Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Onnea plussista ja kiitos, että jaoit plussasi Nera <3 Luo taas edes hiukan toivoa. Eilinen kp 41 vaihtui menkkapäiväksi ja nyt on siis kp2 ja yk7. Siis yk7. Raskausvatsojen näkeminen sattuu aina välillä. Mähän voisin myös kävellä jo pikkuhiljaa vatta pystyssä kesähelteessä ja jäädä äippälomalle, jos ois heti tärpänny. Jossitteleminen on kuitenki turhaa ja oon iloinen, että joillekkin ne plussat tulevat heti. Minä saan omaani odottaa. En tiedä kuinka kauan, mutta toivon sen vielä tulevan 3 Mies ei oikein osaa lohduttaa. Eihän hän tilanteelle mitään voi. :(
Vauvakuumeelle voimia suruun <3 Olkaa toistenne tukena vaikeana aikana. Toivon sinulle pikaista uutta plussaa ja surujen taustalle jäämistä. :)
Noorav, kp2, yk7 3
[quote author="vavvakuume92" time="06.06.2015 klo 15:17"]
Heipsuli vaan taas tänne ryhmäläisille!
Ihan surukseni joudun ilmottamaan, että meikällä alkoi verinen vuoto tänään aamulla viikon takaisesta plussasta huolimatta. (Eilen illalla tuli pyyhkiessä vähän, aamulla herätessä oli jo runsaammin).
On ollut kauheeta taistelua miehen kanssa koko viikko, aikamoista stressiä tän hetkisestä elämäntilanteestamme ollut ynm, en jaksa täällä sen enempää avautua masisteluistani mutta nyt kävi siis näin :( Eikä tästä pidä lannistua, uutta yritystä vaan uudella asenteella. Kaikki kääntyy vielä hyväksi. Mut voi siis lisätä listaan takaisin, kp1/27-29 <3
Mieheni on aika romuna tästä, ihan pala kurkussa on ollut koko aamun ja aivan poissa tältä planeetalta. Hän tätä asiaa on pidemmän aikaa toivonut ja en ole ennen nähnyt yhtä leveetä hymyä sen kasvoilla kun viikko sitten, kun plussa pärähti testiin. Sen kasvot kun tulin itkien vessasta...... Itsekin pala kurkussa tätä tässä kirjottelen, ei ole helppo puhua, onneksi ei ehditty asiasta kenellekään puhua. Kiitos kun voin teille täällä avautua <3
Takaisin siis täällä teidän ihanien joukossa. Kyllä me vielä saadaan ne ihanat omat pienet <3 Mä niin odotan...
Vavvakuume92 22v kp1/27-29 yk3
[/quote]
Voi voi voi voi sentään sinua!
Meilläkin meni kesken viime vuoden syyskuussa (sen jälkeen ei olekaan mitään tapahtunut), ja muutenkin samantapainen tilanne, eli riitelyä ja mies, joka niin kovasti sitä vauvaa toivoo ettei mitään rajaa.. :( Symppaan nyt kyllä sinua niin täysillä!
Meillä keskenmeno oli rv6 ja jouduin käymään terkkarissa tutkimuksissa sen vuoksi. Siellä henkilökunta painotti minulle, että keskenmeno ei ole omaa syytä eikä johdu stressistä tai lentämisestä (itselläni meni kesken lennolla ja mietin, johtuiko siitä) tai mistään muustakaan, mihin itse voi vaikuttaa (pl. siis ilmiselvät asiat kuten huumeet tai muu oikeasti sikiötä vahingoittava touhu, jota ei takuulla kukaan meistä ketjulaisista harrasta).
Muista sinäkin, että vaikka keskenmeno on ihan hirveän kurjaa, niin kuitenkin se merkitsee sitä että olet todistettavasti kykenevä tulemaan raskaaksi! Meille lapsettomuusklinikan lääkäri vielä sanoi, että keskenmenon jälkeen on tilastollisesti hieman normaalia helpompaa tulla uudestaan raskaaksi, tuntemattomista syistä. Tämä kohonnut raskauden alkamisen todennäköisyys kestää puolisen vuotta keskenmenon jälkeen. Nyt siis vain surette surunne toisianne tukien - unohtakaa se riitely hetkeksi - ja sitten vain reippaasti uutta putkeen! Saatte hyödynnettyä silloin parhaalla mahdollisella tavalla tämän kierolla tavalla saamanne "edun".
Tiukkoja halauksia ja paljon voimia teille molemmille.
t. Vierailija
Omaa napaa heti alkuunsa.. Täällä jälleen kerran vähän sekavat fiilikset kun en nyt yhtään tiedä mitä pitäis aatella! Tänään ois siis menkkojen pitänyt alkaa mutta eipä näy, eikä oo mitään muitakaan tuttuja oireita näkynyt (mitä siis yleensä ennen menkkoja/menkkojen alkaessa tullut) joten eipä taida olla ihan tässä näppäimillä tulossa.. No teinpä sitten taas testin ja negatiivista näyttää, ihan selkeästi! :/ tulikohan siis pidempi kierto vai voisko muka vielä olla mahiksia :/ en tiedä mitä aatella tai millä fiiliksillä menis, vähän harmittaa..
ja suuret pahoittelut vavvakuumeelle :( voin vaan kuvitella kuinka kauheeta ;(
Hennas kp35/34 yk2
[quote author="tiinu89" time="06.06.2015 klo 13:58"]Tsemppiä myös Vierailijalle, toivottavasti sun menkat nyt pian alkaa! Tai toivon ehkä mieluummin, että nyt sulla olis jotain kiinnittymis vuotoa ;) Pitkittynyt kierto ei oo yhtään kiva!
[/quote]
Kiitos tsempeistä. Kiinnittymisvuotoa tuo ei voinut olla, koska seksiä on ollut viimeksi kp14 tienoilla (mies paljon työmatkoilla). Se vähäkin tuhru on nyt loppunut. Olen täysin oireeton, ei siis menkkaoireita mutta ei myöskään raskausoireita havaittavissa. Toki jos kierto on nyt mennyt näinkin pahasti pitkäksi niin raskaudesta ei ole kyllä toivoakaan, koska ovulaatio on tullut vasta paljon myöhemmin kuin luulimme. Siinä tapauksessa pitää ruveta tikuttamaan joka kierrossa sitten.
Ostin tänään kaupassa käydessäni uuden raskaustestin, kaiken varalta. Nyt pohdiskelen, milloin sen uskaltaisi tehdä jos ei menkkoja ala kuulua. Muistin tuossa taas, että ensimmäisen raskauteni ymmärsin alkaneen vasta rv9:n tienoilla, koska rv5 tuli ihan kohtalaisen normaalin oloista vuotoa eikä raskausoireitakaan ollut ennen kuin rv8-9 aikaan. On siis kohdallani ihan mahdollista olla alkuvaiheessa raskaana ilman oireitakin. Ja jos niitä oireita ei ole, niin eikös silloin ole sekin mahdollista että raskaus ei näy testissä, kun sitä istukkahormonia ei erity vielä riittävästi?
No joo, enpä tiedä elättelenkö nyt aivan turhaa toivoa. Aika näyttää. Kokeilenpa ajankulukseni päivittää listan - huomautattehan jos teen siinä virheitä?
Vierailija 37v. kp31/26-28 yk9 ya2012
^Ei kun olihan tuo lista tältä päivältä jo päivitetty.. Ehkei sentään kahta kertaa päivässä tarvitse päivittää, eli loppupäivän uutiset sitten huomisen listaan.
Vierailija
Tilanne 7.6.
EK0025 (40v) kp 45/? yk 1
Uusio mamma (40+ v) kp 37/? yk 2
HennaS (21v) kp 36/34 yk 2
MilaNnnkkk kp 33/28 yk 6
Vierailija (37v) kp 32/28 ya 2012
Maikku79 kp 32/28(-33) yk 12
Diamond11 kp 28/28-30 ya 2013
Tiinu89 kp 28/33-34 yk 2
Nillis (28v) kp 27/24-27, yk14
Supera (20v) kp 26/27-29 ya 2/14
Laulurastas83 kp 23/26 yk 6
Finest (27v) kp 23/28 yk 7
Jannuli85 kp 23/24-28 yk15 (ya 3/2014)
Dindinden (26v) kp 21/35 yk 5
Tinttu1989 kp 21/28-40 yk 5 (km 10/14 ja 3/15)
Lumilla kp 20/25-27 yk 7
Konttri (32v) kp 20/26-28 yk 14 (varh. km 11/14)
Hönttentönttiäinen (31v) kp 20/28-29 (km 11/14 rv 15 & km 3/15 rv 9)
Nuuskiksentytär kp 20/28-31 yk 4
Havaiana81 (34v) kp 19/? yk 2
Dimou (26v) kp 18/? yk 9 (ya 7/14)
Stardust (22v) kp 17/26 yk 3
Viivitys (34v) kp 17/25-29 yk 5
Minea92071 (25v) kp 17/28-36 yk 3 (tm 2/15, ya 11/14)
Heta87 kp 15/27-28 ya 2/2014
Werus (30v) kp 14/26-27 ya loppuvuosi -12
Satuse (40v) kp 13/30-34 yk 1
Dreamer15 (28v) kp 12/30-40 yk 2
Annma (33v) kp 9/29 yk 7
Wishes kp 8/34 ya 2013
Kikiii (20v) kp 7/30-35 yk 6
Pioni1 (27v) kp 6/34 yk 4
Minmar (30v) kp 5/30-35 yk 3
Aliisia (25v) kp 4/36-40 yk 3
Noorav kp 3/? yk 7
Vavvakuume92 (22v) kp 2/27-29 yk 3
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Ainoaa (26v), Jassuu93 (22v) (km 3/15), Ambrosiaa (tm 3/15), Exile yk13, Exvela (33v) yk1, Mwiihh yk4, Soffie (22v) yk6 ya 11/14, Huolestunut Ensiyrittäjä yk 6 (k 10/14), Deneira (24v), Henttu89, Noodle (27v) yk 2, Nuppunella (34v) yk 11, AnttiAmalia (24v), Kissanainen87, Sunshine14 (31v), Garnet (28v), Henzu
TAMMIKUUSSA PLUSSANNEET (9 plussaa)
Sminkki 23v. (yk3), Phyllis20 (yk8 ya 4/14), Trooppinen tuuli 32v. (yritystä takana 1v 10kk), Mikka 20v. (yk 1), Luna82 (yk 2), Tipi87 27v. (yk3), JQ 32v. (yk 6), Heinähaave15 26v. (yk3), Seppo07 (yk2)
HELMIKUUSSA PLUSSANNEET (12 plussaa)
Lefemme (yk 12 ya 3/14), Himja87 (yk2), Ciira (yk 1), Mariele (yk3), MinkaMaaria (yk1), Ambrosiaa (yk 1), Lialia (yk3), MelodyPop 33v. (yk2), MapleWinter 30v (yk2), Elsuli (kkm 12/14), Iica86 28v.(yk4), Mimsuli (yk9)
MAALISKUUSSA PLUSSANNEET (13 plussaa)
Kastehelmi90, Tinttu89 (yk3, km 10/14), Kikke89 (yk4), Anneleh (yk2), Nepala24v (yk7), Reetwe, Maryy 24v (yk1), Marlener 28v (yk3), Heinähaave15 (ya 10/14, km 2/15), Nelmis (yk 12, ku 11/2014), Tossu83 (yk2), Kiia80 (yk3), Delfi (yk6)
HUHTIKUUSSA PLUSSANNEET (5 plussaa)
Piki piki79 (yk3), Savannah85 29v. (yk 5), Höpötin 26v. (yk4), Vaimomamma89, Zaron 32v (yk 4)
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET (6 plussaa)
Mizi 29v (yritystä yli vuosi), Hilkkak 30v (yk4), Starling 40v (yk3), Jenniferia 24v (yk2), Melinah 24v (yk3), Miinuska15 25v (yk2)
KESÄKUUSSA PLUSSANNEET (leijonien plussakuu)
Mamalukki (leijona) 22v (yk3), Belime (yk 2), Pumpuli87 (yk 1), Kevättähti (yk 1)
Plussaryhmä: Suljettu ryhmä nimeltä “Syksy-/talviodottajat (2015/1016)”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Pahoittelut kaikille, että päivittelen tänne joka päivä näitä "ei uutisia" -tyylisiä juttuja. Se hieman helpottaa omaa oloani.
Eli minulla ei edelleenkään menkkoja, menkkaoireita, eikä myöskään raskausoireita. Ehkä aivan pikkiriikkistä oikeanpuoleisen rinnan aristamista havaittavissa, jos oikein niitä käsillä kopeloin.. :D Eli toisin sanoen ei mitään.
Pohdin, kuinka kauan mahdan jaksaa odottaa ennen kuin on pakko tehdä uudestaan raskaustesti. Joissain ohjeissa sanottiin, että viikko. Siis keskiviikon tienoilla voisi ehkä testata uudestaan, ellei sitä ennen oireita tai vuotoa tule. Aivan kamalaa elää tällaisessa epätietoisuudessa, kun nettikeskustelujen perusteella kysymys voi olla oikeastaan mistä tahansa. Ovulaatio voi olla myöhästynyt stressin takia (jolloin en voi olla mitenkään raskaana), se voi olla jäänyt tulematta kokonaan (jolloin seuraavat menkat voivat tulla vasta vaikka monen kuukauden kuluttua!!), tämä voi olla kohdunulkoinen raskaus (siinä tapauksessa lienee odotettavissa hirveitä yhtäkkisiä kipuja ja ensiapuun joutuminen) tai ties mikä muu ihme tila. Tai sitten voin olla normaalisti raskaana niin, että jostain syystä se ei näy testeissä heti.
Voi kuinka toivon tuota viimeistä vaihtoehtoa! Miehen kanssa juttelin eilen puhelimessa, en voinut olla kertomatta tilanteesta ja hän aivan selvästi reipastui jo tästä pienestä toivon kipinästä. On ollut pitkään aika apaattinen ja hajalla.
Vierailija 37v. kp32/28, yk9, ya2012
Minmar kiva että sulla kivut loppuneet ja menkatkin loppumassa. Yrityksen unohtaminen on tosi vaikeaa, tai ainakin uskon niin, koska itse en ole siinä onnistunut :D Toivottavasti sun mieli hieman piristyy kunhan menkatkin loppuu :)
Noorav kiva, että ne menkat sieltä sitten lopulta saapuivatkin, kierto oli jo niin pitkä. Vaikka eivät ne menkat kivat ole tässä meidän tilanteessa, mutta parempi näin kuin että olisi tullut vielä pidempi kierto ilman sitä plussaa. Tsemppiä!
Vierailija minäkin voisin näin maallikkona ajatella, että voisi olla noin kuin sinäkin ajattelit, eli se raskaushormoni nousee hitaasti jos ei oireitakaan ole. Jos viimeraskaudessasi tuli valemenkat niin miksei tuo tuhruvuoto voisi olla samaa kuin silloinkin, nyt vain vähän lievempänä. Toivotaan näin! :) En osaa sanoa, että koska kannattaa tehdä uusi testi. Parasta olisi varmaan odottaa viikko, mutta itse ainakin myönnän, että tuskin pystyisin niin kauaa odottamaan! Toivotaan, että sun ovis tuli tuolloin kp 14 tienoilla eikä myöhemmin! Toivottavasti ne menkat sieltä kuitenkin pian tulisivat jos raskaana et olekaan.
On: Tänään on dpo8 tai 9, lämmöt olivat tismalleen samat kuin eilen. Ei mitään uusia juttuja, jotain alavatsatuntemuksia on, mutta niin oli viimekierrossakin. Nännipihan reunat eivät ole vielä alkaneet tummumaan, en kyllä edes muista montako päivää ennen menkkoja se viimeksi tapahtui ja voiko siitä edes päätellä menkkojen pian alkavan kun esikoisen raskaudessakin tummuivat. Silloin kylläkin myös kasvoivat jo ennen testausta, ehkä se sitten voisi olla raskausoire jos sellaista ilmaantuisi... Eli siis ei mitään raskausoireita, eikä vielä menkkaoireitakaan ole ilmaantunut, mutta eipä niiden vielä pitäisi alkaakaan... Ilmeisesti sitä flunssaa pukkaa, eilen illalla oli taas silmissä vähän sellainen olo niinkuin olisi kuumetta ja väsytti. Tänään on sitten vähän keuhkot (mulla yleensä tämä keuhkojen kipeytyminen on se ensimmäinen sairausoire) ja kurkku kipeä, väsynytkin olen. Voi ie, ei yhtään huvita alkaa sairastelemaan.... No ehkä se vie ajatuksia vähän toisaalle tästä vauvahaaveilusta...
Tiinu89 kp28/33-34 yk2
Ja Vierailija kyllä mäkin tänne kirjotin kauheen stoorin vaikka mullakaan ei ollut mitään kerrottavaa :D Eli anna palaa vaan! ;)
Heissan naiset!
Pahoittelut uuteenkiertoon joutuneille & muille takapakkia ottaneille, voimahalaus kaikille<3
Onnea plussista! Niitähän on paukkunut, vaikka kesäkuuta on vaivanen viikko mennyt :D
Oon onnellinen siitä, että jotkut pääsee lyhyellä yrityksellä odottelemaan toivottua nyyttiä :)
Plaah, täällä vasta kp 7, viikon päästä alan bongailemaan ovista! Saas nähä mitä siitäkin tulee, jos se oikeasti on niin hankalaa mitä oon täältä ymmärtänyt :D
No en pelkää kumminkaan etten ovuloisi, ovuloin viimekuussakin joten sen kannalta olen helpottunut, testailen ihan vaan mielenkiinnosta!
& tosiaan peitot heiluu läpi kuun taas joka toinen pv abouttiarallaa joten ei ole taaskaan siitä kiinni, etteikö osuisi päivilleen jne.
Sitten toinen asia, oon ihan hyvillä mielin, vaikka oon vasta näin alkukierrossa, koska nyt mulla on tässä hyvin aikaa tiputella rauhaksiin muutama kilo pois, olen kuullut että tämä saattaa auttaa niitä, kellä on monirakkulaisuutta.
Noh tiedä sitten, eipä tosta ainakaan haittaa voi olla! Eli tämänkuun tavoite on enemmänkin bongata ovis, tiputtaa pari kiloa & nauttia auringosta :) Sitten hyvällä tuurilla vältytään muilta toimenpiteiltä, mihin pitäisi syksyllä varata aika, pientä toivoa on aina vai ;)
Rauhallista sunnuntaita & mukavaa alkavaa viikkoa kaikille<3
Kikiii kp 7/30-35 yk 6 huh
Kiitos Tiinu89 kannustuksesta!
Tietääkö kukaan, näkyykö raskaus satavarmasti heti alkuvaiheessa, jos se testataan verestä? Minulla olisi hoidettavana kohtalaisen kiireellisiä juttuja joita tulee kuitenkin raskausaikana välttää (liittyvät lääkehoitoihin jne.), joten haluaisin tosiaankin tietää, olenko nyt hitto vieköön raskaana vai en, ennen kuin seuraava yritys jo lähtee käyntiin. Ärsyttävää tämä pitkittynyt yrittäminen, kun moni muu osio omasta elämästä on enemmän tai vähemmän hyllyllä koko yrittämisen ajan.
Vierailija
Täällä taas tiputtiin korkeelta ja kovaa... kp1/28-30
Diamond11, suuret osanottoni. Tekin näytte yrittäneen jo pidemmän aikaa, samoin kuin me. Kyllähän sitä toivoisi että sentään joskus se yritys palkittaisiinkin! Minä ainakin olen ehtinyt jo monenlaiset asennemuutoksetkin tänä aikana käydä läpi, ja ärsyttävät ne neuvot, joita joskus kuulee, joiden mukaan kuulemma raskaus alkaa heti kun sitä lakkaa odottamasta jne. Minä olen odottanut, ollut odottamatta, välillä unohtanut koko jutun, välillä yrittänyt suhtautua oikein myönteisesti ja vauvanhehkuisentoiveikkaasti, ja vaikka mitä siltä väliltä!
Lopulta lohdullisin ajatus itselleni on, että se on oikeasti lähes puhtaasti tuurista kiinni. Ei mistään mitä itse voi tehdä tai tekemättä jättää (kunhan ne perusasiat on hoitanut kuntoon, joiden tiedetään vaikuttavan, kuten terveys ja folaattilisä jne.). Joten kiukuttelu ja masistelu on yhtä luvallista kuin kaikki muukin, ja silti mahdollisuudet on edelleen olemassa.
Kovasti jaksamista ja parempaa onnea seuraavaan kiertoon.
- Vierailija
Kp36/34 eikä menkkoja näy! Tää odottelu on ihan hirveetä! Varmaan tänään tai huomenna pakko testailla, ei tätä tietämättömyyttä pää kestä, alkais sitte edes ne menkat ellei plussaa näy, kamalaa kun ei tiiä mitä odottaa tai ajatella! :/ ei voi kun toivoa parasta ja varautua silti pahimpaan..
Hennas kp36/34 yk2
Heissan neidit :)
Olen ollut mökillä koko vkl enkä ole pystynyt lukemaan teidän tesktejä. Luen kaikki jutut heti kun ehdin!
Nyt tulee vain lyhyt oma päivitys: täällä vuodetaan taas.. :( Ja lisäksi mies on taas käyttäytynyt sen verran huonosti, että tekisi mieli ottaa ero.
Mutta ei mulla mitään hätää, olen tosi itsenäinen ja onnellinen kaikkeen muuhun elämässäni. Asiat on hyvin ja kesä on täällä! :)
Nillis kp3/24-27, yk15 (ya 6/14)
Pakko kommentoida sulle Nera vaikka en täällä enää ole aktiivisesti ollutkaan! Yksi pitkänmatkalainen myös täälläkin, menossa juurikin tuo yk16. Tämän kierron alussa myös mulle tehty aukiolotutkimus ja toiveet on pelottavan korkealla koska olen lukenut ja kuullut niin monelta kuinka tulee raskaaksi heti tämän tutkimuksen jälkeen. Mulla tosin tutkimuksessa löytyi kohdusta polyyppi ja lääkäri sanoi että se voi olla vaaraton taikka sitten se voi olla sellainen joka haittaa kiinnittymistä kohtuun, mene ja tiedä. Nyt voimme vaan odottaa. Mutta hurjasti onnea sulle <3
Pahoittelut, puhelin lähetti ennenaikaisesti viestin :)
Eli onnittelut plussanneille! :)
Ikävä kuulla menkoistasi Vavvakuume :(
Olen keksinyt kaikkea muuta tekemistä viime viikon, jotta menisi aika nopeammin. Nyt kp 12 ja aloitin ovistikutuksen perjantaina. Mulla niissä kyllä tosiaan on koko ajan melkein samanvahvuinen viiva, joten saa nähdä näkeekö ovista siitä lainkaan. Limoja odotan kuitenkin ensi viikolla.
Saa nähdä tuleeko siis plussauutisia lomalle :)
Voi ei Vavvakuume! Suuret pahoittelut! Onko nyt ihan varma ettei kyse ole nyt valemenkoista tai raskauden aikaisesta vuodosta? Oletko testannut vuodon alkamisen jälkeen? Olisin niin mielelläni halunnut sinut mun kanssa tuonne plussanneisiin :/
Mamalukki
-