä. Jos kierto on 32-34 päivää, olettaisin että välivuoto johtuu ovulaatiosta. Jos kiertosi on lyhyt, se voi olla kiinnittymisvuoto.
Ja minulla on jo kp25, kyllä aika rientää. Olen täysin varma että menkat eivät ala lauantaina koska ovulaatio oli 3 päivää myöhässä ja kyllä sen tuntee, tähän saakka ei ole mitään oireita ollut. Jos menkat alkaa laulantaina, niin tissit pitäisi olla jo turvonneet ja arat. Ja jos alkaakin niin luteaalivaihe jää hiton lyhyeksi.
Kaksi kuukautta sitten sain silloin, kp25, jo ekan haamun r-testiin :) mmm :)
Viikon aikana pitäisi naamalle tulla pari ärsyttävää finniä, mahan turpoaa ja iskeä hirveä siivousvimma. Toivottavasti EI!!!
Aurinkoista päivää ja plussatuulia!
Finest kp25/28 yk 7
Sen verran otan kantaa että vauvakirjassa luki että liukuvoiteita ei suositella yhdynnässä. Ne saattaa vaikeuttaa siittiöiden pääsyä eteenpäin.
En ole koskaan kuullut että vesi aiheuttaisi ongelmia. Eihän se suihkussa emättimen sisään pääse?
Vähän on ollut rinnat kipeet, alavatsassa raskas olo. Menkat pitäisikin alkaa kohta. Oon aika varma että itsellä tätä raskautta estää stressi ja ehkä ylipaino. Tämä puolivuosi on ollut tosi raskasta aikaa kaikilta osin.
Ystävällä kävi niin ettei tullut raskaaksi millään, ja lääkäri käski tiputtaa muutaman kilon. 5kg kevyempänä tärppäs :)
Sen verran tekee mieli sanoa, että ihanan mukava ja leppoisa tunnelma täällä :) Täällä internetin ihmeellisessä maailmassa, kun on tullut vastaan jos jonkunlaista porukkaa. Tosi hienoa päästä tällaiseen porukkaan, kun ei noille oikeille läheisille vielä tässä vaiheessa halua mitään jutustella eikä tuota ukkoakaan voi jatkuvasti vauva-asioilla ahdistella.
Sellainen kysymys nuista lyhenteistä tuolla, mitä tarkoittaa ya? Muut ainakin kuvittelin ymmärtäväni ;)
Ja suurkiitos listalle lisäämisestä :)
Heissan! Johan on tullut tekstiä taas jes :)
KEPULIINA, ya tarkoitti muistaakseni "yritys alkanut" tai jotain sinnepäin :D & niin tervetuloa minunkin puolestani!
TIINU89, mulla vähän samavika, että dieetti kaatuu aina johonkin vaikka kuinka koittais itteään motivoida jne. Perhana, että pitääkin olla tällänen :D Tosin nyt oon saanut täältä vähän uskoa siihen, että raskaus voisi napata pienenkin pudotuksen jälkeen ;)
SATUSE, täällä toinen herkkuperse! Suklaa vaan on niin... suklaata<3 Olen nykyään myös älyttömän laiska kokkaamaan joten tulee syötyä ihan laittoman usein valmista kuraa, yök. Mua helpottaa kovin toi tieto, että mullakin olisi mahis raskautua jopa pelkän painonpudotuksen ansiosta! Onneksi mulla ei montaa ylimääräistä kiloa ole, netissä kokeilin sitä painoindeksi laskuria & pamahti lievä ylipaino. En oikein osaa sanoa, mikä sitten olisi normaali paino tälläselle 156cm kääpiölle, mutta veikkaan että alkuun ainakin tuo 3-5kg olisi ihan hyvä tipauttaa & oltaisiin jo lähellä normipainoa. Enköhän mä tuon verran saa tässä kesäkuukausina tiputettua!
VAVVAKUUME, onnea kihlauksesta! Täällä odotellaan kans millon käy sama tuuri ;) Ollaan asiasta jo paljon puhuttu, mutta kyllä toi mies saa sen kunnon aloitteen tehä, saas nähä monta vuosikymmentä tässä saa odotella :D
NILLIS, mä en myöskään kestä täyttä epätietoisuutta! Googletan aina ihan kaikkea (lue vauva sitä, raskautuminen tätä)! Heti kun kuulin näistä monirakkulaisista, niin en oo muuta tehnytkään kun lukenut niistä älyttömästi tietoa & miten voisin sitä jo itse "hoitaa" :D! Epätietosuus on perseestä & haluan pitää kontrollin aina omissa käsissä.
Kivaan pötköön tuli taas kaikki kun kirjoitan puhelimella & tosin jos joku ihmettelee miksi isolla huutelen täälä nimimerkkejä niin johtuu siitä, että en saa tummennettua puhelimella ://
Täällä menossa kp 9/30-35, ovistestailut päätin alottaa kp 13 vaikka tiedän etten ovuloi niin aikaseen. Haluan nähdä vaan alusta asti kun viiva on ihan hailakka & tummuu siitä, koska tää on nyt eka kerta noitten tikkujen kanssa :D
Ainiin jäi johkin kohtaan vastauksista tää kertomatta, että kun olen monirakkulaisuudesta imenyt itseeni ihan järjettömästi tietoa sieltä sun täältä, mulla ei ole mitään muita "oireita" siitä kuin tämä raskautuminen kestää. Mulla on säännölliset menkat ollut koko ajan sekä ovuloin, eli en niihin tarvitse mitään apuja. Tämä siis valoi muhun toivoa niin älyttömästi, että joskos koko soppa selviytyis vaan & ainoastaan sillä muutaman kilon tiputuksella. Sen aikana kroppa saa niin puhdasta & hyvää ruokaakin, että luulis toimivan!
Noh päivä kerrallaan :)
[quote author="Kepuliina" time="09.06.2015 klo 11:35"]
Sellainen kysymys nuista lyhenteistä tuolla, mitä tarkoittaa ya?
[/quote]
Minun käyttämänäni se tarkoittaa "yritys aloitettu". Olemme siis aloittaneet esikoisen yrittämisen vuonna 2012, jonka jälkeen on tärpännyt kahdesti mutta kummallakin kerralla päättynyt huonosti. Minulla siis lukee nyt yk9 siitä syystä, että kyseessä on viimeksi sattuneen keskenmenon jälkeistä, uusinta yritystä koskeva lukema. En viitsi laskea kiertoja tuolta vuodesta 2012 alkaen, se olisi liian masentavaa. Olen kuitenkin miettinyt pitäisikö rimpsua selkeyttää esim. laittamalla yk(4)-(20)-9. Joidenkin mielestä menisi ehkä hifistelyksi, mutta itse tykkään saada mahdollisimman paljon ja monipuolista tietoa asioista, myös tästä asiasta ketjua ja muiden kokemuksia lukiessani! :)
Vierailija
Totta, liukuvoidet tappaa siittiöt, kuten myös sylki. Mutta onneksi on olemassa siittiöystävällisiä liukuvoiteita: Pre-Seed ja Conceive Plus (itse käytän tuota viimeistä).
Siitä vedestä, siitä on jo aikaa kun luin muiden kommenteja että suihku ei ole paras paikka raskautta yrittäville. Ei myöskään suositella mennä pesulle heti yhdynnän jälkeen.
KEPULIINA,
ya - yritys aloitettu/alkanut,
kp - kiertopäivä,
km - keskenmeno,
tm - tuulimuna,
yk - yriryskierto,
ON - oma napa
Ihanaa Vavvakuume että saitte vähän mieluisampaa ajateltavaa! Onnea tosi paljon!
Maikku79 pahoittelut menkoista! Ja olisi ollut kiva pitää sinut kuumeilemassa täälä, mutta itsehän me kaikki tiedämme mikä on paras vaihtoehto. Toivottavasti sinulla tärppää kun annat asian olla. Vai oletteko suunnitelleet ehkäisyn aloitusta?
Hennas toivotaan niin, että se plussa voi vielä tulla! Minäkin viimekierron venyessä googletin juuri tuosta negatestistä vaikka raskaana ja kyllä joillakin on mennyt uskomattoman pitkään, että se plussa on testiin tullut.
Täälä peukut pystyssä että Vierailijan huominen testi on plussa!
Supera voi että, olispa se nyt raskausoire! Olisi ihan mahtavaa, että voisitte sen inssin perua. Hienoa, että siihen ei enää montaa kuukautta ole ja pääsette kokeilemaan sen mahdollisuuden jos nyt ei luomuna tärppää. Plussatuulia!
Tervetuloa Kepuliina tänne meidän kanssa jännäilemään!
Mä oon joskus kuullut tosta aspiriini kuurista raskaustarkoituksessa ja silloin vähän ihmettelin, että eikö sillä ole päin vastainen vaikutus. Mutta en siihen sen kummemmin perehtynyt silloin ja taitaa olla eri juttu tuollainen pieni annos :) Toivotaan Nillis että olisi sulle se toimiva poppaskonsti! :)
Tuosta asennosta, niin uskon että sillä ei ole vaikutusta. Ja olen lukenut, että ne siittiöt jotka pääsevät kohtuun ovat sielä suojassa ja kaikki se mikä jää emättimeen kuolee, koska emättimen ph (tai joku :D) ei ole niille hyväksi. Yksi mieheni serkku on kuulemma saanut alkunsa kun vanhempansa ovat olleet kännipäissään uimassa ja on kesken uinnin alkanut himottamaan... Että se napsahtaa sitten kun se napsahtaa, eikai siinä sitten muilla tekijöillä niin ole väliä :D Itse en siltikään kyllä käy pesulla seksin jälkeen jos ovis on lähistöllä :)
ON: Mulla on flunssa alkanut helpottamaan, pitikin sen iskeä päälle juuri ennen menkkoja kun en sitten ole uskaltanut buranaa syödä. Yhden panadolin otin eilen että jaksoin raahautua kauppaan kun jääkaapissa oli vain valo. Ajattelin, että toisaalta tuli flunssa hyvään saumaan, että ei pysty niin kauheasti oireita kyttäämään kun ei tiedä mikä johtuu flunssasta ja mikä jostain muusta. Tuli vaan sitten mieleeni, että vaikeuttaakohan tällainen flunssa kiinnittymistä? Voi olla että ei vaikuta asiaan mitenkään, mutta kävipä mielessä. Eipä sitäkään tarvitse enää silti miettiä kun äsken vessassa sain sormeeni tipan verta... Ajattelin ensin, että voisko olla kiinnittymisvuotoa kun menkkoja enteilevä tuhru on mulla yleensä ruskeaa ja tämä oli kirkasta verta. En jaksa nyt alkaa asiasta hihkumaan ja suuremmin spekuloimaan. Menkat ne sieltä kuitenkin on tulossa, tiputtelu alkaa nyt vaan vähän aiemmin kuin olin ajatellut. Eipähän tarvitse jännittää muuta kuin, että koska suvaitsevat alkaa kunnolla, että pääsee uuteen yritykseen.
Tiinu89 kp30/33-34 yk2
Oma napa, ihan mahtava :D
Kiitos vastauksista, kysyttyäni asiaa taisin sen heti ymmärtääkkin. Joskus pitää sanoa asiat ääneen, jotta ne selkiytyy päässä. Vähän hidas olen :p
Tässä mun ON:
Sen verran tosiaan voisin vielä itsestäin kertoa, että vuonna 2007 sain tosiaan keskenmenon ja syyllinen oli hyvinkin luultavasti pitkään jatkunut liian kova stressi. Kohtelu oli ikävää, raskaanakin ollessa, fyysistä ja henkistä väkivaltaa riitti aina, kun mies oli päissään. Elämässä kävi niin, että mies katosi kahdeksi viikoksi kokonaan, kukaan ei tiennyt mitä oli tapahtunut, kukaan ei osannut sanoa missä hän oli. Yhdeltä miehen kaverilta sain kuulla tämän epätoivoisista yrityksistä saada mitä tahansa lääkkeitä käsiinsä. Minä luulin kuolleen ja hautasin tätä jo monesti mielessäni :/ Pienokainen varmaan katsoi parhaaksi, ettei äiti ole valmis vielä huolehtimaan uudesta elämästä. Ehdittiin viikolle 10+3 ja alkoi runsas vuoto, siitä sitten ultraan, jossa sydän oli lakannut sykkimästä ja sain lääkkeet keskeytystä varten kotiin. Oli se vaan joka lailla kamala asia, joten isot halaukset kaikille, jotka joutuu keskenmenoja kokemaan :( 3
No tästä sitten riemastutte, kun kerron, että moisen rotjakkeen kanssa sain terveen pojan v.2008 <3 Rakkauden ja nuoruuden sokaisemana :p Mies sai kuitenkin kengän kuvan persuuksiin v.2010 ja aika pitkälti olen poikaa yksin hoitanut siitä eteenpäin, kun käytös ja alko-ongelmat toisessa suunnassa ovat olleet melkoiset.
Sellainen historia löytyy ja nyt olen onneksi vanhempi ja viisaampi ja kokeneempi ja mitä vielä :D Nyt on mies, joka ei juo muuta, kuin saunakaljan ja pitää huolta minusta ja pojasta joka tavalla. Siksi tämä vauva-asia tuntuu nyt jotenkin niin...en osaa sanoa. Turvalliselta ja mielettömältä, kun vois jakaa sen ihmisen kanssa, joka tukee ja on mukana 200% joka hetkessä :)
Mä nyt fiilistelen tätä alkuhuumaa ja keskityn sitten olennaiseen ja jännittämiseen, kun sen aika tässä koittaa. Kyllä siitäkin ollaan keskusteltu, että ei kaikki todella suju välttämättä niin kuin haluaa ja se oli kanssa yksi syy siihen, että miksi ei lähdettäisi jo yrittämään. Asiat menee sitten omalla painollaan, kävi miten kävi.
