Miten voi olla noin itsekäs? Kertokaae
Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?
Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.
ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.
Surullista
Kommentit (281)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:00"]
Puhutko itse nyt aloitusviestistä vai afrikkalaisista lapsista? Et itsekään vastannut kysymykseen siitä, miksi kännykkä on sinulle tärkeämpi kuin kulkukoirien tai teuraseläinten pelastus.
[/quote]
Vastasin vaikka kuinka monta kertaa. :'D
Kännykkä on tärkeämpi kuin tuntematon kulkukoira siksi, ettei se tuntematon kulkukoira ole minun koirani. En ole sanonut, että koirat ovat tärkeämpiä kuin lapset, vaan että minun koirani on minulle tärkeämpi kuin joku tuntematon lapsi.
Ja se on ihan normaalia! Sinullekin se kännykkä on tärkeämpi kuin sadat afrikkalaislapset, vaikka kuinka keuhkoat, että pelastaisit tuntemattoman lapsen ja jättäisit lemmikkisi (ja varmasti kännykkäsikin) kuolemaan.
[/quote]
Sori, vahinkoalapeukku. Tämä on ihan totta. Todella absurdi avaus muutenkin, kertoo melkoisesta tyhmyydestä tehdä tällaisia aloituksia. Vähän sama kuin kysyisi haluatko että sinun raiskataan mieluummin veitsellä vai kirveellä? Oikeasti, mitä vittua ihmiset. Koskaan ei tule eteen sellaista tilannetta että pitäisi valita joko oma koura tai tuntematon lapsi. Monille näkyy lisäksi olevan aika kova pala se, etteivät kaikki rakastakan heidän räkiviä ja meluavia kakaroitaan yhtä paljon kuin he itse. Ihmiselle on luonnollista huolehtia itsestään ja lähipiiristään. Jokainen antaisi sen tuntemattoman lapsen kuolla, jos kyseessä olisi oma ti oman lapsen henki.
Itse auttaisin tuntematontakin, mutta karvat nousevat pystyyn heti jos joku ajattelee että joku on velvoitettu siihen ennen omia rakkaita.
Eli pyrkii määräämään ja manipuloimaan ja kontrolloimaan muita.
Jokainen vähänkään normaaliälyinen ihminen tietää lapsia tehdessään että maailma on täynnä lapsia ja omat lapset ovat tärkeitä vain itselle.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:05"] Eihän ole. Minulla ei ole lapsia ja en lapsia pysty koskaan saamaan, niin koira paikkaa pienellä tavalla sitä. Jos kysymys olisi tuttavien lapsista, niin ehdottomasti koira jäisi toiseksi. [/quote] Tottakai se on itsekästä. Lapsi kuolisi koska sinä haluat paikata koiralla lasta.. Hankkisit vaikka uuden koiran.. Itse en pystyisi elämään sen tiedon kanssa että joku pieni lapsi jolla olisi vielä todennäköisesti vielä elämää edessä kuolisi siksi että minusta tuntuisi hyvältä... [/quote] Hankkisivat uuden lapsen? Ei koira ole mikään jakkara, jonka tilalle voi vain osta uuden.
[/quote]
vahinko miinuspeukku
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:13"]
Ja jos rakastaa lemmikkiään niin paljon, että pelastaisi hänet ensimmäisenä, miksi sitten pitää sitä vankina? Syöttää sille jotain teollista ravintoa, eikä päästä ulos toteuttamaan luontoaan ja pyydystämään itse eväitään? Eläin kyhjöttää päivät pitkät sisällä tai ulkona kiinni remmissa. Ei kovin eläinrakasta. Jos rakastaa eläimiä, ei ota niitä lemmikiksi.
[/quote]
Mistä sinä tiedät mitä syötän lemmikeilleni? Sitä paitsi ihmisen jalostama koira ei pärjää luonnossa. Koira on kehittynyt sudesta ihmisen kumppaniksi ja siksi koira soveltuu parhaiten yhteiseloon ihmisen kanssa. Koira ei osaa ratkaista ongelmia tai selvitä hengissä itsekseen luonnossa, koska se on evoluutiossa menettänyt nuo taidot voidakseen tulkita ihmisten eleitä ja käskyjä paremmin.
Koiran paikka on ihmisen vieressä ja ihminen tarjoaa koiralle ravintoa, turvaa, liikuntaa ja huveja siten, että se elää paljon pidemmän ja onnellisemman elämän kuin taistellessaan hengestään yksin metsässä.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:10"]
Kyllä jättäisin mielummin kännykkäni tai lemmikkini palavaan taloon, mikäli voisin sillä pelastaa ihmishengen. Muutoin minulla ei ole velvollisuutta auttaa ketään yhtää enempää kuin sinulla, esim. niitä afrikkalaislapsia. Miksi en saa olla mielestäsi tätä mieltä, mikä siinä on väärin?
[/quote]
Koska sinä valehtelet. Jättäisit sen lapsen palavaan taloon ja pakenisit kännykkä kourassa.
Voisit tällä viikolla myydä kännykkäsi ja pistää rahat kehitysapuun. Mutta et tee niin, koska kännykkä on sinulle tärkeämpi kuin tuntemattoman lapsen henki.
[/quote]
En valehtele. Kukas nyt taas väheksyy ja ketä? Mihin logiikkasi katosi?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:05"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:19"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:09"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:05"] Eihän ole. Minulla ei ole lapsia ja en lapsia pysty koskaan saamaan, niin koira paikkaa pienellä tavalla sitä. Jos kysymys olisi tuttavien lapsista, niin ehdottomasti koira jäisi toiseksi. [/quote] Tottakai se on itsekästä. Lapsi kuolisi koska sinä haluat paikata koiralla lasta.. Hankkisit vaikka uuden koiran.. Itse en pystyisi elämään sen tiedon kanssa että joku pieni lapsi jolla olisi vielä todennäköisesti vielä elämää edessä kuolisi siksi että minusta tuntuisi hyvältä... [/quote] Saahan niitä lapsiakin uusia. Mitä sitä nyt yhtä menetettyä suremaan. Hanki uusi tilalle ja unohda entinen! [/quote] Näinhän monet tekevätkin. Uusia saa ja halvemmalla kuin koiria. Koiran voi joku ottaa ilmaiseksikin, lapsia ei kukaan ilmaiseksi huoli, eli sijaisperheillekin pitää maksaa ja helvetisti, miettikää lapsihörhöilijät siitä, kuka on miellyttävä seuraa. [/quote] Hehee, taidat olla todella tyhmä kun et edes tiedä, miksi sijaisperheille maksetaan :D Kai käyt tänään hakemassa kuntasi löytöeläintarhasta kaikki hylätyt lemmikit itsellesi? [/quote] Miksi kävisin? Olet epälooginen. Kukaan koiranomistaja tai lemmikkinsä ensisijalle laittava ei ole vaatinut muita pelastamaan omaa lemmikkiään. [/quote] Mutta väheksyy sellaisen ihmisen mielipidettä, joka pelastaisi mielummin ihmisen. Jokainen saa kuitenkin itse päättää, mitä tekisi. [/quote] Eihän väheksy. Jokainen koiranomistaja sallii sinun pelastaa oman lapsesi ennen omaa koiraansa eikä jupise yhtään vaikka pelastat oman jälkeläisesi ennen hänen koiraansa. Sinähän se väheksyt koiranomistajaa. [/quote] Ei salli ainakaan kommenttien perusteella. Koiranomistajien mielestä yksikään räkänokka tai aikuinen ei ansaitse tulla pelastetuksi eläimen sijasta. Koska ihminen on paha ja eläin hyvä :D Hienoa argumentointia ja eläinten tuntemusta :D "Eläin haluaa hyvää kakille".
[/quote]
Minä ymmärsin, että nuo ovat niiden perustelut, miksi itse valitsevat oman koiransa. Ei sulta ole kukaan vaatinut mitään. sinä saat ajatella ihan kuten haluat.
Mitäs jumalaa se ap luulee leikkivänsä. Varsinainen jeesustelija. Mikä sinä olet laittamaan elollisia olentoja tärkeysjärjestykseen. Sorry. Sulla ei ole siihen valtaa vaikka luuletkin olevasi maailmanherra.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:08"]Jos vaatii että kaikkien on pelastettava kakara niin silloinhan pitäisi itsellä olla tosi matala elintaso ja luopua kaikesta turhasta, vain vähän leipää ja pikku hökkeli, koska näinhän vettä ja luonnonvaroja jäisi muiden maiden ihmisille enemmän.
Eikä niitä omiapenikkoja kannata alunalkaenkaan tehdä, koska moni lapsihan jo kärsii ja on kuolemassa.
[/quote]
Ja jos rakastaa lemmikkiään niin paljon, että pelastaisi hänet ensimmäisenä, miksi sitten pitää sitä vankina? Syöttää sille jotain teollista ravintoa, eikä päästä ulos toteuttamaan luontoaan ja pyydystämään itse eväitään? Eläin kyhjöttää päivät pitkät sisällä tai ulkona kiinni remmissa. Ei kovin eläinrakasta. Jos rakastaa eläimiä, ei ota niitä lemmikiksi.
[/quote]
No tuossahan tuo koira istuu pihalla ilman mitään hihnoja tai aitoja eikä ole tähän päivään mennessä osoittanut mitään metsästysvaistoa :) haluaisi varmaan leikkiä rusakon kanssa jos saisi kiinni. En oikein ymmärrä, mitä eläinrakasta olisi ajaa koira metsään kääntymään ja linnunpesiä tuhoamaan. Useimmat lemmikki- ja karjaeläimet ovat olleet ihmisen kanssa tuhansia vuosia, eivät ne ole aikoihin selviytyneet yksin. Ihminen ja karja elävät symbioosissa: karja saa turvaa saalistajilta ja ruokaa vaikeina aikoina, ihminen saa maitoa, lihaa ja nahkaa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:16"]Kaikki ihmiset ovat itsekkäitä; yritä vain tottua ajatukseen. Todellisuudessa kuka tahansa voisi pelastaa kahdella eurolla tuntemattoman lapsen hengen, mutta kukaan ei sitä tee. Tämä onnistuu muutamilla rokotteilla ja lääkkeillä.
Koira maksaa luokkaa 1000 euroa + ylläpitokulut, joten sillä pitäisi pelastaa kokonainen kylä, että olisivat yhtään vertailukelpoisia.
[/quote]
Ei voi pelastaa kahdella eurolla jos apu ei mene perille. Silloin siihen menee satoja euroja kaikilta, kun täytyy matkustaa heidän luokseen.
[/quote]
Oletko koskaan kuullut vaikkapa Unicefista tai SOS-lapsikylästä?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:08"]Jos vaatii että kaikkien on pelastettava kakara niin silloinhan pitäisi itsellä olla tosi matala elintaso ja luopua kaikesta turhasta, vain vähän leipää ja pikku hökkeli, koska näinhän vettä ja luonnonvaroja jäisi muiden maiden ihmisille enemmän.
Eikä niitä omiapenikkoja kannata alunalkaenkaan tehdä, koska moni lapsihan jo kärsii ja on kuolemassa.
[/quote]
[/quote]
No tuossahan tuo koira istuu pihalla ilman mitään hihnoja tai aitoja eikä ole tähän päivään mennessä osoittanut mitään metsästysvaistoa :) haluaisi varmaan leikkiä rusakon kanssa jos saisi kiinni. En oikein ymmärrä, mitä eläinrakasta olisi ajaa koira metsään kääntymään ja linnunpesiä tuhoamaan. Useimmat lemmikki- ja karjaeläimet ovat olleet ihmisen kanssa tuhansia vuosia, eivät ne ole aikoihin selviytyneet yksin. Ihminen ja karja elävät symbioosissa: karja saa turvaa saalistajilta ja ruokaa vaikeina aikoina, ihminen saa maitoa, lihaa ja nahkaa.
[/quote]
Tarkoitin siis koiraa metsää nääntymään, hiton autocorrect. Meillä on spanieli, haluaisin kyllä nähdä sen elinympäristön missä tuo selviäisi villinä ja vapaana :D
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:05"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:19"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:09"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:05"] Eihän ole. Minulla ei ole lapsia ja en lapsia pysty koskaan saamaan, niin koira paikkaa pienellä tavalla sitä. Jos kysymys olisi tuttavien lapsista, niin ehdottomasti koira jäisi toiseksi. [/quote] Tottakai se on itsekästä. Lapsi kuolisi koska sinä haluat paikata koiralla lasta.. Hankkisit vaikka uuden koiran.. Itse en pystyisi elämään sen tiedon kanssa että joku pieni lapsi jolla olisi vielä todennäköisesti vielä elämää edessä kuolisi siksi että minusta tuntuisi hyvältä... [/quote] Saahan niitä lapsiakin uusia. Mitä sitä nyt yhtä menetettyä suremaan. Hanki uusi tilalle ja unohda entinen! [/quote] Näinhän monet tekevätkin. Uusia saa ja halvemmalla kuin koiria. Koiran voi joku ottaa ilmaiseksikin, lapsia ei kukaan ilmaiseksi huoli, eli sijaisperheillekin pitää maksaa ja helvetisti, miettikää lapsihörhöilijät siitä, kuka on miellyttävä seuraa. [/quote] Hehee, taidat olla todella tyhmä kun et edes tiedä, miksi sijaisperheille maksetaan :D Kai käyt tänään hakemassa kuntasi löytöeläintarhasta kaikki hylätyt lemmikit itsellesi? [/quote] Miksi kävisin? Olet epälooginen. Kukaan koiranomistaja tai lemmikkinsä ensisijalle laittava ei ole vaatinut muita pelastamaan omaa lemmikkiään. [/quote] Mutta väheksyy sellaisen ihmisen mielipidettä, joka pelastaisi mielummin ihmisen. Jokainen saa kuitenkin itse päättää, mitä tekisi. [/quote] Eihän väheksy. Jokainen koiranomistaja sallii sinun pelastaa oman lapsesi ennen omaa koiraansa eikä jupise yhtään vaikka pelastat oman jälkeläisesi ennen hänen koiraansa. Sinähän se väheksyt koiranomistajaa. [/quote] Ei salli ainakaan kommenttien perusteella. Koiranomistajien mielestä yksikään räkänokka tai aikuinen ei ansaitse tulla pelastetuksi eläimen sijasta. Koska ihminen on paha ja eläin hyvä :D Hienoa argumentointia ja eläinten tuntemusta :D "Eläin haluaa hyvää kakille".
[/quote]
Minä ymmärsin, että nuo ovat niiden perustelut, miksi itse valitsevat oman koiransa. Ei sulta ole kukaan vaatinut mitään. sinä saat ajatella ihan kuten haluat.
[/quote]
En kuulemma. Jos haluan pelastaa mielummin ihmisen kuin eläimen, niin olen valehtelija, mikäli en myy kännykkääni ja auta niillä rahoilla afrikkalaisia lapsia. Näin joku viisas kertoi.
Vaikka oman kohtusi hedelmät ovat sinulle maailman tärkein asia, muille ihmisille ne ovat vain jonkun toisen lapsia. Eli korvattavissa olevia kasvottomia hahmoja. Aivan kuin minun koirani tai hevonen on sinulle vain tahdoton kone jonka tilalle voi ostaa uuden. Tuskinpa sinua liikuttaisi, vaikka kyynelsilmin anoisin sinua säästämään hevoseni jos vaakakupissa olisi sinun lapsesi? Sanoisit vain, että osta uusi, lapsi on tärkeämpi. Niin minäkin sanoisin sinulle, tee uusi vauva, hevonen on minulle tärkeämpi. Jos lapsesi olisi vaikka 17-vuotias, saattaisin harkita asiaa mutta pienet lapset ovat minulle vain homogeenista massaa jonka voi korvata uudella. Kuten koirat ja hevoset sinulle. Kumpikaan meistä ei pysty asettumaan toisen asemaan. Lisään vielä, etten aio hankkia lapsia joten ei tarvitse tulla kertomaan miten karmea äiti olisin. Lapset eivät kiinnosta minua pätkääkään.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:16"]Kaikki ihmiset ovat itsekkäitä; yritä vain tottua ajatukseen. Todellisuudessa kuka tahansa voisi pelastaa kahdella eurolla tuntemattoman lapsen hengen, mutta kukaan ei sitä tee. Tämä onnistuu muutamilla rokotteilla ja lääkkeillä.
