Miten voi olla noin itsekäs? Kertokaae
Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?
Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.
ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.
Surullista
Kommentit (281)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:15"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 09:27"]
Hei te eläinten inhimillistäjät ja rakastajat! Kai olette vegaaneja? Miksi koira/kissa on arvokkaampi kuin sika tai lehmä? Aika tekopyhää.
[/quote]
En ole vegaani. Se koira/kissa on arvokkaampi siksi, että se on minun lemmikkini.
Lapsihörhöt: miksi tämän tapauksen tuntematon lapsi on arvokkaampi kuin joku Afrikan tuntematon lapsi? Miksi vaahtoatte juuri tämän lapsen pelastamisesta, vaikka te voisitte jättää auton/koiran/uusimman puhelimen hankkimatta ja pelastaa sillä rahalla satoja tuntemattomia lapsia?
[/quote]
Mikset sä jätä puhelinta ostamatta ja pelasta sillä rahalla satoja tuntemattomia koiria?
[/quote]
Mutta eihän sen tartte. Se ei ole väittänyt että kaikkien pitää pelastaa sen koira, toisin kuin narsistinen geeniensä viljelijä lapsihörhö.
Se on vaan esittänyt toiveen saada valita kenet itse kokee tärkeäksi ja on valinnut koiransa.
Se taas joka väittää että kaikkien on rakastettava sen itsekästä kakaraa (siitähän tässä jankkauksessa loppupeleissä on kyse, ei se itsekään muiden kakraoista välitä) on velvollinen uhraamaan kaiken toisten kakaroiden hyväksi ja jättämään alunalkaen omat kakarat tekemättä, ja muuttamaan äiti teresaksi jonnekin jossa lapset kärsivät.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:50"]
Oletko tyhmä? Tuollahan sulle vastattiin jo. Eli syy on aivan sama kuin sinulla, mutta vaihda koira sanan tilalle lapsi.
[/quote]
Siis lapsirakkaat haluavat pelastaa lapsen siksi, että se on heidän lapsensa? Kuule, aloitusviestissä puhuttiin tuntemattomasta lapsesta. Siitähän tässä koko hommassa on kyse. Jos joku täällä on tyhmä niin se taidat olla sinä.
[/quote]
Puhutko itse nyt aloitusviestistä vai afrikkalaisista lapsista? Et itsekään vastannut kysymykseen siitä, miksi kännykkä on sinulle tärkeämpi kuin kulkukoirien tai teuraseläinten pelastus.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:09"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:05"] Eihän ole. Minulla ei ole lapsia ja en lapsia pysty koskaan saamaan, niin koira paikkaa pienellä tavalla sitä. Jos kysymys olisi tuttavien lapsista, niin ehdottomasti koira jäisi toiseksi. [/quote] Tottakai se on itsekästä. Lapsi kuolisi koska sinä haluat paikata koiralla lasta.. Hankkisit vaikka uuden koiran.. Itse en pystyisi elämään sen tiedon kanssa että joku pieni lapsi jolla olisi vielä todennäköisesti vielä elämää edessä kuolisi siksi että minusta tuntuisi hyvältä... [/quote] Saahan niitä lapsiakin uusia. Mitä sitä nyt yhtä menetettyä suremaan. Hanki uusi tilalle ja unohda entinen! [/quote] Näinhän monet tekevätkin. Uusia saa ja halvemmalla kuin koiria. Koiran voi joku ottaa ilmaiseksikin, lapsia ei kukaan ilmaiseksi huoli, eli sijaisperheillekin pitää maksaa ja helvetisti, miettikää lapsihörhöilijät siitä, kuka on miellyttävä seuraa. [/quote] Hehee, taidat olla todella tyhmä kun et edes tiedä, miksi sijaisperheille maksetaan :D Kai käyt tänään hakemassa kuntasi löytöeläintarhasta kaikki hylätyt lemmikit itsellesi?
[/quote]
Miksi kävisin? Olet epälooginen. Kukaan koiranomistaja tai lemmikkinsä ensisijalle laittava ei ole vaatinut muita pelastamaan omaa lemmikkiään.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:57"]
Vastasit itse omaan kysymykseesi. Kai itse autat köyhien maiden kulkukoiria? Ne ovat toisaalta paremmassa asemassa kuin muuten ihmisten koristeeksi/egonjatkeeksi/lapsenkorvikkeeksi vangitut elukat, saavat ainakin elää vapaana toteuttamassa luontoaan. Kannattaa harkita sitä vegaaniutta, se on helppoa verrattuna siihen, että lähtee afrikkaan pelastamaan lapsia. Lihansyönti on helppo jättää, on ekologista ja useammat eläimet säästyvät kärsimyksiltä." Siinä oli se vastaus sinulle, kun et osaa lukea.
[/quote]
Herranjumala, yritä nyt edes... En auta köyhien maiden kulkukoiria itseni kustannuksella, koska ne eivät ole minun. En auta tuntemattomia koiria, koska ne eivät ole minun koiriani. En auta tuntematonta lasta, koska se ei ole minun lapseni
Olen pelastamassa sitä koiraa siksi, että se on minun koirani. Olen jakanut sen kanssa ison osan elämääni. Sitä tuntematonta lasta en tunne, siksi en halua jättää omaa koiraani kuolemaan hänen vuoksensa. Ymmärsitkö jo?
Minä = EN HALUA AUTTAA TUNTEMATONTA (Tämä on se syy miksi en auta kulkukoiria.)
Sinä = TUNTEMATONTA EHDOTTOMASTI AUTETTAVA OMALLA KUSTANNUKSELLA (Tämä on se syy miksi sinun pitäisi auttaa afrikkalaislapsia NYT ihan oikeassa elämässä.)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:09"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:05"] Eihän ole. Minulla ei ole lapsia ja en lapsia pysty koskaan saamaan, niin koira paikkaa pienellä tavalla sitä. Jos kysymys olisi tuttavien lapsista, niin ehdottomasti koira jäisi toiseksi. [/quote] Tottakai se on itsekästä. Lapsi kuolisi koska sinä haluat paikata koiralla lasta.. Hankkisit vaikka uuden koiran.. Itse en pystyisi elämään sen tiedon kanssa että joku pieni lapsi jolla olisi vielä todennäköisesti vielä elämää edessä kuolisi siksi että minusta tuntuisi hyvältä... [/quote] Saahan niitä lapsiakin uusia. Mitä sitä nyt yhtä menetettyä suremaan. Hanki uusi tilalle ja unohda entinen! [/quote] Näinhän monet tekevätkin. Uusia saa ja halvemmalla kuin koiria. Koiran voi joku ottaa ilmaiseksikin, lapsia ei kukaan ilmaiseksi huoli, eli sijaisperheillekin pitää maksaa ja helvetisti, miettikää lapsihörhöilijät siitä, kuka on miellyttävä seuraa. [/quote] Hehee, taidat olla todella tyhmä kun et edes tiedä, miksi sijaisperheille maksetaan :D Kai käyt tänään hakemassa kuntasi löytöeläintarhasta kaikki hylätyt lemmikit itsellesi?
[/quote]
Miksi kävisin? Olet epälooginen. Kukaan koiranomistaja tai lemmikkinsä ensisijalle laittava ei ole vaatinut muita pelastamaan omaa lemmikkiään.
[/quote]
Mutta väheksyy sellaisen ihmisen mielipidettä, joka pelastaisi mielummin ihmisen. Jokainen saa kuitenkin itse päättää, mitä tekisi.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:00"]
Puhutko itse nyt aloitusviestistä vai afrikkalaisista lapsista? Et itsekään vastannut kysymykseen siitä, miksi kännykkä on sinulle tärkeämpi kuin kulkukoirien tai teuraseläinten pelastus.
[/quote]
Vastasin vaikka kuinka monta kertaa. :'D
Kännykkä on tärkeämpi kuin tuntematon kulkukoira siksi, ettei se tuntematon kulkukoira ole minun koirani. En ole sanonut, että koirat ovat tärkeämpiä kuin lapset, vaan että minun koirani on minulle tärkeämpi kuin joku tuntematon lapsi.
Ja se on ihan normaalia! Sinullekin se kännykkä on tärkeämpi kuin sadat afrikkalaislapset, vaikka kuinka keuhkoat, että pelastaisit tuntemattoman lapsen ja jättäisit lemmikkisi (ja varmasti kännykkäsikin) kuolemaan.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:57"]
Vastasit itse omaan kysymykseesi. Kai itse autat köyhien maiden kulkukoiria? Ne ovat toisaalta paremmassa asemassa kuin muuten ihmisten koristeeksi/egonjatkeeksi/lapsenkorvikkeeksi vangitut elukat, saavat ainakin elää vapaana toteuttamassa luontoaan. Kannattaa harkita sitä vegaaniutta, se on helppoa verrattuna siihen, että lähtee afrikkaan pelastamaan lapsia. Lihansyönti on helppo jättää, on ekologista ja useammat eläimet säästyvät kärsimyksiltä." Siinä oli se vastaus sinulle, kun et osaa lukea.
[/quote]
Herranjumala, yritä nyt edes... En auta köyhien maiden kulkukoiria itseni kustannuksella, koska ne eivät ole minun. En auta tuntemattomia koiria, koska ne eivät ole minun koiriani. En auta tuntematonta lasta, koska se ei ole minun lapseni
Olen pelastamassa sitä koiraa siksi, että se on minun koirani. Olen jakanut sen kanssa ison osan elämääni. Sitä tuntematonta lasta en tunne, siksi en halua jättää omaa koiraani kuolemaan hänen vuoksensa. Ymmärsitkö jo?
Minä = EN HALUA AUTTAA TUNTEMATONTA (Tämä on se syy miksi en auta kulkukoiria.)
Sinä = TUNTEMATONTA EHDOTTOMASTI AUTETTAVA OMALLA KUSTANNUKSELLA (Tämä on se syy miksi sinun pitäisi auttaa afrikkalaislapsia NYT ihan oikeassa elämässä.)
[/quote]
Miksi otat apua vastaan yhteiskunnalta ja muilta ihmisiltä, jos et ole itse valmis auttamaan tarpeen tullen?
Jos vaatii että kaikkien on pelastettava kakara niin silloinhan pitäisi itsellä olla tosi matala elintaso ja luopua kaikesta turhasta, vain vähän leipää ja pikku hökkeli, koska näinhän vettä ja luonnonvaroja jäisi muiden maiden ihmisille enemmän.
Eikä niitä omiapenikkoja kannata alunalkaenkaan tehdä, koska moni lapsihan jo kärsii ja on kuolemassa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:00"]
[/quote]
Vastasin vaikka kuinka monta kertaa. :'D
Kännykkä on tärkeämpi kuin tuntematon kulkukoira siksi, ettei se tuntematon kulkukoira ole minun koirani. En ole sanonut, että koirat ovat tärkeämpiä kuin lapset, vaan että minun koirani on minulle tärkeämpi kuin joku tuntematon lapsi.
Ja se on ihan normaalia! Sinullekin se kännykkä on tärkeämpi kuin sadat afrikkalaislapset, vaikka kuinka keuhkoat, että pelastaisit tuntemattoman lapsen ja jättäisit lemmikkisi (ja varmasti kännykkäsikin) kuolemaan.
[/quote]
Kyllä jättäisin mielummin kännykkäni tai lemmikkini palavaan taloon, mikäli voisin sillä pelastaa ihmishengen. Muutoin minulla ei ole velvollisuutta auttaa ketään yhtää enempää kuin sinulla, esim. niitä afrikkalaislapsia. Miksi en saa olla mielestäsi tätä mieltä, mikä siinä on väärin?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:07"]
Miksi otat apua vastaan yhteiskunnalta ja muilta ihmisiltä, jos et ole itse valmis auttamaan tarpeen tullen?
[/quote]
Mitä apua olen ottanut vastaan itsekkäästi?
Kävin toki koulut ja olen käyttänyt julkista terveydenhuoltoakin, mutta maksan kyllä veroja, eli maksan takaisin ja autan niitä, jotka käyttävät nykyään terveydenhuoltoa ja oppilaitoksia, mutten koe tämän liittyvän tähän keskusteluun yhtään mitenkään. Kukaan ei ole pelastanut minua palavasta talosta jättäen koiraansa kuolemaan.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:46"]
Alkaa oikeesti pelottamaan millaisia ihmisiä tässä maassa on... Kuinka katkeria te ootte ihmiskunnalle että lapsen henki ei tarkoita mitään? Muualla maailmassa helvetti syödään koiria ja te pelastaisitte jonkun lounaan ennemmin kuin ihmishengen. Länsimaalaiset on niin vieraantuneita tosielämästä. Esim. Afrikassa kukaan ei ikinä ajattelisi että vieras lapsi, niin ei kuulu mulle. Muut lapset on yhtä arvokkaita kuin se oma. Kun sä päästät sen koiran luontoon, se juoksee eikä muista sua enää. Se tulee takaisin vaan koska tietää mistä osoitteesta saa ruokaa, ei koska välittäisi susta. Ihan sairasta touhua.
[/quote]
Minä olen siinä mielessä viileä ajattelija että jo pelkästään kokonaisuuden kannalta on saman tekevää pelastuuko se lapsi vai ei. Joku itsekäs mamma on puskenut pennun ulos tähän maailmaan joka muutenkin on ratkeamassa liitoksissaan ihmisten liikakansoituksesta. Toisekseen en pidä siitä miten lapsen puolella olevat kommentoija ovat muutenkin olleet hanakampia laittamaan niin eläimiä kuin ihmisiä arvojärjestykseen esim. iän perusteella. En myöskään pidä siitä miten eläimen kiintymystä ihmiseen vähätellään. Sen takia olen alunperinkin ollut "koiraihmisten" puolella tässä keskustelussa, vaikka tosi tilanteessa pelastaisinkin lapsen ensin. En vain pidä niistä "lapsi ihmisistä", jotka tässä ketjussa rääkyvät ja mankuvat ja manipuloivat typerillä argumenteillaan. Ihan niin kuin he olisivat noin riippuvaisia tuntemattomista.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:08"]Jos vaatii että kaikkien on pelastettava kakara niin silloinhan pitäisi itsellä olla tosi matala elintaso ja luopua kaikesta turhasta, vain vähän leipää ja pikku hökkeli, koska näinhän vettä ja luonnonvaroja jäisi muiden maiden ihmisille enemmän.
Eikä niitä omiapenikkoja kannata alunalkaenkaan tehdä, koska moni lapsihan jo kärsii ja on kuolemassa.
[/quote]
Ja jos rakastaa lemmikkiään niin paljon, että pelastaisi hänet ensimmäisenä, miksi sitten pitää sitä vankina? Syöttää sille jotain teollista ravintoa, eikä päästä ulos toteuttamaan luontoaan ja pyydystämään itse eväitään? Eläin kyhjöttää päivät pitkät sisällä tai ulkona kiinni remmissa. Ei kovin eläinrakasta. Jos rakastaa eläimiä, ei ota niitä lemmikiksi.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:19"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:09"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:05"] Eihän ole. Minulla ei ole lapsia ja en lapsia pysty koskaan saamaan, niin koira paikkaa pienellä tavalla sitä. Jos kysymys olisi tuttavien lapsista, niin ehdottomasti koira jäisi toiseksi. [/quote] Tottakai se on itsekästä. Lapsi kuolisi koska sinä haluat paikata koiralla lasta.. Hankkisit vaikka uuden koiran.. Itse en pystyisi elämään sen tiedon kanssa että joku pieni lapsi jolla olisi vielä todennäköisesti vielä elämää edessä kuolisi siksi että minusta tuntuisi hyvältä... [/quote] Saahan niitä lapsiakin uusia. Mitä sitä nyt yhtä menetettyä suremaan. Hanki uusi tilalle ja unohda entinen! [/quote] Näinhän monet tekevätkin. Uusia saa ja halvemmalla kuin koiria. Koiran voi joku ottaa ilmaiseksikin, lapsia ei kukaan ilmaiseksi huoli, eli sijaisperheillekin pitää maksaa ja helvetisti, miettikää lapsihörhöilijät siitä, kuka on miellyttävä seuraa. [/quote] Hehee, taidat olla todella tyhmä kun et edes tiedä, miksi sijaisperheille maksetaan :D Kai käyt tänään hakemassa kuntasi löytöeläintarhasta kaikki hylätyt lemmikit itsellesi? [/quote] Miksi kävisin? Olet epälooginen. Kukaan koiranomistaja tai lemmikkinsä ensisijalle laittava ei ole vaatinut muita pelastamaan omaa lemmikkiään. [/quote] Mutta väheksyy sellaisen ihmisen mielipidettä, joka pelastaisi mielummin ihmisen. Jokainen saa kuitenkin itse päättää, mitä tekisi.
[/quote]
Eihän väheksy. Jokainen koiranomistaja sallii sinun pelastaa oman lapsesi ennen omaa koiraansa eikä jupise yhtään vaikka pelastat oman jälkeläisesi ennen hänen koiraansa.
Sinähän se väheksyt koiranomistajaa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:10"]
Kyllä jättäisin mielummin kännykkäni tai lemmikkini palavaan taloon, mikäli voisin sillä pelastaa ihmishengen. Muutoin minulla ei ole velvollisuutta auttaa ketään yhtää enempää kuin sinulla, esim. niitä afrikkalaislapsia. Miksi en saa olla mielestäsi tätä mieltä, mikä siinä on väärin?
[/quote]
Koska sinä valehtelet. Jättäisit sen lapsen palavaan taloon ja pakenisit kännykkä kourassa.
Voisit tällä viikolla myydä kännykkäsi ja pistää rahat kehitysapuun. Mutta et tee niin, koska kännykkä on sinulle tärkeämpi kuin tuntemattoman lapsen henki.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:00"] Puhutko itse nyt aloitusviestistä vai afrikkalaisista lapsista? Et itsekään vastannut kysymykseen siitä, miksi kännykkä on sinulle tärkeämpi kuin kulkukoirien tai teuraseläinten pelastus. [/quote] Vastasin vaikka kuinka monta kertaa. :'D Kännykkä on tärkeämpi kuin tuntematon kulkukoira siksi, ettei se tuntematon kulkukoira ole minun koirani. En ole sanonut, että koirat ovat tärkeämpiä kuin lapset, vaan että minun koirani on minulle tärkeämpi kuin joku tuntematon lapsi. Ja se on ihan normaalia! Sinullekin se kännykkä on tärkeämpi kuin sadat afrikkalaislapset, vaikka kuinka keuhkoat, että pelastaisit tuntemattoman lapsen ja jättäisit lemmikkisi (ja varmasti kännykkäsikin) kuolemaan. [/quote] Kyllä jättäisin mielummin kännykkäni tai lemmikkini palavaan taloon, mikäli voisin sillä pelastaa ihmishengen. Muutoin minulla ei ole velvollisuutta auttaa ketään yhtää enempää kuin sinulla, esim. niitä afrikkalaislapsia. Miksi en saa olla mielestäsi tätä mieltä, mikä siinä on väärin?
[/quote]
Missä joku on kieltänyt sinua toimimasta noin? Ei missään.
Mutta eri mieltä ei saa olla. Eli sinä et anna toisen ajatella että itse varmaan pelastaisi koiransa.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:05"]
Eihän ole. Minulla ei ole lapsia ja en lapsia pysty koskaan saamaan, niin koira paikkaa pienellä tavalla sitä. Jos kysymys olisi tuttavien lapsista, niin ehdottomasti koira jäisi toiseksi.
[/quote] Tottakai se on itsekästä. Lapsi kuolisi koska sinä haluat paikata koiralla lasta..
Hankkisit vaikka uuden koiran.. Itse en pystyisi elämään sen tiedon kanssa että joku pieni lapsi jolla olisi vielä todennäköisesti vielä elämää edessä kuolisi siksi että minusta tuntuisi hyvältä...
[/quote]
Hankkisivat uuden lapsen? Ei koira ole mikään jakkara, jonka tilalle voi vain osta uuden.
Minä olen vegaani ja lahjoitan säännöllisesti rahaa hyväntekeväisyyteen eläimille. En ole maho, haluan joskus lapsia mutta toistaiseksi se ei ole ajankohtaista. Olen täysin normaalilla älyllä varustettu, sosiaalinen ja hyvin toimeentuleva nuori nainen.
Saanko nyt vastata koirani, vai vieläkö joku fanaattinen lapsi-intoilija keksii mussutettavaa?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:16"]Kaikki ihmiset ovat itsekkäitä; yritä vain tottua ajatukseen. Todellisuudessa kuka tahansa voisi pelastaa kahdella eurolla tuntemattoman lapsen hengen, mutta kukaan ei sitä tee. Tämä onnistuu muutamilla rokotteilla ja lääkkeillä.
Koira maksaa luokkaa 1000 euroa + ylläpitokulut, joten sillä pitäisi pelastaa kokonainen kylä, että olisivat yhtään vertailukelpoisia.
[/quote]
Ei voi pelastaa kahdella eurolla jos apu ei mene perille. Silloin siihen menee satoja euroja kaikilta, kun täytyy matkustaa heidän luokseen.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:19"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:09"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:05"] Eihän ole. Minulla ei ole lapsia ja en lapsia pysty koskaan saamaan, niin koira paikkaa pienellä tavalla sitä. Jos kysymys olisi tuttavien lapsista, niin ehdottomasti koira jäisi toiseksi. [/quote] Tottakai se on itsekästä. Lapsi kuolisi koska sinä haluat paikata koiralla lasta.. Hankkisit vaikka uuden koiran.. Itse en pystyisi elämään sen tiedon kanssa että joku pieni lapsi jolla olisi vielä todennäköisesti vielä elämää edessä kuolisi siksi että minusta tuntuisi hyvältä... [/quote] Saahan niitä lapsiakin uusia. Mitä sitä nyt yhtä menetettyä suremaan. Hanki uusi tilalle ja unohda entinen! [/quote] Näinhän monet tekevätkin. Uusia saa ja halvemmalla kuin koiria. Koiran voi joku ottaa ilmaiseksikin, lapsia ei kukaan ilmaiseksi huoli, eli sijaisperheillekin pitää maksaa ja helvetisti, miettikää lapsihörhöilijät siitä, kuka on miellyttävä seuraa. [/quote] Hehee, taidat olla todella tyhmä kun et edes tiedä, miksi sijaisperheille maksetaan :D Kai käyt tänään hakemassa kuntasi löytöeläintarhasta kaikki hylätyt lemmikit itsellesi? [/quote] Miksi kävisin? Olet epälooginen. Kukaan koiranomistaja tai lemmikkinsä ensisijalle laittava ei ole vaatinut muita pelastamaan omaa lemmikkiään. [/quote] Mutta väheksyy sellaisen ihmisen mielipidettä, joka pelastaisi mielummin ihmisen. Jokainen saa kuitenkin itse päättää, mitä tekisi.
[/quote]
Eihän väheksy. Jokainen koiranomistaja sallii sinun pelastaa oman lapsesi ennen omaa koiraansa eikä jupise yhtään vaikka pelastat oman jälkeläisesi ennen hänen koiraansa.
Sinähän se väheksyt koiranomistajaa.
[/quote]
Ei salli ainakaan kommenttien perusteella. Koiranomistajien mielestä yksikään räkänokka tai aikuinen ei ansaitse tulla pelastetuksi eläimen sijasta. Koska ihminen on paha ja eläin hyvä :D Hienoa argumentointia ja eläinten tuntemusta :D "Eläin haluaa hyvää kakille".
Lapsi on ihminen joka ymmärtää tilanteen ja kuoleman vaaran, näkee miten nainen juoksee kohti, kun hän koiran kanssa on tukahduttavassa kuumuudessa kovissa kivuissa, näkee miten nainen ottaa koiran, vilkaisee häntä kylmästi ja jättää liekkien armoille.