Miten voi olla noin itsekäs? Kertokaae
Tuolla oli keskustelu että jos pitäis päättää kuka kuolis sinä itse, lemmikkisi vai tuntematon lapsi. suurin osa vastasi että tuntematon lapsi kuolisi!?
Oikeesti. Antaisitte jonkun pienen lapsen kuolla koska haluatte että sinulle jäisi koira ja elämä.
ymmärtäisin jos pitäisi valita sinä vai tuntematon lapsi. Ymmärrän kans että se lemmikki voi olla tosi rakas ja tärkeä. Mutta loppujen lopuksi joku lapsi kuolisi vain sen takia että Sinulle ei tulisi paha mieli. eli täysin itsekkäistä syistä.
Surullista
Kommentit (281)
Sama ku toteaisi että rakkaus on itsekästä. Lasten saaminenkin on itsekästä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:26"]
Ei tässä oikesti ole mitään kummallista ongelmaa. Ihmishenki menee AINA eläimen hengen edelle. Kertoo vain siitä kuinka vieraantuneita luonnosta ihmiset ovat, että jokin kirppukasa pistetään ihmisen edelle.
[/quote]
Eikä mene. Ihmisen henki ei ole yhtään sen arvokkaampi kuin muun eläimen. Ainakaan minulle.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:24"]
En ole koiraihmisiä. Ja en yleensä ymmärrä heitä. Mutta ihan sama vaikka miljardi vierasta lasta kuolisi vs vaikka oma henki tai lemmikki Jos olisi nappi joka tappaisi 70% ihmiskunnasta niin painaisin sitä heti. Ihmiset on saastaa jotka tuhoavat muita lajeja ja elinympäristönsä ja heitä kohtaan pitäisi tuntea empatiaa? Lapsilla ei ole sen kummempaa arvoa kuin puulla tai kivellä.
[/quote]
Tapa itsesi sitten täältä saastuttamasta?
[/quote]
A la lapsirakas ihminen. Yhtäkkiä ihmishenki muuttuikin arvottomaksi, kun joltakin löytyi poikkeava mielipide. Jos kaikki ihmiset, jotka kritisoivat ihmisen jälkeä luontoon ja ympäristöön(tai ylipäätään ihmisiä), tappaisivat itsensä, niin ihmiskunta kuolisi yhtä nopeasti kuin hallitsematon karjalauma, joka juokseen vauhkoontuneena kalliolta rotkoon. Koska he olisivat vailla järkeä tuhonneet kaiken ja vasta jälkeenpäin miettineet tekojaan. Minusta on merkki älykkyydestä että osaa ja uskaltaa kyseenalaistaa - jopa oman olemassa olon ja merkityksen.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:59"]Lapsi on ihminen joka ymmärtää tilanteen ja kuoleman vaaran, näkee miten nainen juoksee kohti, kun hän koiran kanssa on tukahduttavassa kuumuudessa kovissa kivuissa, näkee miten nainen ottaa koiran, vilkaisee häntä kylmästi ja jättää liekkien armoille. [/quote] Ei aloitusviestissä mistään tulipalosta puhuttu, vaan ilmeisesti jostain taikurista joka *pim* tappaa joko koirasi tai jonkun random-lapsen jossain. Sattuneista syistä en moiseen usko, joten pataansa saisi moinen hiippari ja kaikki pelastuisi. [/quote] Juu ja koira ei ymmärrä että tulipaloon kuolee... :D ihan samalla tavalla vaikka hukkumusen vaarassa se koira takertuu sinuun kuin lapsi [/quote] Eläimet eivät ole samalla tavalla tiedostavia kuin ihmiset. Tuliko yllätyksenä? Eläimet siis eivät ajattele ihmisten tavoin.
[/quote]
perustele tämä. Ihmisessä ei ole mtiään mitä ei eläimessä paitsi pahuus
Koira ei esim. pysty asettumaan mielessään toisen asemaan niinkuin ihminen, siltä puuttuu mielen teoria eli kyky mieltää, että toinen ajattelee eri tavalla kuin itse.
Millä perusteella eläin on mielestäsi hyvä ja ihminen paha? Kerro toki. Eläimetkin tappavat, kiduttavat ja raiskaavat toisiaan, emo voi hylätä tai tappaa poikasensa jne. Eikö ole julmaa? Eläin voi tappaa myös ihmisen, mikäli on fyysisesti tarpeeksi vahva ja iso. Ilman syytäkin, mikäli on luonnevikainen. Onko tuo kaikki sitä hyvyyttä? Vai tarkoitatko, että eläin ei yleensä tee niin ihmiselle? Mutta tuskin ihminenkään lähtisi tappelemaan esim. mammutin kokoisen eläimen kanssa.
Kerrotko vielä sen, miksi pidät eri eläinlajeja keskenään eriarvoisina? Eikö niiden kuuluisi olla yhtä arvokkaita? Myöskin eläinten ja ihmisten? Mikä on tehnyt sinusta ihmisvihaajan?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 17:28"]
Koira ei esim. pysty asettumaan mielessään toisen asemaan niinkuin ihminen, siltä puuttuu mielen teoria eli kyky mieltää, että toinen ajattelee eri tavalla kuin itse. Millä perusteella eläin on mielestäsi hyvä ja ihminen paha? Kerro toki. Eläimetkin tappavat, kiduttavat ja raiskaavat toisiaan, emo voi hylätä tai tappaa poikasensa jne. Eikö ole julmaa? Eläin voi tappaa myös ihmisen, mikäli on fyysisesti tarpeeksi vahva ja iso. Ilman syytäkin, mikäli on luonnevikainen. Onko tuo kaikki sitä hyvyyttä? Vai tarkoitatko, että eläin ei yleensä tee niin ihmiselle? Mutta tuskin ihminenkään lähtisi tappelemaan esim. mammutin kokoisen eläimen kanssa. Kerrotko vielä sen, miksi pidät eri eläinlajeja keskenään eriarvoisina? Eikö niiden kuuluisi olla yhtä arvokkaita? Myöskin eläinten ja ihmisten? Mikä on tehnyt sinusta ihmisvihaajan?
[/quote]
Ihminen on ainoa, joka voi saada nautintoa toisten kärsimyksestä.
Hirveä keskustelu ja kamalia kommentteja.
Mitä muut ovat minulle sanomaan, että lemmikkini on minulle vain typerä olento, jonka tilalle voi hankkia uuden? Ei sillä ole väliä, kuinka aitoa se eläimen rakkaus minua kohtaan on. Olen vuosikausia saanut paljon iloa, lohtua ja tukea rakkaalta koiraltani. Se on minulle osa perhettäni, perheenjäsen. Totta kai pelastaisin koirani, jonka kanssa olen viettänyt vuosikausia aikaa ja joka on minulle todella tärkeä. Haluaisin pelastaa tuntemattoman lapsen totta kai myös, mutta myönnän olevani itsekäs ja ihminen puolustaa ensisijaisesti omia itseään, läheisiään ja rakkaitaan, johon voi kuulua myös koira tai muu lemmikki. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Miksi minun rakkauteni on vähemmän arvokasta kuin tuntemattoman?
Tässä ei tarvita nyt mitään: No miks sä sit et auta kaikkia maailman eläimiä?! -lässytys. Ensinnäkin, en pysty tekemään sitä. Toiseksi, tässä on kyse ensisijaisesti omasta perheestä ja rakkaistaan, totta kai mä pelastan oman rakkaani enemmin kuin tuntemattoman. Niin itsekkäältä kuin se voikin kuulostaa. Joillekin oma koira on yksi elämän tärkeimmistä asioista ja sen aiheuttama tuska ei ole kenenkään arvotettavissa. Tää koiraviha on järkyttävää täällä, mutta on täällä yhtä lailla kamalaa lapsivihakin.