Koira maksaa luokkaa 1000 euroa + ylläpitokulut, joten sillä pitäisi pelastaa kokonainen kylä, että olisivat yhtään vertailukelpoisia.
[/quote]
Ei voi pelastaa kahdella eurolla jos apu ei mene perille. Silloin siihen menee satoja euroja kaikilta, kun täytyy matkustaa heidän luokseen.
[/quote]
Oletko koskaan kuullut vaikkapa Unicefista tai SOS-lapsikylästä?
[/quote]
Ja tämä liittyy aloitukseen miten? Ei kenenkään ole pakko lahjoittaa rahaa unisefille, vaikka pelastaisi mielummin ihmisen palavasta talosta. Eikä noista rahoista edes suurin osa mene avuksi perille, kuten virheellisesti kuvitellaan. Hyväosaiset vetää suurimman osan välistä. Pitäisi mennä paikan päälle jos haluaa oikeasti auttaa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:10"] Kyllä jättäisin mielummin kännykkäni tai lemmikkini palavaan taloon, mikäli voisin sillä pelastaa ihmishengen. Muutoin minulla ei ole velvollisuutta auttaa ketään yhtää enempää kuin sinulla, esim. niitä afrikkalaislapsia. Miksi en saa olla mielestäsi tätä mieltä, mikä siinä on väärin? [/quote] Koska sinä valehtelet. Jättäisit sen lapsen palavaan taloon ja pakenisit kännykkä kourassa. Voisit tällä viikolla myydä kännykkäsi ja pistää rahat kehitysapuun. Mutta et tee niin, koska kännykkä on sinulle tärkeämpi kuin tuntemattoman lapsen henki. [/quote] En valehtele. Kukas nyt taas väheksyy ja ketä? Mihin logiikkasi katosi?
[/quote]
En ole puhunut väheksynnästä mitään. Logiikkanikaan ei ole mennyt mihinkään, minähän vain osoitin sinun epäloogisuutesi ja tekopyhyytesi. Sinulta taisi vain loppua argumentit, kun et saanut mitään oikeaa vastausta kirjoitettua.
Mutta todista sitten, ettet valehtele, ja myy kännykkäsi. Lähetä saadut rahat Afrikan lapsille. Pyydä todistaja valokuvaamaan jokainen vaihe ja näytä valokuvat täällä maanantai-iltana. Jos kuvia ei kuulu, olet tekopyhä valehtelija.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:39"]Vaikka oman kohtusi hedelmät ovat sinulle maailman tärkein asia, muille ihmisille ne ovat vain jonkun toisen lapsia. Eli korvattavissa olevia kasvottomia hahmoja. Aivan kuin minun koirani tai hevonen on sinulle vain tahdoton kone jonka tilalle voi ostaa uuden. Tuskinpa sinua liikuttaisi, vaikka kyynelsilmin anoisin sinua säästämään hevoseni jos vaakakupissa olisi sinun lapsesi? Sanoisit vain, että osta uusi, lapsi on tärkeämpi. Niin minäkin sanoisin sinulle, tee uusi vauva, hevonen on minulle tärkeämpi. Jos lapsesi olisi vaikka 17-vuotias, saattaisin harkita asiaa mutta pienet lapset ovat minulle vain homogeenista massaa jonka voi korvata uudella. Kuten koirat ja hevoset sinulle. Kumpikaan meistä ei pysty asettumaan toisen asemaan. Lisään vielä, etten aio hankkia lapsia joten ei tarvitse tulla kertomaan miten karmea äiti olisin. Lapset eivät kiinnosta minua pätkääkään.
