Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö mene jo vähän yli jos kirkon tapahtumiin vaaditaan koronapassi?

Vierailija
09.12.2021 |

Olin luullut että kirkko kuuluu kaikille ja ottaa vastaan jokaikisen.. Eihän ne siellä katso että sitäkään että kuka maksanut kirkollisveron ja tämän perusteella pääatä ihmisiä sisään. Katselin siis kauneimmat joululaulut tilaisuuksia ja siellä siis luki että käytössä koronapassi.

Kommentit (237)

Vierailija
221/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan hyvä, että tuollaisia tilaisuuksia saa koronapassin kanssa järkätä sentään, jos vaihtoehtona on se, että ei voisi järjestää ollenkaan. Varsinkin ikäihmisille tällaiset jutut ovat monesti tärkeitä, ja he juuri ovat joutuneet tämän pandemia takia kärsimään tosi paljon muutenkin. Viime vuonna monta kuukautta vanhusten piti olla lähes kokonaan eristyksissä kotonaan ja muutenkin monet ikäihmisten kokoontumisen ovat olleet katkolla koko pandemian ajan. Jos kerran koronapassin ansiosta voidaan nyt rokotetuille avata vähän enemmän yhteisiä tilaisuuksia, niin en kyllä ymmärrä, miksi rokottamattomat siitä suuttuisivat, jos eivät ole vain itsekkäitä!

Tämä ketju on surullista luettavaa. Joidenkin rokottamattomien itsekkyys käy kyllä todella selvästi ilmi tästä ketjusta. Mitään kivaa ei muille ihmisille, edes vanhuksille, haluta suoda jos itse ei sitä samaa saa! Kaikkien pitäisi jäädä kotiin jos MINÄ en pääse joululaulua kirkkoon laulamaan! MINÄ MINÄ MINÄ ja MINUN mielenpahoitus!!!! Missä on se kristillinen lähimmäisenrakkaus, kun itse valitsee olla hankkimatta koronapassia, mutta silti ei soisi mahdollisuutta kokoontua laulamaan joululauluja niille, jotka ovat ne rokotteet ottaneet? Siis taas valtaosan pitäisi kärsiä siitä, että pieni vähemmistö ei pysty hyväksymään sitä, että valinnoilla on seurauksia eivätkä ne aina ole juuri itselle mieluisia?

Tämä on minusta surullista.

Ainoa surullisuus on siinä, että ihmisille syötetään pajunköyttä ja heidät tuuditetaan valheelliseen turvallisuuden tunteeseen joka etenkin ikääntyneille on hengenvaarallista.

Rokote ei estä tartuntaa. Ikääntynyt on riskiryhmää jo pelkän ikänsäkin takia (saati sitten pitkäaikaissairauksien) vaikka olisikin virkeä ja omatoiminen vanhus. Minusta ainakin on surullista, että tällaisten ihmisten elämä loppuu ennen aikojaan vain siksi, että heille uskoteltiin kuinka rokotteet ottamalla (ja koronapassin lataamalla) on täysin turvallista kokoontua kuten ennen pandemiaa. Vielä varmemmaksi vakuudeksi kerrotaan kuinka ne kamalat, saastuneet rokottamattomat ei näiden seinien sisälle pääse joten minkäänlaista riskiä ei ole.

Moni, etenkin ikääntynyt, luottaa päättäjiin, viranomaisiin ja asiantuntijoihin (nämä kun ennen vanhaan oli ainakin nykyisiin verrattuna päteviä) ja kun tällaiset sitten yhdessä nyökyttelee telkkarissa illasta toiseen, että kaikki on hyvin kunhan on rokotukset niin ikääntyneet on just se ryhmä joka sen herkimmin uskoo. Ja heille se usko on kaikista todennäköisimmin kohtalokasta.

En tiedä missä maassa sinä asut, mutta täällä Suomessa ei ainakaan ole syötetty pajunköyttä. Ihan on täällä avoimesti mediassa kerrottu, että rokotteet eivät estä koronan tarttumista taikka takaa sitä, että sen sairastaisi vain lievänä. Jokainen mediaa ja viranomaistiedotteita seuraava ihminen täällä Suomessa tietää myös sen, että etenkin korkea ikä ja riskiryhmiin kuuluminen nostavat vakavan taudin riskiä myös rokotettujen kohdalla. Ei tällaisista asioista täällä ole valehdeltu!

En minäkään esimerkiksi täällä pk-seudulla pidä järkevänä kenenkään mennä tilaisuuksiin, joissa on paljon ihmisiä, mutta ymmärrän kyllä, ettei yhteiskuntaa voi loputtomiin kiinni pitää. Minusta on ihan hyvä, että aletaan pikkuhiljaa palailemaan normaaliin suuntaan, vaikka sitten sen koronapassin voimalla.

Etenkään en käsitä rokottamattomien valitusta tässä ketjussa ollenkaan! Jos te siis olette sitä mieltä, että tällaisia tilaisuuksia ei tulisi turvallisuussyistä järjestää ollenkaan, niin miksi te suututte kun ette itse pääse mukaan? Ettehän te turvallisuussyistä osallistuisi tällaisiin tilaisuuksiin kuitenkaan! Jos taas olette sitä mieltä, että korona ei ole flunssaa kummempi tauti ja koronapassi on ihan humpuukia, niin ettekö te sen vertaa tajua, etteivät nämä rajoitukset kirkon ja seurakuntien syytä ole? Eikö teiltä sen vertaa ymmärrystä riitä sille, että kaiketi seurakunnat tässä tilanteessa pyrkivät toimimaan tavalla, joka palvelee valtaosaa ihmisistä, myös kirkon jäsenistä? Kuitenkin siihen koronapassiin on oikeutettu yli 80% suomalaisista. Ja valtaosa niistä muistakin olisivat, jos itse haluaisivat olla. Jos yhteiskunnassa tilanne on sellainen, että joko voi pistää lapun luukulle siksi kun alle 20% niin haluaa, tai palvella yli 80%:a ihmisistä, niin eikö demokratian perusteella ole ihan perusteltua mennä sen enemmistön toiveiden mukaan?

Edelleen, valinnoilla on seurauksensa.

Mainittakoon, että minä kuulun itsekin tähän passittomaan kansanosaan. Yhden rokotteen olen ottanut, mutta tokaa en. Se on ollut oma valintani. Eikä mulla ole vaikeuksia hyväksyä valintani seurauksia. Jos alan kaipaamaan palveluita, joihin tarvitsen koronapassin, menen sitten ottamaan sen toisenkin rokotteen. Niin yksinkertaista. En tunne tarvetta kiukutella yhtään mistään, kaikkein vähiten sellaisista asioista, joissa yritetään vain parhaan mukaan kuunnella enemmistön toiveita ja samalla pyrkiä turvaamaan paitsi terveydenhuollon kantokyky sekä yhteiskunnan talouden kehittyminen.

Vierailija
222/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tultu siihen että kirkko vaatii koronapassin, niin on aika erota. Tälläinen kirkko ei enää edusta sitä mihin minä uskon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tultu siihen että kirkko vaatii koronapassin, niin on aika erota. Tälläinen kirkko ei enää edusta sitä mihin minä uskon.

Niinpä. Jeesus ei olisi ajanut rokotepassiasiaa. Merkit olivat nähtävissä jo Teemu Laajasalon ulostulossa https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008340490.html

Itse tein omat johtopäätökseni ja erosin jo tuolloin. Yhteyttä yläkerran herraan voi pitää ilman kirkkoakin.

Vierailija
224/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän suomalaiset kirkot ymmärtävät, että ei heidän tule levittää tilaisuuksissa koronaa varsinkin, kun monet osallistujat ovat vanhuksia, joille tauti voi olla kuolemaksi.

Joissakin suuremmissa (yleensä muissa kuin kristin) uskonnoissa taas luotetaan johonkin muuhun kuin järkeen ja tieteeseen.

Meillä pidettiin hyvin pienimuotoinen siunaustilaisuus edesmenneelle omaiselle toissa  vuonna. No altistushan siitä seurasi, kun yksi oli ollut toisessa tilaisuudessa, jossa oli ollut sairastunut. Se versio ei onneksi niin herkästi levinnyt kuin nykyinen ja meillä oli kaikilla maskit. Mutta pelotti ja harmitti se karanteeni, jäi itse hautajaistilaisuus väliin sitten.

Kirkko, joka pelkää maallista tautia ei luota Jumalan tahtoon.

Kirkko noudattaa viranomaisten antamaa ohjeistusta. Kirkko on osa yhteiskuntaa, ei mikään laiton saareke.

En todellakaan usko, että olisi Jumalan tahto tappaa ihmisiä kuin kärpäsiä, niin kuin te rokotevastaiset nyt vaaditte saada tehdä.  Jumalaan luottaminen ei tarkoita sitä, että oltaisiin vaan ja katsottaisiin mitä tapahtuu.  Jumala on antanut meille järjen, jota sopii käyttää.  Koronapassi sopii erittäin hyvin kirkon opetusten kanssa yhteen.  Molemmat suojelevat elämää.

