Kirsta Kiuru saa vauvan, talven ihana ihme!
Tulen ihan kamalan onnelliseksi hänen puolestaan. Onnea Krista!
Kommentit (1112)
Liikutuin, ihana uutinen! Tuo vähän valoa tähän ankeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa laki ei määrää yläikärajaa hedelmöityshoidoille. Sen tekee klinikat itse. Julkinen puoli on määritellyt ikärajaksi sen suunnilleen 40, mutta yksityiset klinikat tekee vanhemmillekin.
Eikä nyt ole isokaan temppu mennä vaikka ulkomaille, jos Suomessa tulee ikä vastaan.Nimenomaan tämä. Kaikki tervejärkiset tietävät, että ei niitä lapsia tehdä luomuna enää vaihdevuosiikäisemä.
Ai eikö. Mistähän tuo minun poikani sitten tupsahti, jonka sain 45 v. yllärinä. Mistähän isäni tupsahti, kun äitinsä oli 44 v, kun syntyi vuonna 1945.
Katsoin juuri viimeviikolla sukutukimuskirjaamme ja siellä oli aivan mieletön määrä lapsia, jotka olivat syntyneet 40+ äideille, ihan 1800-luvulta lähtien.
Eli nämäkin tiedot kirkonkirjoista ovat vääriä. Antaisitko vähän faktaa tuolle väitteellesi?On tutkittu, että 1800 ja 1900-luvun alkupuolella tyttärien aviottomia lapsia laitettiin kirkonkirjoihin heidän äitiensä lapsiksi häpeän välttämiseksi. Ja tämä on nyt ihan fakta. Siksi sieltä löytyy näitä mummoäitejä.
Toki lapsia syntyy satunnaisesti yli 40 v, mutta yli 45 v ei enää luomuna. Hedelmällisyys alkaa laskemaan jo 35-vuotiaana.
Tämä on yksiselitteisesti valetta. Lapsia syntyy luomusti yli 45-vuotiaille. Siksi ehkäisyä suositellaan käytettäväksi sen ikäisenä,
Juuri näin. Minä kävin gynellä 47 v, ja hän sanoi munasarjojen toimivan vielä. Sanoi, että ehdottomasti tarvitsen ehkäisyä.
Enkä minä ole edes mitenkään erityisen hedelmällistä tyyppiä. En ole koskaan tullut raskaaksi ekasta.
Minullakin on munasarjojen toimivat jämät siellä mutta ei niillä lapsia enää luomuna tehdä, se on aivan saletti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tekevät nykyään vanhana lapsia?? Suuret riskit, joita ei moni tajua.
Tiedoksi sinulle; lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Aina tämä ei syystä tai toisesta onnistu ideaali-iässä. Olen todella onnellinen, että vuosikausien odottamin jälkeen tämä onnistui. Sydämestäni toivotan onnea Kristalle ja hänen miehelleen!
Jos lapsi on laitettu alulle keinosiemennyksellä, niin kyllä se sitten on tehty.
Kyllä, nimenomaan tehty. Luonto on viisas, vaihdevuodet tulevat ihan tarkoituksella 40 ikävuoden jälkeen ja se on luonnon keino ilmoittaa, että juna meni jo. Ihminen keinotekoisesti sitten rikkoo luontoa vastaan tässäkin.. Epäeettistä.
Vaihdevuodet tulet keskimäärin 51 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa laki ei määrää yläikärajaa hedelmöityshoidoille. Sen tekee klinikat itse. Julkinen puoli on määritellyt ikärajaksi sen suunnilleen 40, mutta yksityiset klinikat tekee vanhemmillekin.
Eikä nyt ole isokaan temppu mennä vaikka ulkomaille, jos Suomessa tulee ikä vastaan.Nimenomaan tämä. Kaikki tervejärkiset tietävät, että ei niitä lapsia tehdä luomuna enää vaihdevuosiikäisemä.
Ai eikö. Mistähän tuo minun poikani sitten tupsahti, jonka sain 45 v. yllärinä. Mistähän isäni tupsahti, kun äitinsä oli 44 v, kun syntyi vuonna 1945.
Katsoin juuri viimeviikolla sukutukimuskirjaamme ja siellä oli aivan mieletön määrä lapsia, jotka olivat syntyneet 40+ äideille, ihan 1800-luvulta lähtien.
Eli nämäkin tiedot kirkonkirjoista ovat vääriä. Antaisitko vähän faktaa tuolle väitteellesi?On tutkittu, että 1800 ja 1900-luvun alkupuolella tyttärien aviottomia lapsia laitettiin kirkonkirjoihin heidän äitiensä lapsiksi häpeän välttämiseksi. Ja tämä on nyt ihan fakta. Siksi sieltä löytyy näitä mummoäitejä.
Toki lapsia syntyy satunnaisesti yli 40 v, mutta yli 45 v ei enää luomuna. Hedelmällisyys alkaa laskemaan jo 35-vuotiaana.
Tämä on yksiselitteisesti valetta. Lapsia syntyy luomusti yli 45-vuotiaille. Siksi ehkäisyä suositellaan käytettäväksi sen ikäisenä,
Juuri näin. Minä kävin gynellä 47 v, ja hän sanoi munasarjojen toimivan vielä. Sanoi, että ehdottomasti tarvitsen ehkäisyä.
Enkä minä ole edes mitenkään erityisen hedelmällistä tyyppiä. En ole koskaan tullut raskaaksi ekasta.
Minullakin on munasarjojen toimivat jämät siellä mutta ei niillä lapsia enää luomuna tehdä, se on aivan saletti.
Toiset tekee, toiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Epäeettistä hedelmöityshoitoa. Isoäiti-ikäiset tehtailevat lapsia nykypäivänä oikein urakalla.
Isoäidiksi voi tulla vaikka esimerkiksi 30-32-vuotiaana. Onko sinusta siis epäeettistä tehdä lapsia siinä iässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis haloo, 47v. Hirveä häpeä lapselle, äiti on vanhempi kuin monen kaverin mummo. Ja näyttää taatusti siltä. Oma äitini oli 40v mut saadessaan eli tiedän tasan tarkkaan mistä puhun. Kuolikin sitten kohta oman naimisiinmenoni jälkeen eli lapsenlapsiaan ei koskaan nähnyt. Itsekästä ja typerää, sanon minä.
Ikä on vain numero.
Ei mammapalstalla.
Eikä missään muuallakaan. Ikä on biologiaa eikä se muuksi muutu vaikka ihminen mitä väittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tekevät nykyään vanhana lapsia?? Suuret riskit, joita ei moni tajua.
Tiedoksi sinulle; lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Aina tämä ei syystä tai toisesta onnistu ideaali-iässä. Olen todella onnellinen, että vuosikausien odottamin jälkeen tämä onnistui. Sydämestäni toivotan onnea Kristalle ja hänen miehelleen!
Jos lapsi on laitettu alulle keinosiemennyksellä, niin kyllä se sitten on tehty.
Kyllä, nimenomaan tehty. Luonto on viisas, vaihdevuodet tulevat ihan tarkoituksella 40 ikävuoden jälkeen ja se on luonnon keino ilmoittaa, että juna meni jo. Ihminen keinotekoisesti sitten rikkoo luontoa vastaan tässäkin.. Epäeettistä.
Niin tyhmä argumentti. Sinä et ilmeisesti riko millään tavalla luontoa vastaan? Et ehkäise? Et käytä lääkkeitä? Et käytä kosmetiikkaa? Et liiku muuten kuin kävellen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinulla ei ole siis enää munasoluja?
Aika harva on varmaan tullut raskaaksi luomusti, jos ikää on yli paljon yli 40. Jotkut ovat sattaneet käydä hoidoissa jo vuosia, eikä niitä hoitojakaan voi antaa/ottaa koko ajan. Siinä pitää olla taukoja väissä. Eipä tuota ihan heti usko, että kaikki ovat luomusti raskautuneet, kun nyt näitä aika paljon yli 40 on tullut niin paljon esiin viime aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ikä jolloin kuukaustiset loppuvat. Itse menopaussi eli esivaihdevuodet alkavat jo 10 vuotta aikaisemmin. Kysy keneltä vain lääkäriltä niin hän voi kertoa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva on varmaan tullut raskaaksi luomusti, jos ikää on yli paljon yli 40. Jotkut ovat sattaneet käydä hoidoissa jo vuosia, eikä niitä hoitojakaan voi antaa/ottaa koko ajan. Siinä pitää olla taukoja väissä. Eipä tuota ihan heti usko, että kaikki ovat luomusti raskautuneet, kun nyt näitä aika paljon yli 40 on tullut niin paljon esiin viime aikoina.
Nykyään lasten tekoa lykätään niin myöhään, että hedelmöityshoitoa haetaan todella iäkkäinä. Ulkomailta voi saada hedelmöityshoitoa vaikka satavuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen keinotekoisesti ehkäisee ja rikkoo luontoa vastaan. Epäeettistä.
Jos kyse olisi hedemöityshoidosta niin miksi sitä ei tehty jo vaikkapa 5-7 vuotta sitten, jos ei vauvaa alkanut kuulua, mutta olisi ollut vielä "normaalin ikäinen"? Miksi yhtäkkiä nyt, kun ikää on jo niin paljon, että harva edes suostuu tekemään niitä, on kiirettä ja stressiä ministerin hommissa ja koronatilannekin lisää riskejä? Lapsettomuushoidot ei ole mikään kevyt juttu hormonihoitoineen ja riskinsä on niissäkin. Kyllä minä uskon, että kyse on nyt ihan vaan siitä, että on "tähdet" tai oikeammin solut osuneet onnekkaasti kohdalleen, harvinaista mutta mahdollista. Lisäksi en ymmärrä miksi hän valehtelisi kun puhuu iloisesta ylläristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ikä jolloin kuukaustiset loppuvat. Itse menopaussi eli esivaihdevuodet alkavat jo 10 vuotta aikaisemmin. Kysy keneltä vain lääkäriltä niin hän voi kertoa sinulle.
Terveyskirjaston mukaan esivaihdevuodet alkavat 5-10 vuotta aiemmin. Jos kuukautiset loppuu 58 v, niin voi olla, että hän voi saada lapsen luomusti vielä 53 v.
Mulla tuli kyllä kyynel silmään, ihana uutinen että joku 10v yrittämisen jälkeen saa lapsen. Onnea <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä monikaan ei tunnu ymmärtävän, että on ihan eri asia saada 4. tai 5. tai 6. jne. lapsi lähempänä viittäkymppiä kuin esikoinen. Tarkoitan siis jo ihan biologisesti. Joten ei taatusti ole mikään yllätys-vauva.
Tiedoksesi että SUOMESSA EI ANNETA HOITOJA ENÄÄ YLI 45-VUOTIAILLE, ei edes yksityisellä. Eli kyllä, kyseessä on varmasti yllätysraskaus jonka syystä tai toisesta biologia on katsonut tapahtuvaksi ja ihana että niin, on paljon niitäkin ihmisiä joille tällaista ei koskaan tapahdu.
Terveisin 4 ivf-hoitoa ja 1 lapsi.
Höpö höpö. kyllä annetaan. Se juuri mahdollistaa rämän mummoäitien invaasion.
Älä viitsi trollata, tosi lapsellista. Voit ihan itse lähteä
soittelemaan klinikoita läpi: julkisella hoidot päättyvät 40 ikävuoteen, ykistyisellä 45 vuoteen.
Pirauta vain Mehiläinen Felicitas tai Ovumia, googlettamalla löydät numerot. HUS ehdot voit katsoa suoraan HUS/lisääntymislääketiede /lapsettomuushoidotPirauta itse. Ovumia tekee alle 47-vuotiaille Suomessa, ja Tallinnassa alle 50-vuotiaille.
Ja kuu, Krista on yli-ikäinen. Varsinaista keräystä ei edes 46 enää hevillä saa, se jää siihen 45 vuoteen. Ja vain yhdellä kinikalla edes näin.
Rahalla saa mitä vain. Ulkomailla on näitä 70-vuotiaitakin äitejä.
Liittyy aiheeseen miten? Luonnollisesti pitkän yrittämisen jälkeen tullut 47v ja intialainen, jonka kohtuun laitettu jonkun muun munasolusta hedelmöitetty valmis alkio 70v.
En löydä yhtäläisyyttä.
Lapsen isä on Simo Rahikainen, joten tähän on todettava; Sama vika Rahikaisella! Hyvä uutinenhan tämä on, Suomi tarvitsee suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo esivaihaihdevuodet alkavat siinä vähän yli 40-vuotiaana. Munasolujen laatu tosiaan heikkeenee jo tuosta 35-vuotiaasta lähtien, mutta kyllä silti saattaa joukossa olla vieä ihan terveitä munasoluja. Kyllä jotkut ovat tulleet luomusti raskaaksi runsaasti yli 40-vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se luonto siis ilmoittaa junan menneen jo, jos kuitenkin voi tulla raskaaksi?
Jos juna meni jo, niin eihän silloin tarvittaisi ehkäisyäkään?