Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sai tietää että käyn terapiassa ja sanoi tän syyksi ettei jatka tapailua

Vierailija
15.12.2021 |

Oltiin tutustuttu noin kuukauden ajan. Sitten itse sivulauseessa sanoin meneväni huomenna terapiaan. Hän kysyi vain kuinka kauan oon käynyt ja kerroin että oon käynyt vuoden. Sanoi sitten että tää on syy lopettaa terapia.

Ei kysynyt miksi käyn terapiassa, mitä terapiassa tapahtuu tai mitään muuta vastaavaa. Itse terapiassa käynti oli liikaa.

Mun on vaikea uskoa että vielä nykyään on ihmisiä jotka pelkää sitä että joku toinen haluaa parantaa omaa psyykkistä vointia käymällä terapiassa samalla tavalla mitä jotkut haluaa parantaa fyysistä kuntoa käymällä kuntosalila tai fysioterapiassa.

Kommentit (250)

Vierailija
101/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi terapiassa käyvää itkijä-ämmää edes ystäväksi saatika suhteeseen.

Luulempa, että sulla on aika pieni todennäköisyys sille.

Vierailija
102/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt ehdoin tahdoin jotain valmiiks pipipäätä haluaa.

Ne on juurikin pahimpia riskejä, jotka ei käy missään terapiassa, eikä kuulemma päässä ole mitään vikaa.

Oma sukulainen tämmöinen, mutta kiihtyy nollasta sataan 0,5 sekunnissa, jos tulee jokin vastoinkäyminen ja karjunta alkaa.

Niitä kutsutaan tunneiksi. Ne on teiltä terapiassa juoksevilta pipipäiltä lääkitty pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 80 % av-palstalle kirjoittavista on terapiassa käyviä vela-naisia. Useimmat psykoosin läpi käyneitä.

Vierailija
104/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on juurikin pahimpia riskejä, jotka ei käy missään terapiassa, eikä kuulemma päässä ole mitään vikaa.

Oma sukulainen tämmöinen, mutta kiihtyy nollasta sataan 0,5 sekunnissa, jos tulee jokin vastoinkäyminen ja karjunta alkaa.

Niitä kutsutaan tunneiksi. Ne on teiltä terapiassa juoksevilta pipipäiltä lääkitty pois.

Ei taida sullakaan olla siitä kokemusta, kun et osaa edes sanaa kirjoittaa oikein :D

Vierailija
105/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 80 % av-palstalle kirjoittavista on terapiassa käyviä vela-naisia. Useimmat psykoosin läpi käyneitä.

Mistähän sinun vihasi naisia kohtaan kumpuaa? Kannattaskohan käydä terapiassa?

Vierailija
106/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä varmaan noin tekisi, mutta ymmärrän kyllä miestä. Olen tässä lähiaikoina todistanut mitä hullu nainen saa aikaan miehelle. Kyse on siis striimereistä. Aivan hullua stalkkaamista, valehtelua ja ahdistelua naiselta. Jos roolit olisivat toisinpäin ja mies olisi se ahdistelija, valehtelija ja stalkkaaja, mies olisi bännätty jo ajat sitten.

Vierailija
107/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää huono trolli kertoo just oikeesti joidenkin ihmisten ajatuksista. Uskallan väittää että juuri sunkaltaisten ihmisten pitäisi mennä terapiaan. Ne kaikkein pahimmat ihmiset ei nimittäin ajaudu koskaan terapiaan. Koulukiusaamisen, seksuaaliväkivallan, perheväkivallan yms UHRIT menee usein terapiaan, tekijät EI.

Tämä! Ne kaikista pahimmat on nimenomaan sairaudentunnottomia.

Toisaalta, kaikista luonnehäiriöistä ei voi edes terapialla ja lääkkeillä parantua, kun persoonallisuuden rakenteet on pysyvästi lapsuudesta saakka kasvaneet vinoon ja aivoista puuttuu palikat, joilla mm. empatiaa koetaan.

Vierailija
108/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä taas yksinkertaista porukkaa. Terapiassakäynti ei ole sama asia kuin mieleterveysongelmat. Terapiassa voi käydä vaikka siksikin, että haluaa edes joskus puhua suunsa puhtaaksi sotkematta asioitaan työpaikalla taiperheessä.

Sitä paitsi, pahimmin luonnehäiriöisiltä puuttuu usein sairauden tunto. Moni ottaisi ilmeisesti mielummin sekopäisen, ongelmiaan tiedostamattoman ihmisen kuin itsestään tietoisesti huolehtivan.

