Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirsta Kiuru saa vauvan, talven ihana ihme!

Vierailija
22.12.2021 |

Tulen ihan kamalan onnelliseksi hänen puolestaan. Onnea Krista!

Kommentit (1112)

Vierailija
201/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki tekevät nykyään vanhana lapsia?? Suuret riskit, joita ei moni tajua.

Tiedoksi sinulle; lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Aina tämä ei syystä tai toisesta onnistu ideaali-iässä. Olen todella onnellinen, että vuosikausien odottamin jälkeen tämä onnistui. Sydämestäni toivotan onnea Kristalle ja hänen miehelleen!

Jos lapsi on laitettu alulle keinosiemennyksellä, niin kyllä se sitten on tehty.

Kyllä, nimenomaan tehty. Luonto on viisas, vaihdevuodet tulevat ihan tarkoituksella 40 ikävuoden jälkeen ja se on luonnon keino ilmoittaa, että juna meni jo. Ihminen keinotekoisesti sitten rikkoo luontoa vastaan tässäkin.. Epäeettistä.

Sun kannattais lukea vaikka kirkonkirjoja ja kertoa, että minkälaista keinohedelmöitystä 1800-luvulla käytettiin. Se, että sun suvussa lapset tekee lapsia ei tarkoita, että teinivanhemmuus olisi ainoa oikea tapa.

Vierailija
202/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki tekevät nykyään vanhana lapsia?? Suuret riskit, joita ei moni tajua.

Tiedoksi sinulle; lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Aina tämä ei syystä tai toisesta onnistu ideaali-iässä. Olen todella onnellinen, että vuosikausien odottamin jälkeen tämä onnistui. Sydämestäni toivotan onnea Kristalle ja hänen miehelleen!

Jos lapsi on laitettu alulle keinosiemennyksellä, niin kyllä se sitten on tehty.

Kyllä, nimenomaan tehty. Luonto on viisas, vaihdevuodet tulevat ihan tarkoituksella 40 ikävuoden jälkeen ja se on luonnon keino ilmoittaa, että juna meni jo. Ihminen keinotekoisesti sitten rikkoo luontoa vastaan tässäkin.. Epäeettistä.

Vaihdevuodet tulet keskimäärin 51 v.

Tuo on ikä jolloin kuukaustiset loppuvat. Itse menopaussi eli esivaihdevuodet alkavat jo 10 vuotta aikaisemmin. Kysy keneltä vain lääkäriltä niin hän voi kertoa sinulle.

Eli kukaan ei tule raskaaksi yli 40-vuotiaana?

Aika paljon ihmetapauksia minun tuttavapiirissäni sitten.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli kyllä kyynel silmään, ihana uutinen että joku 10v yrittämisen jälkeen saa lapsen. Onnea <3

Samoin. Ihana uutinen näin juuri joulun alla. Paljon onnea Kristalle ja hänen perheelleen!

Vierailija
204/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa laki ei määrää yläikärajaa hedelmöityshoidoille. Sen tekee klinikat itse. Julkinen puoli on määritellyt ikärajaksi sen suunnilleen 40, mutta yksityiset klinikat tekee vanhemmillekin.

Eikä nyt ole isokaan temppu mennä vaikka ulkomaille, jos Suomessa tulee ikä vastaan.

Nimenomaan tämä. Kaikki tervejärkiset tietävät, että ei niitä lapsia tehdä luomuna enää vaihdevuosiikäisemä.

Ai eikö. Mistähän tuo minun poikani sitten tupsahti, jonka sain 45 v. yllärinä. Mistähän isäni tupsahti, kun äitinsä oli 44 v, kun syntyi vuonna 1945.

Katsoin juuri viimeviikolla sukutukimuskirjaamme ja siellä oli aivan mieletön määrä lapsia, jotka olivat syntyneet 40+ äideille, ihan 1800-luvulta lähtien.

Eli nämäkin tiedot kirkonkirjoista ovat vääriä. Antaisitko vähän faktaa tuolle väitteellesi?

On tutkittu, että 1800 ja 1900-luvun alkupuolella tyttärien aviottomia lapsia laitettiin kirkonkirjoihin heidän äitiensä lapsiksi häpeän välttämiseksi. Ja tämä on nyt ihan fakta. Siksi sieltä löytyy näitä mummoäitejä.

Toki lapsia syntyy satunnaisesti yli 40 v, mutta yli 45 v ei enää luomuna. Hedelmällisyys alkaa laskemaan jo 35-vuotiaana.

Tämä on yksiselitteisesti valetta. Lapsia syntyy luomusti yli 45-vuotiaille. Siksi ehkäisyä suositellaan käytettäväksi sen ikäisenä,

Juuri näin. Minä kävin gynellä 47 v, ja hän sanoi munasarjojen toimivan vielä. Sanoi, että ehdottomasti tarvitsen ehkäisyä.

Enkä minä ole edes mitenkään erityisen hedelmällistä tyyppiä. En ole koskaan tullut raskaaksi ekasta.

Minullakin on munasarjojen toimivat jämät siellä mutta ei niillä lapsia enää luomuna tehdä, se on aivan saletti.

Mennään vaikka 60-100 vuotta taaksepäin suurperheiden ja pientojen aikaan: oli ihan tavallista, että nainen sai useita lapsia vielä 40-50 vuoden iässä, jopa vanhempanakin.

Vierailija
205/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva on varmaan tullut raskaaksi luomusti, jos ikää on yli paljon yli 40. Jotkut ovat sattaneet käydä hoidoissa jo vuosia, eikä niitä hoitojakaan voi antaa/ottaa koko ajan. Siinä pitää olla taukoja väissä.  Eipä tuota ihan heti usko, että kaikki ovat luomusti raskautuneet, kun nyt näitä aika paljon yli 40 on tullut niin paljon esiin viime aikoina. 

Nykyään lasten tekoa lykätään niin myöhään, että hedelmöityshoitoa haetaan todella iäkkäinä. Ulkomailta voi saada hedelmöityshoitoa vaikka satavuotiaana.

Ei se että hakeutuu 37v hedelmöityshoitoon ole liian myöhään; etenkään kun luonut hienoa uraa siinä sivussa. 10v on pitkä aika yrittää ja ihan mahtavaa ja inspiroivaa, että jaksoi. Ei varmasti ole ollut helppoa ja moni on tuossa ajassa luovuttanut.

Vierailija
206/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautta toivovista 40-vuotiaista raskaaksi tulee vielä 20–35 %, mutta 45-vuotiaista enää vain noin 5 %.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01118

Eli luomu on mahdollista.

Vierailija
207/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse olisi hedemöityshoidosta niin miksi sitä ei tehty jo vaikkapa 5-7 vuotta sitten, jos ei vauvaa alkanut kuulua, mutta olisi ollut vielä "normaalin ikäinen"? Miksi yhtäkkiä nyt, kun ikää on jo niin paljon, että harva edes suostuu tekemään niitä, on kiirettä ja stressiä ministerin hommissa ja koronatilannekin lisää riskejä? Lapsettomuushoidot ei ole mikään kevyt juttu hormonihoitoineen ja riskinsä on niissäkin. Kyllä minä uskon, että kyse on nyt ihan vaan siitä, että on "tähdet" tai oikeammin solut osuneet onnekkaasti kohdalleen, harvinaista mutta mahdollista. Lisäksi en ymmärrä miksi hän valehtelisi kun puhuu iloisesta ylläristä.

No onhan se yllätys, jos tuon ikäisenä tulee raskaaksi, vaikka sitten hoidoilla.  Hän kertoi, että on yrittänyt lasta jo 10 vuotta. Hän on saattanut käydä hoidoissa pitkään, mutta ne eivät kaikilla tehoa. On saatettu tehdä jo useita hoitaja. Kaikki eivät edes hoidoilla onnistu saamaan lasta, vaikka yrittäisivät 10 vuotta.

Vierailija
208/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tyhmä argumentti. Sinä et ilmeisesti riko millään tavalla luontoa vastaan? Et ehkäise? Et käytä lääkkeitä? Et käytä kosmetiikkaa? Et liiku muuten kuin kävellen?

No jos tyhmistä argumenteista puhutaan, niin tuo sinun ergumenttisi hipoo jo idiotismia. Lapsen tekeminen itsekkäistä syistä yli-ikäisenä tieteen avulla on epäeettistä toimintaa, siinä ei ajatella lapsen etua enää lainkaan. Nuo sinun esimerkkisi ontuvat aika pahasti, esim.. ehkäisyn käyttäminen päinvastoin on luonnolle hyväksi, luonto kiittää jokaisesta syntymättömästä lapsesta tällä ylikansoitetulla planeetalla. Kosmetiikan käyttämisen verrattuna keinohedelmöityksellä tehtyyn lapseen en viitsi edes kommentoida😅

Vierailija
209/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskautta toivovista 40-vuotiaista raskaaksi tulee vielä 20–35 %, mutta 45-vuotiaista enää vain noin 5 %.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01118

Eli luomu on mahdollista.[/quote

Mitä väliä sillä sitten oikein on, onko luomu vai hoidoissa aikaan saatu. Onhan  se iloinen yllätys, jos tulee luomusti tai hoidoilla, jos kauan on yrittänyt.

Vierailija
210/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse olisi hedemöityshoidosta niin miksi sitä ei tehty jo vaikkapa 5-7 vuotta sitten, jos ei vauvaa alkanut kuulua, mutta olisi ollut vielä "normaalin ikäinen"? Miksi yhtäkkiä nyt, kun ikää on jo niin paljon, että harva edes suostuu tekemään niitä, on kiirettä ja stressiä ministerin hommissa ja koronatilannekin lisää riskejä? Lapsettomuushoidot ei ole mikään kevyt juttu hormonihoitoineen ja riskinsä on niissäkin. Kyllä minä uskon, että kyse on nyt ihan vaan siitä, että on "tähdet" tai oikeammin solut osuneet onnekkaasti kohdalleen, harvinaista mutta mahdollista. Lisäksi en ymmärrä miksi hän valehtelisi kun puhuu iloisesta ylläristä.

No onhan se yllätys, jos tuon ikäisenä tulee raskaaksi, vaikka sitten hoidoilla.  Hän kertoi, että on yrittänyt lasta jo 10 vuotta. Hän on saattanut käydä hoidoissa pitkään, mutta ne eivät kaikilla tehoa. On saatettu tehdä jo useita hoitaja. Kaikki eivät edes hoidoilla onnistu saamaan lasta, vaikka yrittäisivät 10 vuotta.

Totta, mutta jossain kohtaa pitää myös osata luovuttaa ja tyytyä ettei sitä lasta saa. Ja minusta se ikä on lähempänä 40 kuin 50.

Vierailija
211/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi vasta viides hoitokerta. Ja oli todellakin iloinen yllätys ja aivan valehtelematta.

Vierailija
212/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaverille kävi aivan samoin, oli 47 v tullessaan raskaaksi eka kertaa ikinä. Ei käyttänyt mitään ehkäisyä koska koskaan ei ollut yrityksistä huolimatta tullut raskaaksi (ei ollut koskaan eikä tässäkään taoauksessa käynyt missään lapsettomuushoidoissa). Vauva (terve) syntyi kun kaveri oli 48 v. Ihan hyvin on mennyt, ei ongelmia.

Vierailija
213/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuuden syyhän ei välttämättä ollut Kristassa.

Vierailija
214/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa laki ei määrää yläikärajaa hedelmöityshoidoille. Sen tekee klinikat itse. Julkinen puoli on määritellyt ikärajaksi sen suunnilleen 40, mutta yksityiset klinikat tekee vanhemmillekin.

Eikä nyt ole isokaan temppu mennä vaikka ulkomaille, jos Suomessa tulee ikä vastaan.

Nimenomaan tämä. Kaikki tervejärkiset tietävät, että ei niitä lapsia tehdä luomuna enää vaihdevuosiikäisemä.

Ai eikö. Mistähän tuo minun poikani sitten tupsahti, jonka sain 45 v. yllärinä. Mistähän isäni tupsahti, kun äitinsä oli 44 v, kun syntyi vuonna 1945.

Katsoin juuri viimeviikolla sukutukimuskirjaamme ja siellä oli aivan mieletön määrä lapsia, jotka olivat syntyneet 40+ äideille, ihan 1800-luvulta lähtien.

Eli nämäkin tiedot kirkonkirjoista ovat vääriä. Antaisitko vähän faktaa tuolle väitteellesi?

On tutkittu, että 1800 ja 1900-luvun alkupuolella tyttärien aviottomia lapsia laitettiin kirkonkirjoihin heidän äitiensä lapsiksi häpeän välttämiseksi. Ja tämä on nyt ihan fakta. Siksi sieltä löytyy näitä mummoäitejä.

Toki lapsia syntyy satunnaisesti yli 40 v, mutta yli 45 v ei enää luomuna. Hedelmällisyys alkaa laskemaan jo 35-vuotiaana.

