Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut ei vaan löydä kumppania? Mikä on syynä?

Vierailija
15.12.2021 |

Ei kavereiden kautta jos niitä edes on ei töistä ei harrastuksista.

Kommentit (296)

Vierailija
181/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy siihen, että naiset eivät löydä kumppania, on se, että he eivät etsi kumppania. Odotetaan, että naisvaltaisissa töissä tai naisvaltaisissa harrastuksissa sattumalta törmää johonkin kivaan ja komeaan mieheen, johon sattumalta tutustuu, sattumalta ajautuu yhteisiin ajanvietteisiin ja sattumalta päätyy parisuhteeseen. Toisen osapuolen näkökulmasta tästä on sattuma kaukana, mutta eihän sitä tietenkään voi myöntää, koska muutoin homma alkaisi vaikuttaa väkinäiseltä.

Jos haluatte löytää seuraa, niin hakekaa seuraa. Menkää paikkoihin, joissa on yksinäisiä miehiä. Tutustukaa siihen miten deittipalvelut toimivat ja kokeilkaa niitä, mutta varovasti ja tiedostavasti. Etsikää seuranhakuilmoituksia ja vastatkaa niihin, joita pidätte mielenkiintoisina.

Tämä on hyvä neuvo, mutta sitä ei kuulla, koska se vaatii aktiivisuutta. On helpompaa vain haaveilla ja rypeä itsesäälissä, kuten esimerkiksi tässä.

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin, sillä en sovi siihen melko yksioikoisen pariutumiskelpoisen naisen ja ehtoisan emännän muottiin. Olen vain yksilö, oma itseni, epätäydellinen. Siispä en kelpaa miehille.

En tosin aktiivisesti etsi seuraa tai tee aloitteitakaan. En mene deittipalstoille, Tinderiin tai baareihin. Odottelen vain, mutta ei siis ole nykyspekseilläni tullut kiinnostunutta miestä pyytelemään treffeille.

Tällainen toimintatapa (tai ennemminkin toimimattomuustapa) johtaa vain tyytymättömyyteen.

Vierailija
182/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö on syynä. Keskitaso on myöskin eri asia naisen ja miehen välillä. Keskitasoinen mies ei vastaa läheskään keskitasoista naista. Pariutuminen on vaihtokauppaa: kun sinulla on miehenä vatsalihakset näkyvillä, ansaitset naisen, jolla myös on kireä keskivartalo jne...

"Keskitasoinen" mies on lähes poikkeuksetta keskitasoa vain omasta mielestään. Oikeat keskitason miehet pariutuvat keskitason naisten kanssa.

t. keskitasoinen nainen, jolla on keskitasoinen mies

Ja tämähän on objektiivinen totuus. Yleensä kyllä naiset haluavat miehen olevan pidempi, isompi kokoinen fyysisesti ja tienaavan enemmän. Jos nainen on korkeakoulutettu ja työskentelee peruskoulun opettajana, niin tällöin miehen tulisi olla juristi/lääkäri/diplomi-insinööri (vaikka tylsiähän nää on).

90% miehistä on jo pidempiä ja isokokoisempia kuin naiset, joten tuo vaatimus on aika vaatimaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huippuälykäs, korkeakoulutettu ja näytän entiseltä mallilta. Lisäksi minulla on korkea palkka, omakotitalo ja uusi auto. Kiireinen ja vastuullinen työ, lapsi. Rakastava ja toiset huomioiva. Hyvä itsereflektio- ja mentalisaatiokyky. Sanavalmis, itsevarma, vitsikäs, syvällinen ja empaattinen. Miksi olen yksin? Koska en löydä vertaistani.

Koska sulla on se lapsi.

Vierailija
184/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko? Joss ei vaan halua nalkuttavaa naikkosta omaan kotiinsa asumaan.

Vierailija
185/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö ei riitä.

N46

Vierailija
186/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huippuälykäs, korkeakoulutettu ja näytän entiseltä mallilta. Lisäksi minulla on korkea palkka, omakotitalo ja uusi auto. Kiireinen ja vastuullinen työ, lapsi. Rakastava ja toiset huomioiva. Hyvä itsereflektio- ja mentalisaatiokyky. Sanavalmis, itsevarma, vitsikäs, syvällinen ja empaattinen. Miksi olen yksin? Koska en löydä vertaistani.

