Kirsta Kiuru saa vauvan, talven ihana ihme!
Tulen ihan kamalan onnelliseksi hänen puolestaan. Onnea Krista!
Kommentit (1112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän otti vastaan ministerin pestin kerta hän haluaa lapsia/lapsen?
Miksi ei? Naisen ei tarvitse olla lapseton luodakseen uran.
Mutta hän jää vanhempainvapaalle eikä näin ole töissä. Tämän takia nainen on aina riski työnantajalle. Olisi ollut hänen fiksumpaa tehdä lapset silloin kun hän ei ole ministeri.
Hän on yrittänyt lasta 10 vuotta. Mikä kohta tässä on vaikea ymmärtää? Ei niitä lapsia nii vai aina ajoiteta. Kenenkään ei tarvitse jättää vaativia tehtäviä ja uraa perhehaaveiden vuoksi.
Aika myöhään silti aloittaa esikoisen yrittäminen 37-vuotiaana. Ymmärrän kyllä niitä, jotka ovat löytäneet kumppanin vasta vanhemmalla iällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos minut valitaan joskus hyvään virkaan niin minä teen töitä vuoden ja sitten haen sairaslomaa pariksi kuukaudeksi tai vuodeksi. Tykkääköhän työnantaja hyvää?
Ja se liittyy tähän miten?
Ja itsekö päätät siitä sairauslomasta?
Tiedoksi, että moneen hyvään virkaan vaaditaan lääkärintodistus ennen nimittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hän jää vanhempainvapaalle eikä näin ole töissä. Tämän takia nainen on aina riski työnantajalle. Olisi ollut hänen fiksumpaa tehdä lapset silloin kun hän ei ole ministeri.
Hän on yrittänyt lasta 10 vuotta. Mikä kohta tässä on vaikea ymmärtää? Ei niitä lapsia nii vai aina ajoiteta. Kenenkään ei tarvitse jättää vaativia tehtäviä ja uraa perhehaaveiden vuoksi.
Aika myöhään silti aloittaa esikoisen yrittäminen 37-vuotiaana. Ymmärrän kyllä niitä, jotka ovat löytäneet kumppanin vasta vanhemmalla iällä.
Niin meitä ihmisiä on monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa laki ei määrää yläikärajaa hedelmöityshoidoille. Sen tekee klinikat itse. Julkinen puoli on määritellyt ikärajaksi sen suunnilleen 40, mutta yksityiset klinikat tekee vanhemmillekin.
Eikä nyt ole isokaan temppu mennä vaikka ulkomaille, jos Suomessa tulee ikä vastaan.Nimenomaan tämä. Kaikki tervejärkiset tietävät, että ei niitä lapsia tehdä luomuna enää vaihdevuosiikäisemä.
Ai eikö. Mistähän tuo minun poikani sitten tupsahti, jonka sain 45 v. yllärinä. Mistähän isäni tupsahti, kun äitinsä oli 44 v, kun syntyi vuonna 1945.
Katsoin juuri viimeviikolla sukutukimuskirjaamme ja siellä oli aivan mieletön määrä lapsia, jotka olivat syntyneet 40+ äideille, ihan 1800-luvulta lähtien.
Eli nämäkin tiedot kirkonkirjoista ovat vääriä. Antaisitko vähän faktaa tuolle väitteellesi?
On tutkittu, että 1800 ja 1900-luvun alkupuolella tyttärien aviottomia lapsia laitettiin kirkonkirjoihin heidän äitiensä lapsiksi häpeän välttämiseksi. Ja tämä on nyt ihan fakta. Siksi sieltä löytyy näitä mummoäitejä.
Toki lapsia syntyy satunnaisesti yli 40 v, mutta yli 45 v ei enää luomuna. Hedelmällisyys alkaa laskemaan jo 35-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa laki ei määrää yläikärajaa hedelmöityshoidoille. Sen tekee klinikat itse. Julkinen puoli on määritellyt ikärajaksi sen suunnilleen 40, mutta yksityiset klinikat tekee vanhemmillekin.
Eikä nyt ole isokaan temppu mennä vaikka ulkomaille, jos Suomessa tulee ikä vastaan.Juu tässä korona-aikana Krista näkyy hirveästi laukanneen ulkomailla🙄
Ja tiedoksesi: hedelmöityshoito ei ole ohi sillä että matkustan 2 päiväksi jonnekin Turkkiin ja homma hoidettu.
Kuule ihan riittää että Tallinnaan menee. Helppo homma.
Ylläriraskauksia sattuu eniten nuorille ja huolettomille, niille jotka luottaa imetyksen tai keskeytetyn yhdynnän ehkäisytehoon ja vaihdevuosi-ikää lähestyville, jotka ajattelee että eihän enää tässä iässä tule raskaaksi. No, kaikki nuoret ei ole huolettomia, joillain se imetys toimii ja joillain ei, joillain toimii keskeytetty ehkäisynä, mutta ei kaikilla, ja jotkut onkin yllättäen hedelmällisiä vielä vanhempanakin. Biologia on ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on 12-vuotias poika. Eikhän he siis ole tavanneet max 12 v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä nyt ole isokaan temppu mennä vaikka ulkomaille, jos Suomessa tulee ikä vastaan.Nimenomaan tämä. Kaikki tervejärkiset tietävät, että ei niitä lapsia tehdä luomuna enää vaihdevuosiikäisemä.
Ai eikö. Mistähän tuo minun poikani sitten tupsahti, jonka sain 45 v. yllärinä. Mistähän isäni tupsahti, kun äitinsä oli 44 v, kun syntyi vuonna 1945.
Katsoin juuri viimeviikolla sukutukimuskirjaamme ja siellä oli aivan mieletön määrä lapsia, jotka olivat syntyneet 40+ äideille, ihan 1800-luvulta lähtien.
Eli nämäkin tiedot kirkonkirjoista ovat vääriä. Antaisitko vähän faktaa tuolle väitteellesi?On tutkittu, että 1800 ja 1900-luvun alkupuolella tyttärien aviottomia lapsia laitettiin kirkonkirjoihin heidän äitiensä lapsiksi häpeän välttämiseksi. Ja tämä on nyt ihan fakta. Siksi sieltä löytyy näitä mummoäitejä.
Toki lapsia syntyy satunnaisesti yli 40 v, mutta yli 45 v ei enää luomuna. Hedelmällisyys alkaa laskemaan jo 35-vuotiaana.
Aivan taatusti lapsia syntyy luomuna myös yli 45-vuotiaille ja se on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään trendinä näyttää olevan tehdä lapsia viisikymppisenä. Toisessa ketjussa valitetaan kuinka viisikymppisenä ollaan toinen jalka haudassa ja ihan vanhuksia. Ja kyllähän se valitettavasti on niin, että ihminen on biologisesti aika vanha kun alkaa lapsia tekemään viisikymppisenä, luonto ei ole niin tarkoittanut.
Ihan oma moka jos itsensä 5-kymppinen päästänyt siihen kuntoon, että on toinen jalka haudassa. Miten ihmeessä nämä jaksavat töissä vielä lähes parikymmentä vuotta? Kristallia on 50-vuotiaana 3-vuotias lapsi ja en keksi, että miksi ei jaksaisi. Minä ainakin jaksaisin.
Money ovat aika raihinaisia viisikymppisenä, pahoittelut että rikon illuusiosi. On ylipainoa, kohonnutta verenpainetta, diabetestä, nivelvaivoja ja väkisin ne vaihdevuodet tulee supermummoäideillekin. Riski sairastua syöpiin yms kasvaa. Kyllä se on lapselle epäreilua tehdä isoäiti-iässä lapsia.
Kuule eipä ainakaan varmasti emo laukkaa baareissa ja tyttöjen viikonlopuissa. Paljon hyvääkin voi olla, mutta sinä haluat vain nähdä kaiken huonon. Taidat olla aika onneton ihminen.
Olen itse iäkkäiden vanhempien lapsi, joten teidän mistä puhun. Hautasin vanhempani kolmekymppisenä. En ole onneton ihminen lainkaan vain siksi että mielestäni lapsia ei ole hyvä tehdä yli-ikäisenä. Minusta tämä trendi auttaa naisia raskautumaan keinotekoisesti lähes viisikymppisenä on luonnonvastaista.
Ja kaikkien pitäisi elää tämän sinun kokemuksesi mukaisesti.
Jollei ole koskaan vauvaa tullut, niin ei varmaan köytetä ehkäisyä, ja sitten jokin kaunis kerta tuleekin raskaaksi. Niin pitäisikö se keskeyttää, että sun kaltaiset olisi tyytyväisiä?
Uskokaa nyt, ettei pitkän lapsettomuuden jälkeen tulla yhtäkkiä luomuksi raskaaksi lähes viisikymppisenä. Epäeettisestä hedelmöityshoidossta näiden isoäiti-ikäisten äitien kohdalla on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nämäkin tiedot kirkonkirjoista ovat vääriä. Antaisitko vähän faktaa tuolle väitteellesi?On tutkittu, että 1800 ja 1900-luvun alkupuolella tyttärien aviottomia lapsia laitettiin kirkonkirjoihin heidän äitiensä lapsiksi häpeän välttämiseksi. Ja tämä on nyt ihan fakta. Siksi sieltä löytyy näitä mummoäitejä.
Tämä on yksiselitteisesti valetta. Lapsia syntyy luomusti yli 45-vuotiaille. Siksi ehkäisyä suositellaan käytettäväksi sen ikäisenä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minut valitaan joskus hyvään virkaan niin minä teen töitä vuoden ja sitten haen sairaslomaa pariksi kuukaudeksi tai vuodeksi. Tykkääköhän työnantaja hyvää?
Miten sinun saikut liittyy ketjun aiheeseen?
Se on täysin verrattavissa siihen mitä nämä ministerit ovat tehneet tällä hallituskaudella.
Miksi lasten tekeminen on heillä ajoitettu juuri silloin kun he ovat ministereitä?
Marin ehkä ymmärtää sen että lapset sitten kun aika on parempi.
Näin paikallisena virkaatekevänä follarina mietin, voisiko kyse olla hedelmöityshoitojen sijaan rokotteesta? Onhan joillakin vanhuksillakin alkanut kuukautisvuoto uudelleen rokotteiden jälkeen.
En oikein jaksa uskoa, että joku jaksaisi yli 10 vuoden lapsettomuuden jälkeen enää 47-vuotiaana satsata hedelmöityshoitoihin, mutta mistäpä minä tietäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tekevät nykyään vanhana lapsia?? Suuret riskit, joita ei moni tajua.
Tiedoksi sinulle; lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Aina tämä ei syystä tai toisesta onnistu ideaali-iässä. Olen todella onnellinen, että vuosikausien odottamin jälkeen tämä onnistui. Sydämestäni toivotan onnea Kristalle ja hänen miehelleen!
Jos lapsi on laitettu alulle keinosiemennyksellä, niin kyllä se sitten on tehty.
Epäeettistä hedelmöityshoitoa. Isoäiti-ikäiset tehtailevat lapsia nykypäivänä oikein urakalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksiselitteisesti valetta. Lapsia syntyy luomusti yli 45-vuotiaille. Siksi ehkäisyä suositellaan käytettäväksi sen ikäisenä,
Juuri näin. Minä kävin gynellä 47 v, ja hän sanoi munasarjojen toimivan vielä. Sanoi, että ehdottomasti tarvitsen ehkäisyä.
Enkä minä ole edes mitenkään erityisen hedelmällistä tyyppiä. En ole koskaan tullut raskaaksi ekasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä nyt ole isokaan temppu mennä vaikka ulkomaille, jos Suomessa tulee ikä vastaan.Juu tässä korona-aikana Krista näkyy hirveästi laukanneen ulkomailla🙄
Ja tiedoksesi: hedelmöityshoito ei ole ohi sillä että matkustan 2 päiväksi jonnekin Turkkiin ja homma hoidettu.
Ei tartte Turkkiin mennä.
Tallinnassa voi piipahdella vaikka monta kertaa viikossa, matka-aika Helsingistä lyhyempi kuin minun käydessäni lapsettomuushoidoissa ihan Suomen sisällä.
Voihan se olla, että on käynyt hoidoissa ties vaikka kuinka kauan. Ei niilläkään välttämättä kaikki tule heti raskaaksi, voi kestää vuosia.
Pari päivää sitten ihmettelin että miksi hän on niin kaunistunut. Nyt se selvisi. Raskauden hehku.
Pitäs saada tuon hallituksen lääkärin nimi, kuka näitä vanhoja saa raskaaksi. Ite en tule millään luonnollisin keinoin :(
Olen siis iloinen heidän puolesta mutta..