Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos aikoo hankkia lapsia, onko mitään järkeä ostaa itselleen kalliita kenkiä (ennen raskautta)?

Vierailija
26.03.2023 |

Olen lukenut, että monelle ei enää raskauden jälkeen mene jalkaan vanhat kengät, täytyy ostaa numeroa tai kahta isommat. Kuinka yleistä tuo on, tapahtuuko suurimmalle osalle?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan kuullut

Vierailija
2/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kasvoi ekan lapsen jälkeen kengän koko numerolla, toinen ja kolmas lapsi toivat vielä puoli numeroa molemmat, neljäs lapsi ei enää suurentanut jalkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kasvoi ekan lapsen jälkeen kengän koko numerolla, toinen ja kolmas lapsi toivat vielä puoli numeroa molemmat, neljäs lapsi ei enää suurentanut jalkaa.

Jalkaan tuli leveyttä niin paljon, että on todella vaikea löytää kaupasta riittävän leveitä kenkiä. Paljasjalkakengät ja turvajalkineet leveällä lestillä on sopivia. K-kengässä kun kävin pari vuotta sitten, niin siellä ei ollut yksiäkään riittävän leveitä kenkiä. Sovitin kaikki ulkonäköön ja hintaan katsomatta.

Vierailija
4/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vähän isommat uudet kengät.

Vierailija
5/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla muuttunut kengän koko lainkaan (yksi lapsi).

Vierailija
6/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä jalankoolle tapahtunut mitään, enkä ole ikinä kuullut kellekkään tapahtuneen noin.

Toki raskausaikana jalat voi turvota, mutta ei sen pitäisi pysyväksi jäädä.

Oletteko te joilla kengänkoko suurentunut muuten palautuneet samoihin mittoihin kun ennen raskautta?

Vierailija
7/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudokset löystyvät loppuraskaudessa, joten jalka leviää pysyvästi.

Voit toki ostaa kalliit kengät koristeeksi : )

Vierailija
8/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen palautunut, eikä esim 10 kilon painon vaihtelu selitä kahta numeroa suurentunutta jalkaa.

Vierailija
9/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kudokset löystyvät loppuraskaudessa, joten jalka leviää pysyvästi.

Voit toki ostaa kalliit kengät koristeeksi : )

Tästä syystä voi lantioin levitä pysyvästi. En tarkoita läskiä vaan luiden asennon leviämistä.

Vierailija
10/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jalan koko suureni, mutta mielestäni se johtui ylipainosta. Kun hoikistuin, kengänkoko pieneni.

Vierailija
11/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kasvoi jalka puoli numeroa ensimmäisen raskauden jälkeen, ja taas puoli numeroa lisää toisen raskauden jälkeen. Ehkä se raskausajan paino, joka tosin lähti myöhemmin, alensi jalan kaarta. Se on minulla aina ollut korkea.

Vierailija
12/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kyllä jalankoolle tapahtunut mitään, enkä ole ikinä kuullut kellekkään tapahtuneen noin.

Toki raskausaikana jalat voi turvota, mutta ei sen pitäisi pysyväksi jäädä.

Oletteko te joilla kengänkoko suurentunut muuten palautuneet samoihin mittoihin kun ennen raskautta?

Ei palautunut normaaliksi.

Jos kyse on kaaren alenemisesta, niin ei se takaisin nouse.

Olisi kiva tietää, että he, joilla jalka ei muuttunut, niin onko heillä jonkinlaiset lättäjalt jo alunperin?

Vierailija
13/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka leveni jo ensimmäisen raskauden aikana, toisessa raskaudessa ei leventynyt lisää. Ennen meni kaikkein kapeimmat kengät, raskauden jälkeen käytössä H-lesti. Pituutta jalkaan ei tullut lisää.

Vierailija
14/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kyllä jalan koko muuttunut, mutta ei kai tuo nyt isokaan ongelma ole odottaa siihen, että lapsi on syntynyt, jos asia mietityttää. Jos korkkareista on kyse, niille ei välttämättä ole kauheasti käyttöä loppuraskaudesta ja heti vastasyntyneen kanssa, joten ehtiihän ne ostaa myöhemminkin.

Vierailija
15/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kengän koko kasvanut numerolla iän myötä. Jalkaholvi kai laskeutuu, niin jalka leviää.

Sormet taas on paksuuntuneet, vanhat sormukset ei enää mahdu.

Vierailija
16/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla jalankoko muuttunut raskausaikana. Ethän sä välttämättä edes tuu raskaaksi, joten osta vaan.

Vierailija
17/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koko 39 ennen raskauksia ja nyt 41. Tosin nyt on leveälestisemmätkin.

Vierailija
18/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla jalat muuttuneet mitenkään kummankaan raskauden myötä.

Vierailija
19/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoi jalka yhdellä koolla ensimmäisessä raskaudessa. Ihan pituutta tuli lisää ja muutos jäi pysyväksi. Ja raskauskilot on pudotettu.

Vierailija
20/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aito ongelma.

Mulle ei meinannut löytyä riittävän leveitä kenkiä ennen lastakaan (miltei alipainoiselle, 170 cm naiselle!), joten voitte kuvitella mikä tilanne on lapsen jälkeen!

Olin ikionnellinen, kun äiskäfarkut tulivat muotiin. Seuraavaksi voisi tulla äiskäkengät, niin voitaisiin näyttää upeilta madaltuneista kaarista huolimatta. Ärsyttää olla se homssuinen crocsiäiti, mutta minkäs teet jos muodot ovat eri paikoissa kuin lapsettomilla :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi