Kansa vastustaa pakkoruotsia suuresti, mutta miksi......
........ kansanedustaja ehdokkaat eivät sitä tajua? Eräs kansanedustajaehdokas kertoi minulle kun kysyin häneltä pakkoruotsista, että hän oli yhdessä vaalipaneelissa ja heitä oli viidestä eri puolueesta osanottajia paneelissa ja heitä kysyttiin pitäisikö ruotsi muuttaa vapaaehtoiseksi, kättä nostamalla, niin vain kaksi viidestä kansanedustajaehdokkaasta nosti kätensä eli vastaus oli kyllä, ruotsista tulisi tehdä vapaaehtoinen oppiaine ja kolme oli sitä mieltä että pakkoruotsi pitää säilyttää. Sitten kysyttiin vaalipaneelin yleisöltä, siis useammalta sadalta, sama kysymys, niin kaikki he nostivat kätensä eli olivat 100% sitä mieltä että ruotsin kielestä tulee tehdä vapaaehtoinen.
Kommentit (30)
Venäjä, ranska, arabia ja Kiina ovat huomattavasti vaikeampia kieliä kuin ruotsi. Itse toki kannatan pakkoruotsin poistamista koska perheemme on kaksikielinen ja siten lapsillemme jäisi enemmän työmahdollisuuksia muun muassa valtion ja kuntien virkatehtävissä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 19:52"]
Kun tämä kauhistuttava 'pakko' ruotsi muuttui vapaaehtoiseksi kirjoituksissa, kävi niin, ettei muita kieliä kuitenkaan kirjoiteta enemmän.
Todellakin toivoisin, että se ruotsin opiskelu muutettaisiin vaikka itä-suomessa 'pakko'venäjäksi - mielenkiinnolla seuraisin, miten 13-16 vuotiaat, erityisesti pojat, aivan innosta pinkeänä alkaisivat opetella uusia aakkosia jne.
Epäilen, ja tutkimusetkin tämän taitavat osoittaa, että suomalaisten kielitaito vain heikkenisi entisestään ruotsinkielen poistamisen myötä.
[/quote]
Pakolla ei luoda mitään kielitaitoa.
[/quote]No 'pakkohan' se on englantikin 3lk:lta lähtien. Kuvitteletko tosiaan ruotsin poistamisen johtavan ryntäykseen muiden kielien opiskeluun? Jos, niin et taida työskennellä ylä-astelaisten/lukiolaisten kanssa...
[/quote]
Ei englanti ole pakollinen kieli, A-kieli on, kuten B-kielikin jäisi pakolliseksi. Helppona kielenä ruotsista tulisi tietysti kaikkien huonosti menestyvien kieli, kun muut valitsisivat muita.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:33"]
Luovutan - mulle kun tuo pakollisuus/pakottomuus on ihan yks ja lysti. Mutta ette sitten vingu siitä, miten tietyissä työpaikoissa ihan täällä kotomaassa vaaditaan tuo ruotsinkielen osaaminen... Toki sehän ei koske tämän edellisen kirjoittajaa, joka kouluttaa lapsensa täällä ilmaiseksi saksan työmarkkinoille... :D
[/quote]
Missä sitä muka vaaditaan? Eihän suurin osa suomalaisista edes osaa koko kieltä, niin missä se nyt niin tärkeää olisi?
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Olen huomannut muitakin aiheita jossa enemmistö kansasta on selkeästi jotakin mieltä mutta kansanedustajat eivät "ole huomaavinaan" asiaa...
Kansasta 74% vastustaa pakkoruotsia. Persut eivät kuulu vanhojen puolueiden hyvä veli-verkostoon vaan sillä on aito halu kuunnella kansaa.
Valta korruptoi ja vanhat puolueet ovat ruvenneet kansanjohtajiksi.
Persut ovat ainoa puolue joka on kuunnellut kansaa. Persut ovat kansanEDUSTAJIA kun vanhat puolueet ovat ruvenneet kansanJOHTAJIKSI. Kansanjohtaja ei kuuntele kansaa vaan tyrkyttää kansalle omien etujensa mukaisia ratkaisuja ja veljeilee eliitin kanssa.
Kansanedustajan tehtävä on edustaa kansaa valtioon päin ja toimia kansan tahdon välittäjänä eduskunnassa, valtiossa. Persut ovat joutuneet elitistipuolueiden ajojahdin kohteeksi kun heihin on yritetty löydä populistin leimaa.
