Eikö mene jo vähän yli jos kirkon tapahtumiin vaaditaan koronapassi?
Olin luullut että kirkko kuuluu kaikille ja ottaa vastaan jokaikisen.. Eihän ne siellä katso että sitäkään että kuka maksanut kirkollisveron ja tämän perusteella pääatä ihmisiä sisään. Katselin siis kauneimmat joululaulut tilaisuuksia ja siellä siis luki että käytössä koronapassi.
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oon ymmärtänyt koronapassi on kristinuskon arvoja vastaan ja ulkomailla kirkoissa vastustetaan koronapassia... Mut emt, kai suomessa papit ei oo niin uskonnollisia tai jotain että haluis elää uskontonsa arvojen mukaan
Missäs kohtaa se Pyhässä Kirjassa sanotaankaan, että sinun ei pidä rokotusta ottaman mutta ihmisjoukkoihin sinun silti pitää tunkeman?
Seurakunta on Kristuksen ruumis ja sen kokoontumisesta säätelee loppupeleissä Jumala.
Kirkon, joka on osa yhteiskuntaa ja käyttää yhteiskunnallista valtaa tulee toimia yhteiskunnan sääntöjen mukaan. Mitään viitteitä siihen, että Jumalalla olisi jokin eriävä mielipide koronarokotuksen tarpeellisuudesta ei ole ainakaan julkisesti esitetty. Onko sinulla mahdollisesti parempaa tietoa asiasta?
Ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmistä.
Jumala puhuu jokaiselle myös henkilökohtaisesti. Minulla on tieto vain omaa ruumistani koskien.
Se ei ole yhteiskunnan omaisuutta, vaan Jumalan.Mistä tiedät, että se joka sinulle puhuu on Jumala, eikä joku eksyttävä henki? Jos koet, että oma ruumiisi ei ole yhteiskunnallinen toimija, silloin sinun voisi olla syytä pitää ruumiisi erossa muista ihmisistä.
Eristäytymistä ovat monet harjoittaneet kristinuskonkin historiassa, Jeesuksesta lähtien, joka vetäytyi erämaahan yksinäisyyteen. Ja hänen jälkeensä monet erakot.
Veikkaan, etten ole eksyttäville hengille kovin mielekästä seuraa.
No, moni kristitty keskenään ei ole eristäytymässä mikä tulee siihen ettei passia kirkkoon haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oon ymmärtänyt koronapassi on kristinuskon arvoja vastaan ja ulkomailla kirkoissa vastustetaan koronapassia... Mut emt, kai suomessa papit ei oo niin uskonnollisia tai jotain että haluis elää uskontonsa arvojen mukaan
Missäs kohtaa se Pyhässä Kirjassa sanotaankaan, että sinun ei pidä rokotusta ottaman mutta ihmisjoukkoihin sinun silti pitää tunkeman?
Seurakunta on Kristuksen ruumis ja sen kokoontumisesta säätelee loppupeleissä Jumala.
Eipä siinä sitten paljon ole keskusteltavaa, jos Jumala sinulle on tuollaista ilmoittanut. Sen mukaan sitä kai pitää uskovaisen omalta kohdaltaan asia nähdä.
Mutta jos nyt kuitenkin ajattelisit heikompia sen verran, että et olisi Isän tykö mummoja ja pappoja ennen aikojaan kyöräämässä. Eli pysyisit poissa kokoontumistilaisuuksista jos ei uskosi anna periksi hankkia rokotusta.
Olen pitkään miettinyt eroamista kirkosta ja nyt ei tarvitse enää miettiä.
Myötähäpeä kirjoitti:
Se on taas tätä hedelmällistä keskustelua kun uskova kysyy rokoteuskovaiselta mielipidettä kirkon toiminnan eettisyydestä...
Itse näen tässä ristiriidan kun rokotteet ja passit eivät estä taudin leviämistä. Sitten esitetään että maskit, passit ja rokotteet muka tuovat turvaa.
En kuulu enää kirkkoon, on ollut tiedossa jo että valtion agendaa ajaa (epidemian kampanjointi) ja nauttii valtion suomista eduista (kirkkovero).
Kirkon toiminta on syrjivää ja häpeallistä.
Sä oot sekaisin. Jumala ei asu kirkossa.
Vierailija kirjoitti:
100 kerta kun eroat kirkosta. 😂
Vierailija kirjoitti:
Kirkon pitää ensikädessä olla suojaamassa esim vanhuksia. Joten koronapassi ehdottomasti kirkon tilaisuuksiin.
Miten se passi suojaa?
Erosin tiistaina. Kaverini joka ei kuulu kirkkoon, ei maksa veroa, pääsee kirkkoon passillaan.
Minä maksoin veroa vielä maanantaina, itsenäisyyspäivänä, erosin tiistaina kun en pääse oman seurakunnan tilaisuuksiin.
Vähän niinkuin maksaisi ravintolaillallisesta 400 euroa, mutta joutuu ikkunan takaa katsomaan kun ihminen joka ei maksanut mitään, nauttii sen ruuan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristittyjen pitäisi olla syrjittyjen puolella sortajaa vastaan. Tässä näkyy kuinka ulkokultaista suurimman osan uskon on. Luuletteko, että Jesus kannattaisi ihmisiä erottelevaa järjestelmää?
Jesse meni lepraisten luo ja paransi heidät. Eli systeemin keskellä, jossa lepraiset eivät saaneet sairastuttaa muita. En kyllä muista yhtään tekstiä, joss Jeesus olisi pakottanut muut/seuraajansa menemään samaan tilaan lepraisten kanssa. Lisäksi toimi sen ajan normien mukaan ja käski parantuneet menemään pappien luokse, jotta nämä pystyivät todistamaan lepraisen parantuneeksi.
Oikeassa olet siinä, että ketään ei saa hylätä. Siltikään en usko, että Jeesus ajattelisi, että hygieniasta tai terveysturvallisuudesta ei tarvitsisi välittää. On myös toisen välittämistä se, että en itse halua toista sairastuttaa.
Ainakaan oma kuvani Jeesuksesta ei ole sellainen, etten jo ennen koronaa olisi pessyt käsiäni, pessyt hampaitani, ollut jäämättä flunssassa kotiin, ollut käyttämättä rokotuksia tms.
Et taida tietää Jeesuksesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, mutta ennen loppupelejä sitä säätelee myös poliisi ja virkavalta.
Kun Jumalan ja keisarin laki ovat toistensa kanssa vastakkaiset, kristitty tietää kumman lakia on seurattava.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on kääntänyt selkänsä maallistuneelle Suomen kirkolle.
Erosin juuri kirkosta tämän takia. Riitti mulle tämä pelleily.
Vierailija kirjoitti:
Kirkon pitää ensikädessä olla suojaamassa esim vanhuksia. Joten koronapassi ehdottomasti kirkon tilaisuuksiin.
Kyllä, mutta vain niille joilla on negatiivinen testitulos tai korona sairastettuna 180vrk sisään. Rokote ei estä tartuttamista ja antaa valheellisen turvallisuudentunteen.
Vierailija kirjoitti:
Turvallisempaa niin, mutta en viitsi hankkia sitä passia.
Eli et ole ottanut rokotuksia? Eihän sitä passia mitenkään muuten "hankita", sehän on automaattisesti olemassa jokaisella rokotetulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkon, joka on osa yhteiskuntaa ja käyttää yhteiskunnallista valtaa tulee toimia yhteiskunnan sääntöjen mukaan. Mitään viitteitä siihen, että Jumalalla olisi jokin eriävä mielipide koronarokotuksen tarpeellisuudesta ei ole ainakaan julkisesti esitetty. Onko sinulla mahdollisesti parempaa tietoa asiasta?
Ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmistä.
Jumala puhuu jokaiselle myös henkilökohtaisesti. Minulla on tieto vain omaa ruumistani koskien.
Se ei ole yhteiskunnan omaisuutta, vaan Jumalan.
No sinähän olet vapaa järjestämäänsä itsellesi omia yksityisiä, vain sinua itseäsi koskevia joululaulutilaisuuksia. Seurakunnat joutuvat kuitenkin osana yhteiskuntaa toimimaan yhteiskuntaa säädösten mukaan. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Meinaat että herran siunaamat kiviseinät estävät viruksen sisäänpääsyn? Pihalla tarttuu, mutta sisällä ei?
En, tarttuu sisällä ja ulkona, rokotettujen ja rokottamattomien kesken. Meinasin vaan sitä että kristinuskon periaatteet kumoutuu jos kirkko ei hyväksy enää sairaita tai alkaa erottelemaan kenellä on oikeus päästä tapahtumaan. Ap
Kristinusko ei kiellä myöskään järjenkäyttöä.
Kyse ei ole siitä hyväksytäänkö sairaat vai ei.Sairaiden pitää pysyä poissa ihmisten ilmoilta, eikä levittää tautia.
Totta kai sairastuneet pysyvät kotona eristyksessä eivätkä ole muiden seurassa, mutta nyt oli kyse rokottamattomista.
Ihmisellä voi olla korona rokotestatuksesta riippumatta, joten rokotepassi on humpuukia.
Piruntorjunta bunkkerissa Herra hoitaa omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvallisempaa niin, mutta en viitsi hankkia sitä passia.
Eli et ole ottanut rokotuksia? Eihän sitä passia mitenkään muuten "hankita", sehän on automaattisesti olemassa jokaisella rokotetulla.
Sekä niillä, joiden kaveri on maksua vastaan käynyt ottamassa rokotteet heidän nimiinsä. Rokotepaikallahan kysytään pelkkä kelakortti, eli joku pahassa rahapulassa oleva voi käydä ottamassa kavereilleen rokotteet ja sitä myötä rokotepassit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Globaalisti eniten kuolemia koronan takia on aiheutettu juuri uskovaisten suurtapahtumissa saaduissa tartunnoissa. Suurin osa sattui ennen rokotuksia. Kun sadat ja tuhannet ihmiset ovat kokoontuneet yhteen ja vielä veisataan kovaan ääneen, niin kyllä siinä virukset leviää.
Alfan aikaan Espanjassa kuoli melkein koko kylällinen ihminen yhteisen ehtoollisen seurauksena.
Israelissa ja Intiassa ja arabimaissa uskonnolliset kokoontumiset ovat aiheuttaneet suurta sairausriskiä.
Myös meidän omasta kaupungistamme vieraili pohjoisessa kaupungissa porukka jonkun saarnaajan tilaisuudessa ja sieltä tuotiin meidän kaupunkiimme toistaiseksi suurin koronarypäs. Kuvaan kuului myös se, että karanteenimääräyksestä huolimatta pizzeriaan mentiin töihin jo seuraavana päivänä. Viranomaiset lopulta sulkivat 2 pizzapaikkaa määräaikaisesti.
Joten ei ole kukaan monista jumalistamme vielä onnistunut laumaansa suojelemaan koronavirukselta.
On erittäin hyvä asia, että passi vaaditaan, koska silloin tauti on todennäköisesti lievempi, eikä viedä sairaalapaikkoja turhaan.
Oi suuri tietäjä, kerrohan miksi minä en ole saanut koronaa laisinkaan, ja käynyt kyllä messuissa ja ehtoollisella? :)
Sanottiinko tuossa, että ne kaikki miljoonat osallistuneet ihmiset sairastuivat ja kuolivat? Mutta enemmän sairastui, kuin olisi sairastunut jos olisivat pysyneet taudin levitessä kotonaan.
Todennäköisyyksien hallinnasta pitäisi pitää oppitunteja. Ei se mitään todista, että MINÄ en sairastunut.
Niinhän nämä hurlumuskovaisetkin todistelevat, että 10 sairastui rokotteesta, niin en ota etten sairastu. Vaikka miljoona sairastuu, kun ei ota rokotetta.
Pöyristynyt olin minäkin kun satuin Tampereen seurakunnan sivuja lukemaan.
Jo on aikoihin eletty kun kirkko alkaa käännyttämään ovilla ihmisiä.
Kristinusko ei kiellä myöskään järjenkäyttöä.
Kyse ei ole siitä hyväksytäänkö sairaat vai ei.
Sairaiden pitää pysyä poissa ihmisten ilmoilta, eikä levittää tautia.