Äitini sairaskihtauksen jälkeen kaikki pelottaa.
En ole viikkoon nukkunut kunnolla. Asiat pyörii päässä samaa rataa. Pelkään puhelimen soimista. Sydän hakkaa ja tärisen. Päätä särkee. Pelottaa kaikki omat kolotukset ja säryt. Äiti pääsee tänään tai huomenna kotiin. Sekin pelottaa.
Oonko tulossa hulluksi?
Kommentit (6)
Mulla on puhjennut paniikkihäiriö molempien vanhempien menettämisien yhteydessä. Oireet helpottaneet ajan kanssa.
Et ole. Tottakai tuollainen järkyttää. Anna ajan kulua, ihmismieli unohtaa kyllä pahatkin paikat jossain vaiheessa. Itse joi vastaavaa viime kesänä ja nyt ei enää puhelimen sointi aiheuta paniikkireaktiota.
Minä koin vastoinkäymisiä työuupumuksen päälle useita peräkkäin. Sairastuin masennukseen, yleistyneeseen ahdistukseen ja posttraumaattiseen stressiin.
Sain pahimmassa vaiheessa paniikkikohtauksia kovista äänistä, sydän hakkasi pienimmistäkin asioista.
Jos oireesi eivät lakkaa niin googlaa yleistynyt ahdistuneiseeshäiriö ja posttraumaattinen stressireaktio ja mene lääkärille.
itsellänikin on äiti nyt sairaalassa, unilääkkeillä nukun ja tulevaisuus ahdistaa. En tiedä joudunko äitini omaishoitajaksi. Muuta perhettä ei ole, voi kun kaipaisi jotain tukea.
Minulla pohjalla työuupumus josta jäi ahdistuneisuus. Lisäksi kilpirauhasessa jotain häikkää. Eilen huomasin että olo helpottui kun kävin rauhallisella kävelyllä. Heti kun istahdan enkä tee mitään niin alkaa ajatukset pyörimään päässä. Asunto siivottu kohta lattiasta kattoon.
Itsekin olen ainoa lapsi (oma perhe on) joten tulevaisuus mietityttää.
Tsemppiä sinulle nro4. Toivottavasti äitsi toipuu.
Ap
Voimia, ap! Et ole todellakaan tulossa hulluksi, se vain tuntuu siltä. Itsestäni on erään todella traumaattisen kokemuksen jälkeen silloin tällöin tuntunut juuri siltä että olisin pimahtamassa, mutta todell paljon kun olen asiaa tutkinut ja miettinyt ja keskustellut ammattilaisten kanssa, niin siihen on todella todella pieni mahdollisuus, jos asiaa itse etukäteen miettii ja pelkää. Se on vain pelkoa, ei todellista.
Anteeksi tämä todella sekava viesti, sen läpi luettuani en edes itse meinannut tajuta mitä kirjoitan :D Toivottavasti ymmärrät pääpointin, eli et ole tulossa hulluksi, voin melkeinpä luvata! Paljon tsemppiä!