Kansanedustajan tehtävä on kuunnella kansaa eikä olla valtionedustaja kansaan päin. Kansalta saatua mandaattia pitää kunnioittaa eikä valituksi tulemisen jälkeen voi ruveta elitistiseksi johtajaksi kansaan päin. Kansanedustajan tehtävä ei ole mikään johtajapesti vaan edustajapesti.
Mielummin kansaa kuunteleva populisti kuin eliitin tahtoa kansalle välittävä elitisti.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä, ranska, arabia ja Kiina ovat huomattavasti vaikeampia kieliä kuin ruotsi. Itse toki kannatan pakkoruotsin poistamista koska perheemme on kaksikielinen ja siten lapsillemme jäisi enemmän työmahdollisuuksia muun muassa valtion ja kuntien virkatehtävissä.
Ei kieliä opiskella helppouden takia vaan siitä saatavan hyödyn takia. Ruotsin kieli on turha ja vie tärkeämmän kielen taidon suomalaisilta.
Sinun perheesi etu ruotsin osaamisesta jäisi saamatta koska pakkoruotsin tilalla voi opiskella tärkeämpää kieltä kuin ruotsi. Suomessa on 300 000 ruotsinkielistä ja se riittää pienen kielen tarpeisiin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 19:52"]
Kun tämä kauhistuttava 'pakko' ruotsi muuttui vapaaehtoiseksi kirjoituksissa, kävi niin, ettei muita kieliä kuitenkaan kirjoiteta enemmän.
Todellakin toivoisin, että se ruotsin opiskelu muutettaisiin vaikka itä-suomessa 'pakko'venäjäksi - mielenkiinnolla seuraisin, miten 13-16 vuotiaat, erityisesti pojat, aivan innosta pinkeänä alkaisivat opetella uusia aakkosia jne.
Epäilen, ja tutkimusetkin tämän taitavat osoittaa, että suomalaisten kielitaito vain heikkenisi entisestään ruotsinkielen poistamisen myötä.
Pakolla ei luoda mitään kielitaitoa.
No 'pakkohan' se on englantikin 3lk:lta lähtien. Kuvitteletko tosiaan ruotsin poistamisen johtavan ryntäykseen muiden kielien opiskeluun? Jos, niin et taida työskennellä ylä-astelaisten/lukiolaisten kanssa...
Englanti ei ole pakollinen kieli, vaikka joissain kunnissa vaihtoehtoja ei käytännössä ole. Suomessa voi suorittaa peruskoulun opettelematta sanaakaan englantia. Sitä taustaa vasten ruotsin pakollisuus on todella huutava vääryys!
Pakkoruotsi nimenomaan syö resursseja ja rahaa joten muita kieliä ei voida englannin rinnalla tarjota. Siksi kaikissa kouluissa on englantia mahdollisuus opiskella ruotsin rinnalla.
Suomen kansa nyt vastustaa kaikkea mahdollista ja kaikki pitäisi kieltää, mitä
a) eivät osaa itse
b) eivät halua että muutkaan osaa
En ole enää koulussa eikä minulla ole lapsia mutta ainoa syy siihen miksi vastustaisin pakkoruotsia on se että sitä oikeaa, aitoa ruotsia ei opeteta Suomessa, vaan täällä opetetaan noloa muumipeikkokieltä jolle ruotsinruotsalaisetkin nauraa ja jota eivät pahemmin ymmärrä.
Eli kysymys kuuluu: miksi lapset ja nuoret haluaisivat ensinnäkään opiskella mitään sellaista minä takia heille voidaan nauraa päin naamaa?
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansa nyt vastustaa kaikkea mahdollista ja kaikki pitäisi kieltää, mitä
a) eivät osaa itse
b) eivät halua että muutkaan osaa
Tuollainen syyllistäminen ei ole onnistunut perustelemaan mitään.
Surkeaa keskustelua mikä ei tuo mitään uutta keskusteluun.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 19:44"]
Pakkoruotsin vastustajat samaa sakkia homoliittojen kannattajien kanssa.
[/quote]
Ei ainakaan minun tuttavapiirissäni. Minä ja kaikki lähipiirini ihmiset kannattivat täysin varauksettomasti tasa-arvoista avioliittolakia ja tasan samat ihmiset vastustavat ehdottomasti pakkoruotsia.
Kaikki ei ole aina sitä mitä sen kuvittelee olevan.