Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirsta Kiuru saa vauvan, talven ihana ihme!

Vierailija
22.12.2021 |

Tulen ihan kamalan onnelliseksi hänen puolestaan. Onnea Krista!

Kommentit (1112)

Vierailija
141/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään trendinä näyttää olevan tehdä lapsia viisikymppisenä. Toisessa ketjussa valitetaan kuinka viisikymppisenä ollaan toinen jalka haudassa ja ihan vanhuksia. Ja kyllähän se valitettavasti on niin, että ihminen on biologisesti aika vanha kun alkaa lapsia tekemään viisikymppisenä, luonto ei ole niin tarkoittanut.

Ihan oma moka jos itsensä 5-kymppinen päästänyt siihen kuntoon, että on toinen jalka haudassa. Miten ihmeessä nämä jaksavat töissä vielä lähes parikymmentä vuotta? Kristallia on 50-vuotiaana 3-vuotias lapsi ja en keksi, että miksi ei jaksaisi. Minä ainakin jaksaisin.

Viisikymppisenä 2 -vuotias lapsi. Taaperoikäinen viisikymppisellä muorilla, melkoisen sairasta.

No kyllä nykyajan 50-vuotiaat on aika kaukana muoreista :D Ihan tulee mieleen esim Jennifer Lopez ja Julia Roberts.

Jenkeissähän sanotaankin, että "50 is the new 30".

Vierailija
142/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikea se on tajuta, että ihmiset on yksilöitä. Vaihdevuosien alkamisikä vaihtelee paljon, joillain alkaa jopa jo nelikymppisenä, joku taas on hedelmällinen yli 50v ikään. Eikä sitä voi mitenkään tietää etukäteen, eikä siihen voi oikein itse vaikuttaa. Suvun naisiin vertaamalla voi saada suuntaa, mutta ei sekään ole varmaa. Kyllä lapsia on saatu viisikymppisenä jo kauan ennen hoitojen keksimistä, vaikka suurimmalla osalla ei ehkä onnistu niin jollain kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ministerit ovat näyttäneet firmoille ettei naisia kannata palkata kun ne alkavat tekemään lapsia silloin kun he ovat päässeet töihin.

Miten meni niinku omasta mielestä?

Jos työnantajalle valkenee vasta ministerin raskauden myötä, että naiset ovat synnyttävä sukupuoli, on kyllä historiallisen typerästä työnantajasta kyse. Parempi kai se on, että pikkulastenkin tietämä asia valkenee sitten joillekin vähän myöhemminkin.

Vierailija
144/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa laki ei määrää yläikärajaa hedelmöityshoidoille. Sen tekee klinikat itse. Julkinen puoli on määritellyt ikärajaksi sen suunnilleen 40, mutta yksityiset klinikat tekee vanhemmillekin.

Eikä nyt ole isokaan temppu mennä vaikka ulkomaille, jos Suomessa tulee ikä vastaan.

Juu tässä korona-aikana Krista näkyy hirveästi laukanneen ulkomailla🙄

Ja tiedoksesi: hedelmöityshoito ei ole ohi sillä että matkustan 2 päiväksi jonnekin Turkkiin ja homma hoidettu.

Vierailija
145/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdetön puu luo merelle siltaa,

Ei tulla koskaan voisi kai tällaista iltaa.

Odotan turhaan sinua, armain.

Kuu kulkee pilven taakse, taas on meri harmain.

Kaipaus vastaa sydämen ääneen,

Onneni tiedän mä nyt taas niin yksin jääneen.

Toinen nyt lastaan kanssas katsoo, toinen vienyt sinut lienyt.

Lehdetön puu luo merelle siltaa.

Lehdetön puu luo merelle siltaa,

Ei tulla koskaan enää toista tällaista iltaa.

Odotan turhaan sinua, armain.

Kuu kulkee pilven taakse, taas on meri harmain.

Kaipaus vastaa sydämen ääneen,

Onneni tiedän mä nyt taas niin yksin jääneen.

Toinen nyt lastaan kanssas katsoo, toinen vienyt sinut lienyt.

Saavu ei koskaan tällaista iltaa...

Ei koskaan!

Vierailija
146/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä monikaan ei tunnu ymmärtävän, että on ihan eri asia saada 4. tai 5. tai 6. jne. lapsi lähempänä viittäkymppiä kuin esikoinen. Tarkoitan siis jo ihan biologisesti. Joten ei taatusti ole mikään yllätys-vauva.

Tiedoksesi että SUOMESSA EI ANNETA HOITOJA ENÄÄ YLI 45-VUOTIAILLE, ei edes yksityisellä. Eli kyllä, kyseessä on varmasti yllätysraskaus jonka syystä tai toisesta biologia on katsonut tapahtuvaksi ja ihana että niin, on paljon niitäkin ihmisiä joille tällaista ei koskaan tapahdu.

Terveisin 4 ivf-hoitoa ja 1 lapsi.

Höpö höpö. kyllä annetaan. Se juuri mahdollistaa rämän mummoäitien invaasion.

Älä viitsi trollata, tosi lapsellista. Voit ihan itse lähteä

soittelemaan klinikoita läpi: julkisella hoidot päättyvät 40 ikävuoteen, ykistyisellä 45 vuoteen.

Pirauta vain Mehiläinen Felicitas tai Ovumia, googlettamalla löydät numerot. HUS ehdot voit katsoa suoraan HUS/lisääntymislääketiede /lapsettomuushoidot

Pirauta itse. Ovumia tekee alle 47-vuotiaille Suomessa, ja Tallinnassa alle 50-vuotiaille.

Ja kuu, Krista on yli-ikäinen. Varsinaista keräystä ei edes 46 enää hevillä saa, se jää siihen 45 vuoteen. Ja vain yhdellä kinikalla edes näin.

Vierailija
147/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään trendinä näyttää olevan tehdä lapsia viisikymppisenä. Toisessa ketjussa valitetaan kuinka viisikymppisenä ollaan toinen jalka haudassa ja ihan vanhuksia. Ja kyllähän se valitettavasti on niin, että ihminen on biologisesti aika vanha kun alkaa lapsia tekemään viisikymppisenä, luonto ei ole niin tarkoittanut.

Ihan oma moka jos itsensä 5-kymppinen päästänyt siihen kuntoon, että on toinen jalka haudassa. Miten ihmeessä nämä jaksavat töissä vielä lähes parikymmentä vuotta? Kristallia on 50-vuotiaana 3-vuotias lapsi ja en keksi, että miksi ei jaksaisi. Minä ainakin jaksaisin.

Money ovat aika raihinaisia viisikymppisenä, pahoittelut että rikon illuusiosi. On ylipainoa, kohonnutta verenpainetta, diabetestä, nivelvaivoja ja väkisin ne vaihdevuodet tulee supermummoäideillekin. Riski sairastua syöpiin yms kasvaa. Kyllä se on lapselle epäreilua tehdä isoäiti-iässä lapsia.

Kuule eipä ainakaan varmasti emo laukkaa baareissa ja tyttöjen viikonlopuissa. Paljon hyvääkin voi olla, mutta sinä haluat vain nähdä kaiken huonon. Taidat olla aika onneton ihminen.

Olen itse iäkkäiden vanhempien lapsi, joten teidän mistä puhun. Hautasin vanhempani kolmekymppisenä. En ole onneton ihminen lainkaan vain siksi että mielestäni lapsia ei ole hyvä tehdä yli-ikäisenä. Minusta tämä trendi auttaa naisia raskautumaan keinotekoisesti lähes viisikymppisenä on luonnonvastaista.

Vierailija
148/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa laki ei määrää yläikärajaa hedelmöityshoidoille. Sen tekee klinikat itse. Julkinen puoli on määritellyt ikärajaksi sen suunnilleen 40, mutta yksityiset klinikat tekee vanhemmillekin.

Eikä nyt ole isokaan temppu mennä vaikka ulkomaille, jos Suomessa tulee ikä vastaan.

Nimenomaan tämä. Kaikki tervejärkiset tietävät, että ei niitä lapsia tehdä luomuna enää vaihdevuosiikäisemä.

Ai eikö. Mistähän tuo minun poikani sitten tupsahti, jonka sain 45 v. yllärinä. Mistähän isäni tupsahti, kun äitinsä oli 44 v, kun syntyi vuonna 1945.

Katsoin juuri viimeviikolla sukutukimuskirjaamme ja siellä oli aivan mieletön määrä lapsia, jotka olivat syntyneet 40+ äideille, ihan 1800-luvulta lähtien.

Eli nämäkin tiedot kirkonkirjoista ovat vääriä. Antaisitko vähän faktaa tuolle väitteellesi?

Vierailija
149/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä monikaan ei tunnu ymmärtävän, että on ihan eri asia saada 4. tai 5. tai 6. jne. lapsi lähempänä viittäkymppiä kuin esikoinen. Tarkoitan siis jo ihan biologisesti. Joten ei taatusti ole mikään yllätys-vauva.

Tiedoksesi että SUOMESSA EI ANNETA HOITOJA ENÄÄ YLI 45-VUOTIAILLE, ei edes yksityisellä. Eli kyllä, kyseessä on varmasti yllätysraskaus jonka syystä tai toisesta biologia on katsonut tapahtuvaksi ja ihana että niin, on paljon niitäkin ihmisiä joille tällaista ei koskaan tapahdu.

Terveisin 4 ivf-hoitoa ja 1 lapsi.

Höpö höpö. kyllä annetaan. Se juuri mahdollistaa rämän mummoäitien invaasion.

Älä viitsi trollata, tosi lapsellista. Voit ihan itse lähteä

soittelemaan klinikoita läpi: julkisella hoidot päättyvät 40 ikävuoteen, ykistyisellä 45 vuoteen.