Vierailija
109/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

it-arkkitehti kirjoitti:

En suoraan lopettaisi, mutta jos kyse olisi masennuksesta/ahdistuksesta tai muusta oikeasta mielenterveydellisestä ongelmasta niin juoksisin ja kovasti. Mielenterveysongelmaiset eivät yleensä itse huomaa oireiluaan ja miten se vaikuttaa lähipiiriin. Kovan suoritustason työtä tehdessä ei riitä energia saati tahto hoitamaan toisen triviaaleja ongelmia, varsinkin kun niiden ratkaisuiden sanomien ääneen katsotaan jotenkin vähättelyksi.

t. IT-arkkitehti

Vai niin? 🙂

Kyllä ahdistuksen tai masennuksen kanssa kamppaileva "huomaa" oireensa. 😃

Joka ikinen ihminen joutuu jossain vaiheessa elämäänsä kohtaamaan surua menetyksiä ja erilaisia vaikeuksia jotka koettelevat. On ihan normaalia kokea silloin ahdistuneisuutta ja muita mt- ongelmia. Niihin onneksi löytyy useimmiten apu. Ja useimmiten se apu löytyy terapiasta tai vertaistuesta.

Ei ole häpeä a) tunnustaa olevansa avun tarpeessa b) hakea apua ja tukea

Ongelmia tulee useimmiten siitä että murheet hukutetaan päihteisiin. Se on aika yleistä miehille.

Vierailija
110/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän mies tajunnut että ap on tyypillinen trendien perässä juokseva nainen, jonka elämään kuuluu niin tupsupipot, trikoot, kuin ylisuorittaminen töissä ja keksityistä lapsuuden ongelmista itkeminen terapiassa.

Tämä. Oletko ajatellut kirjoittaa kirjaa tai blogia terapiakokemuksistasi, ap? 😂

Vierailija
111/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se terapiassa käynti useinkaan tarkoita, että toisella on pahoja mielenterveysongelmia. Itse olen käsitellyt terapiassa esim. kuinka päästä eroon liiallisesta perfektionismista ja asettamasta itselle liian kovia vaatimuksia. 

Vierailija
112/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu terapeutti kertoi minulle että ne aiheet joista naiset terapiassa keskustelevat ovat yhden käden sormilla laskettavissa.

Vierailija
113/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu terapeutti kertoi minulle että ne aiheet joista naiset terapiassa keskustelevat ovat yhden käden sormilla laskettavissa.

Ihan samalla lailla kuin ne aiheet joista miehet keskustelevat...

Vierailija
114/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi terapiassa käyvää itkijä-ämmää edes ystäväksi saatika suhteeseen.

No sinulla ei kovin montaa ystävää sitten taida olla :) Yllättävän suuri osa populaatiosta on käynyt tai käy terapiassa, ja yleensä nämä eivät ole niitä kaikkein ongelmaisimpia...

Vierailija
115/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoi juurikin psykoottinen vela.

Vierailija
116/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimmat turn offit on:

1. Rumuus

2. Ylipaino

3. Mt-ongelmat

Eli en voisi tapailla naista kuka käy terapiassa.

M29

Eli jos ei käy terapiassa, silloin voit tapailla? Olet todella yksinkertainen.

Vierailija
117/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minkään tapailisi henkilöä joka ulkoistaa oman hyvinvoinnin ja ongelmien ratkaisun muille

Jos sinulta menee jalka poikki, haetko lääkärin apua vai uskotko itse pystyväsi parantamaan itsesi? Jos sinulla on talossa kaasuvuoto , hoidatko asian itse vai kutsutko ammatilaisen paikalle? Jos haluat kilpaurheilijaksi, harjoitteletko yksin vai palkkaatko huippuvalmentajan? 

Vierailija
118/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoi juurikin psykoottinen vela.

Ai olet vai? Mulla sentään on kolme lasta.

Vierailija
119/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmat turn offit on:

1. Rumuus

2. Ylipaino

3. Mt-ongelmat

Eli en voisi tapailla naista kuka käy terapiassa.

M29

Eli jos ei käy terapiassa, silloin voit tapailla? Olet todella yksinkertainen.

Ei vaan terapiassa käyminen kertoo sen että on mt-ongelmia joten se on turn off.

M29

Vierailija
120/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän mies tajunnut että ap on tyypillinen trendien perässä juokseva nainen, jonka elämään kuuluu niin tupsupipot, trikoot, kuin ylisuorittaminen töissä ja keksityistä lapsuuden ongelmista itkeminen terapiassa.

Mitä yhteyttä tupsupipoilla ja trikoilla on terapiassa käynnin tarpeeseen?