Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sai tietää että käyn terapiassa ja sanoi tän syyksi ettei jatka tapailua

Vierailija
15.12.2021 |

Oltiin tutustuttu noin kuukauden ajan. Sitten itse sivulauseessa sanoin meneväni huomenna terapiaan. Hän kysyi vain kuinka kauan oon käynyt ja kerroin että oon käynyt vuoden. Sanoi sitten että tää on syy lopettaa terapia.

Ei kysynyt miksi käyn terapiassa, mitä terapiassa tapahtuu tai mitään muuta vastaavaa. Itse terapiassa käynti oli liikaa.

Mun on vaikea uskoa että vielä nykyään on ihmisiä jotka pelkää sitä että joku toinen haluaa parantaa omaa psyykkistä vointia käymällä terapiassa samalla tavalla mitä jotkut haluaa parantaa fyysistä kuntoa käymällä kuntosalila tai fysioterapiassa.

Kommentit (250)

Vierailija
1/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt ehdoin tahdoin jotain valmiiks pipipäätä haluaa.

Tää huono trolli kertoo just oikeesti joidenkin ihmisten ajatuksista. Uskallan väittää että juuri sunkaltaisten ihmisten pitäisi mennä terapiaan. Ne kaikkein pahimmat ihmiset ei nimittäin ajaudu koskaan terapiaan. Koulukiusaamisen, seksuaaliväkivallan, perheväkivallan yms UHRIT menee usein terapiaan, tekijät EI.

Vierailija
2/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis sanoi et toi on syy lopettaa tapailu? Onneks pääsit nyt jo eroon. Ei kuulosta kovin empaattiselle ja kypsälle henkilölle nimittäin. Olisi voinut vaikka kysyä - jos oikeasti välittää - että haluatko kertoa tarkemmin ja sehän on vain hyvä että käyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli hänen valinta,hänen oikeutensa omaan päätökseensä.Mitä siitä herneitä neniin otaa,näit mikä on miehiä ?Tuskin menetit mitään,noin lyhyt aivoisen mehen kanssa?

Vierailija
4/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt ehdoin tahdoin jotain valmiiks pipipäätä haluaa.

Ne on juurikin pahimpia riskejä, jotka ei käy missään terapiassa, eikä kuulemma päässä ole mitään vikaa.

Oma sukulainen tämmöinen, mutta kiihtyy nollasta sataan 0,5 sekunnissa, jos tulee jokin vastoinkäyminen ja karjunta alkaa.

Vierailija
5/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minkään tapailisi henkilöä joka ulkoistaa oman hyvinvoinnin ja ongelmien ratkaisun muille

Tästä huomaa ettet tiedä miten terapia edes toimii. Terapeutti ei nimittäin ratkaise asiakkaan ongelmia, vaan tukee asiakasta niiden ratkaisussa. Auttaa oivaltamaan ja ymmärtämään asioita.

Vierailija
6/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis sanoi et toi on syy lopettaa tapailu? Onneks pääsit nyt jo eroon. Ei kuulosta kovin empaattiselle ja kypsälle henkilölle nimittäin. Olisi voinut vaikka kysyä - jos oikeasti välittää - että haluatko kertoa tarkemmin ja sehän on vain hyvä että käyt.

Täysin samaa mieltä. Sullahan kävi tuuri, kun kävi jo näin varhaisessa vaiheessa ilmi, että tämän ihmisen kanssa ei kannata yhteistä matkaa jatkaa. "Mistä tunnet sä ystävän, onko oikea sulle hän? Anna meren se selvittää, kuka viereesi jää. Ja jos silloin, kun myrsky soi, vain sun kumppanis vaikeroi, vene lähimpään rantaan vie. Jääköön pois, mikä lie."

Vierailija
7/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttikö tuota tekosyynä? Ehkä oli aikeissa lopettaa suhteen muutenkin

Vierailija
8/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut miehet haluavat ehdoin tahdoin mieleltään epävakaan naispuolisen kumppanin, en tiedä miksi, mutta ehkä he haluavat siinä saada tuntea olevansa pätevämpiä, osaavampia ja kyvykkäämpiä, kun nainen käy ns. hitaalla tai epävakaalla.

Anna siis miehen mennä: ansaitset paremman ja onneksi olkoon siitä, että käyt terapiassa ja haluat tulla tasapainoisemmaksi.

Vierailija
9/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minkään tapailisi henkilöä joka ulkoistaa oman hyvinvoinnin ja ongelmien ratkaisun muille

Tästä huomaa ettet tiedä miten terapia edes toimii. Terapeutti ei nimittäin ratkaise asiakkaan ongelmia, vaan tukee asiakasta niiden ratkaisussa. Auttaa oivaltamaan ja ymmärtämään asioita.

En ymmärräkään. Itse onnistun ratkaiseen ongelmani ilman että tarvin kädestä pitoa ja ohjausta muilta

Vierailija
10/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan käy terapiassa huvikseen eikä kovin kevyestä syystä. Ymmärrän miestä, ei halua ylimääräisiä ongelmia ja suhteen ollessa noin alussa helppo vielä vetäytyä.

Vierailija
11/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja naiset kasvaa tosi eri maailmoissa, mitä psyykestä huolehtimiseen tulee. 

Vierailija
12/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan käy terapiassa huvikseen eikä kovin kevyestä syystä. Ymmärrän miestä, ei halua ylimääräisiä ongelmia ja suhteen ollessa noin alussa helppo vielä vetäytyä.

Miten se tuottaa ylimääräisiä ongelmia jos nainen käy terapiassa vaikka sen takia että kärsii pahasta lentopelosta koska on ollut jossain lento-onnettomuudessa? Ihminen nimittäin voi olla käymättä terapiassa vaikka ongelmat ois 100x pahempia

Vierailija
13/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jonka mielestä terapiassa käyminen on heikkous, on itse kehittymätön kohtaamaan omia ongelmiaan

Vierailija
14/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies, teki sen ajoissa...

15/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta nimimerkillä kokemusta on

- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.

Vierailija
16/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se tuottaa ylimääräisiä ongelmia jos nainen käy terapiassa vaikka sen takia että kärsii pahasta lentopelosta koska on ollut jossain lento-onnettomuudessa? Ihminen nimittäin voi olla käymättä terapiassa vaikka ongelmat ois 100x pahempia

Ylimääräisiä ongelmia aiheuttaa juuri se terapian syy. Esim tuo lentopelko.

Vierailija
17/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies jonka mielestä terapiassa käyminen on heikkous, on itse kehittymätön kohtaamaan omia ongelmiaan

Mies on yleensä vahvempi. Ei ajaudu ongelmiin...

Tottakai se on heikkous, usein joutuu itse terapeutiksi.

Vierailija
18/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se niin väärin jos mies haluaa tapailla naista jolla ei ole henkisiä ongelmia? On minutkin jätetty kaiken maailman ongelmien takia vaikka ne ovat olleet työn alla ja hallinnassa. Täysin ymmärrän jos joku ei halua tapailla ihmistä jolla on liikaa ongelmia.

Tiesitkö että monen psykiatrin mukaan jokaisella olis joku psykiatrinen diagnoosi jos kaikki tutkittais? Ja tiesitkö että terapiassa käymättömyys ei kerro että ongelmia ei olisi? Ja tiesitkö että terapiassa käyminen ei tarkoita että olisi ”liikaa ongelmia”?

Vierailija
19/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on yleensä vahvempi. Ei ajaudu ongelmiin...

Tottakai se on heikkous, usein joutuu itse terapeutiksi.

Mistäköhän se johtuu että miehet tekee naisia enemmän itsemurhia?

Vierailija
20/250 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ei jaksanut alkaa ottaa selvää oletko pahastikin ongelmainen, vaan päätti viheltää pelin kokonaan poikki ennen kuin suhde etenee yhtään enempää. Aika paljon sitä kuulee, että kavahdetaan ihmisiä, joilla on jotain tarvetta hoidattaa psyykkistä terveyttään, joko heillä on jo aiempi huono kokemus tai ovat sivusta katsoneet huonoa suhdetta, jossa toisella on mielenterveysongelmia.