Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isoin valheesi CV:ssä?

Vierailija
30.03.2015 |

Onko mennyt läpi?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin itte työtodistuksen, firman nimellä jossa en ole ikinä edes töissä ollut...

Vierailija
42/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt yhden firman sisällä pariin otteeseen (ns ylentynyt) ja jätin sieltä yhden 'tittelin' pois välista että nykyinen virka on alkanut jo aikaisemmin. Eipä oo kukaan lähtenyt kyseenalaistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että valmistuin Pietarin yliopistosta lääkäriksi. Kukaan ei ole selvittänyt asian todellista laitaa.

Vierailija
44/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valehdellut seuraavat asiat CV:ssäni:

- Englannin kieli heikko

- Ruotsin kieli heikko

- Äidinkieli Suomi, heikko myös

- Ei ajokorttia

Vierailija
45/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:21"]

Sain virheellisen työtodistuksen, jonka mukaan olin töissä puoli vuotta pidempään kuin oikeasti olin. En korjannut virhettä ja muokkasin saman työssäoloajan myös ansioluetteloon.

[/quote]

Mä sain kanssa vuoden työstä todistuksen, jonka mukaan olin kokoaikatyössä vaikka oikeasti oli osarina. En ole myöskään korjannut. Selittää hyvin opintojeni venymistä ;) En ole jäänyt kiinni ja jos joku tuon todistuksen perään jotain kyselisi sen kirjoittanut toimari todennäköisesti uskoisi itsekin lappua joka arkistoissa, useampi vuosi tuosta kuitenkin ja firmassa satoja työntekijöitä. 

Vierailija
46/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaitoa paremmaksi ja työtehtäviä vaativimmeiksi

Vierailija
47/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran valehtelin omaavani yhden erikoistataidon, jota työpaikassa vaadittiin. Halusin tuohon taitoon liittyvän työpaikan,mutta törmäsin tiiliseinaan: opiskelu eikä työpaikoihin päässyt, jos ei ollut tuosta taidosta JO kokemusta. Opettelin netin kautta tuota taitoa kun sain ko alan työpaikan. Hakiessa en siis osannut asiaa ollenkaan. Eipä kukaan huomannut ja työssä tuo taito hioitui huippuunsa. Olin hyvä ja pidetty työntekijä, sain hyvän todistuksen myös paikasta lähtiessäni. 

Vierailija
48/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli elämässä jakso, että työpaikat vaihtui aika taajaan, lähdin koeajalla tai työnantaja osoitti ovea parin viikon jälkeen. Mutta kun oli pakko jotain duunia kehittää, niin otin vastaan mitä tarjottiin ja lähdin heti kun oli parempaa tarjolla.

Samaan aikaan minulla on ollut myös iltatyö (oli ensin kokoaikatyö). Olen valehdellut tämän iltatyöni kokoaikaiseksi, mikä siis ei ole mielestäni kamala synti. Näyttää paremmalta kuin viisi parin viikon - kolmen kuukauden pätkää vuoden aikana.

Vierailija
49/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunistelin työn sisältöä ja venyttelin kestoa hieman.

Vierailija
50/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaitoa liioittelin reippaasti. Sain työpaikan ja kappas, jouduinkin puhumaan näitä kieliä. Nooh, sinnikkäänä opettelin omalla ajalla pari kieltä,joilla nyt pärjään kohtuu hyvin.

Vierailija
51/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valehdellut muuta kuin harrastukset. Mä mitään harrasta...mutta jotain tuntui hyvältä siihen loppuun laittaa...että mulla muka olisi muutakin elämää kuin duuni.

Vierailija
52/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:44"]

Kielitaitoa liioittelin reippaasti. Sain työpaikan ja kappas, jouduinkin puhumaan näitä kieliä. Nooh, sinnikkäänä opettelin omalla ajalla pari kieltä,joilla nyt pärjään kohtuu hyvin.

[/quote]

Kielitaitoa en uskaltaisi valehdella sillä joku voi haastatella sillä kielellä. Itse ainakin haastattelisin. Aika noloa esim eurovaalitenteissä jotka yle teki kun moni ehdokas paljastui täysin kielitaidottomaksi kielissä, jotka oli ilmoittanut osaavansa :D 

Vierailija
53/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin keikkalaisena firmassa 3v. Työtodistuksessa annan ymmärtää olleeni koko 3v siellä töissä

Vierailija
54/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 14:44"]

[/quote]

Kielitaitoa en uskaltaisi valehdella sillä joku voi haastatella sillä kielellä. Itse ainakin haastattelisin. Aika noloa esim eurovaalitenteissä jotka yle teki kun moni ehdokas paljastui täysin kielitaidottomaksi kielissä, jotka oli ilmoittanut osaavansa :D 
[/quote]
Niin.. Kävi tuuri, kun esimiehet ei itse juurikaan hallitse vieraita kieliä.

Vierailija
55/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse valehdellut mitään.

Meille rekrytoimani henkilö taas valehteli hallitsevansa hyvin muutamankin työn kannalta erittäin olennaisen taidon, joissa hän oli todellisuudessa täysi aloittelija. Valhe oli niin paksu ja räikeä, ettei tullut mieleenikään ettei hakija puhuisi totta. Asia selvisi heti ensimmäisenä työpäivänä ja työntekijä sai lähteä tehtyään ensin yritykselle kohtalaisen suuret taloudelliset vahingot tuhoamalla laitteistoa jota ei osannutkaan käyttää.

Hyväksyn kyllä tuollaisen, että valehtelee osaavansa jotain kieltä, jos pystyy sitten nopeasti ja omalla ajalla sen opettelemaan niin ettei työnantajalle tule vahinkoa. Mutta siis järkeä saisi käyttää näissä valheissakin.

Itse kyllä tuon kokemuksen jälkeen testaan mahdollisimman hyvin jokaisen hakijan taitoja jo työhönottovaiheessa. Jos väitetään että osataan jokin kieli, alan puhua ko. kieltä yhtäkkiä haastattelun aikana, ja muista taidoista pyydän näytteitä mahdollisuuksien mukaan. Ei ole enää tullut virherekryjä tehtyä tuon jälkeen.

Vierailija
56/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen cv:n mukaan ollut töissä samassa paikassa jo 9 vuotta. Todellisuudessa olen tuosta ollut 7 vuotta opiskelemassa ja kotona.

Vierailija
57/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valehdellut ikinä mitään CV:ssä.

Vierailija
58/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätetään huomioimatta onko tämä moraalisesti oikein, työpaikan saaminen ja pitäminen valehtelemalla kuitenkin kertoo jonkilaisesta älykkyydestä. Miksi olla työttömänä tai huonommassa työssö, kun voi sopivan valheen keksimällä muuttaa huonon tilanteen paremmaksi. 

Vierailija
59/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki.

Nimeä myöten. Täydestä menee.

Vierailija
60/109 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyisessä työssäni esimies-nimikkeellä, oikeasti duunipäivien sisältö on suurimmaksi osaksi asiakaspalvelua ja melko helppoa työtä koneella. Ja roikun aina välissä AV:lla, sillä meinaan pitkästyä kuoliaaksi. Aion hakea lähiaikoina muita töitä ja korostaa erittäin paljon niitä hallinnollisia töitä, mihin työajastani menee ehkä n. 5%.