Jos jonkun mielestä olen nyt itsekäs ja sairas ihminen, joka ei ajattele muita niin fine. Olen ihan normaali ihminen, jolla on paljon ystäviä, harrastuksia ja tekemistä. Pyrin auttamaan muita aina kun voin, haluan joskus lapsia ja olen myös ollut Nenäpäivän kuukausilahjoittaja jo yli kolme vuotta. Silti pelastaisin rakkaan koirani enemmin kuin tuntemattoman lapsen, jos olisi pakko valita. En kuitenkaan tuomitse heitä, jotka valitsisivat toisin.
koira tietenkin, lapsi menee aina koiran edelle
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:47"]
Ja mikä ihmeen kuningasasema lapsilla on, että jos et hyysää ja palvo jokaista niin olet itsekäs kusipää? Ihan tavallisia ihmisiä ne lapset on, joista kasvaa samanlaisia itsekkäitä kusipäitä kuin me kaikki aikuisetkin ollaan. Ei lapset ole mitään Jumalasta seuraavia.
[/quote]
Mikä kuningasasema sillä koiralla on? Se on eri lajia kuin ihminen. Koira ei koskaan tule saavuttamaan samaa mitä ihminen voi saavuttaa. Koira ei ajattele, se ei muista, se ei opi samalla tavalla kuin ihminen. Ihmislapsesta voi kehittyä aikuinen joka keksii parannuksen johonkin tautiin tms. Mitä tekee koira, pyörii ympyrää ja jahtaa häntäänsä tai kuolaa ja kerjää herkkupaloja. Ja tätä pitäis sitten palvoa ja uhrata sen edestä ihmislapsi. Ihmislapsi jossa on potentiaalia jo parivuotiaana miljoona kertaa enemmän kuin koirassa koskaan.
[/quote]
En koko ketjua lukenut, mutta mitä tekee koira? Meidän koira mm. pelasti merestä lapsen joka oli hukkumaisillaan, mutta vanhemmat eivät huomanneet. Lisäksi etsii maastosta kadonneita ja eksyneitä ihmisiä, tiedä vaikka joku heistä olisit sinä tai joku läheisesi.
Pelastaisin tietenkin lapsen, ei tarvitsisi miettiä sekuntikaan. Ihmishenki on paljon arvokkaampi kuin joku koira ja on vähän surullista av-mammat eivät sitä tajua.
t. omistan koiran
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:26"]Pelastaisin tietenkin lapsen, ei tarvitsisi miettiä sekuntikaan. Ihmishenki on paljon arvokkaampi kuin joku koira ja on vähän surullista av-mammat eivät sitä tajua.
t. omistan koiran
[/quote][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:25"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:47"]
Ja mikä ihmeen kuningasasema lapsilla on, että jos et hyysää ja palvo jokaista niin olet itsekäs kusipää? Ihan tavallisia ihmisiä ne lapset on, joista kasvaa samanlaisia itsekkäitä kusipäitä kuin me kaikki aikuisetkin ollaan. Ei lapset ole mitään Jumalasta seuraavia.
[/quote]
Mikä kuningasasema sillä koiralla on? Se on eri lajia kuin ihminen. Koira ei koskaan tule saavuttamaan samaa mitä ihminen voi saavuttaa. Koira ei ajattele, se ei muista, se ei opi samalla tavalla kuin ihminen. Ihmislapsesta voi kehittyä aikuinen joka keksii parannuksen johonkin tautiin tms. Mitä tekee koira, pyörii ympyrää ja jahtaa häntäänsä tai kuolaa ja kerjää herkkupaloja. Ja tätä pitäis sitten palvoa ja uhrata sen edestä ihmislapsi. Ihmislapsi jossa on potentiaalia jo parivuotiaana miljoona kertaa enemmän kuin koirassa koskaan.
[/quote]
En koko ketjua lukenut, mutta mitä tekee koira? Meidän koira mm. pelasti merestä lapsen joka oli hukkumaisillaan, mutta vanhemmat eivät huomanneet. Lisäksi etsii maastosta kadonneita ja eksyneitä ihmisiä, tiedä vaikka joku heistä olisit sinä tai joku läheisesi.
[/quote] tässä ei muuten ole kyse pelkästään koirasta vaan mistä tahansa eläimestä. Entä jos se olisikin vaikka rakas lemmikkikäärme? Mitä tekisit?
Mun mielestä taas on itsekästä, että ihminen ajattelee olevansa muita eläviä otuksia ylempiarvoisempi. "Mikset hommaa vaan uutta koiraa?" Yök, oksettavaa..
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 00:01"]Kumman ntaisit mieliumminin kuolla, minun koirani vai sinun lapsesi?
Aivan. Sen vuoks, ettei sinulle tulisi paha mieli, et pelastaisi koiraani???
Hei haloo!!! Kaikki tässä maailmassa ollaan elävät olennot tärkeitä. Mikä nostaa sinun lapsesi minun koirani edelle? En ymmärrä
[/quote] mikä nostaa sen koiran edelle
Alkaa oikeesti pelottamaan millaisia ihmisiä tässä maassa on... Kuinka katkeria te ootte ihmiskunnalle että lapsen henki ei tarkoita mitään? Muualla maailmassa helvetti syödään koiria ja te pelastaisitte jonkun lounaan ennemmin kuin ihmishengen. Länsimaalaiset on niin vieraantuneita tosielämästä. Esim. Afrikassa kukaan ei ikinä ajattelisi että vieras lapsi, niin ei kuulu mulle. Muut lapset on yhtä arvokkaita kuin se oma. Kun sä päästät sen koiran luontoon, se juoksee eikä muista sua enää. Se tulee takaisin vaan koska tietää mistä osoitteesta saa ruokaa, ei koska välittäisi susta. Ihan sairasta touhua.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:44"]Mun mielestä taas on itsekästä, että ihminen ajattelee olevansa muita eläviä otuksia ylempiarvoisempi. "Mikset hommaa vaan uutta koiraa?" Yök, oksettavaa..
[/quote] Mun mielestä on vielä oksettavampas ja sairaampaa jättää lapsi kuolemaan.
Tuntuisko sitten että nyt tuli tehtyä oikein.
Ei siinä mitään, lapsihan se vaan oli. Niinkö ajattelisit?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:46"]Alkaa oikeesti pelottamaan millaisia ihmisiä tässä maassa on... Kuinka katkeria te ootte ihmiskunnalle että lapsen henki ei tarkoita mitään? Muualla maailmassa helvetti syödään koiria ja te pelastaisitte jonkun lounaan ennemmin kuin ihmishengen. Länsimaalaiset on niin vieraantuneita tosielämästä. Esim. Afrikassa kukaan ei ikinä ajattelisi että vieras lapsi, niin ei kuulu mulle. Muut lapset on yhtä arvokkaita kuin se oma. Kun sä päästät sen koiran luontoon, se juoksee eikä muista sua enää. Se tulee takaisin vaan koska tietää mistä osoitteesta saa ruokaa, ei koska välittäisi susta. Ihan sairasta touhua.
[/quote] Näin!
Kaikista pahimpia ovat usein lapsettomat eläinihmiset, mikäli ovat tahattomasti lapsettomia. Poikkeuksia tietysti on. Jotkut ovat suorastaan lastenvihaajia, en epäile hetkeäkään, etteivätkö saisi nautintoa siitä, että jättäisivät lapsen kuolemaan. Sitä se hitonmoinen katkeruus omasta lapsettomuudesta teettää... Täytyy toivoa, ettei ihmishenki ole ikinä näiden sekopäiden vastuulla.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:16"]
tekopyhää paskaa aloitus
sinä itsekin haluat elää mieluummin kuin kuolla. jos sinä kuolisit nyt eli tappaisit itsesi niin maapallon luonnonvaroja jäisi niille lapsille enemmän jotka nyt kuolevat nälkään.
Mitä tulee lemmikkeihin, lemmikit kokevat samoja tunteita kuin ihmiset, eläimet eivät eroa ihmisistä yhtään mitenkään. Paitsi että eivt kuluta maapallon luonnonvaroja yhtä paljon eivätkä ole yhtä sadistisia kuin monet lapset.
Lähes kaikki eläimet ovat paljon parempia ihmisiä kuin suurin osa lapsista
[/quote]
Eivät tunne ja eroavat ihmisistä melkoisen paljon. Sä olet taas näitä orjien inhimillistäjiä, jotka ei edes tajua että se jos mikä on orjien rääkkäämistä. Orjat eivät ole ihmisiä, ne eivät käyttäydy kuten ihmiset, ne eivät ajattele kuin ihmiset, eivätkä ne tunne kuten ihmiset. Eikä niitä saa kohdella kuten ihmistä, koska ne eivät ole ihmisiä. Orjaa pitää kohdella kuten orjaa, silloin se elää onnellisimpana. Orjasta ei ikinä tule ihmistä, eikä se koskaan ihmistä vastaa.
Ja mikä karuinta, se sun orjas ei rakasta sua. Ei tänään eikä edes huomenna. Niin karua kuin se onkaan.
Kuulostat asenteillasi sellaiselta hullulta joka voisi ihan hyvin puhua ylläolevasti jollain eri aikakaudella.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 14:30"]
Sehän olisi TUNTEMATON lapsi. Siis minulle merkityksetön. En olisi koskaan sitä nähnyt, tiennyt sen elämästä tai läheisistiä joten mitä merkitystä sillä sitten olisi?
[/quote]
Näin juuri. En toivo kenenkään tuntemattomankaan lapsen kuolemaa, mutta ei olisi kyllä minkäänlaista ongelmaa valita sen välillä olisinko minä surullinen lemmikkini menetyksen vuoksi vai olisiko joku minulle vieras ihminen surullinen menetettyään lapsensa.
Lopettakaa nyt jo oikeasti toi hurskastelu, sitä ei palkita tässä eikä seuraavassa elämässä. Ja tämäkin on totta ja niin surullista.
Minulla ei muuten ole lemmikkiä.
[/quote]
Mulla on koira ja lapsi. Hetkeäkään epäröimättä pelastaisin tuntemattoman lapsen ja antaisin koirani kuolla. Koiraani surisin, mutta tuntisin silti niin paljon empatiaa sitä lapsensa menettävää äitiä kohtaan etten voisi sitä surua hänelle tuottaa. Olkoot miten tuntematon ihminen tahansa. Minun suruni koiran menettämisestä olisi silti pienempi paha. Äitinä tiedän sen ihan varmasti. Surua lapsen menettämisestä ei voi mitenkään edes verrata koiran menettämisestä aiheutuneeseen suruun. Ei vaan voi. Lisäksi tiedän, että jossain vaiheessa tulen koirani kuitenkin menettämään. Tuossa tilanteessa se vääjämätön tulee vaan vähän aikaisemmin. Mutta sen ansiosta joku välttyy kuolemalta ja toinen surulta.
Toivoisin myös että minulle tehtäisiin samoin, että minun lapseni pelastettasiin koiran sijasta. Joten en itsekään voisi tehdä muuta.
[/quote]
Hienoa, että jollain muullakin on järkeä päässä ja terve mieli.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:43"]
Itse valitsisin mielummin lapsen, oman tai vieraan. En pidä eläintä niin tärkeänä, koska minulla ei ole lemmikkejä eikä tule. Miksi muuten ihmisen valitsemalla saa enemmän alapeukkuja? Tai syyttelyä tekopyhyydestä? Eläinten inhimillistäjät vetoavat jokaisen oikeuteen omaan mielipiteeseensä ja itsekkyyteen, mutta eri mieltä ei kuitenkaan saisi olla?
[/quote]
varmaan sen takia, koska av-mamma ei oikeasti välitä toisten lapsista, jos välittäisi niin omalla jennikapetterillä olisi paljon vähemmän goretexia ja ääntä ja pienempi profiili ja enemmän tietoisuutta, nöyryyttä, että täällä asuu helkkarin paljon muitakin ihmisiä, joilla ei ole paljon mitään.