Mies sai tietää että käyn terapiassa ja sanoi tän syyksi ettei jatka tapailua
Oltiin tutustuttu noin kuukauden ajan. Sitten itse sivulauseessa sanoin meneväni huomenna terapiaan. Hän kysyi vain kuinka kauan oon käynyt ja kerroin että oon käynyt vuoden. Sanoi sitten että tää on syy lopettaa terapia.
Ei kysynyt miksi käyn terapiassa, mitä terapiassa tapahtuu tai mitään muuta vastaavaa. Itse terapiassa käynti oli liikaa.
Mun on vaikea uskoa että vielä nykyään on ihmisiä jotka pelkää sitä että joku toinen haluaa parantaa omaa psyykkistä vointia käymällä terapiassa samalla tavalla mitä jotkut haluaa parantaa fyysistä kuntoa käymällä kuntosalila tai fysioterapiassa.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhmä mies jos ei ymmärrä että kaikki naiset tarvitsevat terapiaa ja niidenkin naisten jotka eivät käy terapiassa olisi kyllä syytä käydä. Ihan joka ikisen.
Terapia kyllä tekisi kaikille naisille hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt ehdoin tahdoin jotain valmiiks pipipäätä haluaa.
Niinpä, mielummin kannattaa ottaa sellainen pipipää joka luulee olevansa terve, vaikka todellisuudessa hyötyisi valtavasti henkisestä treenistä.
Ensimmäiseksi tulee ajatus: toivottavasti kyseinen miekkonen ei itse tarvitse ikinä koskaan milloinkaan terapiaa. Silloin voi ikävästi muistua mieleen miten tuomitsi toisen terapiassa käymisen.
Väitän, että aika moni meistä tarvitsisi ainakin kerran elämässään apua. Toiset sitä uskaltavat hakea, toiset eivät. Toisten ahdasmielisyydelle sen sijaan ei mahda mitään. Terapia= hullu sekopää.
Ihan normaalejakin ihmisiä käy terapiassa, jollei joku tiennyt....
Tosi hyvä juttu että pääsit ilmiselvästi väärästä miehestä eroon noin helposti, sinun ei tarvinnut edes tehdä mitään itse vaan se mies hoiti tämän puolen.
Sain uutta ajateltavaa tästä, kun miehet alkavat pitää minua täytenä sekopäänä, jos vaikka sanon että väsyttää työt sillä hetkellä tai muuta vastaavaa.
Tän ketjun mukaan minä joka käyn Kelan terapiassa sosiaalisten tilanteiden pelkojen takia (jännitän lähinnä esiintymistä) olen ihan täysin epävakaa ja sekaisin. Ja kaikkien pitäis pysyä musta kaukana.
No onneksi mulla on ollut sama ihana mies kumppanina jo vuosia - siitä huolimatta että olen ”epävakaa”.
Vierailija kirjoitti:
Sain uutta ajateltavaa tästä, kun miehet alkavat pitää minua täytenä sekopäänä, jos vaikka sanon että väsyttää työt sillä hetkellä tai muuta vastaavaa.
Haluaisitko todella olla suhteessa tuollaisten miesten kanssa?
Itse olen käynyt terapiassa sen vuoksi, koska mulla on krooninen fyysinen sairaus. Terapia on auttanut minua pysymään positiivisena ja toimintakykyisenä tuon sairauden kanssa eläessä.
Vierailija kirjoitti:
Tän ketjun mukaan minä joka käyn Kelan terapiassa sosiaalisten tilanteiden pelkojen takia (jännitän lähinnä esiintymistä) olen ihan täysin epävakaa ja sekaisin. Ja kaikkien pitäis pysyä musta kaukana.
No onneksi mulla on ollut sama ihana mies kumppanina jo vuosia - siitä huolimatta että olen ”epävakaa”.
Kuinka usein sinun sitten pitää esiintyä? Eikö riittäisi vain, että et esiinny.
Aika moni jännittää esiintymistä, muttei he sentään sen takia käy terapiassa...
Vierailija kirjoitti:
Kukaan järkevä ei halua aloittaa parisuhdetta niin epävakaan ja/tai hauraan ja heikon ihmisen kanssa josta paljastuu suhteen alussa, että on jo vuoden käynyt terapiassa.
Ilman moista ongelmakimppuakin tulee elämässä välillä hankaluuksia tielle.Nykyaikana, kun normaalista on tullut epänormaalia ja epänormaalista normaalia, on terapiassa käymisestäkin tullut harrastukseen rinnastettava puuha. Sekoboltsi on sekoboltsi vaikka kuinka muuksi selitetään
Hehe, olipa harvinaisen lapsellista ja mustavalkoista ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan järkevä ei halua aloittaa parisuhdetta niin epävakaan ja/tai hauraan ja heikon ihmisen kanssa josta paljastuu suhteen alussa, että on jo vuoden käynyt terapiassa.
Ilman moista ongelmakimppuakin tulee elämässä välillä hankaluuksia tielle.Nykyaikana, kun normaalista on tullut epänormaalia ja epänormaalista normaalia, on terapiassa käymisestäkin tullut harrastukseen rinnastettava puuha. Sekoboltsi on sekoboltsi vaikka kuinka muuksi selitetään
Hehe, olipa harvinaisen lapsellista ja mustavalkoista ajattelua.
Otan takaisin tuon "lapsellista" sanan. Usein lapset ovat fiksumpia kuin kyseinen kommentoija. Eli olipa siis harvinaisen sivistymätön ja mustavalkoinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni jännittää esiintymistä, muttei he sentään sen takia käy terapiassa...
Niinpä. Kiva maksaa tälläisiä terapioita, jotka eivät ole mitenkään tarpeellisia ja riittäisi vaan kun ei esiinny.
Vierailija kirjoitti:
Toisten haukkuminen sen vuoksi, että he haluavat aktiivisesti PARANTAA ongelmiaan on todella alhaista puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni jännittää esiintymistä, muttei he sentään sen takia käy terapiassa...Niinpä. Kiva maksaa tälläisiä terapioita, jotka eivät ole mitenkään tarpeellisia ja riittäisi vaan kun ei esiinny.
No esim. työelämässä voi helposti tulla tilanteita, että on pakko esiintyä. Mielestäni paljon järkevämpää silloin hoitaa tuo pelko kun välttää kaikkia ammatteja joissa voisi pikkaisenkin joutua esiintymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisten haukkuminen sen vuoksi, että he haluavat aktiivisesti PARANTAA ongelmiaan on todella alhaista puuhaa.
En alkaisi seurustelemaan ex-alkkiksen tai ex-narkinkaan kanssa. Tai sairaan mustasukkaisen. Tai ylipäätään isoista ongelmia potevan ongelmatapauksen kanssa. Mielenterveyspotilas on iso stop-merkki parisuhteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni jännittää esiintymistä, muttei he sentään sen takia käy terapiassa...Niinpä. Kiva maksaa tälläisiä terapioita, jotka eivät ole mitenkään tarpeellisia ja riittäisi vaan kun ei esiinny.
No esim. työelämässä voi helposti tulla tilanteita, että on pakko esiintyä. Mielestäni paljon järkevämpää silloin hoitaa tuo pelko kun välttää kaikkia ammatteja joissa voisi pikkaisenkin joutua esiintymään.
Auttaako siihen tosiaan terapia? Eikö ennemmin joku beetasalpaaja ja esiintymiseen pikkuhiljaa tottuminen. Tai vaikka teatteriharrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En alkaisi seurustelemaan ex-alkkiksen tai ex-narkinkaan kanssa. Tai sairaan mustasukkaisen. Tai ylipäätään isoista ongelmia potevan ongelmatapauksen kanssa. Mielenterveyspotilas on iso stop-merkki parisuhteelle.
Ymmärrätkö, että mielenterveysongelmia on paljon erilaisia? Osa tietysti vakavampia, mutta joku voi käydä terapiassa esim. jaksaakseen paremmin henkisesti kuormittavassa työssä tai hakevat tukea vaikkapa vakavasta onnettomuudesta toipumiseen. Minusta terapiaan hakeutuminen osoittaa pikemminkin henkistä kypsyyttä ja itsereflektio kykyä eikä vaan lakaista niitä ongelmia maton alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies jonka mielestä terapiassa käyminen on heikkous, on itse kehittymätön kohtaamaan omia ongelmiaan
Mies on yleensä vahvempi. Ei ajaudu ongelmiin...
Tottakai se on heikkous, usein joutuu itse terapeutiksi.
Mies on tosiaan vahvempi. Siksi miesten keskuudessa alkoholismi, masennus, syrjäytyminen ja itsemurhat eivät ole tavallisia ongelmia.
Terapiassa käynti ei ole se turn off vaan se että ap:lla on terapiaa vaativa mt-ongelma.
Ot mut kuule, ne kaikkein hulluimmat on niin fiksuja, että ne osaa peitellä hulluutensa niin kauan, että se toinen on jo niin vahvasti koukussa (naimisissa, lapsia). Sit onkin aika mahdoton tehtävä irrottautua, tai ainakin vahingot on paljon suuremmat.
AP jos olisi ihan täpöllä ollut kiinnostunut susta, niin ei olisi kaatunut tähän. Voi olla että etsi syytä irrottautua suhteesta, ja tämä oli vaan hyvä tilaisuus jonka käytti hyväkseen.