Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sai tietää että käyn terapiassa ja sanoi tän syyksi ettei jatka tapailua

Vierailija
15.12.2021 |

Oltiin tutustuttu noin kuukauden ajan. Sitten itse sivulauseessa sanoin meneväni huomenna terapiaan. Hän kysyi vain kuinka kauan oon käynyt ja kerroin että oon käynyt vuoden. Sanoi sitten että tää on syy lopettaa terapia.

Ei kysynyt miksi käyn terapiassa, mitä terapiassa tapahtuu tai mitään muuta vastaavaa. Itse terapiassa käynti oli liikaa.

Mun on vaikea uskoa että vielä nykyään on ihmisiä jotka pelkää sitä että joku toinen haluaa parantaa omaa psyykkistä vointia käymällä terapiassa samalla tavalla mitä jotkut haluaa parantaa fyysistä kuntoa käymällä kuntosalila tai fysioterapiassa.

Kommentit (250)

Vierailija
241/250 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on melko naurettavaa väittää, että melkein kaikilla on joku psyykkimen ongelma, ei vaan ole tutkittu tarpeeksi. No ei ole, tällä vaan lohdutetaan mt-ongelmaisia.

En itsekään halua suhteeseen, jossa toisella on jo valmiiksi joku sairaus, oli se sitten henkinen tai fyysinen.

Minusta on naurettavaa, ellei peräti säälittävää että monen mielestä sairaus = worst case scenario. Minulla on atopia, ei se näy millään tavalla kun se on hoidossa. Silloin kun en tiennyt mitä ne ihotulehdukset oli ja iho oli vereslihalla ja mäti, silloin se haittasi kun ongelma ei ollut hoidossa. Miten ihmeessä voi ahdistaa sairaus, joka on hoidossa ja oireeton?

Vierailija
242/250 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapiassa käynti ei ole se turn off vaan se että ap:lla on terapiaa vaativa mt-ongelma.

Tuosta tulee mieleen oma isäni. Vastusti suurella mekkalla mielenterveyskuntoutujia, nimesi rikollisiksi. Samaan aikaan on itse narsistisella ja väkivaltaisella käytöksellään tuhonnut monta elämää ja eräätkin naapurit joutuivat muuttamaan pois kun hän kävi naapureiden kotona uhkailemassa. Eli hän osaa kyllä tuomita muiden henkisen kuormittumisen, mutta itsessään ei näe mitään vikaa. Minutkin on sairastuttanut tuolla mielipuolisella persoonallaan. Jos HÄN olisi käynyt terapiassa, minun ei olisi tarvinnut. Eikä monen muunkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/250 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että ihmiset hakevat apua mut-ongelmiin, mulla ei ole mitään terapiaa vastaan. Mutta ymmärrän erittäin hyvin miksi terapia oli ap:n miehelle iso red flag. Itse en edes harkitsisi seurustelua mt-ongelmaisen kanssa ja jos tietäisin naisen käyvän terapiassa, niin hyvin todennäköisesti myös itse laittaisin seurustelun poikki.

Vierailija
244/250 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai terapiassa vikaa ole. Jos oisit syönyt neuroleptejä tai masennuslääkkeitä ynnä muuta vastaavaa olisin sanonut heiheiii. T.kokemuksen äänellä

Minä syön masennuslääkkeitä ja olen paljon toimintakykyisempi ja tasapainoisempi kuin ennen lääkkeitä. Mutta jos sä haluat raunion, sulla on täysi oikeus siihen.

Vierailija
245/250 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt ehdoin tahdoin jotain valmiiks pipipäätä haluaa.

Ne on juurikin pahimpia riskejä, jotka ei käy missään terapiassa, eikä kuulemma päässä ole mitään vikaa.

Oma sukulainen tämmöinen, mutta kiihtyy nollasta sataan 0,5 sekunnissa, jos tulee jokin vastoinkäyminen ja karjunta alkaa.

Niitä kutsutaan tunneiksi. Ne on teiltä terapiassa juoksevilta pipipäiltä lääkitty pois.

Kuinka monta tuntia?

Vierailija
246/250 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai terapiassa vikaa ole. Jos oisit syönyt neuroleptejä tai masennuslääkkeitä ynnä muuta vastaavaa olisin sanonut heiheiii. T.kokemuksen äänellä

Minä syön masennuslääkkeitä ja olen paljon toimintakykyisempi ja tasapainoisempi kuin ennen lääkkeitä. Mutta jos sä haluat raunion, sulla on täysi oikeus siihen.

En halua sinua lääkkeillä tai ilman lääkkeitä.

Vierailija
247/250 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että miesten keskuudessa asenteet mielenterveyden ongelmia kohtaan ovat yhä valitettavan keskiaikaisia.  Masentuneenkin tulisi "tarttua itseään niskasta kiinni".  Antaisitteko samat ohjeet syrjäytyneelle koulupudokaspojalle, joka viettää hikikomorin elämää pelaillen päivät pitkät?  Eipä ihme, että miesten itsemurhaluvut ovat niin korkeat, kun vain yksi miehen malli kelpaa.

Mielestäni masentuminen on luonnollinen ja terve reaktio nykyiseen kilpailuyhteiskuntaan, jossa ihmiseltä vaaditaan enemmän kuin mitä hän jaksaa.  

Voi tsiisus.... kohta sinä varmaan sanot, että miesten väkivaltaisuus joka ikisessä maailmankolkassa, joka ikisenä vuotena, tuhansienziljoonien vuosien ajan johtuu yhdestä miehen mallista. Tai no, kait sen voi noinkin ajatella mutta biologia ja loppukädessä fysiikka on mitä on.

Sitten tuota noin... tällä palstalla kovimmat syrjäytyneen miehen haukkujat ovat naisia. Miehet TODELLA HARVOIN haukkuvat syrjäytyneitä naisia.

Miehet (ei onneksi kaikki!) sensijaan haukkuvat naisia muilla määreillä. Inselit ja laasasfanit eivät edes osaa puhua naisista muina kuin hyödykkeinä ja täynnä vihaa.

Vierailija
248/250 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua sinua lääkkeillä tai ilman lääkkeitä.

Ei ole kyse siitä, vaan ihan faktasta miten ne lääkkeet vaikuttaa. Et ole yhtään perillä siitä.

Vierailija
249/250 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä me tiedämme tuon miehen taustasta.

Minäkin olen päättänyt, että minun seuraava kumppanini ei saa olla

masentunut, ahdistunut, tarkkaavaisuushäiriöinen puhumattakaan päihdeongelmista tai psykoosissirauksista.

Riittävästi olen tällaisille huolenpitoa ja energiaani antanut.

Vierailija
250/250 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä me tiedämme tuon miehen taustasta.

Minäkin olen päättänyt, että minun seuraava kumppanini ei saa olla

masentunut, ahdistunut, tarkkaavaisuushäiriöinen puhumattakaan päihdeongelmista tai psykoosissirauksista.

Riittävästi olen tällaisille huolenpitoa ja energiaani antanut.

Sitten ei ole asiaa parisuhteeseen ollenkaan, kaikki ihmiset kohtaavat elämässään vaihteita jolloin ovat ahdistuneita tai masentuneita.