Aloin opiskella huvikseni kiinaa.mies sanoi: opiskelisit jotain hyödyllistä.
Niin, mitään hyötyä en saa..
Ääntäminen lähes mahdotonta.
Toistelen itsekseni lauseita..totuttaakseni itseni tooneihin.
Saan nautintoa kun tunnistan uuden merkin.
En laihduta, koska pysyn hoikkana terveellisellä ruualla ja liikunnalla. Elätän itseni, halusin sisältöä elämääni.
Ainoa heikkous, josta en pysty luopumaan on palsta, käytän 2 tuntia kiinaan ja tunnin palstailuun /päivä
Mielipiteitä?
Kommentit (23)
Opiskelu on järkevää, trollailu on hauskaa. Kumpaa haluat elämääsi; sen päätät sinä.
Minä käytän palstailuun 10h päivä
Olisin oppinut käyttämässäni ajassa esim kiinan kielen , jos älykkyysosamääräni ei olisi alle 80.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittikohan venäjää?
En
Ap
Hieno asia! Mandariinia vai Kantonia?
Vierailija kirjoitti:
Olisin oppinut käyttämässäni ajassa esim kiinan kielen , jos älykkyysosamääräni ei olisi alle 80.
Oho...olipa rehellistä..normaalisti ihminen syyttää muita esim heikkolahjaisuudestaan
Minun älykkysosamääräni on 99, mutta kompensoin ahkeruudella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hieno asia! Mandariinia vai Kantonia?
Oliko vitsi?
Olen käynyt etelä kiinassa.
Kirjoitus sama joka paikassa.
Ap
Itse asiassa uusien asioiden opiskelu hidastaa mahdollisten muistisairauksien syntyä ja etenemistä ja muutenkin pitää mielen virkeänä. Jatka vaan. Ja mitä se miehelle kuuluu, mitä opiskelet?
Keskustelu ei ota tulta alleen
Koska
En puhu: työttömyydestä, ylipainosta, rumien ihmisten parisuhteista tai jeesuksesta?
Ao
Ahkerista mutta tyhmistä ei ole mihinkään, saavat vaan tuhoa aikaan. Parempi se on olla tyhmä ja laiska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho...olipa rehellistä..normaalisti ihminen syyttää muita esim heikkolahjaisuudestaan
Minun älykkysosamääräni on 99, mutta kompensoin ahkeruudella.
Ap
Millä kompensoit työttömyyttäsi ja lihavuuttasi?
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa uusien asioiden opiskelu hidastaa mahdollisten muistisairauksien syntyä ja etenemistä ja muutenkin pitää mielen virkeänä. Jatka vaan. Ja mitä se miehelle kuuluu, mitä opiskelet?
Jos opiskelisin esim saksaa, siitä olisi hyötyä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ahkerista mutta tyhmistä ei ole mihinkään, saavat vaan tuhoa aikaan. Parempi se on olla tyhmä ja laiska.
Määrittele tyhmä..
Oletpa ilkeä..
Ap
???? Taidan uhrata vain puoli tuntia päivä tälle tyhmien ihmisten runkkusaitille..
kielen opetteleminen huonoimmillaankin on verrattavissa ehkä johonkin sudokun ratkomiseen eli menee aivojumpasta
itse opettelen huvikseni japania, tuskin oikeasti opin sitä ikinä kovin hyvälle tasolle mutta onpahan ajankulua
Kuin mun x. Kun kerroin alkavani opiskella venäjää, eka kommentti koski venäläisiä huor-----ia. Juntti akka.
Ota minun soittolista, jos mandariini kiinnostaa. Kanavaltani löydät lisää. Ne ovat luokiteltu oppimistasojen mukaan kanavallani.
Tarkoittikohan venäjää?