Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö mene jo vähän yli jos kirkon tapahtumiin vaaditaan koronapassi?

Vierailija
09.12.2021 |

Olin luullut että kirkko kuuluu kaikille ja ottaa vastaan jokaikisen.. Eihän ne siellä katso että sitäkään että kuka maksanut kirkollisveron ja tämän perusteella pääatä ihmisiä sisään. Katselin siis kauneimmat joululaulut tilaisuuksia ja siellä siis luki että käytössä koronapassi.

Kommentit (237)

Vierailija
181/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oon ymmärtänyt koronapassi on kristinuskon arvoja vastaan ja ulkomailla kirkoissa vastustetaan koronapassia... Mut emt, kai suomessa papit ei oo niin uskonnollisia tai jotain että haluis elää uskontonsa arvojen mukaan

Missäs kohtaa se Pyhässä Kirjassa sanotaankaan, että sinun ei pidä rokotusta ottaman mutta ihmisjoukkoihin sinun silti pitää tunkeman?

Seurakunta on Kristuksen ruumis ja sen kokoontumisesta säätelee loppupeleissä Jumala.

Jep, mutta ennen loppupelejä sitä säätelee myös poliisi ja virkavalta.

Kun Jumalan ja keisarin laki ovat toistensa kanssa vastakkaiset, kristitty tietää kumman lakia on seurattava.

Molempia.

Molempia on mahdoton seurata tässä.

Vierailija
182/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan hyvä, että tuollaisia tilaisuuksia saa koronapassin kanssa järkätä sentään, jos vaihtoehtona on se, että ei voisi järjestää ollenkaan. Varsinkin ikäihmisille tällaiset jutut ovat monesti tärkeitä, ja he juuri ovat joutuneet tämän pandemia takia kärsimään tosi paljon muutenkin. Viime vuonna monta kuukautta vanhusten piti olla lähes kokonaan eristyksissä kotonaan ja muutenkin monet ikäihmisten kokoontumisen ovat olleet katkolla koko pandemian ajan. Jos kerran koronapassin ansiosta voidaan nyt rokotetuille avata vähän enemmän yhteisiä tilaisuuksia, niin en kyllä ymmärrä, miksi rokottamattomat siitä suuttuisivat, jos eivät ole vain itsekkäitä!

Tämä ketju on surullista luettavaa. Joidenkin rokottamattomien itsekkyys käy kyllä todella selvästi ilmi tästä ketjusta. Mitään kivaa ei muille ihmisille, edes vanhuksille, haluta suoda jos itse ei sitä samaa saa! Kaikkien pitäisi jäädä kotiin jos MINÄ en pääse joululaulua kirkkoon laulamaan! MINÄ MINÄ MINÄ ja MINUN mielenpahoitus!!!! Missä on se kristillinen lähimmäisenrakkaus, kun itse valitsee olla hankkimatta koronapassia, mutta silti ei soisi mahdollisuutta kokoontua laulamaan joululauluja niille, jotka ovat ne rokotteet ottaneet? Siis taas valtaosan pitäisi kärsiä siitä, että pieni vähemmistö ei pysty hyväksymään sitä, että valinnoilla on seurauksia eivätkä ne aina ole juuri itselle mieluisia?

Tämä on minusta surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rokotevasraiset epäilevät kaikenmaailman salaliittoja rokotteiden takana, mutta eivät osaa epäillä salaliitoiksi sitä propagandaa, mitä rokotevastaiset suoltavat. Sieltä on ihan oikeasti löytynyt esim. venäläistä propagandaa, koska haluavat edistää oman rokotteensa myyntiä.

Vierailija
184/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Meinaat että herran siunaamat kiviseinät estävät viruksen sisäänpääsyn? Pihalla tarttuu, mutta sisällä ei?

En, tarttuu sisällä ja ulkona, rokotettujen ja rokottamattomien kesken. Meinasin vaan sitä että kristinuskon periaatteet kumoutuu jos kirkko ei hyväksy enää sairaita tai alkaa erottelemaan kenellä on oikeus päästä tapahtumaan. Ap

Tuolla logiikalla myös pernarutto potilas pitäisi päästää kirkkoon.

Ymmärrät kai pernaruton olevan tuhat kertaa vaarallisempi kuin koronan? Ruttoa ei voi sairastaa oireettomana eikä lievänä. Koronan voi.

Vierailija
185/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan hyvä, että tuollaisia tilaisuuksia saa koronapassin kanssa järkätä sentään, jos vaihtoehtona on se, että ei voisi järjestää ollenkaan. Varsinkin ikäihmisille tällaiset jutut ovat monesti tärkeitä, ja he juuri ovat joutuneet tämän pandemia takia kärsimään tosi paljon muutenkin. Viime vuonna monta kuukautta vanhusten piti olla lähes kokonaan eristyksissä kotonaan ja muutenkin monet ikäihmisten kokoontumisen ovat olleet katkolla koko pandemian ajan. Jos kerran koronapassin ansiosta voidaan nyt rokotetuille avata vähän enemmän yhteisiä tilaisuuksia, niin en kyllä ymmärrä, miksi rokottamattomat siitä suuttuisivat, jos eivät ole vain itsekkäitä!

Tämä ketju on surullista luettavaa. Joidenkin rokottamattomien itsekkyys käy kyllä todella selvästi ilmi tästä ketjusta. Mitään kivaa ei muille ihmisille, edes vanhuksille, haluta suoda jos itse ei sitä samaa saa! Kaikkien pitäisi jäädä kotiin jos MINÄ en pääse joululaulua kirkkoon laulamaan! MINÄ MINÄ MINÄ ja MINUN mielenpahoitus!!!! Missä on se kristillinen lähimmäisenrakkaus, kun itse valitsee olla hankkimatta koronapassia, mutta silti ei soisi mahdollisuutta kokoontua laulamaan joululauluja niille, jotka ovat ne rokotteet ottaneet? Siis taas valtaosan pitäisi kärsiä siitä, että pieni vähemmistö ei pysty hyväksymään sitä, että valinnoilla on seurauksia eivätkä ne aina ole juuri itselle mieluisia?

Sinustako on oikein jättää rokottamaton vanhus istumaan yksin kotiin? Jouluna. Ei kaikki vanhuksetkaan ole rokotettuja.

Vierailija
186/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän suomalaiset kirkot ymmärtävät, että ei heidän tule levittää tilaisuuksissa koronaa varsinkin, kun monet osallistujat ovat vanhuksia, joille tauti voi olla kuolemaksi.

Joissakin suuremmissa (yleensä muissa kuin kristin) uskonnoissa taas luotetaan johonkin muuhun kuin järkeen ja tieteeseen.

Meillä pidettiin hyvin pienimuotoinen siunaustilaisuus edesmenneelle omaiselle toissa  vuonna. No altistushan siitä seurasi, kun yksi oli ollut toisessa tilaisuudessa, jossa oli ollut sairastunut. Se versio ei onneksi niin herkästi levinnyt kuin nykyinen ja meillä oli kaikilla maskit. Mutta pelotti ja harmitti se karanteeni, jäi itse hautajaistilaisuus väliin sitten.

Kirkko, joka pelkää maallista tautia ei luota Jumalan tahtoon.

Kirkko noudattaa viranomaisten antamaa ohjeistusta. Kirkko on osa yhteiskuntaa, ei mikään laiton saareke.

En todellakaan usko, että olisi Jumalan tahto tappaa ihmisiä kuin kärpäsiä, niin kuin te rokotevastaiset nyt vaaditte saada tehdä.  Jumalaan luottaminen ei tarkoita sitä, että oltaisiin vaan ja katsottaisiin mitä tapahtuu.  Jumala on antanut meille järjen, jota sopii käyttää.  Koronapassi sopii erittäin hyvin kirkon opetusten kanssa yhteen.  Molemmat suojelevat elämää.

Niin, sinun ongelmasi on uskon puute. Jumala tekee kuten tahtoo ja on ennenkin tuhonnut ihmiskunnan miltei viimaiseen mieheen.

Ja keisarille kuuluu antaa se, mikä keisarille kuuluu. Mutta ei silloin, jos keisarin tahto on Jumalan tahtoa vastaan. Tämän vuoksi kristityt antoivat itsensä mieluummin leijonien kitaan Roomanssa. Tämän vuoksi monet meistäkin ovat valmiita luopumaan hengestään vapauden vuoksi.

Mikä ihmeen pakko sinua ajaa sinne kirkkoon, jos se ei mielestäsi edes noudata oikeaa oppia? Pysy poissa rokottamattomana. Kaikille on parasta niin.

Teetpä nyt oletuksia. Mutta totuus ei pala tulessakaan. Sinä et ole kristitty.

No nytkö itse Jumala tuli palstalle?

Vierailija
187/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

surullinen olen kirjoitti:

Pöyristynyt olin minäkin kun satuin Tampereen seurakunnan sivuja lukemaan.

Jo on aikoihin eletty kun kirkko alkaa käännyttämään ovilla ihmisiä.

Kirkko ei ole lakien yläpuolella. Ne joululaulut jää laulamatta, jos määräyksiä ei noudateta.  Vinkuminen siitä ettei pääse mukaan, on itsekkään ääliön narsistista porua.  Näin totean fiksuna ihmisenä.

Jos sinulla on tarve kirkon palveluksille, ota yhteyttä seurakunnan työntekijään. Voitte varmaan sopia jonkin molempien kannalta turvallisen tavan tapaamiselle ja hengellisten tarpeidesi hoitamiselle. 

Voitte tavata vaikka raikkaassa ulkoilmassa tai eiköhän jostakin löydy riittävän iso tila jossa voidaan huolehtia hyvästä tuuletuksesta ja turvaväleistä.  

Uskoisin, että seurakuntasi voisi tämän järjestää.  Tai ainakin etänä voidaan kaipaamaasi sielunhoitoa suorittaa, luulisin.

Toivon, että saat hädässäsi kaipaamasi apua.

Mutta minä olen ihmisten lakien yläpuolella. Olen väkevä enkeli jota sinä tottelet. Te houkat ja vähäjärkiset ette tajua olevanne suuren eksytyksen alla. Kun minä nimeltä kutsun sinut, lähdet mukaani tuolle puolen etkä voi sille mitään. Kaikki kutsun kun aika on.

Minä olen Se, joka kulkee elämän ja kuoleman rajalla.

Vierailija
188/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko siis että kyllä se tauti rukouksella hoituu? Vai miksi kirkko olisi jotenkin eri asia kuin muut tilat?

Vierailija
189/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rokotevasraiset epäilevät kaikenmaailman salaliittoja rokotteiden takana, mutta eivät osaa epäillä salaliitoiksi sitä propagandaa, mitä rokotevastaiset suoltavat. Sieltä on ihan oikeasti löytynyt esim. venäläistä propagandaa, koska haluavat edistää oman rokotteensa myyntiä.

Sen kun noudatat poliittista ideologiaasi.

Älä sitten valita kun suomalaiset eroavat kirkosta.

Monet suomalaiset ovat niin rehtejä, etteivät hyväksy valheita.

Vierailija
190/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote ei estä sairastumista eikä levittämistä, mutta rokotetut sairastavat taudin lievästi. Siksi rokotetuille uskalletaan antaa vapautta. He eivät kuormita terveydenhuoltoa. Sen sijaan rokottamattomat ovat nyt kuormittamassa tehohoitoa ja muutenkin sairaaloita. Siksi yritetään estää heidän liikkumistaan. Sairaaloiden kapasiteetti ei riitä.

Vierailija
191/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Globaalisti eniten kuolemia koronan takia on aiheutettu juuri uskovaisten suurtapahtumissa saaduissa tartunnoissa. Suurin osa sattui ennen rokotuksia. Kun sadat ja tuhannet ihmiset ovat kokoontuneet yhteen ja vielä veisataan kovaan ääneen, niin kyllä siinä virukset leviää.

Alfan aikaan Espanjassa kuoli melkein koko kylällinen ihminen yhteisen ehtoollisen seurauksena.

Israelissa ja Intiassa ja arabimaissa uskonnolliset kokoontumiset ovat aiheuttaneet suurta sairausriskiä.

Myös meidän omasta kaupungistamme vieraili pohjoisessa kaupungissa porukka jonkun saarnaajan tilaisuudessa ja sieltä tuotiin meidän kaupunkiimme toistaiseksi suurin koronarypäs. Kuvaan kuului myös se, että karanteenimääräyksestä huolimatta pizzeriaan mentiin töihin jo seuraavana päivänä. Viranomaiset lopulta sulkivat 2 pizzapaikkaa määräaikaisesti.

Joten ei ole kukaan monista jumalistamme vielä onnistunut laumaansa suojelemaan koronavirukselta.

On erittäin hyvä asia, että passi vaaditaan, koska silloin tauti on todennäköisesti lievempi, eikä viedä sairaalapaikkoja turhaan.

totta!

Vierailija
192/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisempaa niin, mutta en viitsi hankkia sitä passia.

Eli et ole ottanut rokotuksia? Eihän sitä passia mitenkään muuten "hankita", sehän on automaattisesti olemassa jokaisella rokotetulla.

Sekä niillä, joiden kaveri on maksua vastaan käynyt ottamassa rokotteet heidän nimiinsä. Rokotepaikallahan kysytään pelkkä kelakortti, eli joku pahassa rahapulassa oleva voi käydä ottamassa kavereilleen rokotteet ja sitä myötä rokotepassit

NO TODELLAKIN !  Kas kun en tätä ennen tajunnut. Henkilö joka haluaakin tuplarokotteet saa minunkin rokotteeni- minun kelakortillani.  Kiitti vinkistä.

Vierailija
193/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko siis että kyllä se tauti rukouksella hoituu? Vai miksi kirkko olisi jotenkin eri asia kuin muut tilat?

Älä valehtele. Ns. tauti ei hoidu edes rokotuksilla. Sen vielä käsitän että poliitikot ja media suoltavat valheita ja hämmentävät ihmisten mieliä, vaikka en sitä hyväksy.

Kirkon taholta en hyväksy valheita.

Joillakin ihmisillä on raja laittomuuden ja valheiden suhteen.

Vierailija
194/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene yli. P-Pohjanmaalla lestadiolaisten keskuudessa leviää korona ja levittävät sitä vielä muihinkin, kun käyvät karanteenissakin ilman maskia kaupassa. Tartunnat leviävät heidän omissa uskonnollisissa kokoontumisissaan, joten koronapassin tarve uskonnollisessa tilaisuudessa ei ole ollenkaan liioiteltu.

Tarkista väitteet. Oulun rauhanyhdistys ainakin joko rajoittaa tai pyytää koronapassia.

Vierailija
195/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö vanhukset voisi ottaa sellaiset rokotukset jotka tehoaa, ei jakseta enää teidän takia elää säästöliekillä ja väijyä minne pääsee tai ei...

Vai eikö nuo rokotteet oikeasti tehoa ollenkaan?

Vierailija
196/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ikäryhmä, jotka kuuluvat kirkkoon, ovat vanhempaa polvea. He haluavat käydä kirkossa mahdollisimman turvallisesti. He ovat myös laajasti rokotettuja.

Sitten on nämä muutamat työikäiset jankkaajat, jotka eivät rokotusta aio ottaa.

Kenen turvallisuutta kirkossa pitäisi sinusta ensisijaisesti siis ajatella?

Vierailija
197/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa surullisuus on siinä, että ihmisille syötetään pajunköyttä ja heidät tuuditetaan valheelliseen turvallisuuden tunteeseen joka etenkin ikääntyneille on hengenvaarallista.

Rokote ei estä tartuntaa. Ikääntynyt on riskiryhmää jo pelkän ikänsäkin takia (saati sitten pitkäaikaissairauksien) vaikka olisikin virkeä ja omatoiminen vanhus. Minusta ainakin on surullista, että tällaisten ihmisten elämä loppuu ennen aikojaan vain siksi, että heille uskoteltiin kuinka rokotteet ottamalla (ja koronapassin lataamalla) on täysin turvallista kokoontua kuten ennen pandemiaa. Vielä varmemmaksi vakuudeksi kerrotaan kuinka ne kamalat, saastuneet rokottamattomat ei näiden seinien sisälle pääse joten minkäänlaista riskiä ei ole.

Moni, etenkin ikääntynyt, luottaa päättäjiin, viranomaisiin ja asiantuntijoihin (nämä kun ennen vanhaan oli ainakin nykyisiin verrattuna päteviä) ja kun tällaiset sitten yhdessä nyökyttelee telkkarissa illasta toiseen, että kaikki on hyvin kunhan on rokotukset niin ikääntyneet on just se ryhmä joka sen herkimmin uskoo. Ja heille se usko on kaikista todennäköisimmin kohtalokasta.

Vierailija
198/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö vanhukset voisi ottaa sellaiset rokotukset jotka tehoaa, ei jakseta enää teidän takia elää säästöliekillä ja väijyä minne pääsee tai ei...

Vai eikö nuo rokotteet oikeasti tehoa ollenkaan?

Tehoaa.

Mutta korona on kuin flunssa tai influenssa, virus muuntuu jatkuvasti. Tästä syystä myös rokotetta on jatkuvasti muutettava.

Tulevaisuudessa meillä on mahdollisesti jokavuotinen koronarokote influenssarokotteen tapaan.

Vierailija
199/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin ikäryhmä, jotka kuuluvat kirkkoon, ovat vanhempaa polvea. He haluavat käydä kirkossa mahdollisimman turvallisesti. He ovat myös laajasti rokotettuja.

Sitten on nämä muutamat työikäiset jankkaajat, jotka eivät rokotusta aio ottaa.

Kenen turvallisuutta kirkossa pitäisi sinusta ensisijaisesti siis ajatella?

Asia selvä.

Me emme tule kirkkoon.

Vierailija
200/237 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoonoosit on eläin peräisiä mutta myös kemialliset aseet biologiset pitää huomioida ; itäiset maat Aasia.