Kepuliina; huh, onpas ollut melkoinen rotjake :( Hienoa kuulla että nyt elämä hymyilee, ja sinullahan on mahtava asenne elämää ja tätä vauva-projektia kohtaan :)
Tuntuu tylsältä kun ei ole oikeastaan mitään raportoitavaa. Kp 22 meneillään, mutta myöhästyneen oviksen vuoksi menkkoja voi odotella saapuvaksi vasta 1,5 viikon päästä. Voi että kun niitä ei tulisi vaan tämä olisi THE KIERTO. Mietin tuossa jo että täytyyköhän sitä tehdä r-testi ennen perjantaisia firman kesäjuhlia, ihan varmuuden vuoksi. Tuskin siinä edes näkyisi vielä mitään jos jotain olisi tekeillä.
Tylsyydessä tarpova Konttri kp22/27-28
Kiitos Konttri! Elämä opettaa asennoitumaan asioihin varauksella, mut positiivisin mielin :)
Onko nuo ovulaatiotestit miten hyviä? ja milloin niitä pitäis tehdä? En ole koskaan oikeen ees ajatellut asiaa. Itselläni on kuitenkin säännöllinen kierto ja hyvin hyvin kivulias ovis, samaten halut ennen ovista on aina hyvin selkeät...eli mietin mahtaako edes kannattaa näin alkuun ovista tikuilla bongata? Luottaisko sitä vaan omiin olotiloihin ennemmin? Mulla kyllä ovis tapahtuu lähes aina just 14vrk menkkojen alkamisen jälkeen, mutta viime kierrossa tapahtui yllättäen aikaisemmin tai näin ainakin luulen käyneen :p
Konttri, peukut ja varpaat pystyyn, että testissä näkyisi olevan jotain menellään :)
KIKIII no sinähän sen sanoit, yritys alkanut, ei siis aika... >.< :D
Onnea kihlauksesta Vavvakuume :)
Kepuliina: Hyvä että tuo rotjake sai kengänkuvan takamukseen! Toivottavasti joko pysyy poissa tai on parantanut tapansa ja käy katsomassa poikaa välillä. Kuulostaa siltä että siellä teillä on ainakin ihana koti odottamassa teidän yhteistä pientä! Molempien 200% tuntuu niiiin hyvältä :)
ON: Olen käynyt täällä lukemassa juttujanne melkein joka päivä mutta tuntunut työläältä kirjautua sisälle (:D) niin kommentointi on ihan jäänyt. Täällä on ovistikkuja kulunut jo varmaan 10. Aloitin varuiksi testailut jo kp13 siltä varalta että olisi kierto palautunut normaaliksi ja ovis olisi ollut kp15. kp17 sain vähän vahvemman ja kp18 myös. Odotin että tänään olisi vielä tummempi... Mutta tänään (kp19) olikin vain ihan hailakka mutta kuitenkin selkeä viiva, todella vahvan viivan vieressä :( Eli joko huippu oli tuossa eilisiltapvän ja tämän iltapäivän välissä ja ovis tapahtuu jossain tämän illan ja keskiviikko-illan välissä. Ja mies tietenkin kuun ainoalla työreissulla koko päivän ja todnäk huomenna todella väsynyt.
Aamulämpöjä olen mittaillut mutta ei niistä ole mitään hyötyä kun heittelevät niin paljon. Höh. No ei voi mitään. Koitetaan syksyllä sitten uudestaan näitä vauvajuttuja. Pian kun mies on noin 3kk työreissussa toisella paikkakunnalla.
No onneksi aurinko edes paistaa :)
Kepuliina, ovistestit on käteviä mutta saattaa aiheuttaa lisää stressiä. Jos susta tuntuu, ettet tarvitse niitä ja tunnistat oviksen oireista, ei ole pakko käyttää niitä. Vaikka kierto on säännöllinen, ovulaation ajankohta voi vaihdella. Jos et halua käyttää ovistestejä, kannattaa harrastaa seksiä joka toinen tai kolmas päivä koko kierron aikana. Mutta kyllä sä tiedät, sulla on jo yksi lapsi :)
Mun pitää käyttää testejä just sen takia että yleensä h-hetken jälkeen tulee pitkä tauko. Mulla on säännöllinen kierto ja oletettavasti se h-hetki on kp15 MUTTA ei aina, kuten tässä kierrossa (kp18), jos en olisi käyttänyt ovistestejä, en olisi tiennyt sitä.
Hennas; tuo kuulostaa lupaavasti kiinnittymisvuodolta :) Itsellä kävi tässä kuussa niin, että sain semi-vahvan viivan ovulaatiotestiin aikaisessa vaiheessa, ja sen jälkeen tuli lähes kokonaan viivattomia testejä..sitten juuri ennen ovulaatiota oli paksut viivat eli se eka viiva oli ovulaatiota edeltävä hormonipiikki. Jatkamme siis jännäämistä :)