Mies sai tietää että käyn terapiassa ja sanoi tän syyksi ettei jatka tapailua
Oltiin tutustuttu noin kuukauden ajan. Sitten itse sivulauseessa sanoin meneväni huomenna terapiaan. Hän kysyi vain kuinka kauan oon käynyt ja kerroin että oon käynyt vuoden. Sanoi sitten että tää on syy lopettaa terapia.
Ei kysynyt miksi käyn terapiassa, mitä terapiassa tapahtuu tai mitään muuta vastaavaa. Itse terapiassa käynti oli liikaa.
Mun on vaikea uskoa että vielä nykyään on ihmisiä jotka pelkää sitä että joku toinen haluaa parantaa omaa psyykkistä vointia käymällä terapiassa samalla tavalla mitä jotkut haluaa parantaa fyysistä kuntoa käymällä kuntosalila tai fysioterapiassa.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän mies tajunnut että ap on tyypillinen trendien perässä juokseva nainen, jonka elämään kuuluu niin tupsupipot, trikoot, kuin ylisuorittaminen töissä ja keksityistä lapsuuden ongelmista itkeminen terapiassa.
Mitä yhteyttä tupsupipoilla ja trikoilla on terapiassa käynnin tarpeeseen?
Molemmat olleet pinnallisia naisten trendejä viime vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että miesten keskuudessa asenteet mielenterveyden ongelmia kohtaan ovat yhä valitettavan keskiaikaisia. Masentuneenkin tulisi "tarttua itseään niskasta kiinni". Antaisitteko samat ohjeet syrjäytyneelle koulupudokaspojalle, joka viettää hikikomorin elämää pelaillen päivät pitkät? Eipä ihme, että miesten itsemurhaluvut ovat niin korkeat, kun vain yksi miehen malli kelpaa.
Mielestäni masentuminen on luonnollinen ja terve reaktio nykyiseen kilpailuyhteiskuntaan, jossa ihmiseltä vaaditaan enemmän kuin mitä hän jaksaa.
Voi tsiisus.... kohta sinä varmaan sanot, että miesten väkivaltaisuus joka ikisessä maailmankolkassa, joka ikisenä vuotena, tuhansienziljoonien vuosien ajan johtuu yhdestä miehen mallista. Tai no, kait sen voi noinkin ajatella mutta biologia ja loppukädessä fysiikka on mitä on.
Sitten tuota noin... tällä palstalla kovimmat syrjäytyneen miehen haukkujat ovat naisia. Miehet TODELLA HARVOIN haukkuvat syrjäytyneitä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies jonka mielestä terapiassa käyminen on heikkous, on itse kehittymätön kohtaamaan omia ongelmiaan
Mies on yleensä vahvempi. Ei ajaudu ongelmiin...
Tottakai se on heikkous, usein joutuu itse terapeutiksi.Mies on tosiaan vahvempi. Siksi miesten keskuudessa alkoholismi, masennus, syrjäytyminen ja itsemurhat eivät ole tavallisia ongelmia.
Niihinkin on yleensä vain yksi syyllinen. Nainen
Itse olin tapaillut erästä miestä nelisen kuukautta kunnes tuli puheeksi että mä olin ylä-asteelle asti pulska/lievästi ylipainoinen ja lukioon mennessä olin laihtunut 15 kiloa. Tämä oli tälle miehelle liikaa ja hän ghostasi mut ihan tyystin. Jäi vähän sellainen wtf fiilis. Sitten kun sain lopulta hänet kiinni, niin hän sanoi että ei halua tapailla naista joka on ollut joskus lihava koska pelkää kuollakseen jos lihon taas. Tästä lukio iästäkin on aikaa 15 vuotta ja ihan on paino pysynyt kurissa, joten hänellä ei olisi ollut mitään "pelättävää"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat turn offit on:
1. Rumuus
2. Ylipaino
3. Mt-ongelmat
Eli en voisi tapailla naista kuka käy terapiassa.
M29
Eli jos ei käy terapiassa, silloin voit tapailla? Olet todella yksinkertainen.
Ei vaan terapiassa käyminen kertoo sen että on mt-ongelmia joten se on turn off.
M29
Niin niin, että olet todella yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minkään tapailisi henkilöä joka ulkoistaa oman hyvinvoinnin ja ongelmien ratkaisun muille
Jos sinulta menee jalka poikki, haetko lääkärin apua vai uskotko itse pystyväsi parantamaan itsesi? Jos sinulla on talossa kaasuvuoto , hoidatko asian itse vai kutsutko ammatilaisen paikalle? Jos haluat kilpaurheilijaksi, harjoitteletko yksin vai palkkaatko huippuvalmentajan?
Erittäin monet psykiatrit jotka ovat sentään alansa ammattilaisia suhtautuvat kielteisesti terapiaan, joka on epämääräinen nimike kurssin käyneille.
Minua ei naisen terapiassa käynti haittaisi yhtään kunhan ei mitään oikeasti hulluja asioita tee. En tosiaan tapailisi naista joka kuulee esim. olemattomia ääniä tai vastaavaa.
Suomi on täynnä ihmisiä joilla on terveen paperit mutta käytös ihan jotain muuta kun eivät ymmärrä edes omaa käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen käy terapiassa käsitellääkseen eron edellisestä kumppanista niin eikö se ole seuraavalle ehdokkaalle pelkästää hyvä asia??
Juu, sitten kun se edellinen ero on työstetty loppuun.
Normaali ihminen ei tarvitse tuohon työstöön terapeuttia.
No jos asiat saa nopeammin työstettyä terapian avulla niin miksikäs ei?
Vierailija kirjoitti:
Itse olin tapaillut erästä miestä nelisen kuukautta kunnes tuli puheeksi että mä olin ylä-asteelle asti pulska/lievästi ylipainoinen ja lukioon mennessä olin laihtunut 15 kiloa. Tämä oli tälle miehelle liikaa ja hän ghostasi mut ihan tyystin. Jäi vähän sellainen wtf fiilis. Sitten kun sain lopulta hänet kiinni, niin hän sanoi että ei halua tapailla naista joka on ollut joskus lihava koska pelkää kuollakseen jos lihon taas. Tästä lukio iästäkin on aikaa 15 vuotta ja ihan on paino pysynyt kurissa, joten hänellä ei olisi ollut mitään "pelättävää"
No jos mä kuulisin että mun tapailukumppani on joskus ollu läski, niin en jatkaisi tapailua. Koska useasti ne ketkä on ollu läskejä, tuppaa lihomaan uudestaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos mä kuulisin että mun tapailukumppani on joskus ollu läski, niin en jatkaisi tapailua. Koska useasti ne ketkä on ollu läskejä, tuppaa lihomaan uudestaan
Tämä! Niin totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minkään tapailisi henkilöä joka ulkoistaa oman hyvinvoinnin ja ongelmien ratkaisun muille
Jos sinulta menee jalka poikki, haetko lääkärin apua vai uskotko itse pystyväsi parantamaan itsesi? Jos sinulla on talossa kaasuvuoto , hoidatko asian itse vai kutsutko ammatilaisen paikalle? Jos haluat kilpaurheilijaksi, harjoitteletko yksin vai palkkaatko huippuvalmentajan?
Erittäin monet psykiatrit jotka ovat sentään alansa ammattilaisia suhtautuvat kielteisesti terapiaan, joka on epämääräinen nimike kurssin käyneille.
Miksi psykiatrit sitten suosittelee terpiaa, jos eivät arvostaisi? Höpöttelet ihan joutavia.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu terapeutti kertoi minulle että ne aiheet joista naiset terapiassa keskustelevat ovat yhden käden sormilla laskettavissa.
Mitä väliä sillä on mistä se nainen siellä terapiassa keskustelee, jos kuitenkin tuntee saavansa apua ongelmiinsa. Tuskin kukaan nainen sinne terapiaan kuitenkaan hakeutuu keskustelemaan siitä, että ei löydä sopivan sävyistä kynsilakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpas osalla todella tunnekylmä ja mustavalkoinen ajattelutapa. Itse käyn terapiassa, koska olen joutunut rikoksen uhriksi. Elämä voi yllättää ikävästikin, ja sillon voi teilläkin ääni kellossa muuttua, kun omalle kohdalle osuu. Toki parinsa saa vapaasti valita, enkä noin kylmää partneria itselleni haluaisikaan.
Minusta se ei ole kylmää vaan ihan järkevää. Jos joku asia ihmisessä johon on vasta tutustumassa on sellainen jonka kanssa ei tunnu itse olevansa sinut tai epäilee jaksaako eli onko itse sentyyppinen että jaksaa olla suhteessa hänen kanssaan niin miksi ehdoin tahdoin siihen lähtee.
Terapiassa ei ole mitään huonoa, mutta ei ole myöskään huono se ihminen joka katsoo, että ei ole oikea tälle terapiassa käyvälle ihmiselle.
Eikö ole inhimillisempää jättää seurustelu sikseen ja antaa terapiassa käyvän ihmisen löytää sellainen kumppani joka terapian yms. paremmin ymmärtää?
Miksi mennä yhteen "väärän" ihmisen kanssa?
Tapailin pienen hetken miestä, joka oli käynyt terapiassa eikä mennyt kauaa, kun alkoi selittää, että minun pitäisi käydä terapiassa, että "voisin hyötyä siitä". Onneksi lopetin tapailun nopeasti, oli mm. vahvoja narsistisia piirteitä.
Onhan tuo ihan tyhmä syy. Mies vaikuttaa tietämättömältä hölmöltä, jolla on pelottavia mielikuvia terapiasta ja siellä käyvistä ihmisistä. Toisaalta, jos mies olisi ehtinyt jo kovinkin ihastua, niin ei varmaan lopettaisi tapailua kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei naisen terapiassa käynti haittaisi yhtään kunhan ei mitään oikeasti hulluja asioita tee. En tosiaan tapailisi naista joka kuulee esim. olemattomia ääniä tai vastaavaa.
Suomi on täynnä ihmisiä joilla on terveen paperit mutta käytös ihan jotain muuta kun eivät ymmärrä edes omaa käytöstään.
Mutta mistä tiedät, ettet itse jonain päivänä ala kuulla olemattomia ääniä. Tuntuisiko sitten mukavalta, jos sinun jätettäisiin vain sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin samassa tilanteessa lopettaisin myös suhteen terapian takia. En ottaisi sitä riskiä, että epävakaa puoliso pilaisi elämäni.
Toki toimisin hienotunteisesti. Luultavasti en kertoisi tuota syytä.
Terv, Mies
Puoliso? Pilaisi elämän? Aika pitkälle menevää ajattelua, jos vasta tutustutaan eikä muutenkaan tiedetä, tuleeko koko jutusta mitään vakavampaa.
Juuri tuosta syystä ei kannata kertoa minkäänlaisista sairauksista tai ongelmista tapailun alussa. Toinen osapuoli vetää kaikesta suunnattoman pitkät johtopäätökset, joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
Samasta syystä ei kannata mainita missään asiayhteydessä naimisiinmenoa tai lapsia, ennen kuin tunnetaan paremmin. Jos sanoo vaikka pitävänsä lapsista, toinen tulkitsee sen heti vihjaukseksi yhteisistä lapsista ja katoaa takavasemmalle...
Kuten joku tuolla ketjussa jo aiemmin mainitsi, terapiassa käynti vaatii jonkinmoista itsereflektiokykyä ja tällainen henkilö on jo paljon pidemmällä henkisen kasvun suhteen kuin henkilöt, joilla on esim. selviä kiukunhallintaongelmia, mutta eivät itse näe mitään vikaa omassa toiminnassaan. Uskon, että tälläkin palstalla moni terapiassa käyvä ihminen olisi paljon parempi ja huomaavaisempi kumppani kun nämä ilkeyksiä ja haukkumisia tänne heittelevät kommentoijat.
Miksi edes kiinnostua naisesta joka on vegaani, käy terapiassa tms kun on tasapainoisiakin naisia sinkkuina?