Otanko kolmannen rokotteen vai omikronin?
Kakkosrokotuksestani on kulunut pian 6 kk ja aika kolmospiikille on varattu huomiseksi. Olen kuitenkin ruvennut miettimään, kannattaisiko sittenkin jättää boosteri ottamatta ja kohdata omikron nykyisen rokotussuojani turvin. Saisinhan llievästä omikronista paljon laajemman immuniteetin suht turvallisesti, koska elimistöni kohtaisi kokonaisen viruksen pelkän piikkiproteiinin sijaan. Vai onko multa jäänyt jotain huomaamatta? Olen perusterve 50+ nainen, joten suoja vakavaa tautia vastaan on kunnossa.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä rokotteet auttavan. Niitä saa tällä menolla olla ottamassa vähän väliä, ja silti ei mitään hyötyä.
Kyllä ne auttavat. Sinulla ei ole vaan tietoa asiasta. Esim. Tanskass tartunnat ovat lisääntyneet hurjasti, mutta samalla tehohoitotarve ja kuolemat eivät ole lisääntyneet, mikä kertoo rokotteiden tehosta. Ei ole enää oleellista paljonko limakalvoinfektiot lisääntyvät, kun rokotteet estävät tehokkaasti vakavimmat tautimuodot. Todelliset riskiryhmäläiset ovat nyt rokottamattomat.
Hei hömelö, se kertoo siitä että omikron muunnos on lieväoireisempi :D
Ei kerro. Ei missään ole sellaista todettu. Vai onko sinulla esittää jotain tutkimusta joka näin osoittaisi? Kyllähän nähtiin jo ennen omikronia, että rokottamattomien riski saada vakavampi tauti, joutua sairaalaan tai teholle tai kuolla Covidiin oli monta kertaluokkaa suurempi kuin rokotetuilla. Onko sinulla jokin oma selitys sille?
Kuukauden päästä tiedetään taas enemmän.
_laborantti_ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää unohtako aivopestyt totalitarismin kannattajat sitä neljättä,viidettä,kuudetta, seitsemää, kahdeksatta,on päivä päivältä olo vaan turvallisempi🐽
Kun et tunnu tietävän rokotteiden vaikutuksista niin kerronpa sinulle ja muille pari faktaa. Covidin kaltaisen pandemian katoaminen edellyttää riittävää maailmanlaajuista rokotesuojaa sekä omigronin kaltaista superleviävää muunnosta joka käy läpi maailman ihmiset. Tuskin tarvitaan kuudetta seitsemättä....
👌
Just sanoin yhdelle sukulaiselle, jolla ei rokotteita, että pistää iäisyysasiansa kuntoon. Ja kertoo myös jälkipolvelle miten haluaa hautajaisensa järjestää. Oli järkyttynyt. Kannattaa kuitenkin jotain pistää ylös kaiken varalta että ei tarvi toiveiden vastaisesti hoitaa viimeistä matkaa.
Minä sanoin samaa kolmeen kertaan piikitetylle. Hänen immuniteettinsä on laskenut minimiin ja kaikki virukset tarttuvat jatkossa kolmasti piikitettyyn helposti. Tästähän piikin kehittäjät varoittivat - heikentää immuniteettiä. Ensi kesänä aletaan nähdä, kummat ovat oikeassa. 3-4 neljä kertaa piikitetyt vai rokottamattomat, itsestään huolehtivat.
Erikseen ovat sitten ne rokottamattomat, jotka eivät kykene huolehtimaan itsestään ja sen vuoksi ovat vähän kuin heitteillä. He ovat toki rokottamattomia, mutta heidän immuniteetistään ei voi puhua samana päivänäkään esim. minun kanssani, joka olen kiinnostunut terveydestäni ja pidän siitä huolehtimista kansalaisvelvollisuutena. En ole tähän saakka kuormittanut terveydenhuoltoa, toivottavasti en jatkossakaan, mutta näillä veroeuroilla voin toki sitäkin hyvällä omalla tunnolla tehdä. Ja toki maksan yksityistä sairausvakuutusta, saan siltäkin puolelta apua tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ottanut vielä ensimmäistäkään rokotetta enkä tule ottamaan. Saisi nyt omikronin tai minkä vaan mutta kun ei tartu vaikka elän hyvin hövelisti, en käytä maskeja, pese käsiä tms.
Ole huoleti, rokottamattomana toki tulet tartunnan saamaan, kuten suurin osa meistä rokotetuistakin. Eri asia, millä suojalla viruksen kohtaa. Jos ei ole suojaa, niin tietysti raskaimman taudin kautta.
Vierailija kirjoitti:
rokotte on vaarallinen älä ota
Follarin näyttöön perustuva ohje......"rokotte on vaarallinen..".
sefswef kirjoitti:
Ota järki käteen ja jätä kumpikin ottamati, kaupan päälle pelastut haittavaikutuksilta (paitsi et siinä tapauksessa että olisit sattunut samaan pleisbon)
Pleisbo???:D Plasebo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan rauhassa. Tämä likapyykki käydään kohta läpi ja ne jotka kärsi olivat rokotetut.
Riskiryhmäläiset ovat rokotteen ansiosta voineet elää normaalisti tämän vuoden ja yhteiskunta on voitu pitää auki syksyn. Rokotteen hyödyt on jo saatu, eikä tarvitse mitään odottaa.
Rokotteen hyödyt on todellakin nähty. Nyt on aika ottaa oikeasti tehokkaat estolääkkeet käyttöön, kuten Japanissa on tehty. https://www.worldometers.info/coronavirus/country/japan/
Itse otan melatoniinia, se vähentää sairastumisriskiä enemmän kuin tehonsa menettänyt rokote.
https://www.kemia-lehti.fi/melatoniini-voi-torjua-koronatautia-ja-tehos…
Otan molemmat
En tiedä kumpi tulee ensin
3 rokotetta saatu. Omikron tulee se on varmaa. Toivottavasti lievänä. Aika karmee joulu sairaaloissa. 😦
En halua omikronia. Jo delta oli kauhea! 😩 Nyt 2 rokotetta, kolmas helmikuussa.
Typerä kansa ei ymmärrä omaa parastaan, ja on päässyt liian helpolla kun yhteiskunta holhoaa. Nyt voisi hallitus pistää kunnolla rajaa että OIKEESTI sairaat ja leikkausta tarvitsevat syöpä-, sydän- ym potilaat saavat elåmäänsä jatkoaikaa.....
Hautaustoimistojen kulta- aikaa... ens kevät varsinkin. 🎚
Mä otan luultavasti molemmat. Rokotteen otan ihan omalla päätöksellä heti kun mahdollista, mutta luultavastihan silti saan myös koronan. Pointti onkin että jos ehdin saada rokotteen, ja kehittää sille vasteen, saan mitä suurimmalla todennäköisyydellö hyvin lievät oireet.
Kaikki me se sairastetaan. Toiset lievänä toiset kovempana. Nyt näyttäisi kuitenkin siltä että rokottamattomia on sairaaloissa pääosin. Aika turvallinen olo 3 rokotteen jälkeen. Mutta enhän sitä ikinä tiedä milloin noutaja saapuu.....
Vierailija kirjoitti:
Hautaustoimistojen kulta- aikaa... ens kevät varsinkin. 🎚
Nyt jo on.
Riskiryhmäläiset ovat rokotteen ansiosta voineet elää normaalisti tämän vuoden ja yhteiskunta on voitu pitää auki syksyn. Rokotteen hyödyt on jo saatu, eikä tarvitse mitään odottaa.