Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirsta Kiuru saa vauvan, talven ihana ihme!

Vierailija
22.12.2021 |

Tulen ihan kamalan onnelliseksi hänen puolestaan. Onnea Krista!

Kommentit (1112)

Vierailija
1041/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on prosentteina eri ikäisinä lapsensa saaneet,  ensimmäinen on vuodelta 1800, seuraava 1920 ja viimeinen 2008, tämä on Jämsästä. Vuonna 1800 eniten lapsia saivat 25-29-vuotiaat, 1920 samoin 25-29-vuotiaat, mutta sitten 1920 eniten saivat sekä 25-29-vuotiaat ja 30-34-vuotiaat.  Vanhempien ikäluokkien saamat lapsiluvut ovat vähentyneet 2008 (ilmeisesti ehkäisyn vuoksi) 35-39-vuotiaiden määrä on vähentynyt, samoin 40-44-vuotiaiden ja tätä vanhempien määrä on sitten olemattoman pieni.

….–19___3%____3%____2%

20–24__19%___22%___16%

25–29__26%___26%___32%

30–34__24%___22%___32%

35–39__18%___17%___15%

40–44___9%____9%____3%

45–49___1%____1%____0%

50–_____0%____0%____0%

55-60___0%____0%____0%

60-_____0%____0%____0%

Vierailija
1042/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta myöskään vanhoista tiedoista ei tiedetä, onko lapsen oikeasti synnyttänyt henkilö, joka mainitaan ätiinä vai onko lapsi mahdollisesti jonkun tyttären lapsi, joka on sitten merkitty kirkonkirjoiihn ja rekistereihin isoäitinsä lapseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on myös aikamoista riskinottoa jättää yritykset yli 40-vuotiaaksi, jos oikeasti haluaa lapsen. 

Katsopas, kun aika moni on yrittänyt saada lapsen nuorempana, eikä ole tärpännyt. Tiedän noita tapauksia paljon ja tiedän myös että ollaan jo neljänkympin paremmalla puolella ja lopetetaan yrittäminen. Siinä saattaa mennä muutamia vuosiakin ja yllätyksen yllätys tapahtuu. Vauva onkin tulossa ja luomusti. Noin tapahtui minun työkaverille ja eräälle muulle tutulle.

Vastaavia on vaikka kuinka paljon. Mm presidentin rouvan kohdalla.

Vierailija
1044/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on myös aikamoista riskinottoa jättää yritykset yli 40-vuotiaaksi, jos oikeasti haluaa lapsen. 

Katsopas, kun aika moni on yrittänyt saada lapsen nuorempana, eikä ole tärpännyt. Tiedän noita tapauksia paljon ja tiedän myös että ollaan jo neljänkympin paremmalla puolella ja lopetetaan yrittäminen. Siinä saattaa mennä muutamia vuosiakin ja yllätyksen yllätys tapahtuu. Vauva onkin tulossa ja luomusti. Noin tapahtui minun työkaverille ja eräälle muulle tutulle.

Ai uskotko tosiaan, että 47-vuotiaana tulee vielä yllätysraskaus.  Joo tuo olikin tarkoitettu niille, jotka eivät aloita yrittämistä aikaisemmin.  Uskokoot ketä tahtoo tuohon luomuun...  Onkohan edes presidentin rouvan lapsi luomu. Me kun ei voida nykyisen lääketieteen ja hedelmällisyyshoitojen aikana teidetä kenenstään, siis ei kenestäkään, onko luomu vai hoidoilla aikaan saatu. Kukaan ei kuule sulle kerro totuutta. On se lapsettomuus sen verran rakas taakka.  Mä kyllä ymmärrän, koska kärsin itse siitä alle 30-vuotiaasta lähtien, mutta sitten hoidoilla sain lapsen 10 vuotta myöhemmin. Ei olisi auttanut, vaikka kuinka paljon olisi ollut yritystä luomukeinot. 

Vierailija
1045/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma, ettei sun tutut ole käyttänyt hoitoja. Ei ne sulle kuule kerro tällaisia. Lapsettomuus koetaan kuitenkin epäonnistumisena. 

Vierailija
1046/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt katsomassa tuttaviesi kohdalla, että varmasti on kysymys luomusta. Voihan olla, etteivät kehtaa sulle sanoa, että ovat käyneet hoidoissa. Monet eivät kerro edes parhaille ystäville.

Vierailija
1047/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on prosentteina eri ikäisinä lapsensa saaneet,  ensimmäinen on vuodelta 1800, seuraava 1920 ja viimeinen 2008, tämä on Jämsästä. Vuonna 1800 eniten lapsia saivat 25-29-vuotiaat, 1920 samoin 25-29-vuotiaat, mutta sitten 1920 eniten saivat sekä 25-29-vuotiaat ja 30-34-vuotiaat.  Vanhempien ikäluokkien saamat lapsiluvut ovat vähentyneet 2008 (ilmeisesti ehkäisyn vuoksi) 35-39-vuotiaiden määrä on vähentynyt, samoin 40-44-vuotiaiden ja tätä vanhempien määrä on sitten olemattoman pieni.

….–19___3%____3%____2%

20–24__19%___22%___16%

25–29__26%___26%___32%

30–34__24%___22%___32%

35–39__18%___17%___15%

40–44___9%____9%____3%

45–49___1%____1%____0%

50–_____0%____0%____0%

55-60___0%____0%____0%

60-_____0%____0%____0%

Mielenkiintoinen tilasto. Jotenkin olisi luullut että 18-24v välillä olisi ennen saatu enemmän lapsia.

Vierailija
1048/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mitä ??? Luulin et tää on vitsi. Ajattelin että nyt menee vauvalaisilla lujaa.

Vierailija
1049/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

….–19___3%____3%____2%

20–24__19%___22%___16%

25–29__26%___26%___32%

30–34__24%___22%___32%

35–39__18%___17%___15%

40–44___9%____9%____3%

45–49___1%____1%____0%

50–_____0%____0%____0%

55-60___0%____0%____0%

60-_____0%____0%____0%

Mielenkiintoinen tilasto. Jotenkin olisi luullut että 18-24v välillä olisi ennen saatu enemmän lapsia.

Totta puhut.

Vierailija
1050/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

….–19___3%____3%____2%

20–24__19%___22%___16%

25–29__26%___26%___32%

30–34__24%___22%___32%

35–39__18%___17%___15%

40–44___9%____9%____3%

45–49___1%____1%____0%

50–_____0%____0%____0%

55-60___0%____0%____0%

60-_____0%____0%____0%

Hgin tilastot voisivat näyttää toisilta.

Vierailija
1051/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mies on siis oikeasti pannut Krista Kiurua :D

Hänen miehensä on Kristaa vähän nuorempi rokkari, käykö kateeksi!

Vierailija
1052/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma, ettei sun tutut ole käyttänyt hoitoja. Ei ne sulle kuule kerro tällaisia. Lapsettomuus koetaan kuitenkin epäonnistumisena. 

Tutuistani olen satavarma ja tiedän ettei mitään hoitoja ole käytetty. Olemme olleet vuosikaudet työtovereita ( yli 10v) ja hyviä ystäviä. Samoin tämän ei työtoverin kohdalla. Ja olen itsekin saanut luomuna nuorimman lapseni ja olin yli 40v. Olen sairaanhoitaja. Joten lopettakaa jankkaaminen ettei voi saada luomuna vauvaa jos on yli 40v.

Kuten sanoin, tiedän vastaavia tapauksia paljon. Omasta suvusta löytyy myös useita.

Vierailija
1053/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai uskotko tosiaan, että 47-vuotiaana tulee vielä yllätysraskaus.  Joo tuo olikin tarkoitettu niille, jotka eivät aloita yrittämistä aikaisemmin.  Uskokoot ketä tahtoo tuohon luomuun...  Onkohan edes presidentin rouvan lapsi luomu. Me kun ei voida nykyisen lääketieteen ja hedelmällisyyshoitojen aikana teidetä kenenstään, siis ei kenestäkään, onko luomu vai hoidoilla aikaan saatu. Kukaan ei kuule sulle kerro totuutta. On se lapsettomuus sen verran rakas taakka.  Mä kyllä ymmärrän, koska kärsin itse siitä alle 30-vuotiaasta lähtien, mutta sitten hoidoilla sain lapsen 10 vuotta myöhemmin. Ei olisi auttanut, vaikka kuinka paljon olisi ollut yritystä luomukeinot. 

Miksi aborttiklinikoilla käy sit viiskymppisiä. En ihan usko että ovat hoidoissa käyneet.

Vierailija
1054/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on ihan edelleen  tabu. Siitä on vaikea puhua henkilön kanssa, joka kärsii siitä. Monesti helposti raskaaksi tulevat  eivät voi ymmärtää, etteivät jotkut tule raskaaksi. Itse oli alle 30-vuotias ja mulle jatkuvasti sanottiin: "Milloin hankit lapsen".  Mä melkein itkua väänsin, sillä suurin haaveeni oli saada lapsi. Lasta ei vain kuulunut ja luovuin jo toivosta. Sitten tapasin miehen, joka hyväksyi mut, vaikka en saanut lasta. Hänen kanssaan hakeuduimme sitten lapsettomuushoitoihin ja niin sitten tulin raskaaksi. Olin vielä alle 40-vuotis. Kukaan ei enää ajatellut, että tulen enää raskaaksi. En olisi tullut ilman hoitoja raskaaksi vaikka kuinka paljon olisi yritetty.  Yksi tuttava sanoi, että kun et ajattele asiaa niin varmasti tulet raskaaksi. Kyllähän näitä ohjeita sateli, eikä enää jaksanut puhua asiasta.  Kyllä niitä ohjeen antajia riitti. En kertonut kenellekään, että käyn missään hoidoissa. En olisi jaksanut sitä hössötystä ja ihmettelyä.

Vierailija
1055/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aborttiklinikoilla käy sit viiskymppisiä. En ihan usko että ovat hoidoissa käyneet.

Onko tämä tietoa vai huhupuhetta?  Voihan sulle joku kertoa että täällä käy 50-vuotiaita, jos joskus joku käy. Ihmisellä on tapana tehdä yleistyksiä asioista.  No ei ainakaan nuo vanhojen taulukoiden mukaan kovin paljon enää raskauksia ole ollut 50-vuotiailla.  Voipa myös olla että nämä sikiöt on todettu sairaiksi eli sen vuoksi keskeytetään, jos on aikaansaatu vaikka hoidoilla. Taaskaan en sano, ettei joku kävisikin.

Vierailija
1056/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu jotenkin hullulta lukea näitä, jopa lääkäreiden lausumia lehdissä, että yli 40 ei voisi tulla luomusti raskaaksi. 

Todella vastuutonta valehdella noin, kun tietäähän henkilöt itsekin, että näin on käynyt. Olen synnyttänyt molemmat lapseni luomusti yli 45-vuotiaana. Eipä gyneni mitään ihmetellyt kummankaan kohdalla. En muista että iästäni olisi mitään puhuttu lääkärin kanssa. 

Kätilö sitten sairaalassa vain sanoi, että osastolla on toinenkin äiti, "vähän varttuneempi" ja kysyi olenko jo häneen kahviossa törmännyt.

Vierailija
1057/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutuistani olen satavarma ja tiedän ettei mitään hoitoja ole käytetty. Olemme olleet vuosikaudet työtovereita ( yli 10v) ja hyviä ystäviä. Samoin tämän ei työtoverin kohdalla. Ja olen itsekin saanut luomuna nuorimman lapseni ja olin yli 40v. Olen sairaanhoitaja. Joten lopettakaa jankkaaminen ettei voi saada luomuna vauvaa jos on yli 40v.

Kuten sanoin, tiedän vastaavia tapauksia paljon. Omasta suvusta löytyy myös useita.

Älä itse jankkaa. Ei sairaanhoitajakaan kaikkea tiedä. Lapsettomuusasioitahan hoitavat lapsettomuushoitoihin erikoistuneet lääkärit.  On edelleen eri olla vähän yli 40 kuin lähemmäs 50.  Sä et kuule tiedä kenestäkään kuin itsestäsi satavarmasti. Älä puhu muiden puolesta. Eivät ihmiset sulle omia henkilökohtaisia asioitaan kerro. 

Vierailija
1058/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai vähän nuorempi.🤣Vanha kulahtanut rokkari, mitä kadehtimista?

Vierailija
1059/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu jotenkin hullulta lukea näitä, jopa lääkäreiden lausumia lehdissä, että yli 40 ei voisi tulla luomusti raskaaksi. 

Todella vastuutonta valehdella noin, kun tietäähän henkilöt itsekin, että näin on käynyt. Olen synnyttänyt molemmat lapseni luomusti yli 45-vuotiaana. Eipä gyneni mitään ihmetellyt kummankaan kohdalla. En muista että iästäni olisi mitään puhuttu lääkärin kanssa. 

Kätilö sitten sairaalassa vain sanoi, että osastolla on toinenkin äiti, "vähän varttuneempi" ja kysyi olenko jo häneen kahviossa törmännyt.

Jaa mulle kyllä jo päiviteltiin 38-vuotiaana, että olen varttuneempi äiti. Joo uskokoot ketä tahtoo, mutta luomusti harva yli 45-vuotias mitään synnyttää. Kyllähän se näkee noista vanhoista taulukoista, että harvat saivat lapsia yli 45-vuotiaina, saatikka sitten useita.  Edelleenkin joitakin on, mutta aika harvoja.  Lisäksi ovat sellaisia, jotka ovat useasti saaneet elämänsä aikana useita lapsia.

Vierailija
1060/1112 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai vähän nuorempi.🤣Vanha kulahtanut rokkari, mitä kadehtimista?

No katotaan sitten kun oot ite 47 v että onko sulla joku nuori rokkari ja ootko raskaana. Tuskin! Kyllä te ihmiset ootte säälittäviä kateellisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän