Mies sai tietää että käyn terapiassa ja sanoi tän syyksi ettei jatka tapailua
Oltiin tutustuttu noin kuukauden ajan. Sitten itse sivulauseessa sanoin meneväni huomenna terapiaan. Hän kysyi vain kuinka kauan oon käynyt ja kerroin että oon käynyt vuoden. Sanoi sitten että tää on syy lopettaa terapia.
Ei kysynyt miksi käyn terapiassa, mitä terapiassa tapahtuu tai mitään muuta vastaavaa. Itse terapiassa käynti oli liikaa.
Mun on vaikea uskoa että vielä nykyään on ihmisiä jotka pelkää sitä että joku toinen haluaa parantaa omaa psyykkistä vointia käymällä terapiassa samalla tavalla mitä jotkut haluaa parantaa fyysistä kuntoa käymällä kuntosalila tai fysioterapiassa.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että miesten keskuudessa asenteet mielenterveyden ongelmia kohtaan ovat yhä valitettavan keskiaikaisia. Masentuneenkin tulisi "tarttua itseään niskasta kiinni". Antaisitteko samat ohjeet syrjäytyneelle koulupudokaspojalle, joka viettää hikikomorin elämää pelaillen päivät pitkät? Eipä ihme, että miesten itsemurhaluvut ovat niin korkeat, kun vain yksi miehen malli kelpaa.
Mielestäni masentuminen on luonnollinen ja terve reaktio nykyiseen kilpailuyhteiskuntaan, jossa ihmiseltä vaaditaan enemmän kuin mitä hän jaksaa.
Hölynpölyä!
Ihmiseltä ei edelleenkään odoteta juuri muuta kuin sen verran opiskelua, että löytyy töitä ja sen jälkeen itsensä ja mahdollisen perheensä elättämistä.
Nykyään vain yhä isompi osa kuvittelee olevansa joku ainutlaatuinen lumihiutale, jolla on syntymäoikeutenaan tehdä vain asioita joista pitää ja halutessaan olla tekemättä mitään muuta kuin hengata ja muut elättävät.
Koulupudokaspojalle sanoisin, että oma vikasi, mitäs hölmöilit, kun olisi ollut mahdollista maksuttomasti opiskella.
Joka asiasta vingutaan ja valitetaan. Tekisivät jotain hyödyllistä elämässään jatkuvan vatvomisen ja itsereflektoinnin sijaan. Kun tämä maailma ei vain pyöri pelkällä taivaanrannanmaalailulla ja kitisemisellä.
Tapailemani mies oli alkuun hyvin varovainen, koska halusi selvittää, että varmasti olen henkisesti terve ja vakaa. Exänsä kärsi pahan masennuksen, eikä halua kokea vastaavaa uudestaan.
Elämässään ja urallaan hyvin menestyneiden ihmisten keskuudessa terapiassa käynti on ihan normaalia. Fiksut ihmiset tajuavat, että terapia antaa uutta perspektiiviä vastoinkäymisistä selviytymiseen ja lisää elämänlaatua. Monella terapiassa käyvällä ihmisellä on erittäin hyvä itsereflektiokyky ja he pitävät muutenkin huolta mielenterveydestään esim. meditoimalla säännöllisesti ja kehittävät itseään lukemalla self help -kirjallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan käy terapiassa huvikseen eikä kovin kevyestä syystä. Ymmärrän miestä, ei halua ylimääräisiä ongelmia ja suhteen ollessa noin alussa helppo vielä vetäytyä.
Miten se tuottaa ylimääräisiä ongelmia jos nainen käy terapiassa vaikka sen takia että kärsii pahasta lentopelosta koska on ollut jossain lento-onnettomuudessa? Ihminen nimittäin voi olla käymättä terapiassa vaikka ongelmat ois 100x pahempia
Ylimääräisiä ongelmia aiheuttaa juuri se terapian syy. Esim tuo lentopelko.
Eiköhän se yleisin terapiassa käynnin syy ole ihmissuhdeongelmat. Lentopelko nyt ei taida olla tyypillisin ongelma. Ehkä kannattaa harkita seurustelua samankaltaisen ihmisen kanssa, joka myös käy terapiassa. Silloin ymmärtää paremmin toisiaan. Jokainen saa itse valita kenen kanssa seurustelee.
Vierailija kirjoitti:
Onko se niin väärin jos mies haluaa tapailla naista jolla ei ole henkisiä ongelmia? On minutkin jätetty kaiken maailman ongelmien takia vaikka ne ovat olleet työn alla ja hallinnassa. Täysin ymmärrän jos joku ei halua tapailla ihmistä jolla on liikaa ongelmia.
No mielestäni tuollaisessa tilanteessa on järkevää keskustella ensinnäkin siitä syystä miksi se AP käy siellä terapiassa. Jos mies on kuukauden tapaillut AP:ta eikä ole itse sinä aikana huomannut mitään poikkeuksellista AP:n käyttäytymisessä niin voisiko olla, että se syy terapiassa käyntiin ei ole niin iso, että se aiheuttaisi ylipäätään ongelmia suhteessa. Se, että niputetaan kaikki terapiassa käyvät yhteen möykkyyn kertoo kyllä aika paljon miehen ajatusmaailmasta ja on kyllä parempi että AP pääsi eroon noin ahdasmielisestä miehestä.
Mukavia kommentteja. Pitäis vissiin ite osata ratkaista omassa päässään esim. koulukiusaaminen, vanhempien alkoholismi ja väkivaltaisuus ja veljen itsemurha (ja sen ruumiin löytäminen, oli varastanut aseen ja ampunut itsensä). :) ei minun tarinani, mutta erään ystäväni. Huutaa veljensä nimeä välillä öisin.
Vierailija kirjoitti:
Mukavia kommentteja. Pitäis vissiin ite osata ratkaista omassa päässään esim. koulukiusaaminen, vanhempien alkoholismi ja väkivaltaisuus ja veljen itsemurha (ja sen ruumiin löytäminen, oli varastanut aseen ja ampunut itsensä). :) ei minun tarinani, mutta erään ystäväni. Huutaa veljensä nimeä välillä öisin.
Ei tarvitse.
Mutta ei tarvitse ihmetellä, jos monikaan ei halua moista ongelmakimppua puolisokseen. Tervettä itsesuojeluvaistoa
Vierailija kirjoitti:
Tapailemani mies oli alkuun hyvin varovainen, koska halusi selvittää, että varmasti olen henkisesti terve ja vakaa. Exänsä kärsi pahan masennuksen, eikä halua kokea vastaavaa uudestaan.
Toivottavasti ei kolahda omaan nilkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse.
Mutta ei tarvitse ihmetellä, jos monikaan ei halua moista ongelmakimppua puolisokseen. Tervettä itsesuojeluvaistoa
Se, että puhut traumatisoituneesta ihmisestä 'ongelmakimppuna' kertoo kyllä aika paljon sinusta...
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa öisin huutavan traumatisoituneen puolisokseen? Palataan asiaan sitten, kun nuppi kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies jonka mielestä terapiassa käyminen on heikkous, on itse kehittymätön kohtaamaan omia ongelmiaan
Mies on yleensä vahvempi. Ei ajaudu ongelmiin...
Tottakai se on heikkous, usein joutuu itse terapeutiksi.Mistäköhän se johtuu että miehet tekee naisia enemmän itsemurhia?
Miehet onnistuvat paremmin itsemurhan teossa, naiset yrittävät jättää jälkeensä "kauniin" ruumiin
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiseksi tulee ajatus: toivottavasti kyseinen miekkonen ei itse tarvitse ikinä koskaan milloinkaan terapiaa. Silloin voi ikävästi muistua mieleen miten tuomitsi toisen terapiassa käymisen.
Väitän, että aika moni meistä tarvitsisi ainakin kerran elämässään apua. Toiset sitä uskaltavat hakea, toiset eivät. Toisten ahdasmielisyydelle sen sijaan ei mahda mitään. Terapia= hullu sekopää.
Ihan normaalejakin ihmisiä käy terapiassa, jollei joku tiennyt....
Tämä niin totta. Vuosia sitten menetin omaisuuteni toisen henkilön ongelmien takia. Tutustuin mieheen tämän jälkeen, jonka kanssa alkoi liki kahden vuoden suhde. Opiskelin tuolloin eikä rahaa ollut todellakaan liikaa. Hän alisti ja kiusasi sekä haukkui tilanteeni takia. Näytti luonteensa lopulta. Emme asuneet yhdessä. Suhde loppui mahdottomuuteensa.
Vuosien jälkeen oma tilanteeni oli hyvä ja korjaantunut. Miten kävi tämän miehen? Hän tahollaan oli perustanut yrityksen joka meni nurin ja tappoi itsensä. Hän oli siis heikompi ja varmaan sai tuntea miltä tuntui olla heikoilla.
Edestä voi löytää kun toista haukkuu. Samoin tämä ap:n mies voi itse joutua onnettomuuteen ja tarvita terapiaa tai kokea jotain ahdistavaa ilman omaa syytään ja tarvitsee terapiaa.
Ole tyytyväinen, että näytti "karvansa" ajoissa! Hienoa, että olet lähtenyt terapiaan. Se on rohkeutta. Ei ongelmien piilotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että miesten keskuudessa asenteet mielenterveyden ongelmia kohtaan ovat yhä valitettavan keskiaikaisia. Masentuneenkin tulisi "tarttua itseään niskasta kiinni". Antaisitteko samat ohjeet syrjäytyneelle koulupudokaspojalle, joka viettää hikikomorin elämää pelaillen päivät pitkät? Eipä ihme, että miesten itsemurhaluvut ovat niin korkeat, kun vain yksi miehen malli kelpaa.
Mielestäni masentuminen on luonnollinen ja terve reaktio nykyiseen kilpailuyhteiskuntaan, jossa ihmiseltä vaaditaan enemmän kuin mitä hän jaksaa.
Hölynpölyä!
Ihmiseltä ei edelleenkään odoteta juuri muuta kuin sen verran opiskelua, että löytyy töitä ja sen jälkeen itsensä ja mahdollisen perheensä elättämistä.
Nykyään vain yhä isompi osa kuvittelee olevansa joku ainutlaatuinen lumihiutale, jolla on syntymäoikeutenaan tehdä vain asioita joista pitää ja halutessaan olla tekemättä mitään muuta kuin hengata ja muut elättävät.
Koulupudokaspojalle sanoisin, että oma vikasi, mitäs hölmöilit, kun olisi ollut mahdollista maksuttomasti opiskella.Joka asiasta vingutaan ja valitetaan. Tekisivät jotain hyödyllistä elämässään jatkuvan vatvomisen ja itsereflektoinnin sijaan. Kun tämä maailma ei vain pyöri pelkällä taivaanrannanmaalailulla ja kitisemisellä.
Kovin putkiaivoista "ajattelua" sinulla
Vierailija kirjoitti:
Se oli hänen valinta,hänen oikeutensa omaan päätökseensä.Mitä siitä herneitä neniin otaa,näit mikä on miehiä ?Tuskin menetit mitään,noin lyhyt aivoisen mehen kanssa?
Koulut käyty?
Mt-ongelmaiset voi ihan vapaasti seurustella keskenään, ymmärtävät toisiaankin paremmin. Miksi he edes haluaisivat olla sellaisen kanssa, joka ei ymmärrä??
Semmonen mies saa mennäkin. Terapiassa käy ihan normaaleja ihmisiä jotka haluavat tutustua itseensä ja kehittyä henkisesti elämänsä aikana. Ja on sanottava ettei moni selviä elämässä ilman kolhuja. Fiksut hakevat apua.
Ei kai terapiassa vikaa ole. Jos oisit syönyt neuroleptejä tai masennuslääkkeitä ynnä muuta vastaavaa olisin sanonut heiheiii. T.kokemuksen äänellä
Eiköhän mielenterveysongelmaisiin kielteisesti suhtautuvien niin miesten kuin naistenkin kannata pysyä erossa näistä ongelmaisista. Näin kumpikin osapuoli säästyy ikävyyksiltä. Etenkin mt-ongelmainen välttyy väheksynnältä, tuomitsemiselta ja silkalta vit*uilulta.
Täydelliset ihmiset toki ymmärtävät, jos he tulevat jätetyksi parisuhteessan sairastuttuaan dementiaan, alzheimeriin, vaikeaan diabetekseen tms. Heissähän on silloin jotain pahasti vialla. Etenkään kenenkään naisen ei pitäisi ruveta hoivaamaan vaippoihinsa ulostavaa miestä, koska mieshän voi aina sormia näpsäyttämällä käydä hakemassa itselleen nöyrän palvelijan Intiasta tai Thaimaasta.