[/quote]
No hyvä ettet hanki. Hienoa, että ymmärrät myös heitä jotka eivät välitä eläimistä. Noin sen kuuluukin olla.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:10"] Kyllä jättäisin mielummin kännykkäni tai lemmikkini palavaan taloon, mikäli voisin sillä pelastaa ihmishengen. Muutoin minulla ei ole velvollisuutta auttaa ketään yhtää enempää kuin sinulla, esim. niitä afrikkalaislapsia. Miksi en saa olla mielestäsi tätä mieltä, mikä siinä on väärin? [/quote] Koska sinä valehtelet. Jättäisit sen lapsen palavaan taloon ja pakenisit kännykkä kourassa. Voisit tällä viikolla myydä kännykkäsi ja pistää rahat kehitysapuun. Mutta et tee niin, koska kännykkä on sinulle tärkeämpi kuin tuntemattoman lapsen henki. [/quote] En valehtele. Kukas nyt taas väheksyy ja ketä? Mihin logiikkasi katosi?
[/quote]
En ole puhunut väheksynnästä mitään. Logiikkanikaan ei ole mennyt mihinkään, minähän vain osoitin sinun epäloogisuutesi ja tekopyhyytesi. Sinulta taisi vain loppua argumentit, kun et saanut mitään oikeaa vastausta kirjoitettua.
Mutta todista sitten, ettet valehtele, ja myy kännykkäsi. Lähetä saadut rahat Afrikan lapsille. Pyydä todistaja valokuvaamaan jokainen vaihe ja näytä valokuvat täällä maanantai-iltana. Jos kuvia ei kuulu, olet tekopyhä valehtelija.
[/quote]
Kokoajan väheksyt. Saan olla mitä mieltä haluan, kuten sinäkin, ilman että minun täytyisi mitään todistella. En aio lahjoittaa rahaa tuollaiseen "hyväntekeväisyyteen". Pelastaisin silti aina mielummin ihmisen, iästä, sukupuolesta tai kansallisuudesta riippumatta, kuin eläimen. Teoillani, mikäli sellainen tilanne tulisi eteen, kuten alkuperäinen esimerkki. En myymällä tavaroitani. Toivottavasti et taas väheksy vastaustani, minulla on yhtäläinen oikeus mielipiteeseeni kuin sinulla.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:59"]Lapsi on ihminen joka ymmärtää tilanteen ja kuoleman vaaran, näkee miten nainen juoksee kohti, kun hän koiran kanssa on tukahduttavassa kuumuudessa kovissa kivuissa, näkee miten nainen ottaa koiran, vilkaisee häntä kylmästi ja jättää liekkien armoille.
[/quote]
Ei aloitusviestissä mistään tulipalosta puhuttu, vaan ilmeisesti jostain taikurista joka *pim* tappaa joko koirasi tai jonkun random-lapsen jossain. Sattuneista syistä en moiseen usko, joten pataansa saisi moinen hiippari ja kaikki pelastuisi.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:23"]
[/quote]
[/quote]
Paremmin voisin todistaa asian esimerkiksi niin, että tavattaisiin maanantaina jonkun autiotalon pihalla. Tuo sinä lemmikkisi mukana, niin minä tuon ihmisen ja sytytysvälineet. Katsotaan sitten, kenet pelastaisin palavasta talosta ja olisinko väittämäsi valehtelija.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:18"]Minä olen vegaani ja lahjoitan säännöllisesti rahaa hyväntekeväisyyteen eläimille. En ole maho, haluan joskus lapsia mutta toistaiseksi se ei ole ajankohtaista. Olen täysin normaalilla älyllä varustettu, sosiaalinen ja hyvin toimeentuleva nuori nainen.
Saanko nyt vastata koirani, vai vieläkö joku fanaattinen lapsi-intoilija keksii mussutettavaa?
[/quote]
Saat, tarpeeksi hyvät perusteet sinulla.