Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta tuli juuri nuori perijä(tär), mitä teen?

Vierailija
19.03.2015 |

Minulle selvisi alkuviikosta, että perin lähisukulaiseni useamman miljoonan omaisuuden (joka tietty odottaa vielä verottajan käsittelyä ja siten muuttaa hieman muotoaan....). Olen tottunut nykyiseen taloudelliseen tilanteeseeni, eli n. 50k "omaisuuteen", enkä tiedä, mitä tekisin noin suurella summalla. Olen vasta 19-vuotias, joten minulla ei ole kuluja aiheuttavaa perhettä tai asuntolainaa yms. Sijoittaminen tai asunnon ostaminen olisi varmasti järkevää, mutta en haluaisi profiloitua "kultalusikkakakarana" edes sijoitusneuvojan/kiinteistönvälittäjän silmissä. Kysyisin siis, että tietääkö kukaan onko sijoittamiseen olemassa "anonyymia" kanavaa?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea

Vierailija
2/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:18"]Itselläni oli vähän samanlainen tilanne kaksi vuotta sitten syksyllä, kun täytin 18 ja säästötilit ja osakesalkut vapautuivat käyttööni. Ystäväpiirini koostuu pitkälti tytöistä, joilta löytyy kaikki espoolaisen nuoren neidin tunnuspiirteet: Gantin neule, Henry Lloudin pipo, vuiskan neverfull ja yöelämään Eva, Canada Goose, sekä Mulberryn huivi. Oma perheeni on kasvattanut minut niin, etten ole antanut merkkituotteille kummoista arvoa, mutta 18v:nä menin sekaisin, hain hyväksyntää ja tuli kyllä ehkä kymppitonni tuhlattua kaikkeen tuollaiseen, mistä en enää edes välitä.. Järkeviksi sijoituksiksi, joita suosittelen muillekkin, sanoisin näin jälkikäteen esim. harrastukseen panostamista (ostin ikuisuushaaveeni oman hevosen), auton (mikäli asuinpaikka semmosta vaatii), sekä asunnon. Lisäksi panostin opiskelupaikkaan valmennuskurssilla, jonka siis maksoin itse. :)
[/quote]
Nämä eivät ole sijoituksia, vaikka kivoja varmasti ovatkin. Sijoitus on asia jonka arvo nousee, ja esimerkiksi auton arvo syöksyy kuin itsemurhahyppääjävheti kun ajat sen myyjän pihasta. En oikein välitä siitä että puhekielessä sijoittamisella tarkoitetaan suuren rahamäärän käyttämistä. Arvometallit, asunnot, taide tai erilaiset osakkeet/rahastot _saattavat_ olla sijoituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin provo mitä täällä nähty.

Vierailija
4/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä katsomassa Risto Räppääjä ja Sevillan saituri. Tuli viime vkloppuna elokuviin.

Vierailija
5/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rahat on pankissa, niin sieltä otetaan kyllä yhteyttä, voit olla rauhallisin mielin.

Vierailija
6/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä joku kiva kohtuukokoinen asunto jossa on pieni yhtiövastike eikä putkiremontteja tms tulossa vähään aikaan. Tämän voi myöhemmin laittaa vuokralle kun selviää minne haluat myöhemmin muuttaa.

Osakkeiden hinnat ovat tällä hetkellä varsin korkealla, mutta jos niihin haluaa sijoittaa niin helppo vaihtoehto on seligsonin indeksirahastot. Niiden hallinnointipalkkiot ovat erittäin kohtuulliset esim pankkien rahastoihin verrattuna. Ns hallinnoidut rahastot eivät yleensä pärjää indeksirahastoille sen jälkeen kun hallinnointikulut on vähennetty.

Vierailija
7/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä mitään peri paitsi paskat geenit.

Vierailija
8/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:36"]Minulle selvisi alkuviikosta, että perin lähisukulaiseni useamman miljoonan omaisuuden (joka tietty odottaa vielä verottajan käsittelyä ja siten muuttaa hieman muotoaan....). Olen tottunut nykyiseen taloudelliseen tilanteeseeni, eli n. 50k "omaisuuteen", enkä tiedä, mitä tekisin noin suurella summalla. Olen vasta 19-vuotias, joten minulla ei ole kuluja aiheuttavaa perhettä tai asuntolainaa yms. Sijoittaminen tai asunnon ostaminen olisi varmasti järkevää, mutta en haluaisi profiloitua "kultalusikkakakarana" edes sijoitusneuvojan/kiinteistönvälittäjän silmissä. Kysyisin siis, että tietääkö kukaan onko sijoittamiseen olemassa "anonyymia" kanavaa?
[/quote]
Mennään naimisiin?
Eiköhän jotain käyttöä keksitä muutamalle miljoonalle.

Vierailija
9/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita talvivaaraan.

Vierailija
10/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 23:54"]

Miksi vaivaudutte kommentoimaan mitään, jos koette minut provona? :D Mielestäni aika huvittavaa, että rikkaalla ei olisi oikeutta "alentua" tällaiselle keskustelupalstalle? Ihan samaa elämää sitä tässä eletään kuin kaikki muutkin yökyöpelit, joilla ei ole uni tullut syystä tai toisesta ja kuluttavat täällä aikaansa aloittamalla trolliketjuja..

[/quote]

Minä ainakin olin ihan tosissani tuon lainasijoitustarjouksen kanssa. Auttaisit mua, yksityistä ihmistä siis, huimasti ja saisit vähän korkotuloja. T: nro 8

Vierailija
11/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole ketään läheistä tai tuttua, jonka puoleen voisit kääntyä ja kysyä neuvoa? Keneltä tahansa ei tietty kannata kysyä, hyväksikäyttäjiä ilmaantuu paljon muuten osingoille.

Opiskele taloutta ja sijoittamista joko harrastuksena tai alan oppilaitoksessa. Sieltä saa "puolueetonta" tietoa asioista.

Vierailija
12/50 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ketjussa on kaksi huolestuttavaa piirrettä.

Ensimmäinen on se, että kun ap pyytää sijoitusneuvoja, hän saa shoppailuneuvoja (tai "älä shoppaa-neuvoja). Ilmeisesti palstalaisten käsitys sijoittamisesta siis ON vuiskalaukku/plasma-tv -tasolla?

Toinen on se, että ap häpeää (tulevaa) omaisuuttaan niin että kyselee anonyymejä sijoitusneuvontasivuja (joiden luotettavuuden arviointi olisi mahdotonta juuri siksi että ne ovat anonyymejä, eikä mistään siis näy, kenen hyväksi neuvoja annetaan) sen sijasta, että opettelisi ihan rehellisesti ja itse hoitamaan omaisuutta vastuullisesti. Oma neuvoni on, että puhu kaikille niille lähisukulaisillesi ja ystävillesi, joiden omaa taloudenhoitotapaa arvostat, JA mielellään useamman pankin/veronmaksajainliiton jne sijoitusneuvojille. IHan omalla naamallasi ja nimelläsi.

13/50 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaikka 50 suurimman suomalaisen yhtiön osakkeita Nordnetissä.

Vierailija
14/50 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/50 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa sattuu ja tapahtuu

Vierailija
16/50 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

taso laskenu täällä.

Vierailija
17/50 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennäänkö naimisiin? Mä voin opettaa miten rahaa käytetään!

Vierailija
18/50 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trooli.fi

Vierailija
19/50 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin toimia sijoituskohteena. En pyydä rahaa ilmaiseksi, vaan haluaisin lainata 50 000 e esim. 15 % kiinteällä korolla, kuukausilyhennys + korot yhteensä n. 500 e. Miltä kuulostaisi?

Vierailija
20/50 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kuinka nämä kimurantit kysymykset aina esitetään puoli kahdentoista maissa iltayöstä. Ilmainen vihje: Provoilu on paljon uskottavampaa kun sen tekee aloittaen iltapäivällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi