Noloin tilanteesi ylipainon takia?
Tuttavapariskunta oli tehnyt kylppäriremontin. Wc-pöntön liima oli kuulema lähes kuivunut. Olivat itse jo käyttäneet sitä, mutta kehottivat istumaan varovasti. Noh, niinhän siinä kävi, että koko pönttö rojahti nurin ja etureuna halki. Voi jumalauta kun hävetti! Nyt alkaa dieetti! Onko muilla läskeillä ollut noloja tilanteita?
Kommentit (924)
Vierailija kirjoitti:
Sympaattisia tarinoita. Vähän kyllä ihmetystä herättää kun joissain painoa ei ole uskallettu tai kehdattu kertoa miehelle. Kai se mies kuitenkin näkee minkä kokoisia te olette? Ei kai se miksikään muutu jos se saa tietää tarkan painon. Ette te sen takia isomman näköiseksi sen miehen edessä muutu.
Miehet usein arvioivat naisen painon paljon pienemmäksi kuin mitä todellisuus. Mies voi oikeasti luulla, että nainen painaa esim 50kg vaikka todellisuus on 70kg. Niin ei ole sitten kivaa kun selviää, että rouva painaa 100kg…
Munaanpyydystetty kirjoitti:
-Muutamia vuosia sitten markkinoille tuli sellaisia puutarhatuoleja,
joissa munan muotoinen tuoli-osa keinuu ilmassa metallivarresta.
Olin sukulaisten luona kylässä, totesin "keinutaampas" ennen kuin istahdin tuohon munaistuimeen..
Painoni vuoksi keinun istuinosa kimposi kuitenkin yläkaarteeseen ja koko häkkyrä varsineen rojahti pihanurmelle.
Jäin sitten sinne selälleni munan sisään hetkeksi sätkimään ja punnertamaan..
Kukaan ei nauranut - paitsi minä, joka teki tilanteesta jotenkin entistä jännitteisemmän ja teennäisemmän.
Oli kai niin surullista, etteivät pystyneet edes nauramaan.-Baarissa hoonosoominen mies teki tuttavuutta , olin kuulemma poikkeuksellinen. Ai kuinkas, kysyin.
"Koska olet lihava". Tarkoitti varmaan siis että muodokas muttei ollut flirttiin sopiva sana kielenpäällä.Ah, kiitos honey. How romantic.
-Uimahallissa turkkilaisessa saunassa lauteet olivat kaakelista. Kun perseelläni rojahdan kaakelilauteelle täpötäydessä saunassa,
ilma pakenee perseläskien alta (ei siis ummetus, vaan ihan läski vastaan kaakeli), ja kuuluu hirveä pierumainen ääni.
"Se on nää lahkeelliset uikkari" .. Joo, tai ennen kaikkea syy sille, miksi olet suurinpiirten burkhinissa ylipäänsä liikkeellä.-Se kun nouset ja ohitat ihmisen esimerkiksi ruokapöydässä ja ne hinkkaa sitä vinkuvaa tuoliaan eteenpäin tehden sinulle 2 metrin väylän.
Riittäis kapeempikin, mutta näemmä tästä on epäilystä.-Hajotettu on kyläpaikan wc istuimen rengas, sängyn runko, semmoinen tanko josta vedetään punnerruksia.. joo, ei ois kannattanu roikkua.
Nämä ovat niitä "hauskoja" tilanteita. Mukava että puhutaan niistä eikä esimerkiksi aiheesta syntyneestä koulukiusaamisesta - Vähemmän kivaa:)
Kai olet korvannut kaiken rikkomasi - sen metallituolin, vessanistuimen renkaan, sängyn rungon, punnerrustangon ja kaiken sen, josta et edes kertonut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sympaattisia tarinoita. Vähän kyllä ihmetystä herättää kun joissain painoa ei ole uskallettu tai kehdattu kertoa miehelle. Kai se mies kuitenkin näkee minkä kokoisia te olette? Ei kai se miksikään muutu jos se saa tietää tarkan painon. Ette te sen takia isomman näköiseksi sen miehen edessä muutu.
