Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla noin itsekäs? Kertokaae

Vierailija
20.03.2015 |

Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?

Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.

ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.

Surullista

Kommentit (281)

Vierailija
121/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, nää lapsikiihkoilijat on kyllä sekoa porukkaa! Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun joku tykkää rakkaasta lemmikistään enemmän kuin mun kuolaavasta Viljami-Korianterista :----(

Vierailija
122/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 09:27"]

Hei te eläinten inhimillistäjät ja rakastajat! Kai olette vegaaneja? Miksi koira/kissa on arvokkaampi kuin sika tai lehmä? Aika tekopyhää.

[/quote]

En ole vegaani. Se koira/kissa on arvokkaampi siksi, että se on minun lemmikkini.

Lapsihörhöt: miksi tämän tapauksen tuntematon lapsi on arvokkaampi kuin joku Afrikan tuntematon lapsi? Miksi vaahtoatte juuri tämän lapsen pelastamisesta, vaikka te voisitte jättää auton/koiran/uusimman puhelimen hankkimatta ja pelastaa sillä rahalla satoja tuntemattomia lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:05"]

Eihän ole. Minulla ei ole lapsia ja en lapsia pysty koskaan saamaan, niin koira paikkaa pienellä tavalla sitä. Jos kysymys olisi tuttavien lapsista, niin ehdottomasti koira jäisi toiseksi.

[/quote] Tottakai se on itsekästä. Lapsi kuolisi koska sinä haluat paikata koiralla lasta..

Hankkisit vaikka uuden koiran.. Itse en pystyisi elämään sen tiedon kanssa että joku pieni lapsi jolla olisi vielä todennäköisesti vielä elämää edessä kuolisi siksi että minusta tuntuisi hyvältä...
[/quote]

Saahan niitä lapsiakin uusia. Mitä sitä nyt yhtä menetettyä suremaan. Hanki uusi tilalle ja unohda entinen!

Vierailija
124/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:05"] Eihän ole. Minulla ei ole lapsia ja en lapsia pysty koskaan saamaan, niin koira paikkaa pienellä tavalla sitä. Jos kysymys olisi tuttavien lapsista, niin ehdottomasti koira jäisi toiseksi. [/quote] Tottakai se on itsekästä. Lapsi kuolisi koska sinä haluat paikata koiralla lasta..   Hankkisit vaikka uuden koiran.. Itse en pystyisi elämään sen tiedon kanssa että joku pieni lapsi jolla olisi vielä todennäköisesti vielä elämää edessä kuolisi siksi että minusta tuntuisi hyvältä... [/quote] Saahan niitä lapsiakin uusia. Mitä sitä nyt yhtä menetettyä suremaan. Hanki uusi tilalle ja unohda entinen!

[/quote]

Näinhän monet tekevätkin. Uusia saa ja halvemmalla kuin koiria.

Koiran voi joku ottaa ilmaiseksikin, lapsia ei kukaan ilmaiseksi huoli, eli sijaisperheillekin pitää maksaa ja helvetisti, miettikää lapsihörhöilijät siitä, kuka on miellyttävä seuraa.

Vierailija
125/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:05"]

Eihän ole. Minulla ei ole lapsia ja en lapsia pysty koskaan saamaan, niin koira paikkaa pienellä tavalla sitä. Jos kysymys olisi tuttavien lapsista, niin ehdottomasti koira jäisi toiseksi.

[/quote] Tottakai se on itsekästä. Lapsi kuolisi koska sinä haluat paikata koiralla lasta..

Hankkisit vaikka uuden koiran.. Itse en pystyisi elämään sen tiedon kanssa että joku pieni lapsi jolla olisi vielä todennäköisesti vielä elämää edessä kuolisi siksi että minusta tuntuisi hyvältä...
[/quote]

Saahan niitä lapsiakin uusia. Mitä sitä nyt yhtä menetettyä suremaan. Hanki uusi tilalle ja unohda entinen!

[/quote][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 09:27"]

Hei te eläinten inhimillistäjät ja rakastajat! Kai olette vegaaneja? Miksi koira/kissa on arvokkaampi kuin sika tai lehmä? Aika tekopyhää.

[/quote]

En ole vegaani. Se koira/kissa on arvokkaampi siksi, että se on minun lemmikkini.

Lapsihörhöt: miksi tämän tapauksen tuntematon lapsi on arvokkaampi kuin joku Afrikan tuntematon lapsi? Miksi vaahtoatte juuri tämän lapsen pelastamisesta, vaikka te voisitte jättää auton/koiran/uusimman puhelimen hankkimatta ja pelastaa sillä rahalla satoja tuntemattomia lapsia?
[/quote] Tämän tapauksen lapsi on tärkeämpi koska sinä voisit tilanteessa konkreettisesti heti pelastaa lapsen.

Ette osaa asettua toisen asemaan mikä tekee teistä aika itsekkäitä.

Vierailija
126/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että rakastan enemmän uskollista koiraani kuin huutavaa ja räkänenäistä Nico-Petteriä.

Vierailija
127/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:03"]

[/quote]

[/quote]

Mikset sä jätä puhelinta ostamatta ja pelasta sillä rahalla satoja tuntemattomia koiria?

Vierailija
128/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 09:27"]

[/quote]

[/quote]

Vastasit itse omaan kysymykseesi. Kai itse autat köyhien maiden kulkukoiria? Ne ovat toisaalta paremmassa asemassa kuin muuten ihmisten koristeeksi/egonjatkeeksi/lapsenkorvikkeeksi vangitut elukat, saavat ainakin elää vapaana toteuttamassa luontoaan. Kannattaa harkita sitä vegaaniutta, se on helppoa verrattuna siihen, että lähtee afrikkaan pelastamaan lapsia. Lihansyönti on helppo jättää, on ekologista ja useammat eläimet säästyvät kärsimyksiltä.

Vierailija
129/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:15"]Anteeksi, että rakastan enemmän uskollista koiraani kuin huutavaa ja räkänenäistä Nico-Petteriä.
[/quote]

Anteeksi, että rakastan enemmän lastani (ja muitakin omaan lajiin kuuluviani yksilöitä, jopa sinua, et ollut syntyessäsi paha), kuin eläimiä. Mielummin pelastaisin ihmisen kuin koiran.

Vierailija
130/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:05"] Eihän ole. Minulla ei ole lapsia ja en lapsia pysty koskaan saamaan, niin koira paikkaa pienellä tavalla sitä. Jos kysymys olisi tuttavien lapsista, niin ehdottomasti koira jäisi toiseksi. [/quote] Tottakai se on itsekästä. Lapsi kuolisi koska sinä haluat paikata koiralla lasta..   Hankkisit vaikka uuden koiran.. Itse en pystyisi elämään sen tiedon kanssa että joku pieni lapsi jolla olisi vielä todennäköisesti vielä elämää edessä kuolisi siksi että minusta tuntuisi hyvältä... [/quote] Saahan niitä lapsiakin uusia. Mitä sitä nyt yhtä menetettyä suremaan. Hanki uusi tilalle ja unohda entinen!

[/quote]

Koiran voi joku ottaa ilmaiseksikin, lapsia ei kukaan ilmaiseksi huoli, eli sijaisperheillekin pitää maksaa ja helvetisti, miettikää lapsihörhöilijät siitä, kuka on miellyttävä seuraa.
[/quote]

Hehee, taidat olla todella tyhmä kun et edes tiedä, miksi sijaisperheille maksetaan :D Kai käyt tänään hakemassa kuntasi löytöeläintarhasta kaikki hylätyt lemmikit itsellesi?

Vierailija
131/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:09"]

[/quote]

[/quote]

Oletko maho?

Vierailija
132/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan totuudenmukainen tuolla jossain aiemmissa kommenteissa: "Afrikkalaiset ja kuolemansairaat erikseen."

Olen ihan 100% varma, että tässä kun ihmiset ajattelevat "tuntematonta lasta", ajattelevat he länsimaalaisen, ehkäpä aivan suomalaisen, hyvin toimeentulevan perheen lasta. Eivät esimerkiksi afrikkalaisen äidin kahdeksatta aliravittua lasta. Ei paljon hetkauttaisi varmaan tuon kaukana kaikesta sivistyksestä, vailla tulevaisuutta olevan lapsen kuolema, mutta perus pikkuporvarin suomalainen kakara pitäisi arvoasteikolla olla ykkönen.

Itsekin antaisin kissani elää ennemmin kuin jonkun täysin tuntemattoman kakaran. Ihmisiä on muutenkin liikaa.

Vierailija
133/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:03"]

[/quote]

[/quote]

Mikset sä jätä puhelinta ostamatta ja pelasta sillä rahalla satoja tuntemattomia koiria?

[/quote]

:D mahtavaa välttelyä kun ei osata vastata kysymykseen!

Vierailija
134/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pelastaisin mielummin lapsen, aivan minkämaalaisen tahansa tai aikuisen, kuin esim. kissan. Suurin osa maapallon asukkaista ajattelee onneksi samalla lailla kuin minä. Tämä eläimien inhimillistäminen on lähinnä rikkaiden maiden ihmisten ongelma, yksi keino saada itselleen puhtaampi omatunto ja parempi mieli. Tai se voi olla itsehoitoa vaikeaan käsittelemättömään traumaan, jonka ihminen on hänelle aiheuttanut.

Vierailija
135/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki: "Eläin ei ikinä tappaisi, hylkäisi tai raiskaisi minua, vain pahat ihmiset tekevät niin". Oikea osoite olisi psykiatrin luona, eikä netissä ihmis/lapsivihaa julistamassa. Myös tahaton lapsettomuus voi joissain tapauksissa aiheuttaa syvää vihaa muita kohtaan.

Ps. Eläinkin tappaisi ja raatelisi sinut tosipaikan tullen, mikäli on uhattuna ja sinua fyysisesti vahvempi. Sinulla on hieman vääristynyt kuva eläinten luonnosta.

Vierailija
136/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavoin jotkut ihmiset pelkäävät eläimiä, jos ovat joutuneet kokemaan esim. luonnevikaisen koiran hyökkäyksen.

Vierailija
137/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:14"]

Tämän tapauksen lapsi on tärkeämpi koska sinä voisit tilanteessa konkreettisesti heti pelastaa lapsen. Ette osaa asettua toisen asemaan mikä tekee teistä aika itsekkäitä.

[/quote]

Sinähän tässä et osaa asettua kuolevien afrikkalaislasten asemaan siksi, että ne eivät ole siinä kuvittelemassasi liekehtivässä talossa mielikuvituskoirasi vieressä.

Mikset sä jätä puhelinta ostamatta ja pelasta sillä rahalla satoja tuntemattomia koiria?

[/quote]

Olen pelastamssa sitä koiraa nimenomaan siksi, että se on minun koirani, niin kuin mainitsin mielestäni äärimmäisen selkeästi. En halua pelastaa tuntematonta lasta tai koiraa, jos omani kuolee sen vuoksi. Tietenkin jättäisin vaikka kymmenen kännykkää ostamatta, jos voisin sillä pelastaa koirani. Siksi, että se on minun koirani, ei tuntematon koira tai lapsi!

En ole ikinä väittänytkään, että haluaisin pelastaa tuntemattomia omien juttujeni kustannuksella, toisin kuin tämän keskustelun lapsirakkaat. Mikseivät lapsirakkaat osaa selittää miksi se uusi kiiltävä kännykkä on tärkeämpi kuin sadat afrikkalaislapset?

Vierailija
138/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:14"]

Tämän tapauksen lapsi on tärkeämpi koska sinä voisit tilanteessa konkreettisesti heti pelastaa lapsen. Ette osaa asettua toisen asemaan mikä tekee teistä aika itsekkäitä.

[/quote]

Sinähän tässä et osaa asettua kuolevien afrikkalaislasten asemaan siksi, että ne eivät ole siinä kuvittelemassasi liekehtivässä talossa mielikuvituskoirasi vieressä.

Mikset sä jätä puhelinta ostamatta ja pelasta sillä rahalla satoja tuntemattomia koiria?

[/quote]

Olen pelastamssa sitä koiraa nimenomaan siksi, että se on minun koirani, niin kuin mainitsin mielestäni äärimmäisen selkeästi. En halua pelastaa tuntematonta lasta tai koiraa, jos omani kuolee sen vuoksi. Tietenkin jättäisin vaikka kymmenen kännykkää ostamatta, jos voisin sillä pelastaa koirani. Siksi, että se on minun koirani, ei tuntematon koira tai lapsi!

En ole ikinä väittänytkään, että haluaisin pelastaa tuntemattomia omien juttujeni kustannuksella, toisin kuin tämän keskustelun lapsirakkaat. Mikseivät lapsirakkaat osaa selittää miksi se uusi kiiltävä kännykkä on tärkeämpi kuin sadat afrikkalaislapset?
[/quote]

Oletko tyhmä? Tuollahan sulle vastattiin jo. Eli syy on aivan sama kuin sinulla, mutta vaihda koira sanan tilalle lapsi.

Vierailija
139/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:50"]

Oletko tyhmä? Tuollahan sulle vastattiin jo. Eli syy on aivan sama kuin sinulla, mutta vaihda koira sanan tilalle lapsi.

[/quote]

Siis lapsirakkaat haluavat pelastaa lapsen siksi, että se on heidän lapsensa? Kuule, aloitusviestissä puhuttiin tuntemattomasta lapsesta. Siitähän tässä koko hommassa on kyse. Jos joku täällä on tyhmä niin se taidat olla sinä.

Vierailija
140/281 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit itse omaan kysymykseesi. Kai itse autat köyhien maiden kulkukoiria? Ne ovat toisaalta paremmassa asemassa kuin muuten ihmisten koristeeksi/egonjatkeeksi/lapsenkorvikkeeksi vangitut elukat, saavat ainakin elää vapaana toteuttamassa luontoaan. Kannattaa harkita sitä vegaaniutta, se on helppoa verrattuna siihen, että lähtee afrikkaan pelastamaan lapsia. Lihansyönti on helppo jättää, on ekologista ja useammat eläimet säästyvät kärsimyksiltä."

Siinä oli se vastaus sinulle, kun et osaa lukea.