Poliisin mukaan paras keino puolustaa itseään
on juosta karkuun: http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/poliisi-tyrmaa-varisprayn-itsepuolustuskeinona-tama-on-paras-tapa-puolustautua/4912312
Entä jos siihen ei pysty? Mikä on silloin paras keino puolustaa itseään, jos värisprayta tai paprikasumutetta ei saa käyttää?
Kommentit (99)
Mä vitsailin joskus vuosia sitten et pitäis esittää raiskaustilanteessa muslimikäänynnäistä. Nyt se taitaa olla totta. Miten sanon arabiaksi esim. Jättäkää minut rauhaan, olen muslimi?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 01:50"]
Purisin pippelin poikki. Kuin makkaran.
[/quote]
Mä vetelisin pois koko nipun, niin ei ainakaan siittäisi enää samanlaisia mulkkuja tähän maailmaan. Ja löytyis pokkaa suostutella suuseksiin, koska se ois varmaan ainoa mahdollisuus päästä pakoon, kun siis raatelis vehkeet.
[/quote]
Oisko mitään muuta konstia ku pureminen? Puristaminen samalla kiertäen 1000 astetta vastpäivään? Lääkärit auttakaa!
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 17:37"]
[/quote]
Mä vetelisin pois koko nipun, niin ei ainakaan siittäisi enää samanlaisia mulkkuja tähän maailmaan. Ja löytyis pokkaa suostutella suuseksiin, koska se ois varmaan ainoa mahdollisuus päästä pakoon, kun siis raatelis vehkeet.
[/quote]
Oisko mitään muuta konstia ku pureminen? Puristaminen samalla kiertäen 1000 astetta vastpäivään? Lääkärit auttakaa!
[/quote]
Rautalanka?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 08:06"]
Suihkepulloon tomaatti-porkkanamehua johon on puristettu väkevien jalopenojen mehut. Värjää ja sokaisee takuulla. Olisiko kiellettyä? Voihan sitä sanoa että se on maustetarkoitukseen tehty seos.
[/quote]
Punajuuri-sipulimehu jalapenojen kera varmaan värjäisi ja sokaisi tehokkaammin.
[/quote]
Ja mustikkaa vielä sekaan:) Pitää vain varoa ettei tule liian laimea liuos.
Ja ettei pullo leviä kassin pohjalle.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 07:45"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 01:57"] Niin, ja entäs kun niitä raiskaajia/ryöstäjiä on vaikkapa 5 ja olet yksin 50-kiloisena naisena tilanteessa. Täytyy olla aika ninja että kaikki lyö katuun. [/quote]Hiuslakka on hyvä [/quote] Tätä hiuslakan hehkutusta itsepuolustusvälineenä en ole koskaan ymmärtänyt. Se hiuslakka EI vahingoita silmiä, eikä sokaise hetkeksikään, vähän vain ärsyttää silmiä, jonka takia hyökkääjältä saattaa tulla kyyneliä. Ha henkeen mennessään yskityttää ja maistuu ja haisee inhottavalta. Mitään muuta se hiuslakka ei tee. Luuleeko ihmiset oikeasti, että hiuslakkoja myytäisiin, etenkään Usa:ssa, jossa vahingonkorvaukset voivat olla miljoonien luokkaa, jos ne silmiin tai suuhun mennessä aiheuttaisivat vahinkoa?
[/quote]
Pari kertaa olen onnistunut hiuksia laittaessa suihkaisemaan silmäänkin ja kyllä mua ainakin kirveli! Eikä sillä silmällä heti katseltu. Ja tämä siis tietty vahingossa. Entäs sitten jos onnistuu saamaan kunnon latingin toisen naamaan/silmiin. Kyllä mä ainakin väittäisin sillä jonkinlaisen lamaannuttavan vaikutuksen olevan, varsinkin jos tulee yllätyksenä. Onhan hiuslakkapulloissa myös varoitukset, ehkä niitä USA:laisia varten...
[/quote]
Minulla on myös mennyt joskus hiuslakkaa silmään ja kyllähän se kirvelee, mutta ei minulta siinä ole näkö lähtenyt hetkeksikään, eikä se kirvelykään ole voimakasta ollut. Varmaan se sitten riippuu siitä kuinka herkät silmät on, millaista se hiuslakka on ja miten paljon sitä menee silmään. Itse en kuitenkaan uskaltaisi sen tehoon.
Kemiallisesti? Voisko niiden ruokaan sujauttaa jotain?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 17:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Rautalanka?
[/quote]
"Ootatko hetken, mä koukkaan rautalankanipun mun repusta. Riisu sä sillä aikaa pöksyt ja asetu makuulle. Hetkinen, täähän on ihan solmussa."
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 17:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Rautalanka?
[/quote]
"Ootatko hetken, mä koukkaan rautalankanipun mun repusta. Riisu sä sillä aikaa pöksyt ja asetu makuulle. Hetkinen, täähän on ihan solmussa."
[/quote]
:D "Ja ootko sitten hetken liikkumatta, tää voi vähän sattua."
Huuda, potki, pure, raavi. Luin jenkeissä tehdystä tutkimusessa, jonka mukaan kun nainen oli raiskausyrityksen yhteydessä huutanut, 25% tapauksista se oli auttanut. Jos olet maassa hyökkääjän alla, kaulaan pureminen on hyvä tapa tukehduttaa hyökkääjää.
Jos raiskaus/raiskauden yritys tapahtuu yksityisasunnossa, heitä astioita ja tavaroita seinille, lattialle, ikkunaan, hyökkääjää kohti. Tee paljon melua --> naapurit soittaa poliisin. Pyri heittäessäsi hivuttautumaan kohtia ovea + porraskäytävää. Jos pääset porraskäytävään huuda täyttä kurkkua: "Soittakaa poliisit, apua jne" Vessa on myös ok vaihtoehto JOS sinulla on kännykkä ja tiedät asunnon osoitteen --> voit oven ollessa lukossa soittaa poliisille. Muuten vessa on huono ratkaisu, sillä sieltä on vain yksi ovi ulos. Jos olet vessassa lukon takana eikä puhelinta ja olet kerrostalsosa huuda täyttää kurkkua, kilju, pyydä että naapurit soittaa poliisiin.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 01:41"]on juosta karkuun: http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/poliisi-tyrmaa-varisprayn-itsepuolustuskeinona-tama-on-paras-tapa-puolustautua/4912312
Entä jos siihen ei pysty? Mikä on silloin paras keino puolustaa itseään, jos värisprayta tai paprikasumutetta ei saa käyttää?
[/quote].38
Kuulin yhdeltä poliisilta sellaisen neuvon, että karjuu oikein suureen ääneen jotain aivan yllättävää, kuten "äiti". Hiippari voi yllättyä tästä niin, että pääset karkuun. Tämä ainakin vinkiksi jos työpaikalla joku käy uhkaileen ja muuta apua on jossain lähettyvillä.
Autolla joka paikkaan, se on turvallisempaa.
^^ niin tämä poliisi on sellainen joka kouluttaa porukkaa, miten käyttäytyä yllättävissä tilanteissa.
Jenkeissä asuessani meitä tyttöjä koulutettiin poliisin toimesta pitämään yksin kulkiessa avaimet nyrkissä, niin että päät ovat esillä sormien välistä. Sillä sitten viiltämään, jos tiukka paikka tulee. Tosin sikäläiset avaimet olivat teräväpäisiä, eivätkä sellaisia lättänöitä kuin suomalaiset.
Toinen, mistä voisi olla apua on ns. raiskaushälytin. Pitää niin hemmetillistä ääntä, että kiinnittää mahdollisten lähistölläolijoiden huomion. Mutta eiväthän nuo yhdessäkään käytettyinä mitään välttämättä pelasta...
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 08:06"]
Suihkepulloon tomaatti-porkkanamehua johon on puristettu väkevien jalopenojen mehut. Värjää ja sokaisee takuulla. Olisiko kiellettyä? Voihan sitä sanoa että se on maustetarkoitukseen tehty seos.
[/quote]
Punajuuri-sipulimehu jalapenojen kera varmaan värjäisi ja sokaisi tehokkaammin.
Nykykunnossa en juokse edes lapisani karkuun. Itse pidän epäilyttävissä oloissa kädet taskussa ja avaimet sormien välissä. Ts. ainoa mahis on huitaista naamaan ja toivoa parasta.
mun vinkki on että ensin lyö ja sitten juoksee. sillä lailla, ettei toinen pääse perään. itselläni on nyrkkirauta jonka tilasin ulkomailta.
ja miksi nyrkkirauta on hyvä? sitä on vaikea vääntää kädestä kun se on kädessä oikein.
jos sinun pitää avata jonkun muun nyrkki, ota hyökkääjän etusormesta kiinni ja väännä se taakse. kun etusormea vääntää, ei voi puristaa nyrkkiä kiinni.
sormen voi myös vääntää sijoiltaan. samoin käsivarren luun murtaa iskemällä se esim. polveen. jos on useampi vastustaja niin näitä sitten, ei muuten..
Vai että mahdollinen vahingonkorvaus huolestuttaisi tätä poliisia eniten, jos pensasraiskaaja hyökkäisi tatti pystyssä päälle? Taitaisi monella naisella olla prioriteeteissa raiskauksen estäminen keinoista välittämättä ykkösenä ja mahdolliset seuraukset katsottaisiin sitten jälkeenpäin.
[/quote]