Miehet usein arvioivat naisen painon paljon pienemmäksi kuin mitä todellisuus. Mies voi oikeasti luulla, että nainen painaa esim 50kg vaikka todellisuus on 70kg. Niin ei ole sitten kivaa kun selviää, että rouva painaa 100kg…
Silti se rouva painaa sen 100 kg. Todellisuus on yhtä karu, tiesi mies sen tai ei ja hän joka tapauksessa näkee sen seuraukset. Miksi piilotella asiaa? Miestä ei kiinnosta tarkka lukema. Tippaakaan. Vaikka kuinka olisi aiemmin arvioinut painon pienemmäksi. Enemmän häntä kiinnostaa sen aiheuttamat haitat (terveys, jaksaminen, ulkonäkö).
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti se rouva painaa sen 100 kg. Todellisuus on yhtä karu, tiesi mies sen tai ei ja hän joka tapauksessa näkee sen seuraukset. Miksi piilotella asiaa? Miestä ei kiinnosta tarkka lukema. Tippaakaan. Vaikka kuinka olisi aiemmin arvioinut painon pienemmäksi. Enemmän häntä kiinnostaa sen aiheuttamat haitat (terveys, jaksaminen, ulkonäkö).
-eri
Mistä sinä kaikki miehet ja heidän mielipiteensä tiedät? Et mistään. On miehiä joita paino-asiat kiinnostaa grammojen tarkkuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Mistä sinä kaikki miehet ja heidän mielipiteensä tiedät? Et mistään. On miehiä joita paino-asiat kiinnostaa grammojen tarkkuudella.
Sanoinko, että kaikki? En. Tarkoitin, että kyseisissä tapauksissa puolisoa tuskin kiinnostaa. Voit tietenkin mieluummin häpeillä, jos haluat. Se vain estää tilanteen kohtaamisen ja ratkaisemisen. Varmaan niinkin typeriä miehiä on, jotka vaimon painoa grammalleen mittaavat. Meitä on moneen junaan. Eri asia kannattaako sellaisen kanssa olla suhteessa. Suurinta osaa kyllä kiinnostaa enemmän haitat, joten todennäköistä on, että piilottelijan miestäkin kiinnostaa ne enemmän. Ymmärsit kyllä, mitä tarkoitin, mutta mieluummin häpeilet.
Mulla tuli mieleen yks nolo tapaus. Oltiin sovittu ,että lähdetään siskon kanssa ostoksille kaupunkiin.Siskoni lupas tulla hakemaan Mua.Olin juuri pukemassa ensin soi puhelin. Sitten melkein heti perään ovikello. Menin siinä samalla avaamaan ovea . Mulla ei ollut paitaa ja farkutkin oli auki ja maha pursus . Siellä olikin naapurin mies keräämässä yhteisvastuukeräystä. Kyllä hävetti . Mies sanoi että tulee myöhemmin uudestaan . Minä nolostuin niin etten saanut sanottua mitään. Hävettää vieläkin kun näkee sitä miestä kun tulee autolla vastaan.
Näihin kommentteihin haaruksista kuluviin farkkuihin voin todeta, että varsinkin nykyisin myytävät naisten farkut ovat jotenkin huonolaatuisempaa kangasta kuin miesten farkut ja kuluvat kyllä puhki yllättävän nopeasti sieltä haaruksista ihan normaalipainoisellakin. Ilmeisesti naisten housuihin lisätty stretch heikentää kestävyyttä huomattavasti. Itse jouduin varsinkin nuorempana ostamaan housuni miesten osastolta, koska urheilua harrastavana naisten housumallit, joihin lihasten vuoksi paksut reidet mahtuivat sisään, olivat sitten takapuolesta ja vyötäröstä aivan liian isoja. Tilanne on lähestyvän keski-iän ja koronan myötä vähentyneen liikunnan myötä muuttunut niin, että nykyään naisten farkutkin istuu paremmin.
Valitettavasti miesten housumallit ei kuitenkaan taida sopia kovin hyvin muodokkaammille naisille. Tai siis oikeastaan pitäisi sanoa, että valitettavasti naisten "arki"vaatteita (kuten farkkuja) ei nykyään tehdä enää kunnollisista ja kestävistä materiaaleista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli mieleen yks nolo tapaus. Oltiin sovittu ,että lähdetään siskon kanssa ostoksille kaupunkiin.Siskoni lupas tulla hakemaan Mua.Olin juuri pukemassa ensin soi puhelin. Sitten melkein heti perään ovikello. Menin siinä samalla avaamaan ovea . Mulla ei ollut paitaa ja farkutkin oli auki ja maha pursus . Siellä olikin naapurin mies keräämässä yhteisvastuukeräystä. Kyllä hävetti . Mies sanoi että tulee myöhemmin uudestaan . Minä nolostuin niin etten saanut sanottua mitään. Hävettää vieläkin kun näkee sitä miestä kun tulee autolla vastaan.
Ha! Laitan paremmaksi. Mies lähti harrastukseensa, aloin vaihtaa vaatteita. Samantien ovikello soi, joten tietysti luulin miehen siellä hakevan jotain unohtunutta tavaraa ilman et jaksaa avainta kaivaa laukustaan. Joten ryntäsin ovelle pelkässä t-paidassa ja alushousuissa. Siinä sitten katselin kaupustelijaa, jolla oli kädessä "olen kuurosokea ja perheeni ei saa ruokaa" -lappu ja yritin hinata ahteriani oven taakse piiloon.
Opetus: älä mene avaamaan ovea koskaan jos et ole pukeutunut, paitsi jos asunnossa on tulipalo tai zombi ajaa takaa.
No just viimeksi äsken tuli nolattua itsensä vaikkakin muiden näkemättä. Sovitin tilaamaani vaatetta ja ihastelin peilin edessä kuinka kivasti tämä nyt istuukaan ja taputtelin itseäni olalle kuinka se kesän alussa aloittamani herkkulakko nyt näkyy ja aiemmin pieneksi jäänyt vaatekoko on taas täysin passeli..
Sitten vilkaisin sitä vaatteen muovipussia jossa on tuotetiedot siinä tarrassa ja näin koon olevankin numeroa isompi mitä tilasin ja äsken kuvittelin sovittaneeni. Ja kyllä, sama kokonumero oli vaatteessakin eli sain vahingossa kokoa isomman vaatteen mitä tilasin enkä todellisuudessa olekaan hoikistunut ilmeisesti yhtään :-(
Vierailija kirjoitti:
No just viimeksi äsken tuli nolattua itsensä vaikkakin muiden näkemättä. Sovitin tilaamaani vaatetta ja ihastelin peilin edessä kuinka kivasti tämä nyt istuukaan ja taputtelin itseäni olalle kuinka se kesän alussa aloittamani herkkulakko nyt näkyy ja aiemmin pieneksi jäänyt vaatekoko on taas täysin passeli..
Sitten vilkaisin sitä vaatteen muovipussia jossa on tuotetiedot siinä tarrassa ja näin koon olevankin numeroa isompi mitä tilasin ja äsken kuvittelin sovittaneeni. Ja kyllä, sama kokonumero oli vaatteessakin eli sain vahingossa kokoa isomman vaatteen mitä tilasin enkä todellisuudessa olekaan hoikistunut ilmeisesti yhtään :-(
Iloitse kuitenkin siitä, että olet löytänyt hyvin istuvan vaatteen ja unohda se kokolappu ainakin toistaiseksi. Positiivisella mielellä se herkkulakon jatkaminenkin on helpompaa ja pian voit tilata vielä alkuperäistä tilaustasi pienemmän koon. :)
Vierailija kirjoitti:
Jouduin yöksi vuodeosastolle. Ei löytynyt tarpeeksi isoa paitaa päälle ja läski vilkkui nappien välistä. Painoa on noin 105 kiloa. Pitääköhän minua lihavammat omat vaatteet päällä tai ehkä silloin isot koot pyykissä...
Itselle on käynyt ihan sama. Hoitajan piti lähteä hakemaan sopivaa vaatetta jostakin toisen osaston vaatehuoneesta :/ Kaiken lisäksi virolainen lääkäri kirjoitti omakantaan että "potilas on ylipaino".
Menimme porukalla mökille, jossa oli sellainen vanhanko soutuvene. Sen pohja näytti mielestäni aika huteralta, mutta painostuksen vuoksi minun oli pakko osallistua souturetkelle. No olin tietysti niin lihava, että laihikset menivät ensin veneeseen maista ja notkein liikkein polkaisivat sen veneen veteen. Minä sitten odotin laiturilla että he saisivat veneen siihen viereen ja minä kyytiin. Näin tapahtuikin, paitsi että heti kun astuin veneeseen jalka meni pohjasta LÄPI ja koko veneretki jäi kaikkien osalta siihen. Laihikset sitten yrittivät puhua, että "mikähän siinä pohjassa oli, varmaan mädäntynyt", mutta he tiesivät sen yhtä hyvin kuin minäkin, että se oli se 130 kiloa joka osui pienelle alalle eikä vene kestänyt sitä.
Vierailija kirjoitti:
Olimme eräässä huvipuistossa ja olimme pitkään jonottaneet erääseen hurjaan laitteeseen. Edellä jonotti ylipainoinen nuori nainen poikaystävän kanssa. Kun oli aika siirtyä laitteeseen turvakaari ei mahtunut hänellä kiinni. Siihen tuli vielä henkilökuntaa survomaan turvakaarta kiinni. Turvakaari ei mennyt kiinni ja nainen jo punasena häpeissään pyysi, ettei enää tarvitse yrittää ja hän jää laitteesta pois. Poikaystävä lähti kanssa.
Ja jono oli siis pitkä ja kulki niin, että kaikki näkivät tämän epäonnisen lastaustapahtuman.
Paha mieli tuli tästä. Voin vaan kuvitella :/
Olen 150 kg. Pari kertaa on pitänyt sangyn pohjaa vahvistaa. En uskalla istua heppoisen näköisiin puutarhatuoleihin. Auton ratti ottaa mahaan kiinni. En mahdu vinnikomeron ovesta sisään, oviaukko n.53 sm leveä. Lääkäri sanoi suoraan ettei mikään laihdutuslääke kohdallani enää auta. Ja kyllä, olen saanut jo lähetteen läskileikkaus- haastatteluun sairaalaan.
Menimme ruokAilemaan vanhaan villaan , joka oli juuri remontoitu pieteetillä . Seinänä oli sellaiset maalilla kuvioidut pahvilevyt, joita ennen käytettiin. Istuin seinänvieressä ja ehkä nojasin vähän seinään - jokatapauksessa seinä antoi periksi ja siihen ilmestyi nyrkinmenevä reikä. Yritin korjailla reikää mahdollisimman näkymättömäksi ….Olisihan tuo voinnut sattua liikkuvalle lapsellekin kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Menimme porukalla mökille, jossa oli sellainen vanhanko soutuvene. Sen pohja näytti mielestäni aika huteralta, mutta painostuksen vuoksi minun oli pakko osallistua souturetkelle. No olin tietysti niin lihava, että laihikset menivät ensin veneeseen maista ja notkein liikkein polkaisivat sen veneen veteen. Minä sitten odotin laiturilla että he saisivat veneen siihen viereen ja minä kyytiin. Näin tapahtuikin, paitsi että heti kun astuin veneeseen jalka meni pohjasta LÄPI ja koko veneretki jäi kaikkien osalta siihen. Laihikset sitten yrittivät puhua, että "mikähän siinä pohjassa oli, varmaan mädäntynyt", mutta he tiesivät sen yhtä hyvin kuin minäkin, että se oli se 130 kiloa joka osui pienelle alalle eikä vene kestänyt sitä.
Kyllä ehjä vene kestää tuon painoisen vaikka hyppäisit sinne pohjalle. Eli mätä mikä mätä,
M-152.8kg
Vierailija kirjoitti:
Työmatkalla jenkeissä oli yksi 220kg kaveri joka putosi konttorin edessä olevan laudoituksen lävitse. Valitti vielä että terassi oli heikkotekoinen. Sama kaveri nosti mekkalan kun ei pöössyt auton kyydissä oikealla ovelle ja piti kävellä ylimääräinen 100m omalle työpisteelleen. Huomasin siinä kävellessämme, että olin puhunut seinille melkein koko matkan, kun en kyennyt kävelemään niin hitaasti kuin tämä kaveri.
Koitko häpeää siitä, ettet osannut kävellä hitaasti vai millä tavalla kyseinen tilanne oli sulle nolo?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan läskii hässi?
Ehkä, ehkä ei. Mutta tyhmiä kyllä hässitään, se on todettu. Jotkut jopa lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttakaa
(Lepertävällä äänellä) No kuka te tiellä viitauttaan etittää? Onko tinulla nyt kivaa, pupelo?
Ei kai sinuakaan?