Tämä on yksiselitteisesti valetta. Lapsia syntyy luomusti yli 45-vuotiaille. Siksi ehkäisyä suositellaan käytettäväksi sen ikäisenä,

Juuri näin. Minä kävin gynellä 47 v, ja hän sanoi munasarjojen toimivan vielä. Sanoi, että ehdottomasti tarvitsen ehkäisyä.

Enkä minä ole edes mitenkään erityisen hedelmällistä tyyppiä. En ole koskaan tullut raskaaksi ekasta.

Minullakin on munasarjojen toimivat jämät siellä mutta ei niillä lapsia enää luomuna tehdä, se on aivan saletti.

Mennään vaikka 60-100 vuotta taaksepäin suurperheiden ja pientojen aikaan: oli ihan tavallista, että nainen sai useita lapsia vielä 40-50 vuoden iässä, jopa vanhempanakin.

Sukututkimusta tehneenä voin kyllä todeta, että ei enää kovin moni ole saanut lapsia yli 40-vuotiaina. Aina on kyllä joitakin poikkeuksia ja ne, jotka ovat muutenkin saaneet lapia paljon ovat saattaneet vielä pari lasta saada yli 40-vuotiana, jopa lähemmäs 50-vuotiana. 

Vierailija
215/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä monikaan ei tunnu ymmärtävän, että on ihan eri asia saada 4. tai 5. tai 6. jne. lapsi lähempänä viittäkymppiä kuin esikoinen. Tarkoitan siis jo ihan biologisesti. Joten ei taatusti ole mikään yllätys-vauva.

Tiedoksesi että SUOMESSA EI ANNETA HOITOJA ENÄÄ YLI 45-VUOTIAILLE, ei edes yksityisellä. Eli kyllä, kyseessä on varmasti yllätysraskaus jonka syystä tai toisesta biologia on katsonut tapahtuvaksi ja ihana että niin, on paljon niitäkin ihmisiä joille tällaista ei koskaan tapahdu.

Terveisin 4 ivf-hoitoa ja 1 lapsi.

Höpö höpö. kyllä annetaan. Se juuri mahdollistaa rämän mummoäitien invaasion.

Älä viitsi trollata, tosi lapsellista. Voit ihan itse lähteä

soittelemaan klinikoita läpi: julkisella hoidot päättyvät 40 ikävuoteen, ykistyisellä 45 vuoteen.

Pirauta vain Mehiläinen Felicitas tai Ovumia, googlettamalla löydät numerot. HUS ehdot voit katsoa suoraan HUS/lisääntymislääketiede /lapsettomuushoidot

Pirauta itse. Ovumia tekee alle 47-vuotiaille Suomessa, ja Tallinnassa alle 50-vuotiaille.

Ja kuu, Krista on yli-ikäinen. Varsinaista keräystä ei edes 46 enää hevillä saa, se jää siihen 45 vuoteen. Ja vain yhdellä kinikalla edes näin.

Rahalla saa mitä vain. Ulkomailla on näitä 70-vuotiaitakin äitejä.

Liittyy aiheeseen miten? Luonnollisesti pitkän yrittämisen jälkeen tullut 47v ja intialainen, jonka kohtuun laitettu jonkun muun munasolusta hedelmöitetty valmis alkio 70v.

En löydä yhtäläisyyttä.

Sinähän se tiedät, että raskaus on saatu luonnollisesti alkuun. Olitko mukana😅 Kyllä ylipainoisella lähes viisikymppisellä on raskautuminen luonnollisesti hyvin kaukana.

Vierailija
216/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uusi ilmiö tällä hallituskaudella se, että naisten hedelmällisyys parlamentin ympäristössä on kummasti lisääntynyt.

Vierailija
217/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummelit tekee nykyään lapsia oikein urakalla, mikäs boomereihin on mennyt.

Vierailija
218/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinne! Pääsee pois korona karusellista lastenhoitoon. 

Vierailija
219/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta kai puhuu iloisesta yllätyksestä, tuskin kehtaisi sanoa että tekemällä tehty yli-ikäisenä lapsi. Koska se on epäeettistä.

Vierailija
220/1112 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle on tullut vaihdevuodet 40 v niin ihan tiedoksi, että kaikille ei tule. Ihan lähipiirissäni on 5 yli 4-kymppiselle syntynyttä luomulasta, itseni mukaanlukien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä