Poliisin mukaan paras keino puolustaa itseään
on juosta karkuun: http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/poliisi-tyrmaa-varisprayn-itsepuolustuskeinona-tama-on-paras-tapa-puolustautua/4912312
Entä jos siihen ei pysty? Mikä on silloin paras keino puolustaa itseään, jos värisprayta tai paprikasumutetta ei saa käyttää?
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 08:05"]Paras keino välttää päällekarkaamiset, on välttää yksin liikkumista paikoissa missä tätä roskaväkeä oleilee.
[/quote]
Kuten Helsingissä, Tampereella, Joensuussa, Suomessa, maailmassa...
Jos joutuu puolustamaan omaa henkeään, täytyy unohtaa kaikki reiluus ja kunnia. Sormet silmiin, pureminen kaulaan, potku kasseille, korkokengällä jalkapöytä murskaksi (toimii vain kesäaikaan)
Pieni linkkarikin tekee rumaa jälkeä, kun se osuu paljaaseen ihoon tai silmään. Itse pidän aina pientä veistä takin taskussa. Terän täytyy vain olla niin lyhyt, ettei sen kantaminen ole laitonta. Linkkari on siitä hyvä, että sitä voi sanoa ruuvimeisseliksi ja avaimenperäksi
Itse olen vuosia kantanut vanhaa kunnon Makarov pistoolia 9x18mm. Ei ole onneksi koskaan tarvinnut käyttää, mutta mielummin kannan sitä, enkä tarvitse, kuin jätän sen pois ja tarvitsen. Pelkästään sen näyttäminen hyökkääjälle riittää selvittämään tilanteen. Rauha on sitä, että sinulla paremmat aseet, kuin vastapuolella.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 08:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 01:41"]on juosta karkuun: http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/poliisi-tyrmaa-varisprayn-itsepuolustuskeinona-tama-on-paras-tapa-puolustautua/4912312 Entä jos siihen ei pysty? Mikä on silloin paras keino puolustaa itseään, jos värisprayta tai paprikasumutetta ei saa käyttää? [/quote].38
[/quote]
Ihan hyvä. Itse suosin .357Mag patruunaa. Suurempi iskuenergia.
Onneksi asun maassa jossa pippurisumute laillinen.
Jos pakeneminen on tilanteessa realistista niin ok.
Muutama vuosi sitten joku hullu ajoi vasemmistoliiton työntekijää takaa kilometrin verran, sai kiinni ja puukotti.
Monesti ei ehdi edes pakoon lähteä, silloin selän kääntäminen on huono idea.
Korkokengissä ei hirveän kovaa juosta.
En suosittele sellaisia suihkeita, joita ei ole suunniteltu pudottamaan hyökkääjää, niiden teho on kyseenalainen eikä ne kuitenkaan ole käyttövalmiita silloin kuin pitäisi.
Lähitilanteessa, esim. raiskaus, raavi silmiä apinan raivolla kunnes pääset irti, mahdollisesti pari lyöntiä/potkua perään ja sitten pakoon jos saat etumatkaa.
-47
Olen ihmettelyt tuota karkuun juoksemisneuvoa. Miettikää nyt. Minä, en-niin-hyväkuntoinen-tupakoitsija vs. joku elämänsä kevättä elävä, salilla käyvä mies. Siinä käy niin, että juoksen itseni väsyksiin ja sitten en jaksa enää puolustautua. Olen helppo saalis. Annan poliisin neuvoille piut paut ja puolustan itseäni miten parhaaksi näen eli väkivalloin. Ja sitä paitsi, ei sitä pysty hengästyneenä edes huutamaan apua.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 01:42"]
Sitten kävelee karkuun.
[/quote]
Mitenköhän se auttaa? Ap:nä löisin tai purisin hyökkääjää ja poistuisin paikalta.
Juuri oli vähän aikaa sitten iltapäivälehdissä juttuja kuinka etsittiin Pasilan ryöstäjiä. Juttuun oli liitetty valvontakameravideo tapahtuneesta. Mies juoksee karkuun ja lopulta pojat saavat kiinni. Hakkaavat nyrkeillä ja potkivat. Hyvä että mies säilyi hengissä.
Ei ole jumaliste paras keino puolustaa itseään karkuun juokseminen! Paras keino puolustaa itseään on tiputtaa hyökkääjä mahdollisimman nopeasti katuun! Tajuttomana on huono ryöstää ketään.
Tämä kaikki edellinen siis tilanteen mukaan. Jos päälle käy 120kg lihaskimppu niin en lähtisi ensimmäisenä lyömään. Tai jos joku narkkari käy päälle tuhdeissa puudutuksissaan.
Niin, ja entäs kun niitä raiskaajia/ryöstäjiä on vaikkapa 5 ja olet yksin 50-kiloisena naisena tilanteessa. Täytyy olla aika ninja että kaikki lyö katuun.
Pikku vinkkiä: Älä ninjaile paljain käsin..
Käsilaukkuun iso ja painava taskulamppu. Helpompi selittää kytille kuin vaikka nyrkkirauta. Ja sellaisella taskulampulla kun kolauttaa kunnolla päähän niin siinä mikään ninja tarvitse olla, ihan 50kg nainenkin saa hyökkääjältä valot sammutettua.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 02:01"]
Pikku vinkkiä: Älä ninjaile paljain käsin.. Käsilaukkuun iso ja painava taskulamppu. Helpompi selittää kytille kuin vaikka nyrkkirauta. Ja sellaisella taskulampulla kun kolauttaa kunnolla päähän niin siinä mikään ninja tarvitse olla, ihan 50kg nainenkin saa hyökkääjältä valot sammutettua.
[/quote]
Mä asuin joskus huonommalla alueella ja pidin aina joko "timantti"sormuksia, siis sellaisia missä on paljon kulmia ja muuta terävää tai avaimia niin että avaimet tulee sormien välistä
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 02:11"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 02:01"]
Pikku vinkkiä: Älä ninjaile paljain käsin.. Käsilaukkuun iso ja painava taskulamppu. Helpompi selittää kytille kuin vaikka nyrkkirauta. Ja sellaisella taskulampulla kun kolauttaa kunnolla päähän niin siinä mikään ninja tarvitse olla, ihan 50kg nainenkin saa hyökkääjältä valot sammutettua.
[/quote]
Mä asuin joskus huonommalla alueella ja pidin aina joko "timantti"sormuksia, siis sellaisia missä on paljon kulmia ja muuta terävää tai avaimia niin että avaimet tulee sormien välistä
[/quote] ai että tekis varmaan kipeetä! avaimet sormien välistä ja nyrkillä naamaan.
Jos joudun kulkemaan yöllä yksin, olen lähestulkoon hampaisiin asti aseissa. Kerran jouduin poliisin kanssa ongelmiin mutta se on pieni hinta mielenrauhasta.
Antakaa tulla vaan! Jää viimeiseksi ryöstöksenne, hieno leidi ei ollutkaan aivan vaaraton, muhahahaa!
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 02:17"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 02:05"]
Puukolla keuhkoon ja potku munille, johan tokenee!
terv: Itiksen vanhapiika (aina linkkari taskussa)
[/quote]Jotain rajaa nyt. Joku ottaa vielä tosissaan.
[/quote]
Niin pitääkin ottaa. Todellisuus iskee silmille, pahaa sattuu koko ajan. Itsepuolustus on sallittua.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 01:41"]
on juosta karkuun: http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/poliisi-tyrmaa-varisprayn-itsepuolustuskeinona-tama-on-paras-tapa-puolustautua/4912312
Entä jos siihen ei pysty? Mikä on silloin paras keino puolustaa itseään, jos värisprayta tai paprikasumutetta ei saa käyttää?
[/quote] Onko Suomessa laitonta kantaa taskussa Hot Sauce pulloa, Tabasco tai Sriracha? Aattelin vaan kun olen tallainen kulinaristi ;).
Meille opetettiin koulussa, että pitää alkaa huutaa ja kirkua niin kovaa kuin pystyy, vaikka hyökkääjä käskisi olla hiljaa. Yleensä kait hämmentyy metelistä niin että lähtee karkuun. Lisäksi minulla on hälytysavaimenperä, josta kiskaistaan sokka irti ja se alkaa pitää aivan järjetöntä palosireenin ujellusta. Lisäksi neuvottiin, että aina apua huutaessa pitää huutaa "Apua, tulipalo!" Koska silloin ihmiset tulevat oikeasti auttamaan eivätkä vain totea että ei kuulu mulle tämä tappelu