Noloin tilanteesi ylipainon takia?
Tuttavapariskunta oli tehnyt kylppäriremontin. Wc-pöntön liima oli kuulema lähes kuivunut. Olivat itse jo käyttäneet sitä, mutta kehottivat istumaan varovasti. Noh, niinhän siinä kävi, että koko pönttö rojahti nurin ja etureuna halki. Voi jumalauta kun hävetti! Nyt alkaa dieetti! Onko muilla läskeillä ollut noloja tilanteita?
Kommentit (924)
Nämä eivät ole olleet noloja, mutta itseäni on naurattanut: Brasilialaisessa karvanpoistossa aina kysellään, että onko se jätetty karvatupsu nyt mieluisan mallinen. Joudun pyytämään peilin, koska en näe vatsani alle. Tänään hylkeilin minäkin uima-altaalla. En jaksanut punnertaa itseäni nätisti ylös altaasta vaan jäin vatsalleen reunalle ja siitä jotenkin kierien altaan viereen ja ylös. Kanssaturisti nauroi myös ja tarjosi apua. Hyväntahtoisena otin naurun vastaan, koska reagoin näin itsekin. Sitä vastoin mieleni olen pahoittanut raskausepäilyistä. Olen nyt n.35kg ylipainoinen ja näitä vauvajuttuja tuli jopa lentokenttätyöntekijältä jo n.20 kg aiemmin.
Oltiin mieheni kanssa lapissa talvilomalla. Päätettiin vuokrata moottorikelkka. Ensin ei lähtenyt sopivia housuja. Onneks miesten malleista löytyi. Tosi ahdasta oli kun 2 isoa ihmistä kelkassa. Ja kuopissa jousitus löi aina pohjaan. Jos vielä joskus vuokrataan pitää vuokrata molemmille omat kelkat. Kalliimmaksihan se tulee mutta nauttia ihan toisella tavalla.
-Muutamia vuosia sitten markkinoille tuli sellaisia puutarhatuoleja,
joissa munan muotoinen tuoli-osa keinuu ilmassa metallivarresta.
Olin sukulaisten luona kylässä, totesin "keinutaampas" ennen kuin istahdin tuohon munaistuimeen..
Painoni vuoksi keinun istuinosa kimposi kuitenkin yläkaarteeseen ja koko häkkyrä varsineen rojahti pihanurmelle.
Jäin sitten sinne selälleni munan sisään hetkeksi sätkimään ja punnertamaan..
Kukaan ei nauranut - paitsi minä, joka teki tilanteesta jotenkin entistä jännitteisemmän ja teennäisemmän.
Oli kai niin surullista, etteivät pystyneet edes nauramaan.
-Baarissa hoonosoominen mies teki tuttavuutta , olin kuulemma poikkeuksellinen. Ai kuinkas, kysyin.
"Koska olet lihava". Tarkoitti varmaan siis että muodokas muttei ollut flirttiin sopiva sana kielenpäällä.
Ah, kiitos honey. How romantic.
-Uimahallissa turkkilaisessa saunassa lauteet olivat kaakelista. Kun perseelläni rojahdan kaakelilauteelle täpötäydessä saunassa,
ilma pakenee perseläskien alta (ei siis ummetus, vaan ihan läski vastaan kaakeli), ja kuuluu hirveä pierumainen ääni.
"Se on nää lahkeelliset uikkari" .. Joo, tai ennen kaikkea syy sille, miksi olet suurinpiirten burkhinissa ylipäänsä liikkeellä.
-Se kun nouset ja ohitat ihmisen esimerkiksi ruokapöydässä ja ne hinkkaa sitä vinkuvaa tuoliaan eteenpäin tehden sinulle 2 metrin väylän.
Riittäis kapeempikin, mutta näemmä tästä on epäilystä.
-Hajotettu on kyläpaikan wc istuimen rengas, sängyn runko, semmoinen tanko josta vedetään punnerruksia.. joo, ei ois kannattanu roikkua.
Nämä ovat niitä "hauskoja" tilanteita. Mukava että puhutaan niistä eikä esimerkiksi aiheesta syntyneestä koulukiusaamisesta - Vähemmän kivaa:)
Kaikkein nolointa on ollut, kun etäkumppanin kanssa juttu on luistanut, mutta sitten realitymaailmassa joutuu huomaamaan ettei kasvaneet mitat miellytä toista yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Olin yhtenä talvena ostamassa suksia aloittaakseni pitkästä aikaa hiihtämisen. Sitten luin jostain mainoksesta, että suksivälineitä ostaessa asiakkaalta nykyisin (siitä on vuosikymmeniä kun olen hiihtänyt) kysytään paino.
Se harrastus jäi sikseen. En todellakaan mene kauppaan kailottamaan painoani jollekin myyjälle, jotta voin ostaa "lihavien tyttöjen sukset" tms. Olin tuolloin niin lihava etten kertonut painoani edes miehelle. Hän olisi tullut myös ostamaan sukset.
Lisäksi monien kauppojen suksivalikoima ei edes ole kovin laaja, että sellaisen jolla on 10-15kg ylipainoa tekee jo tiukkaa löytää sopiva pari. Luistelusukset vielä pahemmat. Tai painavemmillekin ihmisille löytyy suksia, mutta ei niistä edullisista tai keskihintaisista..
Nolointa oli nähdä kaljapöhöttyny5 kalju ja haiseva ujo piimä sokkotreffeillä.
Lihavuus aiheuttaa mulle pissalla ramppaamista, kun läskit painavat rakkoa. Tajusin lomalla Aasiassa, kun laskeuduin vuorelta paikallisbussilla ja bussia piti vaihtaa, että mulla iski yllättäen aivan kauhea vessahätä ja jouduin juoksemaan lähimmän urheilukentän laidalle vessaan, jonne tosin oli matkaa pieniä kujia pitkin. Erotuin varmasti hyvin joukosta juostessani hätäpäissäni asuinalueen poikki, eikä se vessakaan tainnut olla kovin monen turistin käytössä. Ehdin vessaan, mutta missasin bussin ja päätin kävellä seuraavalle pysäkille, joka oli onneksi kävelymatkan päässä. Onneksi olin hankkinut matka-simin, niin vessakin löytyi nopeasti mapsin avulla.
Toinen nolo oli Suomessa kalassa onkiveneellä. Minulle oli tarjolla pelastusliivit vain 70 kg painorajalla, joka paukkui yli. Jouduin kysymään, että mitäs jos painan yli 70 kg? Muita vaihtoehtoja ei kuitenkaan ollut kuin ottaa ne liivit. Olin ihan varma, että hukun sillä reissulla, jos vene kaatuu. Onneksi järvi oli peilityyni ja meillä oli kokenut soutaja.
Sympaattisia tarinoita. Vähän kyllä ihmetystä herättää kun joissain painoa ei ole uskallettu tai kehdattu kertoa miehelle. Kai se mies kuitenkin näkee minkä kokoisia te olette? Ei kai se miksikään muutu jos se saa tietää tarkan painon. Ette te sen takia isomman näköiseksi sen miehen edessä muutu.
Olin mäkin tavallaan "lihava" steroidikuurilla kun oli lihasta ja nestepöhöä ja painoa vain 110kg mut oli suuria vaikeuksia pyyhkiä persusta kun oli selkälihas tiellä. Siinä vaiheessa mietin että onko tässä järkeä? ;)
591 jatkaa
Laskeskelin kauhuissani suppaillessani, ettei kukaan toinen aikuinen voi tulla laudalle kanssani, koska painoraja oli 120 kg. Rukoilin mielessäni, ettei kukaan seurueesta vaan ehdottaisi tulla kyytiini, koska lautoja oli hyvin rajoitetusti.
Vierailija kirjoitti:
En mahtunut magneettiputkeen, kun kuva olisi ollut pakko saada. Lentokoneessa jouduin ennen aina pyytämään lisäturvavyön. Kerran en meinannut mitenkään mahtua lentokoneen penkkiin. Vietin suurimman osan matkasta käytävän päässä seisten, etten häiritsisi vieressä istuvaa. Lomamatkalla jouduin varaamaan itselleni 2 paikkaa helikopterilennolla. Kyseessä oli häämatka. Baden baden tuoli hajosi kertan alleni palasiksi. Housut ovat revenneet useasti julkisella paikalla. Samoin vetoketju hajonnut ja nappi lentänyt kaaressa. Olen joutunut useamman kerran poistumaan huvipuostolaitteesta kun turvakaari ei ole mennyt kiinni. Sairaalan isoimmatkaan vaatteet eivät mahtuneet ja jouduin olemaan omilla ulkohousuillani. Gynegologista tutkimusta tehtäessä lääkäri vaati että tutkimuspöytä lasketaan maan tasalle sen varalle, jos se ei kestä painoani ja romahtaa. Minulle on tehty polyypin poisto leikkaus ilman mitään puudutetta, koska lääkäri piti puudutteen antoa minulle vaarallisena. Sattui aivan saatanasti ja itkin hysteerisenä koko toimenpiteen ajan. Olin isoimmillani yli 190 kg. Nyt 90 kg vähemmän ja pudotan painoa edelleen.
Mutta siis hienoa että et jäänyt painoinesi kotisohvalle itkemään vaan lähdit huvipuistoihin, lomamatkoille ja helikoptereihin! Ja onnea painonpudotuksesta!
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:19"]Ei ollut silminnäkijöitä, mutta aika silmät avaava hetki oli se, kun en hotellin kylpyhuoneessa meinannut millään päästä ammeesta ylös. Kierin siellä vain kuin joku hylje.
Mulla sama ! Tilaan aina kylpyammeen mutta viime reissulla tajusin ettei se ole enää mua varten. Nouseminen ihan pelotti ja mietin mitä teen..Pääsin onneksi punnerrettua ylös.. 95 kiloinen valas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Dohan tai Dubain (en muista kumpi) lentoasemalla konetta vaihtamassa, kun näin että kaksi portilla olevaa henkilökunnan jäsentä (miestä) katseli minua pitkään ja pyysivät naispuolisen kollegansa siihen. Se nainen sitten tuli luokseni ja pyysi sinne portille. Hän kysyi että tarvitsenko raskauteni vuoksi enemmän jalkatilaa tai muuten mukavamman penkin jatkolennolle. En ollut raskaana, joten katsoin naista vain pitkään ennen kuin sain sanottua sen ääneen. Nainen tulkkasi saman arabiaksi niille miehille, joita näytti nolottavan mokansa. En tiedä keitä siinä lopuksi eniten nolotti... Itseä kyllä vi-tuttikin aika rankasti.
Minulla ylikilot kertyvät ikävä kyllä vatsalle ja lentoasemalla päälläni oli mekko, joka nähtävästi korosti vatsanseutua.
Olisit vaan sanonut että yes please thank you. Olisit päässyt paremmille paikoille, ehkä jopa bisnekseen.
Sanoi mullekim joogaohjaaja ennen tuntia, että ei tarvi tehdä kaikkia liikkeitä raskaana. En ollut raslaana ja nykyään olen hoikka, ei tuu väärinkäsityksiä. Alkoholi pois niin vatsa litistyy.Sitä sanoi mun mieskin, kun kerroin mistä siinä tuijottelussa ja kuiskuttelussa oli kysymys. Mutta tilanteessa olin niin loukkaantunut ja järkyttynyt, ettei tullut mieleenkään että olisin tosiaan voinut päästä vaikka bisnekseen. Kone oli kumminkin puolityhjä siihen lopulliseen kohteeseen. Toisaalta mulle ei varmaan olisi tarjoiltu alkoholia, jos lentoemot olisi saaneet sanan, että yksi ylimääräinen raskaana oleva tulossa bisnekseen 🤣 ja mies olisi joutunut istumaan yksin turistiluokassa kymmenen tuntia.
Ihmettelin miksi ne miehet ei tulleet itse asiaa kysymään, mutta kulttuuri ja uskonto varmaan sanelee, että mies ei voi mennä kysymään vieraalta naiselta että onko tämä raskaana.
Ja tärkeintä olisi siis ollut viinan saaminen?!? Jossain heittää.
Vierailija kirjoitti:
Kerran minusta tuntui ,että pieru pääsee ja pieraisinkin löysän kakan. Onneks kakkaa oli todella vähän, tämä tapahtui lievästi ylipainoisena.
Ja voi tapahtua normaalipainoisellekin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 11:51"]17-vuotiaana yhdellä leirillä onnistuin rikkomaan kaksi sänkyä viikon aikana. En siis pomppinut niillä tai mitään, toinen meni kun istahdin sille ja toinen siinä, kun laitoin illalla maaten. Olivat kyllä vanhoja ja hapristuneita leirikeskuksen sänkyjä. Silloin painoa oli 140 kg, nykyään on tuotakin enemmän.
Painoit 17v jo 140 kiloa? Herranjumala. Sähän teet hidasta kuolemaa, kai sä sen tiiät. Mitä sä oikein syöt ja kuinka paljon jos saa kysyä?
Sorry mutta olet nyt aivan väärässä ketjussa. Tämä ei ole sinulle. Tässä ketjussa ei kritisoida, ei saarnata, ei luennoida.
Aloita uusi ketju.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:56"]
Kaveri on se ylipainoinen, mutta koska tilanne oli nolo myös mulle, niin tässä tulee.
Hyvä kaverini siis tuli vierailulle kotiini viikon ajaksi. Hän asuu nykyään kaukana, ja oltiin pitkän erossa olon jälkeen molemmat iloisia ja innoissamme, kun saataisiin viettää muutama päivä yhdessä. Järkkäilin kotona kaverille vierashuoneen nätiksi, poika keräsi kukkiakin vaasiin.
Kaveri on aina ollut ylipainoinen. Me asutaan kolmannessa kerroksessa, ei hissiä. Osasin ennakoida, että portaiden ylösnousu voisi olla hitusen työlästä, joten menin alas vastaan kantamaan matkalaukun ylös. Mutta en ikinä olisi aavistanut, kuinka *hirveä* prosessi se portaiden nousu hänelle oli! Eihän se tosiaan matkalaukkuaan olisi jaksanut kantaa, kun ei omaa kehoaankaan. Hurja puuskutus, ähinä, hikoilu, pari pieruakin taisi päästä matkan varrella - lepotauko piti pitää henkihieverissä joka puolen kerroksen välillä. Hän yritti urheana jutella ja naureskella siinä tyyliin että eihän tässä mitään, ja mä kanssa koitin onnettomana jutella hilpeitä, vaikka sydän syrjälläni pelkäsin, että se saa vielä sydänkohtauksen... Olin NIIN nolo hänen puolestaan - ja omastankinin, kun en tyhmä osannut ennakoida moista!
Viikko siinä sitten kärvisteltiin lähinnä sisätiloissa kolmannessa kerroksessa. Käytiin muutama kerta ulkona, mutta aina suunittelin päivän menot siten (ja kaverikin varmasti mielessään!), että portaiden ramppauskerrat jäivät minimiin. Kaveri ei ole tämän reissun jälkeen enää koskaan käynyt mun kotona kylässä... :(
En usko tätä...ylipainoinenkin voi olla hyväkuntoinen eikä 3 kerros ole kovin korkealla, eri juttu esim. 5 kerros tms. Eri juttu jos on joku 200 kg...mutta normiläskille ei 3 kerros ole juttu eikä mikään vaikka vähän puuskuttaisikin.
Vahinkoalapeukku. Olen samaa mieltä, tämän kaverin on täytynyt olla jotenkin vajaakuntoinen tai vaihtoehtoisesti 200-kiloinen. Itsellä 30kg ylipainoa ja aina juoksen kaikki portaat ylös, kolmas kerros ei todellakaan tunnu yhtään missään.
Ylipaino rasittaa kyllä niveliä. Esim polvet voivat mennä ihan itsestään heikkoon kuntoon ihan huomaamaatta.
Voisitteko nyt lopettaa jankuttamisen? Se ei ole tämän ketjun idea.
Vierailija kirjoitti:
Nää jutut on kyllä hauskoja,kiitos niistä.Mua kyllä vähän surettaa myös teidän puolesta,osa on tosi painavia..tuplasti oma painoni ja paljon lyhyempiä...tsemppiä teille kaikille että saisitte vähän laihdutettua niin ei sairaudet iske!
Kiitos nyt vaan sinullekin tästä rasittavasta kommentistasi, jollaisilla pystyt kyllä tappamaan kaikki hauskat jutut. Miksi kukaan kertoisi niitä, kun palkaksi tulee kriittiikkiä ja ohjeistusta, jota kukaan ei ole pyytänyt.
Nolo tilanne on joka kerta kun kävelen kotiovesta ulos ja joku toinen ihminen näkee minut.