Tuossa kirjoituksessasi on vähän ristiriitaisuuksia. Ja siinä on oikeastaan kirjoitettuna syyt miksi en kelpuuta enää Suomalaista nykynaista. Itsekeskeisyys ja ylimielisyys paistaa kirjoituksesta läpi.

Vierailija
187/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkopasta se on kiinni, vaikka ulkonäkö sinänsä tuskin ongelma, pariutumisessa haetaan laumaan kuulumista ja kaikki ei mahdu siihen mitenkään. 

Vierailija
188/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti. Suhteen hankkiminen ja ylläpitäminen on liian vaikeaa ja tarvitsen paljon omaa tilaa. Kiinnostun kenestäkään vaan tosi harvoin.

Vierailija
189/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma valinta.

Vierailija
190/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole koskaan edes yrittänyt. M35

ALFA

Vierailija
191/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kumppanin löytäminen tavoiteltava asia?

Joillekin on toisille ei.

Jos pääasia on vain löytää joku kumppaniksi varmasti onnistuu, mutta se että kumppani olisi omaan mieleen on sitten toinen asia.

Kerro ap seurusteletko, kuinka kauan olet seurustellut? Onko kumppanisi vain joku, jonka kanssa olla vai onko jotain enemmän?

Vierailija
192/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mihin tarvitsette kumppania?

Parisuhteessa kaikki oli hankalampaa.

Vierailija
193/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderistä tuli aikoinaan hyvällä menestyksellä macheja, kuin laitoin sinne siistejä kuvia itsestäni ja kuvailin mahdollisimman tarkasti persoonallisuuttani. Suurimman osan kuitenkin dumppasin itse, koska en vain innostunut. Lopulta löytyi sellainen nainen jolle sytyin tosissani, ja hänkin syttyi minulle. Olin aluksi varovainen, koska minulla oli huonoja kokemuksia aiemmista parisuhteista enkä uskaltanut luottaa siihen, että näin hyvä voisi olla todellista. Nainen ymmärsi minua ja toimi samoin.

Tässä sitä kuitenkin ollaan edelleen ja parisuhteemme on vankalla pohjalla. Ei ole mitään mistä emme voisi puhua, ymmärrämme toisiamme, vietämme mukavia hetkiä yhdessä ja osaamme tarvittaessa olla pitkiäkin aikoja erossa toisistamme ilman, että tarvitsee koko ajan viestitellä tai soitella.

Kannatti antaa ne pakit kaikille jotka eivät sytyttäneet kunnolla, ja kannatti edetä rauhallisesti sitten kun oikea ihminen osui kohdalle. En koe että tämä olisi erityisesti vaatinut kärsivällisyyttä. Se vaati vain sen, että tiesi jo alusta alkaen, mitä oikein on etsimässä. Ja kun se löytyi, niin piti vain antaa alussa tarpeeksi aikaa sekä itselle että toiselle. Tässä yksi tapa, jolla se parisuhde löytyi.

Vierailija
194/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua, tällaista normaalipainoista, normaalit elämäntavat ja sosiaalista miestä lähestytään myös naisten suunnalta. Enkä varmasti ole se komein mies. Nykyinen parisuhde on alkanut ihan joka osa-alueeltaan kumppanin aloitteesta. Teidän naisten pitäisi myös olla aloitteellisia, jos te edes haluatte löytää parisuhdetta. Älkää vain odottaako aina sitä miesten aloitteellisuutta. Minä luulen että maailmassa on paljon myös hyviäkin sinkkuja vapaana, kun pitää ne omat silmät ja korvat auki, eikä hirttäydy niihin omiin vanhoihin traumoihin.

Mutta jos ne omat traumat on päällimmäisenä siellä taustalla ja oma historia on vielä käymättä itsensä kanssa, niin kannattaa unohtaa koko juttu.

Exäni selitti, että miehen täytyy saada saalistaa nainen, muuten ei kelpaa. Meidänkin suhde kuulemma alkoi väärällä tavalla, kun satuttiin vain juttusille ilman kummankaan iskuyrityksiä. Hänen olisi kuulemma pitänyt saada jotenkin seurata minua ensin kauempaa ja päästä tekemään valinta lähestyä. Jotain puppua, mutta yllätti kuitenkin, että naisen aktiivinen aloitteellisuus olisi ilmeisesti jotain vielä pahempaa.