Pirauta vain Mehiläinen Felicitas tai Ovumia, googlettamalla löydät numerot. HUS ehdot voit katsoa suoraan HUS/lisääntymislääketiede /lapsettomuushoidot

Pirauta itse. Ovumia tekee alle 47-vuotiaille Suomessa, ja Tallinnassa alle 50-vuotiaille.

Ja kuu, Krista on yli-ikäinen. Varsinaista keräystä ei edes 46 enää hevillä saa, se jää siihen 45 vuoteen. Ja vain yhdellä kinikalla edes näin.

Rahalla saa mitä vain. Ulkomailla on näitä 70-vuotiaitakin äitejä.

Vierailija
150/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Money ovat aika raihinaisia viisikymppisenä, pahoittelut että rikon illuusiosi. On ylipainoa, kohonnutta verenpainetta, diabetestä, nivelvaivoja ja väkisin ne vaihdevuodet tulee supermummoäideillekin. Riski sairastua syöpiin yms kasvaa. Kyllä se on lapselle epäreilua tehdä isoäiti-iässä lapsia.

Kuule eipä ainakaan varmasti emo laukkaa baareissa ja tyttöjen viikonlopuissa. Paljon hyvääkin voi olla, mutta sinä haluat vain nähdä kaiken huonon. Taidat olla aika onneton ihminen.

Olen itse iäkkäiden vanhempien lapsi, joten teidän mistä puhun. Hautasin vanhempani kolmekymppisenä. En ole onneton ihminen lainkaan vain siksi että mielestäni lapsia ei ole hyvä tehdä yli-ikäisenä. Minusta tämä trendi auttaa naisia raskautumaan keinotekoisesti lähes viisikymppisenä on luonnonvastaista.

Kiuru on kertonut, että luonto hoiti. Moni nainen tuli tuossa iässä raskaaksi jo kauan ennen hoitojen keksimistä.

Vierailija
151/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan tämä. Kaikki tervejärkiset tietävät, että ei niitä lapsia tehdä luomuna enää vaihdevuosiikäisemä.

Kyllä niitä tehdään luomusti 47-vuotiainakin, mutta harvoin pitkän lapsettomuuden päätteeksi.

Vierailija
152/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni joutuu hautamaan vielä nuorempanakin vanhempansa. Ei kuolemaa pysty välttelemään, vaikka tekisi lapsensa 16 v.

Vierailija
153/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minut valitaan joskus hyvään virkaan niin minä teen töitä vuoden ja sitten haen sairaslomaa pariksi kuukaudeksi tai vuodeksi. Tykkääköhän työnantaja hyvää?

Vierailija
154/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jää ikuiselle äityislomalle.

Vierailija
155/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki tekevät nykyään vanhana lapsia?? Suuret riskit, joita ei moni tajua.

Tiedoksi sinulle; lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Aina tämä ei syystä tai toisesta onnistu ideaali-iässä. Olen todella onnellinen, että vuosikausien odottamin jälkeen tämä onnistui. Sydämestäni toivotan onnea Kristalle ja hänen miehelleen!

Mistä niitä saadaan? Tuleeko ne itsesään jostakin kun ei tarvi mitään tehdä sen eteen? Tuo oli uutta minulle. Kerro ihmeessä lisää haluan kuulla.

Vierailija
156/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

47, eikä ole koskaan elämässään ole raskaana.

Minulla on tuttu, joka oli koko elämänsä naimisissa, tosin kahden eri miehen kanssa. Koskaan ei ollut ehkäisyä. Hän sai ainokaisensa luomusti 45-vuotiaana.

Vierailija
157/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukahan siellä eduskunnassa noita nyt panee paksuksi? Yksi toisensa jälkeen saa vauvoja.

Jos Teuvo Hakkarainen on piipahtanut Brysselistä?

On se Teuvo hedelmällinen.

Mistäpä senkään varmaksi tietää vai onko teettänyt tytöstä dna-testin?

Vierailija
158/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikkien pitäisi elää tämän sinun kokemuksesi mukaisesti.

Jollei ole koskaan vauvaa tullut, niin ei varmaan köytetä ehkäisyä, ja sitten jokin kaunis kerta tuleekin raskaaksi. Niin pitäisikö se keskeyttää, että sun kaltaiset olisi tyytyväisiä?

Vierailija
159/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma että äitien iästä aina jaksetaan vääntää, mutta isäksi saa tulla vaikka 70 v.

Eikö tää ole pääasiassa naisten keskustelufoorumi? En ymmärrä näitä naisia, jotka ovat heti kaakattaen hyökkäämässä toisten naisten kimppuun.

Hyvä Krista!

Vierailija
160/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minut valitaan joskus hyvään virkaan niin minä teen töitä vuoden ja sitten haen sairaslomaa pariksi kuukaudeksi tai vuodeksi. Tykkääköhän työnantaja hyvää?

Miten sinun saikut liittyy ketjun aiheeseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme