Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla noin itsekäs? Kertokaae

Vierailija
20.03.2015 |

Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?

Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.

ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.

Surullista

Kommentit (281)

Vierailija
281/281 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:14"]

Huh huh, tää on kyllä joidenkin osalta sitä tyypillistä minäminä-kulttuuria ja itsekkyyttä parhaimmillaan. Oikeasti antaisitte jonkun lapsen kuolla ennemmin kuin rakkaan koiranne?! Ihme porukkaa täällä, koiria saa aina HELPOSTI uusia. Koira kuolee kuitenkin viimeistään n 14-16 v, se lapsi voisi elää 100 vuotiaaksi. Vähän nyt realismia. No mut ihan sama, mä oon luovuttanut jo sen suhteen et ihmiskunnalla on muka toivoa.

[/quote]

Lapsen pelastaminen on ihan yhtä itsekästä siinä missä koirankin. Jos äidillä on mahdollisuus pelastaa lapsensa tai minun koirani, hänkin teee yhtälailla itsekkäästi valitessaan mielummin lapsensa. 

Jokainen on itsekäs, kun on omistaan kysymys. Ja se ei ole mikään häpeä, vaan se on kiintymys ja yhteisöllisyys, joka sen itsekkyyden aiheuttaa.

Ja sen koiran arvokkuutta omistajalleen ei mitata sillä, kuinka pitkälle se elää. Vai onko näin, että jos lapsella on syöpä ja elinaikaa max 5-vuotiaaksi asti, niin hän on silloin arvottomampi kuin terve lapsi? 

Ja turha myös hokea tuota "Koiria saa helposti uusia". Lapsiakin saa helposti uusia, mutta korvaako se uusi vauva edellistä, menetettyä lasta? Joten miksi luulette uuden koiran korvaavan vanhan, ihan kuin auton tuulilasia vaihdettaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla