Mies sai tietää että käyn terapiassa ja sanoi tän syyksi ettei jatka tapailua
Oltiin tutustuttu noin kuukauden ajan. Sitten itse sivulauseessa sanoin meneväni huomenna terapiaan. Hän kysyi vain kuinka kauan oon käynyt ja kerroin että oon käynyt vuoden. Sanoi sitten että tää on syy lopettaa terapia.
Ei kysynyt miksi käyn terapiassa, mitä terapiassa tapahtuu tai mitään muuta vastaavaa. Itse terapiassa käynti oli liikaa.
Mun on vaikea uskoa että vielä nykyään on ihmisiä jotka pelkää sitä että joku toinen haluaa parantaa omaa psyykkistä vointia käymällä terapiassa samalla tavalla mitä jotkut haluaa parantaa fyysistä kuntoa käymällä kuntosalila tai fysioterapiassa.
Kommentit (250)
Mulla on tosiaan tuttavapiirissä yksi mies, joka dumppasi masentuneen tyttöystävänsä todellä törkeästi pettämällä sen jälkeen kun masennus iski, koska ei halunnut olla "hullun" kanssa. Sitä seuraava tyttöystävä ja tuleva (nyt jo entinen) vaimo sairastui lapsivuodepsykoosiin ja joutui mielisairaalaan. Psykoottinen käytös jatkuu edelleen, eikä hänestä ole vieläkään huolehtimaan lapsestaan.
Mies on nyt yh eikä kelpaa kellekään naiselle, koska eksä on hullu ja häiriköi kaikkia kumppaniehdokkaita. Lapsellakin on nepsypiirteitä ja on päiväkodissa integroidussa ryhmässä. Tässä tapauksessa mietin, että mies sai todellakin karmalta takaisin :D
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt ehdoin tahdoin jotain valmiiks pipipäätä haluaa.
Terapia vaatii kyky itsereflektioon. Kaikilla ei sitä kykyä ole.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan järkevä ei halua aloittaa parisuhdetta niin epävakaan ja/tai hauraan ja heikon ihmisen kanssa josta paljastuu suhteen alussa, että on jo vuoden käynyt terapiassa.
Ilman moista ongelmakimppuakin tulee elämässä välillä hankaluuksia tielle.Nykyaikana, kun normaalista on tullut epänormaalia ja epänormaalista normaalia, on terapiassa käymisestäkin tullut harrastukseen rinnastettava puuha. Sekoboltsi on sekoboltsi vaikka kuinka muuksi selitetään
Minä kävin monta vuotta terapiassa mieheni jatkuvan mykkäkouluilun ja puhumattomuuden takia. Ei se kyllä auttanut, lopulta otin eron.
Hyvä, voit löytää jonkun ymmärtäväisemmän.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä oli täysi oikeus lopettaa tapailu tästä syystä. Itseasiassa tapailun voi lopettaa vaikka ilman syytä.
Mitään ei voi tässä maailmassa tapahtua ilman syytä.
Noh, turha sitten on kai mennä terapiaan/hakea ammattiapua. Haluaisin nimittäin parisuhteen, ja nämä ongelmat vaatisivat vuosien terapian. Turha on myös laihduttaa kun en sittenkään kelpaa suhteeseen kun minusta tulee kuitenkin vaan taas läski.
No ei kai :D älkää vaan kukaan ottako tästä keskustelusta mitään mallia. Hyvän parisuhteen ja rakastavan kumppanin voi saada vaikka kävisikin terapiassa ja vaikka olisikin (ex-)ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, voit löytää jonkun ymmärtäväisemmän.
Ns. täyspäisen.
Vierailija kirjoitti:
Olisin tehnyt miehenä samoin.
Ex-vaimon mt-ongelmat riitti minulle kokemuksesksi.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tosiaan tuttavapiirissä yksi mies, joka dumppasi masentuneen tyttöystävänsä todellä törkeästi pettämällä sen jälkeen kun masennus iski, koska ei halunnut olla "hullun" kanssa. Sitä seuraava tyttöystävä ja tuleva (nyt jo entinen) vaimo sairastui lapsivuodepsykoosiin ja joutui mielisairaalaan. Psykoottinen käytös jatkuu edelleen, eikä hänestä ole vieläkään huolehtimaan lapsestaan.
Mies on nyt yh eikä kelpaa kellekään naiselle, koska eksä on hullu ja häiriköi kaikkia kumppaniehdokkaita. Lapsellakin on nepsypiirteitä ja on päiväkodissa integroidussa ryhmässä. Tässä tapauksessa mietin, että mies sai todellakin karmalta takaisin :D
Hienosti vedit tuon miehen syyksi 🤣😂😅
Kenekäs syy se pettäminen on?
Vierailija kirjoitti:
Noh, turha sitten on kai mennä terapiaan/hakea ammattiapua. Haluaisin nimittäin parisuhteen, ja nämä ongelmat vaatisivat vuosien terapian. Turha on myös laihduttaa kun en sittenkään kelpaa suhteeseen kun minusta tulee kuitenkin vaan taas läski.
No ei kai :D älkää vaan kukaan ottako tästä keskustelusta mitään mallia. Hyvän parisuhteen ja rakastavan kumppanin voi saada vaikka kävisikin terapiassa ja vaikka olisikin (ex-)ylipainoinen.
Mene vaan, jos on tarvetta. Täällä nää jotkut ei uskalla mennä ja yrittävät onnettomasti sitä jotenkin perustella. Jos ei osaa omista asioistaan puhua, niin sehän se suurempi ongelma on. Jos siitä jokin tapailu kariutuu, niin väistit vaan luodin.
Huvittavaa miten jotkut puolustelee terapiassakäyntiään ja henkistä heikkouttaan sillä, että ne jotka eivät käy terapiassa ovatkin itse niin heikkoja henkisesti, kun eivät käy terapiassa. Yksi syy lisää miksei kannattaa sekaantua mt-ongelmaisiin, ovat kykenemättömiä katsomaan mitä peiliin ja käsittelemään mieltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan käy terapiassa huvikseen eikä kovin kevyestä syystä. Ymmärrän miestä, ei halua ylimääräisiä ongelmia ja suhteen ollessa noin alussa helppo vielä vetäytyä.
Miten se tuottaa ylimääräisiä ongelmia jos nainen käy terapiassa vaikka sen takia että kärsii pahasta lentopelosta koska on ollut jossain lento-onnettomuudessa? Ihminen nimittäin voi olla käymättä terapiassa vaikka ongelmat ois 100x pahempia
No kyllä ne mt-ongelmat käyvät aina ajan kanssa ilmi, ammattiauttajannluona käynti vain virallistaa mt-ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa miten jotkut puolustelee terapiassakäyntiään ja henkistä heikkouttaan sillä, että ne jotka eivät käy terapiassa ovatkin itse niin heikkoja henkisesti, kun eivät käy terapiassa. Yksi syy lisää miksei kannattaa sekaantua mt-ongelmaisiin, ovat kykenemättömiä katsomaan mitä peiliin ja käsittelemään mieltään.
No enpä ole just nyt terapiassa, mutta aikanaan olen käynyt. Mun elämä on nyt hyvää, tasapainoista ja onnellista.
Jätin just seurustelukumppanin, koska hän kuvittelee olevansa päässyt yli omista traumoistaan ja ongelmistaan eikä todellakaan ole. Hän on vain kovettanut itsensä ja selvinnyt ja kuvittelee, että sitten on asiat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Voinkin tietäisitte miten moni tämänkin aiheen kommentoijista on näitä ”äitini oli narsisti 😩😩😩” -naisia.
Varmaan sinä juuri olet sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan käy terapiassa huvikseen eikä kovin kevyestä syystä. Ymmärrän miestä, ei halua ylimääräisiä ongelmia ja suhteen ollessa noin alussa helppo vielä vetäytyä.
Miten se tuottaa ylimääräisiä ongelmia jos nainen käy terapiassa vaikka sen takia että kärsii pahasta lentopelosta koska on ollut jossain lento-onnettomuudessa? Ihminen nimittäin voi olla käymättä terapiassa vaikka ongelmat ois 100x pahempia
No kyllä ne mt-ongelmat käyvät aina ajan kanssa ilmi, ammattiauttajannluona käynti vain virallistaa mt-ongelmat.
Ai ihan niin kuin kuntosalillä käyjä on huonokuntoinen läski?
Vierailija kirjoitti:
Voinkin tietäisitte miten moni tämänkin aiheen kommentoijista on näitä ”äitini oli narsisti 😩😩😩” -naisia.
Miksi vihaat naisia?
Vierailija kirjoitti:
Toki on paljon ihmisiä, jotka eivät terapiaa tarvi (ja tietysti hyvä näin), mutta on myös suuri joukko jolle siitä selvästi olisi hyötyä, mutta he eivät mene koska nimenomaan pitävät terapiaan menemistä heikkoutena. Tuommoiset kommentit siitä, että terapiassa käyvät ovat henkisesti heikkoja pitäisi kyllä lopettaa kokonaan. Terapiassa käyvät ihmiset ovat saattaneet joutua elämässään selviytymään paljon pahemmista asioista mitä sinä voit kuvitellakaan. Se, että on valmis kohtaamaan ne omat sisäiset demoninsa ja työstämään vaikeitakin traumoja on merkki pikemminkin vahvuudesta eikä suinkaan henkistä heikoutta.
Vierailija kirjoitti:
> Suorita ja tee kaikki hampaat irvessä töissä
> Juorua työkavereista ja selkäänpuukota
> Mene terapiaan itkemään uupumusta ja kiusaamista joka johtuu muista#naiset
Kannattas sinunkin puhua, että pääsisisit tuosta vihastasi naisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
> Suorita ja tee kaikki hampaat irvessä töissä
> Juorua työkavereista ja selkäänpuukota
> Mene terapiaan itkemään uupumusta ja kiusaamista joka johtuu muista#naiset
Ei saatana joku veeti oikeesti vihervituntekstaa laudan ulkopuolella.
TTETT
Voi jos tietäisit minkälaisista pikkuasioista moniongelmaiset tekevät angstia!