Niin, sinun ongelmasi on uskon puute. Jumala tekee kuten tahtoo ja on ennenkin tuhonnut ihmiskunnan miltei viimaiseen mieheen.

Ja keisarille kuuluu antaa se, mikä keisarille kuuluu. Mutta ei silloin, jos keisarin tahto on Jumalan tahtoa vastaan. Tämän vuoksi kristityt antoivat itsensä mieluummin leijonien kitaan Roomanssa. Tämän vuoksi monet meistäkin ovat valmiita luopumaan hengestään vapauden vuoksi.

Mikä ihmeen pakko sinua ajaa sinne kirkkoon, jos se ei mielestäsi edes noudata oikeaa oppia? Pysy poissa rokottamattomana. Kaikille on parasta niin.

Teetpä nyt oletuksia. Mutta totuus ei pala tulessakaan. Sinä et ole kristitty.

No nytkö itse Jumala tuli palstalle?

Ainahan minä täällä päivystän.

Vierailija
225/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan hyvä, että tuollaisia tilaisuuksia saa koronapassin kanssa järkätä sentään, jos vaihtoehtona on se, että ei voisi järjestää ollenkaan. Varsinkin ikäihmisille tällaiset jutut ovat monesti tärkeitä, ja he juuri ovat joutuneet tämän pandemia takia kärsimään tosi paljon muutenkin. Viime vuonna monta kuukautta vanhusten piti olla lähes kokonaan eristyksissä kotonaan ja muutenkin monet ikäihmisten kokoontumisen ovat olleet katkolla koko pandemian ajan. Jos kerran koronapassin ansiosta voidaan nyt rokotetuille avata vähän enemmän yhteisiä tilaisuuksia, niin en kyllä ymmärrä, miksi rokottamattomat siitä suuttuisivat, jos eivät ole vain itsekkäitä!

Tämä ketju on surullista luettavaa. Joidenkin rokottamattomien itsekkyys käy kyllä todella selvästi ilmi tästä ketjusta. Mitään kivaa ei muille ihmisille, edes vanhuksille, haluta suoda jos itse ei sitä samaa saa! Kaikkien pitäisi jäädä kotiin jos MINÄ en pääse joululaulua kirkkoon laulamaan! MINÄ MINÄ MINÄ ja MINUN mielenpahoitus!!!! Missä on se kristillinen lähimmäisenrakkaus, kun itse valitsee olla hankkimatta koronapassia, mutta silti ei soisi mahdollisuutta kokoontua laulamaan joululauluja niille, jotka ovat ne rokotteet ottaneet? Siis taas valtaosan pitäisi kärsiä siitä, että pieni vähemmistö ei pysty hyväksymään sitä, että valinnoilla on seurauksia eivätkä ne aina ole juuri itselle mieluisia?

Tämä oli hyvin kirjoitettu. Vapaus ja oikeus on olla ottamatta rokotetta, mutta siihen liittyy mukana, että et sitten pääse kaikkialle.

Vierailija
226/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinustako on oikein jättää rokottamaton vanhus istumaan yksin kotiin? Jouluna. Ei kaikki vanhuksetkaan ole rokotettuja.

Jos sillä rokottamattomalla vanhuksella ei ole läheisiä, jotka hänen kanssaan joulua viettäisivät, niin miten häntä auttaa se, että seurakunnassa ei järjestetä joululaulutilaisuutta ollenkaan? Eihän hän pääsisi sinne joululaulutilaisuuteen sittenkään, jos sellaista ei ole.

Ettekö te oikeasti ymmärrä, että eivät kirkko ja seurakunnat näistä rajoituksista ole olleet päättämässä?? Ettekö te tosiaan tajua, ettei se seurakunta voi ohittaa paikallisen Avin laatimia rajoituksia?? Ettekö te ymmärrä, että vaihtoehtoina on joko se, että kukaan ei pääse kirkkoon laulamaan, tai että 80% kansalaisista pääsee kirkkoon laulamaan?? Ei tässä rokottamattomille vanhuksille ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä kotiinsa laulamaan, eivätkä seurakunnat pysty siihen paljoa vaikuttamaan vaikka haluaisivatkin!

Vierailija
227/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän sopii ihan joulun aihepiiriin muutenkin. Ei Marialle ja Joosefillekaan ollut sijaa majatalossa.

Rokottamattomat ovat nyt samassa tilanteessa. Heidätkin käännytetään pois vaikka olisivat ihan terveitä. Vaikka olisivat terveempiä kuin passilliset.

Olisivatko Maria ja Joosef siis olleet iloisempia, jos koko majatalo olisi ollut kiinni, eikä kukaan olisi päässyt sinne, kun he eivät päässeet? Veikkaatko että he olisivat iloinneet, jos jopa yksinäiset ihmiset olisivat jääneet yön selkään ihan yksinään kylmään ja pimeään sen sijaan, että olisivat päässeet majatalon tulisijan ääreen lämmittelemään? Marialla ja Joosefilla kai kuitenkin oli lämpöä ja läheisyyttä toinen toisistaan? Sinäkö veikkaat, että heille olisi se oma majatalopaikka ollut niin tuikitähdellinen, että olisivat vaatineet majoituksen eväämistä kaikilta muiltakin siksi, että itse eivät sitä saaneet?

Vierailija
228/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Ei oikea Jumala ei kirkkoja tarvitse.

Vierailija
229/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän suomalaiset kirkot ymmärtävät, että ei heidän tule levittää tilaisuuksissa koronaa varsinkin, kun monet osallistujat ovat vanhuksia, joille tauti voi olla kuolemaksi.

Joissakin suuremmissa (yleensä muissa kuin kristin) uskonnoissa taas luotetaan johonkin muuhun kuin järkeen ja tieteeseen.

Meillä pidettiin hyvin pienimuotoinen siunaustilaisuus edesmenneelle omaiselle toissa  vuonna. No altistushan siitä seurasi, kun yksi oli ollut toisessa tilaisuudessa, jossa oli ollut sairastunut. Se versio ei onneksi niin herkästi levinnyt kuin nykyinen ja meillä oli kaikilla maskit. Mutta pelotti ja harmitti se karanteeni, jäi itse hautajaistilaisuus väliin sitten.

Kirkko, joka pelkää maallista tautia ei luota Jumalan tahtoon.

Mitä muita vaihtoehtoja tässä nyt sitten on, kuin jättää nämä tilaisuudet kokonaan järjestämättä?

Antaa eksyneiden tulla lauman luokse ja ottaa heidät vastaan avoimin käsin.

Mitä tämä siis käytännössä tarkoittaa? Jätetäänkö laulutilaisuudet järkkäämättä kokonaan, vai järjestetäänkö ne koronapassin turvin? Vai ehdotatko että annetaan poliisin tulla keskeyttämään kaunis ja harras joululaulutilaisuus siksi, että se on Avin määräämien rajoitusten vastainen?

Kumpi on mielestäsi tärkeämpää: saada yhteislaulaa vai ihmisten päästä kirkkoon?

Molemmat ovat mahdollisia sillä edellytyksellä, että ne isot yhteislaulutilaisuudet järkätään koronapassilla. Vastaisitko nyt sinäkin vihdoin ja viimein sinulle osoitettuun kysymykseen?

Vierailija
230/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun 85vuotias mummo osais mitään koronapassia edea näyttää vaikka kirkon kuorossa on käynyt ikänsä laulamassa?!? Järjetöntä taas.

Eikö kukaan teistä hänen läheisistäänkään viitsisi häntä auttaa, jos hän kauneimpia joululauluja haluaisi päästä laulamaan? No, toivottavasti siellä seurakunnassa on vähän avuliaampia ihmisiä häntä jeesaamassa, jos hän koronapassiaan haluaa käyttää.

Vierailija
231/237 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee täysin yli. Niinku tää koko touhu.

Sairasta on.

Moni on eronnut nyt kirkosta. Enkä yhtään ihmettele miksi.

Jaa,jaa. He eivät sitten ole ymmärtäneet, että se koronapassi on vaihtoehto tilaisuuksien peruuntumiselle. Avi määrää kokoontumisrajoituksia, joiden vaihtoehtona koronapassin vaatiminen.

Onko vaikea ymmärtää asioita, tai ottaa asioista selvää? Määräys ei tule kirkolta, vaan avilta. Mitä se eroaminen kirkosta tässä passiasiassa auttaa?

Vierailija
232/237 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas kunnon typerysten kokoontumisajot tässä ketjussa... Ei se kirkko Avin määräämille rajoituksille mitään mahda. Mutta eipä siinä mitään, erotkaa nyt kirkosta hyvät rokottamattomat! Erotkaa oikein urakalla! Nopeammin päästään sitten siihen, että kirkko ja valtio erotetaan toisistaan. 😄

Vierailija
233/237 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas kunnon typerysten kokoontumisajot tässä ketjussa... Ei se kirkko Avin määräämille rajoituksille mitään mahda. Mutta eipä siinä mitään, erotkaa nyt kirkosta hyvät rokottamattomat! Erotkaa oikein urakalla! Nopeammin päästään sitten siihen, että kirkko ja valtio erotetaan toisistaan. 😄

"Ei se kirkko Avin määräämille rajoituksille mitään mahda."

Kun yhteiskunta kadottaa moraalinsa on kirkon asetuttava lakia vastaan niin kuin osa kristityistä teki 1930-luvun Saksassa ja Etelä-Afrikassa, orjuuden aikana Yhdysvalloissa. Se suuri enemmistö on aina ollut tuuliajolla, mutta oikeat kristityt tekevät radikaalejakin asioita Kristuksen vuoksi.

Vierailija
234/237 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin tiistaina. Kaverini joka ei kuulu kirkkoon, ei maksa veroa, pääsee kirkkoon passillaan.

Minä maksoin veroa vielä maanantaina, itsenäisyyspäivänä, erosin tiistaina kun en pääse oman seurakunnan tilaisuuksiin.

Vähän niinkuin maksaisi ravintolaillallisesta 400 euroa, mutta joutuu ikkunan takaa katsomaan kun ihminen joka ei maksanut mitään, nauttii sen ruuan.

Kyllä sinä maksoit kirkollisveroa vielä tiistainakin ja sen jälkeen. Maksat veroa tänäänkin ja myös huomenna ja ylihuomenna.

Oman seurakuntasi jumalanpalveluksiin ja muihin uskonnonharjoittamiseen liittyviin tilaisuuksiin pääset myös aivan vapaasti osallistumaan. Ne kun ovat rajattu kokoontumisrajoitusten ulkopuolelle. Asia erikseen ovat tietenkin sitten muut kirkoissa ja seurakuntien tiloissa järjestettävät tapahtumat, kuten esimerkiksi konsertit ja joululaulutilaisuudet. Ne eivät ole osa seurakunnan uskonnollista työtä, joten siksi niitä koskee mahdolliset koronarajoitukset.

Mutta sinä siis erosit nyt kirkosta siksi, että et pääse yhteen joululaulutilaisuuteen, koska olet itse valinnut olla osallistumatta tällaisiin tilaisuuksiin. Maksamillesi kirkollisveroille sinäkin saisit paljon muuta vastinetta ilman rokotuksiakin, mutta eroamalla kirkosta osoitit, ettei sinua koskaan ole uskonnonharjoitus kirkossa edes kiinnostanut. Jos olisi kiinnostanut, kokisit saavasi vastinetta veroillesi edelleen.

Miksi sinä kirkkoon olet edes kuulunut? Pelkästään joululaulujen takia? Vai kävikö tässä nyt niin, että öyhötit ja uhoilit typeryyksissäsi puuta heinää? Ethän edes sitä näytä tietävän, että kirkollisverosi ei katkea siihen päivään kun kirkosta eroat.

Vierailija
235/237 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei se kirkko Avin määräämille rajoituksille mitään mahda."

Kun yhteiskunta kadottaa moraalinsa on kirkon asetuttava lakia vastaan niin kuin osa kristityistä teki 1930-luvun Saksassa ja Etelä-Afrikassa, orjuuden aikana Yhdysvalloissa. Se suuri enemmistö on aina ollut tuuliajolla, mutta oikeat kristityt tekevät radikaalejakin asioita Kristuksen vuoksi.

Miksi kirkko väenvängällä sitten haluaa säilyttää yhteyden valtioon, jollei valtion lakien ja säädösten noudattaminen sovi? Irroittautukaa valtiosta! Voitte aloittaa esimerkiksi luopumalla veronkanto-oikeudesta. 😄

Vierailija
236/237 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut kirkosta reilut 20 vuotta sitten enkä ole maksanut kirkko veroa tänä aikana. Kirkko monopoli asemassa. Kirkko ei vastaa sitä minun elämän katsomusta.

Vierailija
237/237 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka saadaan virallinen henkilökortti  muistisairaalle sukulaiselle jolla on ollut passi viimeksi kaksikymmentävuotta sitten?

Lapsia ei ole. Virallinen henkilöllisyystodistus vaaditaan koronapassin lisäksi että pääsee kuuntelemaan seurakunnan lauluja... Vaikeeta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän