Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasarvoista ja lääkkeistä tietävät?

Vierailija
31.03.2015 |

Mylla on ollut viime syksystä alkean seuraavia oireita.

 

painon pudotus loppui kokonaan, vaikka kalorit noin 600 kcal miinuksella ja liikun paljon

iho on kuiva ja hikoilen huomattavasti niukemmin kuin ennen

väsyttää

ummetusta 

muisti pätkii todella selvästi

kynnet hapertuu

näkö sumentuu tarkassa työskentelyssä

 

 

no, lääkäri määräsi kilpparikokeet ja tulokset on muuttuneet vuoteen 2009 verrattuna

Tyroksiini vapaa 16,7. -> 13

Tyreotropiini 3,4 -> 1,4

Trijodityroniini 4,75

 

kaikki arvot normaalien rajoissa, kaks ekaa alakantissa, viimeinen keskivaiheilla.

 

Lääkäri soittaa vasta ensi viikolla, joten kiinnostaisi kuulla, jos löytyisi diagnosoiija täältä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nämä kirjoitusvirheet, kirjoitan liikkuvassa autossa ja vähän tärisee... :)

Vierailija
2/11 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, ettei kilpirauhasesta löydy selitystä oireille. Arvot on hyvät, ainakin 2 ekaa. Viimeisen viitearvoja en muista kun siihen harvemmin törmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vitussa haluat terveysasioissa neuvoja anonyymeiltä maallikoilta?

Puhu lääkärille.

Vierailija
4/11 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, puhun toki lääkärille. Ehkä sunkin pitäis...?

Vierailija
5/11 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuolla arvojen muuttumisella mitään merkitystä? Vai heitteleekö ne muutenkin? Sen verran vielä taustatietoja, että minulaa on sukurasite aivolohkoperäiseen vajaatoimintaan molempien vanhempien puolelta. Onko kukaan vastaavilla arvoilla kokeillut tyroksiinia? Siis oireiden pohjalta. Käsittääkseni nykyään osa lääkäreista kokeilee lääkitystä, vaikka tulokset olisin viitearvoissa. Vai onko noi mun arvot niin hyvät, että sellaista hoitokokeilua ei tehdä?

Vierailija
6/11 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiliko kilpirauhasen? Itselläni löytyi kyhmystruuma kokeilemalla, ei arvoilla. Voit itsekin tunnustella sen läpi, onlo normaalin tuntuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen arvot heittelee paljon. Vuodenaika myös vaikuttaa, sekä stressi jne.

Vierailija
8/11 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jotkut määrää pienen määrän jos arvot rajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvät arvot, tuskin on kilpirauhasessa ongelmaa.

Vierailija
10/11 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä sitten oireet aiheuttaa? Arvot on vaan joskus päätetty noiks tietyiks asettaa. Aiemmin lääkärit kuunteli enemmän oireita ja ihmiset voi paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Ihan hyvä, jos ovat kunnossa. En kaipaa mitään jatkuvaa lääkitystä, mutta toisaalta tiedän kyllä, että jotain on vialla. Olo ei ole hyvä... Voihan nuo oireet toki johtua monesta muustakin syystä. Stressiäkin on viime aikoina ollut riitävästi, joten voihan sekin vaikuttaa. 

 

Yksi ongelma on myös todella matala verenpaine (100\55 oli viimeksi kun mitattiin), sekin kyllä hidastaa menoa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi