Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko jotkut kuvittelevat saavansa aspalta parempaa palvelua olemalla hankala?

Vierailija
15.12.2021 |

En todellakaan vaivaudu tekemään mitään muuta kuin minimin hankalan asiakkaan eteen, enkä edes sitä, jos asiakas ei osaa olla kiroilematta ja haukkumista.
Katsellaan sitten, kun käytöstavat ovat kunnossa.

Kommentit (226)

Vierailija
1/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on joskus osunut asiakkaita jotka on ollut korostetun töykeitä ja veemäisiä alusta saakka, ja sitten yhtäkkiä alkaa kinuta että tekisin poikkeuksen johonkin perussääntöön heidän takiaan. Öö miksi tekisin? Jos haluaisin riskeerata työni ja toimeentuloni en tekisi sitä varmaan jonkun a-luokan vittupään takia. Ihme psykologia joillakin ihmisillä.

Vierailija
2/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin on joskus osunut asiakkaita jotka on ollut korostetun töykeitä ja veemäisiä alusta saakka, ja sitten yhtäkkiä alkaa kinuta että tekisin poikkeuksen johonkin perussääntöön heidän takiaan. Öö miksi tekisin? Jos haluaisin riskeerata työni ja toimeentuloni en tekisi sitä varmaan jonkun a-luokan vittupään takia. Ihme psykologia joillakin ihmisillä.

Mäkin haluaisin ymmärtää logiikan tän käytöksen takana. Tuskin hekään mielistelevät kusipäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut todistettua, että esim. rahojen palautus onnistui vasta kunnon huudon ja haukkumisen jälkeen. Järkipuhe ei aspaan tehonnut.

Vierailija
4/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei oo selvää se käytöksen ja seurausten yhteys. Ukko sai luurin korvaan kahdesti aspalta reklamoidessaan kyllä asiasta mutta käytös meni överiksi. Jatkoin siitä ja sain palvelua olemalla asiassa tiukka mutta asiallinen enkä mikään öykkäri minäminä. Ihan oikein ukolle että aspa veti rajan.

Vierailija
5/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkua

Vierailija
6/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut todistettua, että esim. rahojen palautus onnistui vasta kunnon huudon ja haukkumisen jälkeen. Järkipuhe ei aspaan tehonnut.

Jos rahat on pyydetty ihan syystä takaisin, niin siihen ei mitään huutamista tarvita. Jotkut asiakkaat vaan tulevat valmiiksi huutaen siihen tilanteeseen kuvitellen sen olevan joku suurikin taistelu, vaikka oikeasti kyseessä on ihan rutiinitoimenpide, joka tapahtuu yksinkertaisesti pyytämällä, jos ehdot täyttyvät.

Olet vaan ymmärtänyt väärin.

Vierailija
7/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahat on pyydetty ihan syystä takaisin, niin siihen ei mitään huutamista tarvita. Jotkut asiakkaat vaan tulevat valmiiksi huutaen siihen tilanteeseen kuvitellen sen olevan joku suurikin taistelu, vaikka oikeasti kyseessä on ihan rutiinitoimenpide, joka tapahtuu yksinkertaisesti pyytämällä, jos ehdot täyttyvät.

Vaan kun ei tapahtunut pyytämällä. Huudon jälkeen alkoi tapahtua.

Vierailija
8/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yhtä huonoa palvelua aspasta saa vaikka kuinka nöyristelisi, ette te tee muutenkaan kuin sen ihan minimin, vaikka lakki kourassa pyytelisi. Jos edustamasi yritys on myynyt pask*a, niin teillä on velvollisuus hoitaa asia kuntoon, vaikka asiakas olisi millä päällä tahansa.

Vierailija
9/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*sormien napsuttelua* Hei tyttö! Eksä tiedä kuka mä oon?!

Vierailija
10/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti sana on näköjään täällä sensuroitu. Ristus mitä touhua.

Vierailija
11/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat myös monesti tulevat tietyllä asenteella siihen tilanteeseen ja kuvittelevat mielessään käyvänsä ihan eri keskustelua. 

Tätä ilmenee jopa kirjoitetussa viestinnässä, eli sähköpostissa/chatissa. Teen työkseni asiakaspalvelun laadunvalvontaa ja siellä näkee mitä ihmeempiä versiota tästä.  Asiakas ilmoittaa tuotteen olevan viallinen ja pyytää rahat takaisin, aspa pahoittelee ja sanoo tehneensä jo palautuksen. Sen sijaan, että asiakas kiittäisi ja homma olisi sillä selvä on vastaus joskus "jos en saa rahoja takaisin haastan teidät oikeuteen" tai "mitä te aiotte nyt tehdä tälle tilanteelle" tajuamatta että tilanne ratkaistiin jo ja asiakas sai kaiken mitä pyysi. Sitä raivoa on vaan kerätty niin paljon, että pakko ilmeisesti päästä se purkamaan ja kuvitellaan sen toisen osapuolen vastahakoisuus.

Vierailija
12/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhtä huonoa palvelua aspasta saa vaikka kuinka nöyristelisi, ette te tee muutenkaan kuin sen ihan minimin, vaikka lakki kourassa pyytelisi. Jos edustamasi yritys on myynyt pask*a, niin teillä on velvollisuus hoitaa asia kuntoon, vaikka asiakas olisi millä päällä tahansa.

Katoppakö ei ole oma virma niin ei vois vähempää kiinnostaa. 12 euron tuntipalkalla et voi odottaa maailmanluokan asiakaspalvelua.

Vierailija
13/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutamista ei tarvitse kenenkään sietää. Sitä saa mitä tilaa. Kannattaa käyttäytyä itse asiakkaana asiallisesti.

Vierailija
14/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina kohtelias, hymyileväinen ja muutenkin ystävällinen ja huonoa asiakaspalvelua olen saanut ihan jokusen kerran. Nekin lähinnä joltain miehiltä joiden asenne on ollut valmiiksi "sä et, tyttö, tiedä mitään".

Itse uskon vakaasti, että Suomen huono asiakaspalvelu on ihan täysi myytti. Usein pienellä palkalla ihmisten happamia naamoja katselevat ja vinkumista kuuntelevat aspat eivät vaan jaksa mitään ylimääräistä. Asiallinen asiakas saa asiallista palvelua.

Vierailija
15/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat myös monesti tulevat tietyllä asenteella siihen tilanteeseen ja kuvittelevat mielessään käyvänsä ihan eri keskustelua. 

Tätä ilmenee jopa kirjoitetussa viestinnässä, eli sähköpostissa/chatissa. Teen työkseni asiakaspalvelun laadunvalvontaa ja siellä näkee mitä ihmeempiä versiota tästä.  Asiakas ilmoittaa tuotteen olevan viallinen ja pyytää rahat takaisin, aspa pahoittelee ja sanoo tehneensä jo palautuksen. Sen sijaan, että asiakas kiittäisi ja homma olisi sillä selvä on vastaus joskus "jos en saa rahoja takaisin haastan teidät oikeuteen" tai "mitä te aiotte nyt tehdä tälle tilanteelle" tajuamatta että tilanne ratkaistiin jo ja asiakas sai kaiken mitä pyysi. Sitä raivoa on vaan kerätty niin paljon, että pakko ilmeisesti päästä se purkamaan ja kuvitellaan sen toisen osapuolen vastahakoisuus.

Olin nuorena kahvilassa duunissa, jonne oli yhtäkkiä ilmestynyt banaanikärpäsiä. 

Oltiin kollegan kanssa googlaamassa miten niille tehdään joku ansa, kun kassalle tulee vanhempi nainen joka sanoo "teidän roskiksessa on kärpäsiä" Tähän kollega pahoitteli ja sanoi, että juuri oltiinkin etsiämässä siihen ratkausua. 

Asiakas: Ai aina on ollut vai?

Kollega: Öö anteeksi mitä?

Asiakas: Sanoit, että teillä on aina ollut niitä

Kollega: Siis en, sanoin että juuri tässä etsittiin ratkaisua asiaan

Asiakas lähtee tyrmistyneenä ja kollega jää siihen hämmentyneenä hymyilemään. Asiakas siis kuvitteli jo mielessään vastauksen ja oli varma, ettei ketään kiinnosta, joten ei vaivautunut edes kuuntelemaan, mitä sille sanottiin. Yksikään sana tässä ei edes kuulostanut yhtään samalta, joten väärin kuulemisesta ei voi olla kyse. Tästäkin se varmaan kertoili muille, että kuinka törkeästi kahvilassa ei tehty mitään kärpäsille.

Vierailija
16/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nöyristele mutten myöskään v*ttuile. esitän asiani asiallisesti ja kiitän avusta kun sitä saan, ja koska kohtelen aspaa kuin ihmistä enkä palvelijaa niin asioilla on tapana järjestyä hyvin helposti. Olen itsekin ollut aspana ja nimnomaan siinä osassa kelle huudettiin ja räyhättiin ihan suotta, se kasvattaa paksua nahkaa. Siksi EN KOSKAAN käyttäydy sillä lailla ja olen saanut todella ystävällistä palvelua.

Vierailija
17/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta palvelua saa, kun nauhoittaa keskustelun ja aspan todettua, että ei käy niin toistaa sen äänitteen ja kysyy, että oikeastiko haluat tämän pomollesi tiedoksi. Jostain syystä siinä vaiheessa palvelu pelaa ja tilanne korjataan.

Joo, niin varmaan. Yleensä aspat tekevät kaiken täsmälleen ohjeiden mukaan ettei pomot ala nillittämään. Aspan puolesta voisitte tulla ryöstämään vaikka koko puljun.

Vierailija
18/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä usko heidän ajattelevan saavansa parempaa kohtelua vaan täsmälleen samaa kohtelua kuin ne mielistelijätkin. Ja näin sen tulisi olla. Sillä asiakkaan käytöksellä ei tule olla mitään merkitystä saatavaan palveluun, vain sillä itse asialla. Jos asiakas on töykeä ja riehuu, vartijat paikalle eikä mitään omankädenoikeutta antamalla huonoa palvelua kostoksi.

Harva ihminen on luonteeltaan ikävä huutaja, moni varmasti kyllästynyt aspan huonoon ja alentuvaan käytökseen.

Minulla on kokemus aspasta, joka ei suostunut minua kuuntelemaan, koska olen nainen. ”Tyttö hyvä, miten sinä osoitat minulle, että tämä ei toimi? Oletko laittanut pistokkeen seinään?” Täytyy sanoa, että keitti pahasti ja todellakin olisin huutanut ellei lapseni olisi ollut mukana. Soitin mieheni paikalle, poistuin lapsen kanssa ja aspa sai kuulla kunniansa. Miehenikään sentään huutanut tai kironnut, mutta varmasti aspa muistaa hänet. Aspalle varoitus, meille hyvitys.

Vierailija
19/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katoppakö ei ole oma virma niin ei vois vähempää kiinnostaa. 12 euron tuntipalkalla et voi odottaa maailmanluokan asiakaspalvelua.

Katoppa ku se ois sun työ tehdä asioille jotain eikä vaan voivotella. Eikä sun kantsi odottaa mitään ihania asiakkaitakaan, kun olette kykenemättömiä hoitamaan edes niinkin yksinkertaista työtä kelvollisesti.

Vierailija
20/226 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta palvelua saa, kun nauhoittaa keskustelun ja aspan todettua, että ei käy niin toistaa sen äänitteen ja kysyy, että oikeastiko haluat tämän pomollesi tiedoksi. Jostain syystä siinä vaiheessa palvelu pelaa ja tilanne korjataan.

Oi voi, sainpa taas annokseni päivän myötähäpeää. :D En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi