Miten voi olla noin itsekäs? Kertokaae
Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?
Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.
ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.
Surullista
Kommentit (281)
Entä jos koira JA lapsi olisivat molemmat tuntemattomia? Pelastaisitteko edelleen koiran? Vai kävelisittekö ohi että "En tunne noita. Ne ei rakasta mua. Miks pelastaisin."
"Lähes kaikki eläimet ovat paljon parempia ihmisiä kuin suurin osa lapsista"
Mitä ihmettä juuri luin? Mistä tälläisiä idiootteja tulee? Olihan tuo vitsi, vai onko oikeasti vajaaälyisen kirjoittama? Jos lähdetään aluksi siitä, että eläin ei ole ihminen... Luuletko, että eläimet valitsevat aina tehdä hyvää? Ja ihminen on jo syntyessään joku paha olento? Mikä hörhöuskonto tämä on, haluaisitko vähän avata asiaa?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:44"]Mun mielestä taas on itsekästä, että ihminen ajattelee olevansa muita eläviä otuksia ylempiarvoisempi. "Mikset hommaa vaan uutta koiraa?" Yök, oksettavaa.. [/quote] Mun mielestä on vielä oksettavampas ja sairaampaa jättää lapsi kuolemaan. Tuntuisko sitten että nyt tuli tehtyä oikein. Ei siinä mitään, lapsihan se vaan oli. Niinkö ajattelisit?
[/quote]
Mun mielestä ois aika tunteetonta ja epäinhimillistä olla pelastamatta ylipäätänsä jotain jota rakastaa. Oli se sitten lapsi, koira tai vaikka se käärme. Itse olisin todella surullinen että jokin olisi kuollut turhaan, mutta samalla olisin kiitollinen että koirani selvisi hengissä. Itketkö joka kerta silmäsi päästä kun uutisissa on otsikoita jossa tuntematon lapsi on kuollut?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:17"]Mikä tekee ihmisestä arvokkaamman kuin eläin, siis en ihan oikeasti ymmärrä. On totta, ettei koira tai marsu tule keksimään syöpälääkettä, mutta eipä ne myöskään tule ikinä raiskaamaan lasta, viemään omaisuutta huijaamalla tai myrkyttämään ympäristöä voiton tavoittelun varjolla.
[/quote]
Jos olet kerran niin paha ihminen, potentiaalinen pahantekijä, raiskari jne., niin pitäisiköhän sulta ottaa lemmikit pois, voit olla vaaraksi niille? Miksi kidutat eläimiä pitämällä niitä vankina? Jos eläin on luomakunnan kruunu ja arvokkainta maailmassa, niin eikö sinun pitäisi sitä sen verran kunnioittaa, että antaisit elää kaltaistensa kanssa omana yhdyskuntana eikä pahan ihmisen luokse vangittuna?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:20"]
Valitsisin koirani vaikka sata ihmistä kuolisi. Miksi pitäisi kiinnostaa muiden kuin minulle tärkeiden ihmisten elämä?
[/quote]
Valintasi olisi omasi. Rikosrekisteriin ankara merkintä. Osa työpaikoista rajautuisi pois.
[/quote]
Näytäpä meille ennakkotapaus, jossa olisi annettu rangaistus kuvaavanlaisessa tapauksessa. Ihan vaan ettei mammojen villit fantasiat ala nyt lentelemään (kuten tuolla, joka houraili heitteillejätöstä tulevan seitsemän vuotta ehdotonta), vaan pysyttäisiin faktoissa.
[/quote]
Ei välttämättä löydy, koska luojan kiitos, tuollaisia tuskin sattuu. Usein nämä sekopäät tuomitaan lapsen taposta tai murhasta.
The more I know people, the more I love my dog.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:55"]
Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?
Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.
ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.
Surullista
[/quote]
Minkä hemmetin takia minua pitäisi kiinnostaa jonkun toisen kakara?
[/quote]
Niinpä. Miksi yhteiskunnan pitäisi olla kiinnostuneita jäsenistään? Miksi ihmeessä. Mieti sitä.
[/quote]
Juuri näin. Yhteiskunnalta kyllä otetaan tukia vastaan ja vaaditaan vaikka mitä, muttei olla valmiita auttamaan muita ihmisiä hädässä. Tuollaiset ihmiset voisi lähettää siperiaan elämään onnellista elämää vaikka ihannoimiensa susien kanssa, niin näkisit miten paljon hyviä tekoja ne eläimet sinulle tekee ja auttaa :)
Mutta noiden ihmisvihaajien jutut kannattaa jättää omaan arvoonsa, mielisairaita ei kannata ottaa aina kovin vakavissaan. Niillä on pahoja traumoja taustalla. Kunhan vaan uhoavat netissä. Miksi muuten tuollainen ihminen ei tapa itseään, jos on kerran niin paha? Kun on kuitenkin entinen räkänokka ja samaa lajia edelleen.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 09:22"]The more I know people, the more I love my dog.
[/quote]
Mitä pahaa sulle on tehty? Hylätty lapsena tms.?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 09:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:44"]Mun mielestä taas on itsekästä, että ihminen ajattelee olevansa muita eläviä otuksia ylempiarvoisempi. "Mikset hommaa vaan uutta koiraa?" Yök, oksettavaa.. [/quote] Mun mielestä on vielä oksettavampas ja sairaampaa jättää lapsi kuolemaan. Tuntuisko sitten että nyt tuli tehtyä oikein. Ei siinä mitään, lapsihan se vaan oli. Niinkö ajattelisit?
[/quote]
Mun mielestä ois aika tunteetonta ja epäinhimillistä olla pelastamatta ylipäätänsä jotain jota rakastaa. Oli se sitten lapsi, koira tai vaikka se käärme. Itse olisin todella surullinen että jokin olisi kuollut turhaan, mutta samalla olisin kiitollinen että koirani selvisi hengissä. Itketkö joka kerta silmäsi päästä kun uutisissa on otsikoita jossa tuntematon lapesi on kuollut?
[/quote] En. Mutta tässä tapauksessa olisin syyllinen lapsen kuolemaan
Hei te eläinten inhimillistäjät ja rakastajat! Kai olette vegaaneja? Miksi koira/kissa on arvokkaampi kuin sika tai lehmä? Aika tekopyhää.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 09:14"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:30"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:20"] Valitsisin koirani vaikka sata ihmistä kuolisi. Miksi pitäisi kiinnostaa muiden kuin minulle tärkeiden ihmisten elämä? [/quote] Valintasi olisi omasi. Rikosrekisteriin ankara merkintä. Osa työpaikoista rajautuisi pois. [/quote] Näytäpä meille ennakkotapaus, jossa olisi annettu rangaistus kuvaavanlaisessa tapauksessa. Ihan vaan ettei mammojen villit fantasiat ala nyt lentelemään (kuten tuolla, joka houraili heitteillejätöstä tulevan seitsemän vuotta ehdotonta), vaan pysyttäisiin faktoissa. [/quote] Ei välttämättä löydy, koska luojan kiitos, tuollaisia tuskin sattuu. Usein nämä sekopäät tuomitaan lapsen taposta tai murhasta.
[/quote]
Noniin rauhotupas nyt :D kysessä olisi enintään pelastustoimen laiminlyönti, josta ei käytännössä koskaan tuomita sakkoja kummempaan. Tämäkin vaatii sen, että oikeasti näet jonkun kuolemanvaarassa ja kävelet ohi. Se, että tiedät jonkun jossain kuolevan etkä tee mitään, ei ole rikos.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 09:22"]The more I know people, the more I love my dog. [/quote] Mitä pahaa sulle on tehty? Hylätty lapsena tms.?
[/quote]
Ei, riittää vaan että tapaa tarpeeksi kaltaisiasi kiihkoilevia ihmisperseitä niin johan alkaa arvostamaan eläinten hyvyyttä ja vilpittömyyttä :-)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 23:54"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:33"]
Paljon koiraihmisä paikalla näköjään. Peukutuksista päätellen... Aah koira sitä, koira tätä. Mutta eipä ne pönttöön pasko, saatika yksinkertaiset omistajatkaan niitä jätöksiä nouki pois.
[/quote]
Mulla ei ole lapsia, eikä koiraakaan. Todennäköisesti ei tule kumpiakaan.
Faktaa on kuitenkin se, että nykypäivän kersat on uskomattoman usein huonosti kasvatettuja, huonosti käyttäytyviä ja erittäin suurta ärtymystä vieraissa ihmisissä herättäviä. Kiitos tästä kuuluu vain ja ainoastaan yllä olevan tyyppisille itserakkaille (mun ihanat geenit kullannupulla) vanhemmille. Te ihan itse aikaansaatte yleistä lapsivihaa suomalaisessa yhteiskunnassa.
Olen asunut vuosien mittaan useampia jaksoja Espanjassa, enkä ole siellä koskaan tavannut sellaisia huonosti käyttäytyviä näsäviisastelijakakaroita, mitä Suomessa näkee päivittäin julkisilla paikoilla. Espanjalaisten arvoista ja kulttuurista noin ylipäätään voin minäkin olla montaa mieltä, mutta kyllä siellä ainakin lapset käyttäytyvät paremmin kuin täällä meillä.
Lemmikin ja lapsen vastakkainasettulu on ylipäätään aivan tolkuttoman typerää. Miksi te ylpeät äipät olette niin kovin suiviintuneita siitä, että esim. joku yksinäinen saa elämänsä kenties ainoan pyyteettömän rakkauden omalta koiraltaan? Minulle tuollainen järjetön koira/lemmikkiviha aiheuttaa kyllä vastareaktiona lapsivihaa ja se on oikeasti todella valitettavaa.
[/quote]
Koira ei RAKASTA ihmistä.
http://yle.fi/uutiset/koira_ei_rakasta_ihmista_ihmisen_toivomalla_tavalla/5496161
Ja mitä tulee muuten tuohon sun vuodatukseen lasten huonosta käyttäytymisestä, niin sama pätee nykyään myös koiriin. Niistä on tullut lasten korvikkeita ja niitä kohdellaan ja niille vaaditaan samoja oikeuksia kuin ihmisille. Koiria ei haluta kouluttaa, koska kuvitellaan niiden olevan ihmisiä. Niille siis riittää sama kohtelu kuin ihmisille. Kouluttamattomuus aiheuttaa sitten ongelmia, myös sivullisille. Koirille myös vaaditaan etuoikeuksia eikä piitata laista tai säännöistä. Kun mun fifi on kiltti niin se saa juosta vapaana. Eikä mun koiran jätökset nyt voi muita haitata. Maailman pitäisi pyöriä vaan sen koiran ympärillä. Siksi myös koiraviha on nousussa.
[/quote]
Voi olla että tilanahtaus on aiheuttamassa sitä että koiravihakin on nousussa.
Mutta ei se ole ollenkaan samalla tasolla kuin lapsiviha suomessa. Joka on ihan ymmärrettävää.
On paljon vanhempia ihmisiä, jotka ajattelevat että tunteita pitää lasten saada näyttää ja ne tunteet ovat sama asia kuin mielipuolinen karjuminen, huutaminen ja kirkuminen. Koskaan ei yritetäkään siis kasvattaa niin kauan kuin lapsi ei ole agressiivinen muuta kuin äänellä, ei edes isoa ei enää vauvaikäistä (yli 1v) lasta eli ei sanotga selvästi että ole hiljaa, täällä on muitakin ihmisiä ja sinäkään et pitäisi jos kaikki muut kirkuisivat ja karjuisivat.
Kukaan ei halua näitä eläimiä enää samaan hotelliin, ravintolaan, kerrostaloon jne.
Ei ennen lapsia vihattu ja johtuu vain siitä että ne joutuivat ottaa muut huomioon siinä missä aikuisetkin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 23:54"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:33"]
Paljon koiraihmisä paikalla näköjään. Peukutuksista päätellen... Aah koira sitä, koira tätä. Mutta eipä ne pönttöön pasko, saatika yksinkertaiset omistajatkaan niitä jätöksiä nouki pois.
[/quote]
Mulla ei ole lapsia, eikä koiraakaan. Todennäköisesti ei tule kumpiakaan.
Faktaa on kuitenkin se, että nykypäivän kersat on uskomattoman usein huonosti kasvatettuja, huonosti käyttäytyviä ja erittäin suurta ärtymystä vieraissa ihmisissä herättäviä. Kiitos tästä kuuluu vain ja ainoastaan yllä olevan tyyppisille itserakkaille (mun ihanat geenit kullannupulla) vanhemmille. Te ihan itse aikaansaatte yleistä lapsivihaa suomalaisessa yhteiskunnassa.
Olen asunut vuosien mittaan useampia jaksoja Espanjassa, enkä ole siellä koskaan tavannut sellaisia huonosti käyttäytyviä näsäviisastelijakakaroita, mitä Suomessa näkee päivittäin julkisilla paikoilla. Espanjalaisten arvoista ja kulttuurista noin ylipäätään voin minäkin olla montaa mieltä, mutta kyllä siellä ainakin lapset käyttäytyvät paremmin kuin täällä meillä.
Lemmikin ja lapsen vastakkainasettulu on ylipäätään aivan tolkuttoman typerää. Miksi te ylpeät äipät olette niin kovin suiviintuneita siitä, että esim. joku yksinäinen saa elämänsä kenties ainoan pyyteettömän rakkauden omalta koiraltaan? Minulle tuollainen järjetön koira/lemmikkiviha aiheuttaa kyllä vastareaktiona lapsivihaa ja se on oikeasti todella valitettavaa.
[/quote]
Koira ei RAKASTA ihmistä.
http://yle.fi/uutiset/koira_ei_rakasta_ihmista_ihmisen_toivomalla_tavalla/5496161
Ja mitä tulee muuten tuohon sun vuodatukseen lasten huonosta käyttäytymisestä, niin sama pätee nykyään myös koiriin. Niistä on tullut lasten korvikkeita ja niitä kohdellaan ja niille vaaditaan samoja oikeuksia kuin ihmisille. Koiria ei haluta kouluttaa, koska kuvitellaan niiden olevan ihmisiä. Niille siis riittää sama kohtelu kuin ihmisille. Kouluttamattomuus aiheuttaa sitten ongelmia, myös sivullisille. Koirille myös vaaditaan etuoikeuksia eikä piitata laista tai säännöistä. Kun mun fifi on kiltti niin se saa juosta vapaana. Eikä mun koiran jätökset nyt voi muita haitata. Maailman pitäisi pyöriä vaan sen koiran ympärillä. Siksi myös koiraviha on nousussa.
[/quote]
Voi olla että tilanahtaus on aiheuttamassa sitä että koiravihakin on nousussa.
Mutta ei se ole ollenkaan samalla tasolla kuin lapsiviha suomessa. Joka on ihan ymmärrettävää.
On paljon vanhempia ihmisiä, jotka ajattelevat että tunteita pitää lasten saada näyttää ja ne tunteet ovat sama asia kuin mielipuolinen karjuminen, huutaminen ja kirkuminen. Koskaan ei yritetäkään siis kasvattaa niin kauan kuin lapsi ei ole agressiivinen muuta kuin äänellä, ei edes isoa ei enää vauvaikäistä (yli 1v) lasta eli ei sanotga selvästi että ole hiljaa, täällä on muitakin ihmisiä ja sinäkään et pitäisi jos kaikki muut kirkuisivat ja karjuisivat.
Kukaan ei halua näitä eläimiä enää samaan hotelliin, ravintolaan, kerrostaloon jne.
Ei ennen lapsia vihattu ja johtuu vain siitä että ne joutuivat ottaa muut huomioon siinä missä aikuisetkin.
Kyllä luulen, että yhdeksän ihmistä kymmenestä on kärsinyt toisten pilttien takia ja yksi ihminen kymmenestä jonkun koiran takia. että se siitä kasvatuksesta. Kyllä koiranomistajat yleensä pitävät niille kurin ja opettavat tavat.
siis piti kirjoittaa että on paljon vanhempia (siis lasten vanhempia), eikä vanhempia ihmisiä
196-197
Eli suomalaisten äitien ja isien mukaan, se joka eniten huutaa ja karjuu, se tuntee eniten ja on luovin.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:46"]
Alkaa oikeesti pelottamaan millaisia ihmisiä tässä maassa on... Kuinka katkeria te ootte ihmiskunnalle että lapsen henki ei tarkoita mitään? Muualla maailmassa helvetti syödään koiria ja te pelastaisitte jonkun lounaan ennemmin kuin ihmishengen. Länsimaalaiset on niin vieraantuneita tosielämästä. Esim. Afrikassa kukaan ei ikinä ajattelisi että vieras lapsi, niin ei kuulu mulle. Muut lapset on yhtä arvokkaita kuin se oma. Kun sä päästät sen koiran luontoon, se juoksee eikä muista sua enää. Se tulee takaisin vaan koska tietää mistä osoitteesta saa ruokaa, ei koska välittäisi susta. Ihan sairasta touhua.
[/quote]
Jatketaanpa nyt tätä sairasta ajatusleikkiä...
Täällä ovat monet kertoneet oikein suurin kirjaimin, ettei koira rakasta ihmistä. Okei, mitä se rakkaus on? Se olisi ihan oma aiheensa, mutta puhutaan nyt sitten vain siitä tunteesta minkä lemmikin läsnäolo ja "kiintymys" ihmiselle antaa. Stressitaso ja verenpaine laskee kun silittää lemmikkiä, kipujakin on helpompi kestää jne.
Entä sitten, kun nämä vieraan, tuikituntemattoman lapsen pelastavat ja mammamaisella empatiallaan ylikyllästetyt äitylit joskus makaavat siellä kroonikko-osastoilla vaipoissaan ja heidän lapsensa ovat liian kiireisiä vierailemaan heidän luonaan? Tai eivät välitä käydä? - Sellaisia kuin nämä länsimaalaiset ja vieraantuneet ihmiset tuppaavat olemaan! - Eikö silloin olisi kiva, että joku epäinhimillinen ja humaaniin rakkauteen kykenemätön elukka heitä lohduttaisi (epäilemättä pyyteellisesti ja makupaloja kerjäten) sen pitkän ja virikkeettömän lähdön lähdön aikana?
Ihminen itsessään ei ole mitenkään pyhä ja hänen elämänsä sen arvokkaampi kuin jonkun eläimen. Totta kai pelastaisin koirani/kissani/undulaattini/käärmeeni/tarantellani, jos se olisi minulle rakas, ennen jotain minulle merkityksetöntä lasta.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 09:27"]
Hei te eläinten inhimillistäjät ja rakastajat! Kai olette vegaaneja? Miksi koira/kissa on arvokkaampi kuin sika tai lehmä? Aika tekopyhää.
[/quote]
Tai arvokkaampi kuin kala?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 09:22"]The more I know people, the more I love my dog. [/quote] Mitä pahaa sulle on tehty? Hylätty lapsena tms.?
[/quote]
Ei, riittää vaan että tapaa tarpeeksi kaltaisiasi kiihkoilevia ihmisperseitä niin johan alkaa arvostamaan eläinten hyvyyttä ja vilpittömyyttä :-)
[/quote]
Eläin hyvä ja vilpitön? :D Tiedätkö mitään eläimistä, oletko lukenut, vai ajatteletko pelkästään tunteella? Taidat olla aika yksinkertainen "ihmisperse" itse. Ja pahasti traumatisoitunut.
Lapsen pelastaisin, ehdottomasti. Mielestäni ajatuskin lapsen kuolemasta, tuntematon tai ei, on kamala. Se lapsi olisi ehkä minulle tuntematon mutta valtaosalla lapsista on ne läheiset jotka sen vääryyden joutuisivat kokemaan. Koiraa jäisi kaipaamaan vain omistaja, meidän tapauksessa minä ja mieheni, ja koiran elinajan ennuste ei ole niin iso etteikö sen kuolema olisi joka tapauksessa edessä meillä hyvin suurella todennäköisyydellä. En todellakaan ymmärrä miten joku voi olla niin inhimillisyydestä ja elämästä vieraantunut että valitsee mielummin muutaman vuoden koiransa kanssa kuin suuren surun isolle joukolle ihmisiä ja lapsen todennäköisesti vuosikymmenien mittaisen elämän. Voitte selittää sitä ihmisen luontaisella itsekyydellä mutta tosiasia on että ihminen on sosiaalinen eläin ja ihmisen luontainen tarve on suojella lajitoveria, etenkin "pentua". T: Koiran omistaja, kuten varmaan kävi selväksi.
Ei ole lasta eikä eläimiä, mutta pelastaisin koiran. Ja sillä ei ole mitään väliä, ettei koira rakasta minua, miksi olisi? En minä uhria valitse sen perusteella että kuka rakastaa minua vähiten tai kuka on tunteettomin vaan pelastan itselleni tärkeimmän. Eli itseni, ja sitten koiran.
Ja ei, ei todellakaan kiinnostaa yhdenkään mamman raivo tai suru siinä määrin, että tapattaisin koirani vain näyttääkseni sankarilta.