Vierailija
195/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllä oleva kirjoitti:

"En saanut niitä, joihin itse ihastuin, enkä kiinnostunut tarpeeksi niistä, jotka ihastuivat minuun."

Tässä minun elämäntarinani. En ole koskaan viehättynyt kenestäkään miehestä, joka on ollut minusta kiinnostunut. Olen ollut lukuisia kertoja tulisesti ihastunut, mutta aina sellaisiin miehiin joihin minulla ei ollut mitään mahdollisuuksia.

Mitä parisuhde- ja kumppaniasioihin tulee, minusta alkaa pikku hiljaa tuntua siltä että olen tuhlannut elämäni.

N34

Eli olet pyrkinyt pariutumaan yli tasosi täysin järjestelmällisesti. Muutenhan tuo kuvio olisi mahdoton jo ihan sattuman avulla.

Sanoisin, että tämä on se naisten yleisin kuvio ja myös selitys sille miksi naiset niin usein valittavat siitä, että miehiä kiinnostaa vain seksi.

Miksi miestä kiinnostaisi parisuhde itseään matalampitasoisemman kanssa..?

En usko tähän teoriaan ollenkaan. Että tämän laisesta tasoteoriaan uskovasta rumempia naisia panokumppaneina käyttävästä miehestä tulee yhtäkkiä hyvä ja uskollinen kumppani kun hän kohtaa sen ihanan ja kauniin naisensa. Itse ainakin nuorena naisena välttäisin tämänkaltaisia tyyppejä visusti.

Vierailija
196/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderistä tuli aikoinaan hyvällä menestyksellä macheja, kuin laitoin sinne siistejä kuvia itsestäni ja kuvailin mahdollisimman tarkasti persoonallisuuttani. Suurimman osan kuitenkin dumppasin itse, koska en vain innostunut. Lopulta löytyi sellainen nainen jolle sytyin tosissani, ja hänkin syttyi minulle. Olin aluksi varovainen, koska minulla oli huonoja kokemuksia aiemmista parisuhteista enkä uskaltanut luottaa siihen, että näin hyvä voisi olla todellista. Nainen ymmärsi minua ja toimi samoin.

Tässä sitä kuitenkin ollaan edelleen ja parisuhteemme on vankalla pohjalla. Ei ole mitään mistä emme voisi puhua, ymmärrämme toisiamme, vietämme mukavia hetkiä yhdessä ja osaamme tarvittaessa olla pitkiäkin aikoja erossa toisistamme ilman, että tarvitsee koko ajan viestitellä tai soitella.

Kannatti antaa ne pakit kaikille jotka eivät sytyttäneet kunnolla, ja kannatti edetä rauhallisesti sitten kun oikea ihminen osui kohdalle. En koe että tämä olisi erityisesti vaatinut kärsivällisyyttä. Se vaati vain sen, että tiesi jo alusta alkaen, mitä oikein on etsimässä. Ja kun se löytyi, niin piti vain antaa alussa tarpeeksi aikaa sekä itselle että toiselle. Tässä yksi tapa, jolla se parisuhde löytyi.

Kirjoitus on kuin omasta näppiksestä. Täysin samat kokemukset myös täällä.

Vierailija
197/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan oon jotenkin ihan rikkinäinen ihminen - whatever, mutta en todellakaan ole koskaan ymmärtänyt tätä pakkomiellettä parisuhteisiin.

Pakko olla joku, toinen toisensa jälkeen. Ei uskota että joku voi oikeasti haluta olla sinkku - ihan ilman mitään traumaa (tai vaikka olisi traumaa, so what?).

Ihmisen täytyy olla viallinen jos ei ole kumppania, tai kauhistus koskaan ollut.

Mä en vain ymmärrä miksi täytyy olla tämä täysin turha painostus näihin asioihin.

Vierailija
198/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kirjoituksessasi on vähän ristiriitaisuuksia. Ja siinä on oikeastaan kirjoitettuna syyt miksi en kelpuuta enää Suomalaista nykynaista. Itsekeskeisyys ja ylimielisyys paistaa kirjoituksesta läpi.

Tarvitset äitiä.

Vierailija
199/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mihin tarvitsette kumppania?

Parisuhteessa kaikki oli hankalampaa.

Ryhmäpaine. Modernimies pärjää vallan mainiosti ilman naista.

Vierailija
200/296 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rumuus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä